Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:20

Nee hoor Eenitra ik kan prima zelf rijden op die dagen of mijn paarden vrij geven als ik geen bijrijders zou hebben, ook dát heb ik al eerder gemeld ;-)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:21

Sees schreef:
Nee hoor Eenitra ik kan prima zelf rijden op die dagen of mijn paarden vrij geven als ik geen bijrijders zou hebben, ook dát heb ik al eerder gemeld ;-)

Dan nog help de bijrijder jou. Jij zou haar moeten betalen als je het heel realistisch bekijkt.

: :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:22

En als mijn bijrijders vaker komen dan afgesproken is dit zelden omdat ik ze dat gevraagd heb ;-)

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:22

Eenitra waarom helpt ze mij dan?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:23

Het hangt gewoon af van de bijrijdster, niet van de bijdrage. Gemotiveerde, verantwoordelijke mensen komen wel; of ze nou betalen of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:25

ik heb een verzorger die gratis rijd, ook klusjes doet maar dat is allemaal wel te overzien, overgens mag je op mijn stalling ook geen geld vragen voor een verzorger, al vind ik er wel wat in zitten om bijv 20/25 per maand te vragen..

Sees

Eenitra waarom heb jij geen eigen paard dan maar profiteer je alleen van anderen die dat wel hebben?

Esther43

eenitraM schreef:
loveidefix schreef:
Ik kom al eeuwen bij de mensen over de vloer en het is dan ook niet meer dan logisch dat ik af en toe
haar paard uit het land vis en er wat mee doe. Andersom mag zij ook zonder probleem mijn pony pakken voor hun kids.

Ideaal :D ik gratig rijden, en pony krijgt aandacht als ik er niet ben
(bij het ex ruitertje van mijn shet vroeg ik 20 euro, maar dit meer omdat ik haar een uur prive les gaf per week)

Ben je geschoold?

Ook weer zo wat :) Een win win situatie maar jij wil toch nog geld verdienen. Jij wil toch (neem ik aan) het beste uit je shet en de ruiter halen. Dan vind ik het nier meer dan normaal dat je dit als bijdrage (gratis) doet.

Maar aangezien ik een 2 lang ''oppas'' Vind ik 5 euro toch niet zo heel veel (half uur tutten, uurtje rijden, dan nog nazorg en in de wei zetten).... Ik heb er ook een zadel voor moeten kopen, en die wil ik er toch enigzeids weer uitverdienen aangezien ik zelf niet rij ;) het was ook een bij baantje van mij... En ik weet zeker dat ze van mij meer heeft geleerd dan op de manege waar ze rijd (want daar reed ik vroeger zelf ook)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:27

Tja Vuurneon, je hoeft het niet te geloven maar er zijn hier genoeg mensen de revue gepasseerd en mijn ervaring is toch dat de betalende bijrijders serieuzer zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:29

Dan heb ik denk ik veel geluk gehad, met maar 1 treurig geval en de bijrijdster die destijds vers van de manege afkwam, die is er nog steeds. Denk al wel 8 jaar.
Van jonge puber is de nu volwassen haha :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-10-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:29

Sees schreef:
Eenitra waarom heb jij geen eigen paard dan maar profiteer je alleen van anderen die dat wel hebben?

[VVDD] Sorry :) Een beetje indimmen jij voordat je het profiteren noemt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:33

eenitraM schreef:
Sees schreef:

Dan nog help de bijrijder jou. Jij zou haar moeten betalen als je het heel realistisch bekijkt.

Want? Weleens de optie overwogen dat iemand het ook fijn vind als een ander ook van hun paard kan genieten?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:36

stef schreef:

Want? Weleens de optie overwogen dat iemand het ook fijn vind als een ander ook van hun paard kan genieten?[/quote]

Jazeker :j

Maar om te betalen voor iets voordat je mag genieten en waarbij je ook nog eens een aanwinst bent gaat me te ver.

Zal wat zijn dat ik eerst moet betalen om van de zon te mogen genieten. Slecht voorbeeld eigenlijk stef.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:36

eenitraM schreef:
Sees schreef:
EenitraM mijn bijrijders hoeven zoals gezegd dus niks te doen, niet uitmesten, geen klusjes zelfs niet in te vetten. Er zijn weken bij dat ik zelfs amper rij omdat mijn bijrijders komen. Ze rijden vaker meer dan minder en ik heb de bijdrage niet nodig om rond te komen.

Maar nogmaals, wij zijn allemaal super tevreden met de situatie zo en dat een ander betalen voor een bijrijdpaard stom vindt,boeit dan eerlijk gezegd niets ;-).

Precies! En hier heb je het!

Jou bijrijder doet jou een gunst. Zij valt voor jou in omdat jij dus niet kan, maar moet hiervoor betalen?

Ik noemde zostraks een mooi voorbeeld over een dakloze die bij een slager mag werken maar hiervoor moet betalen omdat deze een dak boven zijn hoofd krijgt...

Ik herhaal mijn eigen ook nog eens:

Je kan het evengoed omdraaien, bijrijders zoeken een paard om te rijden en ik bied er 1 aan.

Als jij een auto wilt huren, zal je daar ook voor moeten betalen.

Zo kan je het langs 2 verschillende oogpunten bekijken, en navenand langs welke kant je staat, zal je een het één goed vinden en het andere niet ;) .

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:38

chanel1985 schreef:
Precies! En hier heb je het!

Jou bijrijder doet jou een gunst. Zij valt voor jou in omdat jij dus niet kan, maar moet hiervoor betalen?

Ik noemde zostraks een mooi voorbeeld over een dakloze die bij een slager mag werken maar hiervoor moet betalen omdat deze een dak boven zijn hoofd krijgt...

Ik herhaal mijn eigen ook nog eens:

Je kan het evengoed omdraaien, bijrijders zoeken een paard om te rijden en ik bied er 1 aan.

Als jij een auto wilt huren, zal je daar ook voor moeten betalen.

Zo kan je het langs 2 verschillende oogpunten bekijken, en navenand langs welke kant je staat, zal je een het één goed vinden en het andere niet ;) .[/quote]

Maar die auto hoef je niet schoon te maken, reparatiekosten komen er niet bij, onderhoudt pleeg je niet. Daarnaast deel je een (huur)auto op dat moment niet met een ander. Leasen daar in tegen is heel wat anders. Daar neem je de overgrote kosten over van de eigenaar.

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:39

Hier zie ik eigenlijk zelden dat er geld gevraagd wordt hoor, heb het zelf ook nog nooit gevraagd. Verzorgster helpt mij ook uit de brand en is goed voor m'n pony. Enige eis die ik heb is dat ze les neemt bij mijn instructrice :)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:40

Eenitra ik hoef niet in te dimmen, l*lig voor je, echt maar dat is een jaar geleden dus geen argument IMO
Laatst bijgewerkt door Sees op 01-10-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:40

oh nee? een huurauto moet je wel in schone staat terug geven, de onderhoudskosten en reparatiekosten zijn verrekend in de huurprijs, dus dat is ook al geen punt.

Zo kan je het ook bekijken bij een halve stal, is niets anderes dan uw punt over de slager.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:41

dat is mijn ervaring ook helaas pillow...wil ook daarom alleen oudere mensen (boven 30 in ieder geval).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:44

Eenitra, lees jij gewoon niet? Nog een keer dan: mijn bijrijders hoeven niks te doen behalve rijden.

Een huurauto moet je niet alleen schone terugbrengen maar ook afdanken, dubbelop betalen dus ;-).

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:48

Sees schreef:
Eenitra ik hoef niet in te dimmen, l*lig voor je, echt maar dat is een jaar geleden dus geen argument IMO

Toen wij besloten hadden om de knoop door te hakken stond er zowaar meteen een nieuw paard klaar voor mij. En dat gebeurd mij vaker. Toen mijn paard drachtig was kreeg ik er 1 te rijden, toen die een hoefzweer had mocht ik er 1 rijden, toen die koliek kreeg had ik er 1 te rijden. En als deze die ik nu rij verkocht wordt heb mag ik meteen op een ander paard stappen. En het mooie is, is dat het me geen drol kost en egenlijk alleen maar wat opleverd.

chanel1985 schreef:
oh nee? een huurauto moet je wel in schone staat terug geven, de onderhoudskosten en reparatiekosten zijn verrekend in de huurprijs, dus dat is ook al geen punt.

Zo kan je het ook bekijken bij een halve stal, is niets anderes dan uw punt over de slager.

:= Je bent niet goed wijs dat je mensen de halve huur laat betalen om een paar keer maands te hobbelen op je paard terwijl ze jou een dienst doen.

Maar goed, de meeste mensen hebben ook een paard voor de heb, ondanks alles.

Sees schreef:
Eenitra, lees jij gewoon niet? Nog een keer dan: mijn bijrijders hoeven niks te doen behalve rijden.

Een huurauto moet je niet alleen schone terugbrengen maar ook afdanken, dubbelop betalen dus ;-).

Prima, maar waarom rijden ze dan? Niet omdat jij het oh zo leuk vind. Er zit een rede achter waarom jij anderen op je paard laat rijden (ik weet niet meer of jij wordt betaald daarvoor)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:48

Misschien eenitra, moet je je er gewoon bij neerleggen dat niet iedereen het ziet zoals jij het ziet. Dat jouw waarheid niet voor iedereen dé waarheid is...
Wat jouw mening is, is harstikke duidelijk :j
Dat zegt niet dat anderen er ook zo over moeten denken, toch?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:50

eenitra: een paar keer maands?

paar keer staat gelijk aan 2 keer.

Mijn halve stal mag 3 à 4 keer rijden PER WEEK en als ik vakantie en examens heb heel de week.

Dat is toch iets anders als 2 keer per maand, moet je dat zelf niet toegeven (maar iets toegeven is blijkbaar moeilijk voor jouw, zegt veel over jezelf)

Staf: amen to that!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:50

Maargoed, mijzelf keer op keer open en bloot moeten geven waarom IK het absurd/gekkenwerk/abnormaal vind om een bijrijder te laten betalen omdat jij de kosten (niet/amper) kan dragen, of omdat je geen tijd hebt, of omdat je in de knoop zet en het misschien in de toekomst wel beter gaat en daarom je paard niet wil verkopen, houd ik me nu op de achtergrond. :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:52

stef schreef:
Misschien eenitra, moet je je er gewoon bij neerleggen dat niet iedereen het ziet zoals jij het ziet. Dat jouw waarheid niet voor iedereen dé waarheid is...
Wat jouw mening is, is harstikke duidelijk :j
Dat zegt niet dat anderen er ook zo over moeten denken, toch?

:(:) De TS vraag toch om een mening/ervaring? Mag ik die niet delen.

chanel1985 schreef:
Dat is toch iets anders als 2 keer per maand, moet je dat zelf niet toegeven (maar iets toegeven is blijkbaar moeilijk voor jouw, zegt veel over jezelf)

Staf: amen to that!

Dat het overgrote gedeelte van bokt kuddedieren zijn netzo als het hoofdonderwerp van dit forum maakt mij nu weer een buitenstaander? THANKS :D Ik ben graag een individu ipv een kuddeloper :j