Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:01

Ik heb zo'n beetje hetzelfde als jij Amable.
Heb 2 pony's en ik merk dat [***] gewoon veel zekerder is en het veel leuker vindt als die naar buiten kan samen met [***], en [***] vindt het prima om de boel te leiden en voorop te lopen. Nu kan ik [***] wel als handpaard meenemen, maar dat is toch iets minder handig en dan ben je ook altijd maar alleen. En omdat [***] de aandacht ook wel leuk vind besloten om toch te kijken of ik iemand vond die hem die aandacht wilde geven en samen mee het bos in wilde gaan :)

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 14:09

Citaat:
de manier waarop het aangegeven wordt is vaak eissend en dat zint me gewoon niet
en dat blijf ik ook raar vinden
dat je gewoon denkt dat iemand zijn dier uit handen geeft en dat je er alles mee mag doen...
tsjah dan moet je maar een eigen paard kopen

Dat is denk ik het lastige van geschreven taal, je wilt dat het duidelijk is, waarom elkaars tijd verspillen als je het zo ook duidelijk kunt maken....helemaal als je al 5 gesprekken hebt gehad en dan erachter komt dat het niet is wat je zoekt, doordat je onduidelijk bent.

Maar het punt is: jij wil dat zowiezo al niet.
Je snapt het niet.
Ik snap het wel, net zo goed als dat ik snap dat je je dier niet zomaar meegeeft.

Maar ik snap ook wel dat als de vertrouwensband er wel is, dat het prima zou kunnen maar dat weet je pas na een tijdje.

Het is moeilijk om je dier in andere handen te geven dat heb ik met mijn hond, die train ik, verder niemand.

larissa488

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 17:07

[***]: En hoe ging het vandaag met je nieuwe verzorgertje? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:32

Het ging :j Ze had weinig tijd, ze kon pas om 17u komen en moest om 18u alweer weg, dus het rijden is er niet van gekomen, maar ze heeft wel met [***] gewerkt. Helemaal alleen uit de weide gehaald, gepoetst en dan heb ik haar in de roundpen wat dingen uitgelegd (basis Parelli zeg maar) en daar heeft ze dan beetje mee geprobeerd en dan nog wat loswerken in de roundpen gedaan en hij reageerde heel fijn. Ze moet nog zekerder worden en nog meer durven vragen & doordoen, maar dat is wel begrijpelijk dat ze daar nog zoekende in is, dus dat zal nog wel goedkomen :) Ik ben wel daarna op de manège naar haar les gaan kijken, kreeg ik toch beetje idee hoe ze reed enzo. Ze zit goed vind ik, heb draf & galop gezien en ook draven zonder beugels en haar houding is heel netjes. Er gebeurde niet veel dus over haar reacties kon ik niks zeggen. Enige wat ze hier gaat moeten leren is die teugels los .. maar dat is iets wat je doorgaans niet op de manège leert of durft doen :P Dus ja, zaterdag komt ze weer en dan gaat ze wel rijden in principe :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:44

Wat leuk zeg! Klinkt echt heel positief allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 22:51

Het gaat wel goed :j
Ik zit alleen met het probleem dat ik haar zoveel wil vertellen en uitleggen en 'leren' dat ik het idee heb dat ze het allemaal niet meer volgt :') Maarja, ze probeerde hem vandaag achteruit te krijgen met een soort van yoyo-game (dus het halstertouw op en af zwiepen zeg maar) en [***] had iets van "en wat wil je nu dat ik doe? }:0 ". Dus toen heb ik haar uitgelegd dat die eerst moet leren wijken voor haar druk en dergelijke zaken, dat die paarden waarmee zij lessen heeft gehad dat allemaal weten wat er van hun verwacht wordt maar dat niet elk paard daar standaard op reageert (en zeker niet die ezels van mij :P ) en dus heb ik haar maar de games van parelli uitgelegd, game 1 & 2 , vertelt hoe belangrijk het is om die eerste game altijd mee te nemen en dat veel te doen (zodat je je paard altijd overal kan aanraken en ook met allerlei materialen). Maar ik had niet het idee dat ze echt begreep wat ik wilde uitleggen, dus dat was wel jammer ... Heb gezegd dat ze eens op internet moest kijken naar filmpjes van parellitube enzo, misschien dat ze het dan wat beter gaat begrijpen. En ik ga ook eens kijken of ik wat uitleg voor haar kan doorsturen of uitprinten die ze dan kan doorlezen, helpt misschien ook wel. Alleen dan weer spijtig dat ze zegt dat haar engels echt niet goed is, aangezien parelli (de officiële uitleg toch) allemaal in het engels is :+

Dat vind ik dan weer moeilijk ... Ik kan ze laten doen en laten proberen en zeggen van "ze kijkt maar wat lukt & niet lukt" maar ik wil haar toch op weg helpen, haar dingen bijbrengen waardoor ze in de toekomst ook echt vooruit kan, want anders vrees ik dat pony na een paar keer niet meer reageert en dat ze dan toch nog teleurgesteld gaat worden... en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk ...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:03

Ik zou het leuk vinden om zoveel uitleg te krijgen. Maar niet alles al xo snel :o ik zou haar het echte belangrijke vertellen, en daarna kun je steeds wat meer uitleggen! Denk dat je haar eerst even lekker moet laten wennen :)
Maar das mijn mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 23:05

Ja, maar het stomme is dat uiteindelijk alles samen hangt :+
En dat ik haar toch ook wat wil laten doen .. Als ze vandaag alleen de friendly mocht doen was het wel heel saai denk ik := En ja, de porcupine erbij wordt dan meteen alweer vrij veel, zeker omdat ik ook meteen wil dat ze het goed doet (anders moet ze later weer dingen gaan afleren en dat is ook niet leuk, en ze deed echt wel heel tegenstrijdige dingen, maakte het onnodig moeilijk :(:) ) dus dan zit ik er echt op te kijken. Ik vind het zelf echt moeilijk hoor, maar ik wil gewoon dat het goed gaat en dat ze samen een goede start maken en niet na een paar keer gefrustreerd naast elkaar staan ... :+

Myrthe64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:48

Ik zelf ben nu ook blij als ik gewoon een paardje mag uit sappen en poetsen. Maar ik heb dan het geluk dat ik een huurpaard heb. Ook al zou ik toch lieveer een verzorgpony willen bij iemand thuis. Is veel minder geld, maar lijkt me veel leuker, nu zit ik vast aan twee tijden op maandag en zaterdag, is best duur, 125 euro per maand voor 5,5 uur per week.. Nu is het op de manege, hele leuke manege, als een paard maa:een beetje raar loopt meteen uit de les en een ander paard :-) ik help daar ook elke zaterdag van 9 tot 7

Ik snap niet dat mensen altijd willen rijden en wedstrijden .. voor mij is een band met je pony veel belangrijker, en het ver touwen in elkaar
Laatst bijgewerkt door Myrthe64 op 09-08-12 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:54

Myrthe64 schreef:
boktte="[***]"]Tja, en ik blijf het een raar iets vinden ... In de tijd dat ik een verzorgpaard zocht was ik al blij als ik, in ruil voor stallen mesten, eens een paard mocht uitstappen. Was ik dolgelukkig als ik het paard mocht uit de weide halen, borstelen en opzadelen. En toen ik eens echt mocht gaan rijden wist ik niet wat mij gebeurde, waar had ik dat aan verdient? Tegenwoordig ..... :+

Ik zelf ben nu ook blij als ik gewoon een paardje mag uit sappen en poetsen. Maar ik heb dan het geluk dat ik een huurpaard heb:-)! Ik snap niet dat mensen altijd willen rijden en wedstrijden .. voor mij is een band met je pony veel belangrijker, en het ver touwen in elkaar[/quote]
Hélémaal mee eens! ;)
Ik heb ook een verzorgpony en mag er echt alles mee!
Maar ik vindt het allerbelangrijkste een band met je pony hebben!
Ik heb héél even wedstrijden gereden; maar nu zijn we ermee gestopt!
Nu doen we NH en vrijheidsdressur enzo! ;)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:57

Sylvia_B schreef:
June, ik weet het niet meer wat "men" zoekt. Na enorm mijn neus gestoten te hebben wil ik het eerst zonder rijden doen, maar op termijn is dat bespreekbaar.
Je hoeft bij mij niets te betalen, ik betaal de rijvereniging, er is een buitenbak en binnenbak, een mini shet en een haflinger. Er kan gemend worden met zowel shet als haflinger.
En nog niemand....

Als ik dicht bij je zou wonen; Ik zou het wel weten! Ik stond er elke dag! ;)

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:00

Babeau schreef:
Sylvia_B schreef:
June, ik weet het niet meer wat "men" zoekt. Na enorm mijn neus gestoten te hebben wil ik het eerst zonder rijden doen, maar op termijn is dat bespreekbaar.
Je hoeft bij mij niets te betalen, ik betaal de rijvereniging, er is een buitenbak en binnenbak, een mini shet en een haflinger. Er kan gemend worden met zowel shet als haflinger.
En nog niemand....

Ik keek even; en we wonen ook nog niet zo héél ver uit elkaar! ;)
HààHààHàà...;)

Cindy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 16:02

Blijkbaar is het moeilijk om een bijrijder te vinden. Voor mij is het juist moeilijk om een bijrijdpaard te vinden in (de buurt van) Zoetermeer... Gelukkig heb ik nu 2 hele lieve verzorgpaarden, maar ik zou het ook leuk vinden een paard bij te rijden. Geen wedstrijden, maar lichte dressuur (verder dan travers kom ik (nog) niet... :P) en recreatief.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:08

mariska32 schreef:
ik ga nu bij veel mensen tegen het zere been schoppen.

als ik veel advertenties lees van verzorgers krijg ik nogal eens de indruk dat je als eigenaar ja en amen mag knikken,mond houden en vooral alles betalen.
wedstrijden moet maar mogen net als gezellig in je uppie naar buiten.
wel op de dagen dat het hun uitkomt,niet te ver want anders verplaats je het paard maar....
het moet niet regenen en afspraken zijn er om te breken.
ik ben eruit,ik word bijrijder. :+

dit is nu wel heel erg aangedikt maar toch een idee van wat ik helaas veel tegen ben gekomen.

Ik kan me hier ook erg in vinden. :j
Er zijn er genoeg die zeggen dat je dankbaar moet zijn dat iemand zijn tijd voor jou paard op offert, dan denk ik bij mezelf dat iemand toch tijd in iets steek wat hij of zij leuk vind win win toch.
En als je mag rijden dan is een klusje toch niet erg, vooral niet als het gratis is, ik denk dat de meeste de rekensom van eigen paard houden niet gemaakt hebben voordat ze commentaar geven :+
Wedstrijdrijden, niet mijn ding, maar ik zou het wel erg leuk vinden als iemand dat met mijn paarden zou gaan doen, helaas heb ik geen trailer anders zou ik nog best willen rijden ook, gezellig...
Paard verplaatsen heb ik ook gedaan helaas is dat niets geworden, had niets met het paard of ruiter te maken maar met andere omstandigheden.
Regen tja de meeste zijn van suiker al heb ik ook hier wel eens anders gezien. :D

Verder uit handen geven, hier bij het ene paard wel en het andere paard niet heel raar :+
Mijn ruin is afgelopen weekeind op ponykamp geweest met een meisje van 17 die hem 1 keer hier gereden en gezien heeft :+
Als het gevoel goed is dan is het goed ze had hier pakweg 3 a 4 keer gereden dan wel op andere paarden, maar goed.
Ze zat omhoog, lease paard een blessure, paard dat ze kon lenen een dag of 3 van te voren kreupel. -O-
Mijn ruin kwam toevallig weer thuis dus we hebben het er op gewaagd. :)
Mijn gevoel laat me zelden in de steek en daar vertrouw ik dan ook op. :j
Het is super verlopen, lessen, buitenritten etc terwijl het niet een paard is waar ik jan en alleman op zou zetten.
Hij heeft voor het eerst een springparcours gelopen 10 hindernissen, foutloos, 80, 90 en een meter hoog 8-)
Ze heeft hem vandaag va de manege naar huis gereden niet een grote afstand, ruim 10 km maar wel alleen. +:)+
Ik kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben :j er zullen er vast zijn die me compleet voor gek zouden verklaren := maar nogmaals mijn gevoel laat me zelden in de steek en dit gevoel was goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:28

Babeau schreef:
Sylvia_B schreef:
En nog niemand....

*\o/* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:46

Kun je proberen! :)
Ga ik denk ik binnenkort ook doen, voor omgeving [plaats].

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:46

Is wel handig, kunnen mensen die zelf een paard hebben kijken of jij wat voor hun en hun paard bent...

Volgensmij was dit geen goed nederlands :')

PuurxNatuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:08

Sylvia_b ik pb je even :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 16:57

ik krijg op dit moment toch wel een beetje de bibbers hoor :o

al een paar weken rustig op internet aan het kijken voor een bijrijder en nu sinds 2 dagen zelf maar een advertentie geplaatst.
vroeger zou je heel snel en heelveel reacties hebben gekregen...
nu valt het me eigenlijk heel erg tegen :o
ik had gehoopt (erg optimistisch) nu al wel een beetje kennis te maken met een bijrijder...
maar het lijkt wel of ze niet willen ofzo...
er staan advertenties op internet van wel 6 maanden oud, dan mail je de mensen, denk je dat ze zitten te springen en het super leuk vinden...
krijg je geen reactie :oo
ik had gehoopt een bijrijder te vinden voordat ik naar Portugal zou gaan, zodat ik Gil met een gerust hart kon achter laten...
maar ben bang dat me dit niet gaat lukken :o ;(

NynckeL schreef:
Citaat:
de manier waarop het aangegeven wordt is vaak eissend en dat zint me gewoon niet
en dat blijf ik ook raar vinden
dat je gewoon denkt dat iemand zijn dier uit handen geeft en dat je er alles mee mag doen...
tsjah dan moet je maar een eigen paard kopen

Dat is denk ik het lastige van geschreven taal, je wilt dat het duidelijk is, waarom elkaars tijd verspillen als je het zo ook duidelijk kunt maken....helemaal als je al 5 gesprekken hebt gehad en dan erachter komt dat het niet is wat je zoekt, doordat je onduidelijk bent.

Maar het punt is: jij wil dat zowiezo al niet.
Je snapt het niet.
Ik snap het wel, net zo goed als dat ik snap dat je je dier niet zomaar meegeeft.

Maar ik snap ook wel dat als de vertrouwensband er wel is, dat het prima zou kunnen maar dat weet je pas na een tijdje.

Het is moeilijk om je dier in andere handen te geven dat heb ik met mijn hond, die train ik, verder niemand.

Ik snap wel waarom mensen wedstrijden willen rijden en ik heb nooit gezegd dat dit niet mocht :n
maar... ik sap niet waarom dit als eis staat... :o
ik zelf zou eerst lekker een combi worden en dan pas op wedstrijd willen...
naar mijn idee willen deze ruiters gewoon een kant en klaar paardje waar ze op stappen en volgende maand al een wedstrijdje mee rijden en dan ook al dikke punten halen...
en dat... dat snap ik inderdaad niet :+
en inderdaad als de vertrouwensband er wel is kan het mischien wel, maar dat zie je dan wel lijkt mij :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 17:03

Sommige mensen zijn echt al heel lang op zoek naar een verzorger! Dus denk dat je nog wel even kan zoeken, helaas!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:50

dancer_ schreef:
Sommige mensen zijn echt al heel lang op zoek naar een verzorger! Dus denk dat je nog wel even kan zoeken, helaas!

:oo
er heeft gewoon iemand gereageerd :oo
en ze klinkt nu al goed :))
*gaat duimen dat ze gelukkig gaat worden *

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 21:51

Wat vertelt ze :)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:00

haar ervaring en zo :)
en dat ze een paardje zoekt om te verzorgen en heel mischien te bereiden :))
ze is wel een jaartje jonger als de minimumleeftijd die ik voor mezelf had gezegd...
maar het is het proberen waard :)
nu hopen dat ze niet te ver weg woont :o

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:03

ik ben ook nogsteeds op zoek, maar helaas niemand wilt me denk .. :o

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:08

iiAMKAYLEiGH schreef:
ik ben ook nogsteeds op zoek, maar helaas niemand wilt me denk .. :o

niet te negatief hé :(