Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beestenfreak schreef:ben ik dan de enige die het raar vind dat je iemand laat betalen om op op JOUW paard te rijden waar JIJ niet genoeg tijd voor hebt?
dat je als bijrijder de spullen betaald die jij stuk maakt, af en toe iets nieuw koopt als dat nodig is of deelt in kosten van smid of dierenarts vind ik niet meer dan normaal, maar het is en blijft jouw paard waar je niet genoeg tijd voor hebt.
daarbij, wat hebben jullie liever: iemand die niet deelt/kan delen in de kosten, maar wel onwijs leuk met je paard omgaat, zuinig is op je spullen en misschien zelfs een goede vriend/ vriendin is of kan worden
of een verwend nest van rijke ouders welke netjes 100 euro per maand betaald maar niet goed met je paard omgaat?
(ik heb zelf geen eigen paard dus schiet mij aub niet lek als ik het allemaal verkeerd zie)
xxriiannee schreef:Heb een beetje t idee dat mensen die geen paard hebben het belachelijk vinden om te betalen.
Natuurlijk help jij iemand omdat de eigenaar geen tijd heeft, maar daar zitten voor ons als eigenaren ook zeker risico's aan!
Je kunt nergens gratis paard rijden, waarom dan bij ons wel gratis rijden?
Ik vraag overigens geen geld om mijn pony bij te rijden, kan alleen niemand vinden. Mensen die reageren,
en nooit meer wat laten horen. Graag of niet.
mirgino schreef:ik zag het als een lease
en het was gewoon mijn paard en alle zeggenschap was bij mij
ik vind het een raar gezegde dat wanneer ik mijn paard verhuur diegene ineens een soort van mede eigenaar zou worden!
mandylfmarca schreef:Ja ik snap je helemaal.
Maar de bijdrage had meer te maken met faciliteiten we zitten aan hetbos en hei en zandgat en natuurlijk hoevaak 5 keer per week en dat dan keer 4 is 20 keer rijden op een soort eigen paard. Ga eens na dat manegelessen 10 euro kosten em dat dan keer 20 lesjes..
am_vanes schreef:mandylfmarca schreef:Ja ik snap je helemaal.
Maar de bijdrage had meer te maken met faciliteiten we zitten aan hetbos en hei en zandgat en natuurlijk hoevaak 5 keer per week en dat dan keer 4 is 20 keer rijden op een soort eigen paard. Ga eens na dat manegelessen 10 euro kosten em dat dan keer 20 lesjes..
uhh ik weet t niet hoor,maar waarom zou je een paard kopen waar een bijrijdster 5 dagen per week op rijdt? ik zou dat niet doen, mits je een paard hebt staan waar je echt niet meer aan toekomt en niet weg wilt doen wegens tijdgebrek.
maar een paard aanschaffen, die je dus eigenlijk helemaal niet kunt stallen wegens niet voldoende financiele middelen, en er dan een bijrijdster 5 dagen opzetten???ik snap m ff niet...
hestejente schreef:mirgino schreef:ik zag het als een lease
en het was gewoon mijn paard en alle zeggenschap was bij mij
ik vind het een raar gezegde dat wanneer ik mijn paard verhuur diegene ineens een soort van mede eigenaar zou worden!
Als je iets verleast heeft de leaser wel degelijk zeggenschap. Stel je huurt woning, dan zit je er toch ook niet op te wachten dat de eigenaar te pas en te onpas bij jou op de bank zit, in z'n eigen huis? Dat mag niet eens. Als huurder heb je ook rechten, of je nou een huis of een paard huurt.