Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Please serve on a golden plate! Otherwise, no thank you.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 23:44

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:47

Jeetje, sterkte zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:48

Ai, dat klinkt niet goed :=
Wat is er gebeurd? Arme Sjol :(:)

Hier was de golden plate blijkbaar niet groot genoeg trouwens, van mijn enthousiaste verzorgster heb ik nu al een week niks gehoord, terwijl ze zelf de laatste afspraak last minute heeft afgezegd.. En mensen achterna lopen doe ik niet aan, het is graag of niet ..

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:53

Na het lezen van jou verhaal ben ik toch weer heel blij met mijn verzorgster/bijrijdster voor mijn paard. Was ik al natuurlijk en eigenlijk heb ik haar helemaal niet nodig maar ik vind haar veel te leuk om haar te laten stoppen met mijn paard. Eindelijk iemand die het niet uitmaakt of ze wel of niet mag rijden , het niet erg vindt om te mesten en te borstelen. Of om alleen maar even te knuffelen of te wandelen. Ze vindt alles leuk om te doen.
Wat een naar bericht trouwens over jou paardje TS , komt dat ooit nog goed ?? Of is het nu echt een wandel en poets paard geworden ? Sterkte ermee !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:56

Oeps dat klinkt erg naar! Wat is er nu precies mis gegaan en komt het wel weer goed?
Vervelend voor Sjol en voor jou.
Ach als je nu iemand vindt en het gaat erg goed kan je volgend jaar misschien eens over rijden gaan denken. Dan hebben ze bewezen betrouwbaar te zijn.

Sabine, inderdaad achterna lopen niet doen, heb je jezelf maar mee en als ze niet graag komen dan haken ze heel snel af op een moment dat het jou helemaal beroerd uitkomt.

Bij mij toen ik met spoed in ziekenhuis werd opgenomen en iemand weigerde te komen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:59

Dat is ook een moment :=

Gelukkig hebben mijn pony's het in theorie niet nodig, al hebben ze wel graag aandacht, maar qua verzorging ontbreekt hen niks, en moest er met mij iets gebeuren waardoor ik echt niet kan dan neemt de stalknecht het gewoon tijdelijk over. Dus dan zouden ze gewoon tijdje vakantie hebben :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:03

Ja das een heerlijk moment kan ik je vertellen....
Maar het is gelukkig heel goed door echtgenoot en 2 vriendinnen opgevangen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 00:06

Sylvia_B, hmm, met zo'n verzorger ben je ook klaar als je denkt iemand voor je paard te hebben en ze komen
niet als je het ziekenhuis in moet.

Wel fijn dat je dan nog vrienden hebt en een man die je paard nog redden.

Sabine, hier idem, graag of helemaal niet.

Gisteren in hek gehangen..
Ook zo fijn, dat ze je dan bellen van stal of smsje sturen, maar nee hoor...
Je vind je paard zelf zo, bij een nog kapot hek...
(nieuwe buren, dus enige onenigheid was wel voorzien, dat is het probleem ook niet, wel dat je niet op de hoogte
wordt gesteld van het gebeurde en ze de paarden gewoon bij het kapotte hek laten staan)

Even foto van 1 been.. beide spronggewrichten zien er dus zo uit, over de rest van de benen heb ik het dan nog even niet...
Afbeelding
Hoop dat het mee gaat vallen, alleen erg bij wordt ik hier niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:11

Gatver das wel erg dik.....
Zijn dat wondjes onderaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:13

Arme pootjes van Sjol :(:)

Ik hoop inderdaad dat moest er ooit wat met die van mij gebeuren dat ze het mij wel even laten weten :=
Nu, hebben ze een tijd terug ook wel gedaan hoor, toen [***] ruzie had gehad met zijn buurmerrie en een trap tegen zijn oog had gehad.. (en ik had toen [***] pas, die halfblind is, en dan krijg je te horen dat [***] een trap tegen z'n oog heeft gehad, je wil niet weten hoe snel ik op stal was :') ). Dus in principe zit dat wel goed. Zou ook zo moeten lijkt mij :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-12 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-12 00:14

Nee, geen wondjes, blubber..
Ze staat altijd buiten op beton met stal met uitloop.
Met nieuwe buren en nu 2 hekwerken en aan haar kant door mij aangebracht stroomdraad MET stroom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:24

Ik hoop dat Sjol gauw weer slanke dennen pootjes heeft.
En dat 2 hekken en stroomdraad haar tegenhoudt!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:36

Sterkte zeg, wat een narigheid.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:14

Vandaag om 2 uur zou er iemand komen...
Geen telefoontje geen smsje.. om kwart over 2 nog niemand.
Heb toen gesms't dat ie ook niet meer hoefde te komen.

Wederom doorslaand succes.
En ik gisteren nog maar denken, hoe ik diegene eventueel ook wel een keer kon laten menlessen.
Nou, niet dus!

Gaat overigens beter met haar benen, nog wel dik, maar veel minder en in draf niet helemaal rad,
maar ze vermaakt zich prima.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:46

Jeetje wat erg....

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:58

Jammer dat je hier niet in de buurt woont, was graag gekomen om je te helpen met je prachtige fjordje!

Sjolvir schreef:
Vandaag om 2 uur zou er iemand komen...
Geen telefoontje geen smsje.. om kwart over 2 nog niemand.
Heb toen gesms't dat ie ook niet meer hoefde te komen.

Wederom doorslaand succes.
En ik gisteren nog maar denken, hoe ik diegene eventueel ook wel een keer kon laten menlessen.
Nou, niet dus!

Gaat overigens beter met haar benen, nog wel dik, maar veel minder en in draf niet helemaal rad,
maar ze vermaakt zich prima.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 20:15

Nee, andersom, wou dat ik in de buurt van Heino woonde ipv in de randstad :+
Daar uit de buurt kom ik weg, zal ik maar zeggen.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:42

Goh, interessant topic en met smaak gelezen. Hier dus het verhaal van iemand die verzorgpaardjes zoekt.

Ik woon in België op de grens en mijn vriend bij Rotterdam. Mijn vriend is nogal groot maar had eigenlijk wel interesse om te gaan paardrijden. Nooit gedaan met zijn op dat moment 32 lentes en 2m07. Hij heeft die ponymeisjesfase niet doorgemaakt toen ie nog op de standaard beginners manegepony paste. Ik heb rond de 50 stallen afgebeld/bezocht/gemaild, met overal een dikke NJET, want niemand heeft een beginnerspaard voor iemand zo groot. Vonden we uiteindelijk via onze oude poetsvrouw iemand die gewoon zei van 'probeer het, het paard geeft zelf wel aan of je te zwaar bent, hij is gezond, in de spieren, we zien wel'. Helemaal mooi voor ons was ook nog dat het western was en dat we dus ontspannen konden leren rijden met één hand etc. Soit, les 1, voorzichtig via een krukje op QH van 1m58, paard verzet 1 hoef om zich schrap te zetten en gaat vervolgens door met zijn dutje. So far so good. Beest was in de puntjes opgeleerd dus gewoon doen wat juf zegt en paard doet het, lekker kalm, geen zorgen, happy happy happy. Ik ook mee lessen, want had ook 10j niet meer op een paard gezeten. Helemaal prachtig, veel geleerd, lekker dichtbij. Maar het werd mij als student toch wel iets te prijzig aan €30/half uur.
Even hier de kanttekening dat wij dus geen enkele hogere ambitie hebben dan recreatief/paard overal mee heen sjouwen waar het mooi rijden is. Geen wedstrijden, geen uren zware arbeid, geen sliding stops, ...

Vervolgens dus op zoek naar iets meer paard voor het geld en dan uitgekomen bij zo van die buitenritten. Na er nog eens 20 afgereden te zijn of vriend er op mocht er eindelijk eentje gevonden. Allemaal leuk, nu tenminste 3u paard voor €40. Ze worden gezadeld afgeleverd en de vaste ruiters rijden op de leukere, klanten mogen op die beesten die op het commando van de begeleider draven. Met de western als basis, zat lichtrijden niet echt in vriendje. Dus elke keer als de groep gesplitst werd in de galopgroep en de verder-sukkel-groep, mocht ie nooit mee. Hoewel ie galop veel meer ontspannen kan uitzitten dan draf. Ik ondertussen een keer een beugel gebroken bij de galop, een keer er afgeflikkerd bij de galop (want niemand van die ervaren ruiters meldt uiteraard tegen degene die 10j niet gereden heeft, dat wanneer een paard opeens ze hoofd tussen z'n benen steekt hij dan z'n kont opgooit). Moraal: enthousiasme op dat punt ook wel bekoeld.

Vriend had ondertussen hier op bokt een berichtje gepost voor ev een paardje bij hem in de buurt. Dat is vervolgens na 8 of 9 pagina's door de admins gesloten omdat mensen het niet konden laten om 80% van de antwoorden ronduit onbeschoft te maken. Moesten mensen hier een bepaald verhaal in herkennen, wees vooral trots op jezelf.

Toen op de FBgroep 'Verzorgpaarden en halve stal' een foto met ons hele verhaal gepend en na een maand niets... antwoord. Iemand met een kudde van toen 7 paardjes, waar een 20j BWP en een trekpaard in rondliepen die volgens haar geen moeite met hem zouden hebben. Na kennis gemaakt te hebben bleek dat een hele nuchtere juf, paarden zijn paarden, ze staan vnl in hun paddock paradise een beetje kudde en mooi te zijn en goh, ga er op zitten en we zien wel. We zijn meteen 3u de bossen in gegaan, helemaal leuk en perfect. Geen nood aan laarsjes, rijbroekjes, brevetten, bewijzen van hoe goed je wel niet je paard in een houding dwingt. We wisselen België/Nederland af dus zijn niet echt 'vast', maakt haar allemaal niets uit. Op deze manier komt ze tenminste zelf ook nog buiten, want in je eentje de bossen in is ook niet het meest gezellige. Ze weet ondertussen dat we (en dan vooral ik, mijn vriend maakt zich allemaal niet zo druk) geen maffe dingen uithalen boven onze kunnen.
Ik, de harkerige schijtdoos, ga dan op een volbloed (!) PRE en hij op het trekpaard. We zijn ook al met zijn twee gewoon naar het bos gegaan omdat die gekke knuppels in de wei geen poot meer wilden verzetten. De keuze was afstappen of het bos in. Nou, doei en we zijn over een tijdje wel weer terug.
Ondertussen heb ik om andere reden weer ff een bibbermoment (ben echt een ongelofelijke held), dus mag ik van lieve vriend op zijn grote liefde het trekpaard. Hij gaat dan op de BWP. Die is 20j, altijd zenuwen springpaard geweest en die trippelt 3u op bosrit als meest frisse hoentje van de drie voorop. Hoezo, last hebben van een grote kerel?! Paard is gezond en het is niet dat we een uur aan een stuk galopperen of draven.

We moeten bij haar niets (haar 'uitmesten' is de drollen uit elkaar schoppen), maar helpen wel als het bv helemaal drassig is om de weide wat in orde te brengen, voeren, ... Brengen meestal iets lekkers mee als we weer een dagje komen paardenfrutselen. We gaan er ook gewoon heen zonder de intentie van te rijden. Ik heb nog nooit paarden opgeleerd, maar kan nu gewoon heel ontspannen leren hoe je een groen paard went aan lange teugels/dat er iemand achterloopt/... Elke keer leren we massa's bij en daar zijn we heel dankbaar voor. Echt een zaligheid. Ondertussen heeft ze een hengst bijgekocht en krijgen we dus ook hands on te leren hoe je met een volbloed jonge hengst om gaat. Als we er eens passeren zonder dat ze er is, gaan we de paardjes begroeten, kijken of bv de hengst nog in zijn wei staat, ... Nadien/voordien een berichtje via FB of een smsje vinden we allemaal wel zo fijn. Zoveel moeite is het niet.

Het zou fantastisch zijn moesten we zoiets ook vinden in de buurt van Rotterdam, lukt dat niet dan rijden we gewoon die 1,5u heen en 1,5u wel op en neer hoor. Op deze manier met paarden bezig zijn wil ik gerust voor betalen/kms voor rijden.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 19:01

Hoe gaat het met alle zoekenden?

Ik ben sinds een paar weken op zoek naar een stalhulp, maar mijn hemel wat een opgave... |o

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 21:46

Hoi Posch, nou hier ook nog steeds zoekende.
Stalhulp lijkt me overigens nog lastiger om die te vinden.

Had wel weer iemand gereageerd, maar die kwam weer niet opdagen.

Heb briefje hangen op locale manege, nog geen enkele reactie. (5 minuten fietsen van waar mijn pony staat)
Ondertussen geniet ik lekker zelf van mijn pony en heb lekker gesleed toen er sneeuw lag.
Al die potentiele verzorgers hebben geen idee wat ze missen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:02

Ik houd het voorlopig lekker bij mijn eigen paardje. Soms als ik iemand zie die een bijrijder zoekt gaat het kriebelen, ik vind alle paarden lief haha. En heb in principe ook wel tijd.
Maar ik wil het gezeur niet meer. Als er iets misgaat, paard loopt ineens kreupel of zoiets, dan heb ik het zeker weer gedaan.

Ik ga nog wel een shet voor iemand beleren, maar gewoon echt beleren, en klaar.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 11:59

Tsja het valt tot nu toe zwaar tegen om iemand te vinden inderdaad, krijg alleen reacties van halve zolen of mensen die niet eens de moeite nemen om eerst de advertentie te lezen.

Raak er zwaar geïrriteerd door :+ Toen ik 4 jaar geleden in de zomer een advertentie had kreeg ik tientallen geschikte reacties dus ik blijf hopen.

@Gypsy: Dat verhaal ken ik, zodra er iets mis is met het paard wordt de bijrijder ervan beschuldigd. Je kan tegenwoordig geen paard meer aanraken zonder dat je eerst duidelijke afspraken zwart op wit hebt.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:17

Ik moet zeggen dat ik wel geïnteresseerd ben in je advertentie hoor Posh, alleen heb ik in de zomer waarschijnlijk al evenementen waar ik bij moet zijn. Anders had ik al lang gereageerd ;)

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 12:29

Aah jammer! Maar leuk dat jij in elk geval al wat hebt.

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:58

Ben vandaag door een halve storm gefietst om bij paardjes alleen te gaan kijken.
Met succes, nieuwe verzorgpaardjes erbij gekregen! :D