Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

danielle_x

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 06:39

Volgens mij valt 't wel mee met het 18+ ;)
En als mensen het zeggen, zeggen ze ook waarom en dat kan ik heel goed begrijpen :)

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:18

mohica schreef:
meisjes
Dit was heel sarcastisch gezegt en uit pure kwaadheid ;-)
Als ik dit lees is 18+ het beste en het betere en de rest onder die leeftijd moet maar op de manege gaan hobbelen...
Dit lees ik hier en dit maakt me kwaad. 18+ dit 18+ dat, dat geeft een heel negatief gevoel voor die dat jonger zijn

Jongeren zijn gewoon niet altijd geschikt en zeker niet in alle situaties handig.
Kun je lang en kort over praten maar het is nu eenmaal zo.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 09:09

en 21+ voor een shetlander? welk nut heeft dit dan...
;.
heb veel geluk dat ik dit nooit meegemaakt heb en geluk dat ik zelfstandig ben en goed kan rijden.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:01

Ik heb nooit contact gehad met iemand die een 21+ bijrijder zocht voor zijn Shet, dus hoe kan ik daar nu over oordelen???

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 13:04

Tja als de het alleen voor de kar loopt
en niet de makkelijkste is kan ik dat ook goed begrijpen

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 20:09

Tuttebel schreef:
Mijn moeder heeft van de week toevallig haar WA verzekeraar gebeld over het feit hoe het zit met verzekerd zijn als mijn zusje (16jaar) met haar bijrijdpaard ten val komt of een ongeluk krijgt of schade bij een ander veroorzaakt.. Als ze met mede weten van de eigenaresse en mijn moeder rijd dan kan het gewoon op de WA van mijn moeder verhaald worden..

Misschien is het zinvol om je moeder dit eens te laten lezen, want wat jij nu schrijft is onzin hoor: Tanja @ [TAO] FAQ TAO

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:26

LDRD schreef:
Tuttebel schreef:
Mijn moeder heeft van de week toevallig haar WA verzekeraar gebeld over het feit hoe het zit met verzekerd zijn als mijn zusje (16jaar) met haar bijrijdpaard ten val komt of een ongeluk krijgt of schade bij een ander veroorzaakt.. Als ze met mede weten van de eigenaresse en mijn moeder rijd dan kan het gewoon op de WA van mijn moeder verhaald worden..

Misschien is het zinvol om je moeder dit eens te laten lezen, want wat jij nu schrijft is onzin hoor: Tanja @ [TAO] FAQ TAO

Zij heeft dit telefonisch en schriftelijk bevestigd gekregen van haar WA verzekering dus hoezo onzin?

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 10:47

Omdat in principe de eigenaresse van het paard altijd het risico draagt. Het is haar paard: alle schade die door het paard wordt veroorzaakt (ook aan je zusje zelf wanneer ze er af valt, dat is ook schade veroorzaakt door het paard) kan in eerste instantie bij de eigenaresse van het paard verhaald worden. Alleen in gevallen waarin duidelijke schuld aangewezen kan worden aan degene die schade heeft geleden (bijv. wanneer je zusje het paard laat springen terwijl dit van de eigenaresse echt niet mag, wanneer dit expliciet op schrift staat en wanneer twee onafhankelijke getuigen hebben gezien dat ze er bij het springen af is gevallen) zal de schade ook gedeeltelijk verhaald worden op de verzekering van je zusje (of in dit geval omdat jullie een gezin vormen je moeder).

Bovenstaande is wettelijk vastgelegd. Je verzekering kan hier dus niet zomaar dingen aan veranderen. Misschien hebben ze de situatie niet goed begrepen, maar wat je hierboven claimt is gewoon echt niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:33

Heb van die verzekeringen geen verstand,
Heb mijn advertentie overnieuw geplaatst,andere meisje wil/mag niet meer. Hopen dat ik nu wel iemand vind die oprecht geïnteresseerd is.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 13:54

Pfft. Hier ook nog niks gevonden. Ik had eindelijk de perfecte ruiter maar die kon het niet betalen.
En daarna nog een perfecte match gevonden maar de ouders vonden het te ver rijden helaas.

Verder alleen reacties gehad waar ik werkelijk helemaal NIKS mee kan.

Dus nog ff een x mijn ad.

[EA-VP] [AP]Omg Arnhem, talentvolle Welsh-pony om te huren

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:37

Tuttebel schreef:
Zij heeft dit telefonisch en schriftelijk bevestigd gekregen van haar WA verzekering dus hoezo onzin?

Dan wil ik graag die schriftelijke bevestiging zien. Kan je die erbij pakken en de letterlijke tekst overnemen? Of liever nog, scan hem even.
Laatst bijgewerkt door LDRD op 01-09-11 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:54

Was jullie weer helemaal uit het oog verloren :o

Ik heb maar weer een nieuwe advertentie geplaatst voor een paardje want... Pfff volgens mij heeft in heel de omgeving van den bosch niemand meer paarden...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:54

:D Jawel hoor, maar die hebben ook bijrijders ;) .

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:13

poeh heb nu net een paar dagen mijn AD erop staan al al heeeel veel reacties gehad :)

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:49

Mijn bijrijder heeft opgezegd vandaag, baal best wel erg!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:58

of paarden die net niet je smaak zijn..hihihihi :P

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 23:16

mohica schreef:
ja dus kort gezegt: neem allemaal een bijrijder van 18+ en laat de jongeren maar hobbelen op de manège als een eigen paard/pony te duur is :(

mohica schreef:
meisjes
Dit was heel sarcastisch gezegt en uit pure kwaadheid ;-)
Als ik dit lees is 18+ het beste en het betere en de rest onder die leeftijd moet maar op de manege gaan hobbelen...
Dit lees ik hier en dit maakt me kwaad. 18+ dit 18+ dat, dat geeft een heel negatief gevoel voor die dat jonger zijn

Ook hier duidelijk het voorbeeld dat jongeren vaak te heet gebakken zijn. Als ik als zoekende naar een bijrijder zulke reacties lees dan zou ik Mohica overslaan puur door de reactie die ze gaf. Ik persoonlijk zoek dan een geduldig respectvol persoon, je laat het immers wel met jou paard aan de gang gaan. In situatie's die zich bv bevinden op een pensioen stal (contact met andere ruiters of eigenaar bedrijf) of buiten (wandelaars/fietsers/auto's) wil ik niet dat paard en ruiter in de problemen komen door het communicatievermogen van de bijrijder. Er stond laatst een stukje hier op bokt. Twee meiden die op een fietspad reden. Toen een fietser hier wat van zei, op een niet al te vriendelijke toon viel dat verkeerd bij de meisjes. Ze hebben vervolgens de man achtervolgt door er als idioten dicht op te rijden.. hem even een lesje te leren. Zulke dingen zijn dan wel de angsten die bij mij als eigenaar omhoog zouden komen, als je nu al zo reageert.. wat doe jij dan buiten? .. dus nee, je bent dan voor mij een te groot risico. Daarom oudere mensen, die zijn meestal al wat rustiger, kunnen meer hebben en weten vooral waneer ze hun mond moeten houden.

Hoe rot het ook is, de eigenaar beslist over wat hij wil met dat paard. Als hij geld wil zien heb je dat maar te respecteren. Willen ze een volwassen persoon? word gewoon ouder. Wij als paard loze meiden hebben daar gewoon helemaal niks over te zeggen. Ik heb toevallig geluk gehad dat ik nog nooit hoefde te betalen, maar heb er wel heel hard voor gewerkt.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 09:32

In het vorige topic kwam het heel even voorbij hier in zoetermeer iemand die voor 1 dag in de week buitenrijden 50 euro per maand vraagt. En dan hebben ze voor elke dag iemand anders en dat voor 2 paarden.

Kreeg gister een mailtje of ik een paard van hun wilde verzorgen nou mooi niet :+ Ga geen 50 euro betalen voor 1x in de week buitenrijden.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:00

700 euro per maand bij door bijrijders te nemen die alleen mogen buitenrijden :p
Mooi meegenoemen :p

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:22

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een bijrijder, al 4 maanden. Ik krijg gewoon niet de juiste reacties. Meisjes van 11-12 jaar oud reageren wel, maar die kan ik niet 2-3 keer per week alleen en zonder toezicht mijn - soms toch wat lastige - pony laten rijden. Ik hoop dat ik snel een goede reactie krijg, want ik red het nu echt niet allemaal met school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:43

Ik heb een reactie gehad,meisje van 6 jaar,1,15m en 25kg.
Komt volgende week zaterdag kijken,zoo leuk :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:30

Lolacabana schreef:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een bijrijder, al 4 maanden. Ik krijg gewoon niet de juiste reacties. Meisjes van 11-12 jaar oud reageren wel, maar die kan ik niet 2-3 keer per week alleen en zonder toezicht mijn - soms toch wat lastige - pony laten rijden. Ik hoop dat ik snel een goede reactie krijg, want ik red het nu echt niet allemaal met school.

Pff dat is wel vervelend dat je niemand vind. Ik zoek een 2e extra paard, maar in omgeving 030 is ook niet echt wat te vinden helaas. Vaak is het voor 2/3 x per week en dat red ik dus echt niet 1/2 x wel..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:31

FlorisSam schreef:
Ik heb een reactie gehad,meisje van 6 jaar,1,15m en 25kg.
Komt volgende week zaterdag kijken,zoo leuk :D

Wat leuk! Wel even laten weten hoe het ging hoor. :)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:20

Iemand nog op zoek naar een bijrijder omgeving Groningen? Ik ga binnenkort verhuizen naar Groningen en kan de paarden gewoon echt niet missen!

YaraKlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 19:44

Ik ben ook 2 jaar op zoek naar een leuek verzorgpony :(
Mijn oude verzorgpony isverhuisd naar Zeeland:(
Ik zoek eigelijk weer een arabier..
Ik hou gewoon van dat soort paarden..
Ik ben 12 jaar woon in Nieuwerkerk aan den ijssel
rijd al 8 jaar paard elkeweek een buitenrit WAT IS ER MIS MET MIJ?!
niet boos bedoelt maar ik word een beetje gestrest van mensen die altijd zo boos reageren op een hopeloze reactie als ze er geen 18+ of 16+ ofzo bij zetten...

<3Halbe\3