Heb 2 pony's en ik merk dat [***] gewoon veel zekerder is en het veel leuker vindt als die naar buiten kan samen met [***], en [***] vindt het prima om de boel te leiden en voorop te lopen. Nu kan ik [***] wel als handpaard meenemen, maar dat is toch iets minder handig en dan ben je ook altijd maar alleen. En omdat [***] de aandacht ook wel leuk vind besloten om toch te kijken of ik iemand vond die hem die aandacht wilde geven en samen mee het bos in wilde gaan
Ze had weinig tijd, ze kon pas om 17u komen en moest om 18u alweer weg, dus het rijden is er niet van gekomen, maar ze heeft wel met [***] gewerkt. Helemaal alleen uit de weide gehaald, gepoetst en dan heb ik haar in de roundpen wat dingen uitgelegd (basis Parelli zeg maar) en daar heeft ze dan beetje mee geprobeerd en dan nog wat loswerken in de roundpen gedaan en hij reageerde heel fijn. Ze moet nog zekerder worden en nog meer durven vragen & doordoen, maar dat is wel begrijpelijk dat ze daar nog zoekende in is, dus dat zal nog wel goedkomen
Dus ja, zaterdag komt ze weer en dan gaat ze wel rijden in principe
Maarja, ze probeerde hem vandaag achteruit te krijgen met een soort van yoyo-game (dus het halstertouw op en af zwiepen zeg maar) en [***] had iets van "en wat wil je nu dat ik doe?
". Dus toen heb ik haar uitgelegd dat die eerst moet leren wijken voor haar druk en dergelijke zaken, dat die paarden waarmee zij lessen heeft gehad dat allemaal weten wat er van hun verwacht wordt maar dat niet elk paard daar standaard op reageert (en zeker niet die ezels van mij 
ik zou haar het echte belangrijke vertellen, en daarna kun je steeds wat meer uitleggen! Denk dat je haar eerst even lekker moet laten wennen
En ja, de porcupine erbij wordt dan meteen alweer vrij veel, zeker omdat ik ook meteen wil dat ze het goed doet (anders moet ze later weer dingen gaan afleren en dat is ook niet leuk, en ze deed echt wel heel tegenstrijdige dingen, maakte het onnodig moeilijk
) dus dan zit ik er echt op te kijken. Ik vind het zelf echt moeilijk hoor, maar ik wil gewoon dat het goed gaat en dat ze samen een goede start maken en niet na een paar keer gefrustreerd naast elkaar staan ...