Seksuele intimidatie door eigenaars

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37321
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:35

Lol simone30, je had die man even moeten zeggen dat die zich moet aanmelden op bokt :') dan vind die er wel 1

_Chip

Berichten: 1494
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:25

manonfleur schreef:
Wat typ je dan in?


Voornaam en/of achternaam, plaatsnaam, en dan bijvoorbeeld Paarden/ Ponys.
Voorbeeldje:
Pietje, Amsterdam, paarden.

Ik verzin maar iets. Het makkelijkst is om dan de achternaam erbij te hebben. Want ik denk als je in Amsterdam woont, en dit invult je, écht niet de goede persoon vindt x]

patjuh87
Berichten: 160
Geregistreerd: 06-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 18:33

Ik heb zoiets ook meegemaakt toen ik 15 jaar was.
Ik wil er hier niet te diep op ingaan, omdat toch iedereen dit kan lezen en eigenlijk niemand dit weet.
Maar ik vind dit een goed topic! Meisjes mogen best eens gewaarschuwd worden! er lopen gekken genoeg rond!

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 19:00

Gelukkig heb ik dit nog niet mee gemaakt (wel een mentor die zijn ogen nog al laag heeft zitten :') )
maar zal zeker allert blijven en de meisjes op stal waarschuwen.

Simone30
Berichten: 24
Geregistreerd: 01-01-12
Woonplaats: vianen

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:09

@ Lifaya, hij was verre van knap;)))

patiently
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-03-12

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:48

Goed topic!

Helaas heb je er altijd foute mensen tussen zitten!
Vroeger ook een hele reeks aan leuke verzorgpaarden gehad. (ook zeker hele leuke mensen)
Wat ik wel ook aan dit topic wil toevoegen; laat je hierdoor ook zeer zeker niet tegenhouden om een leuke pony of stal te zoeken, maar wees gewoon altijd voorzichtig voornamelijk bij vreemde mensen.
Vroeger ging moeders altijd mee naar de ponytjes om even te checken en dan ook de eerste paar weken gewoon langs komen om mee te kijken, zodoende even de mensen leren kennen.
Als je advertenties plaatst laat je telefoonnummer even achterwege en check eerst even de mail, vaak merk je al een klein beetje met wat voor mensen je te maken hebt.
Neem naderhand telefonisch contact op en vraag je gewoon lekker helemaal suf.
Wat is precies de bedoeling met de pony?
Wat voor karakter heeft hij?
Om hoeveel dagen gaat de verzorging?
etc. etc.
Op die manier krijg je een beetje een indruk.

Op je eerste gevoel kun je meestal snel afgaan.
Voel je je ergens niet op je gemak of gaan opmerkingen elke keer net iets te ver?
Ga gewoon lekker op zoek naar een ander adresje waar je het wel naar je zin hebt!
Beter iets voorzichtiger dan risico's nemen, er zijn genoeg paardenmensen op de wereld en tegenwoordig al helemaal veel mensen die hulp zoeken met hun dieren.

unicorn_kiss

Berichten: 6494
Geregistreerd: 26-09-04

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:44

Wat ik dan weer frappant vind, is dat vele ouders zulke boerderijen/stallen als opvang zien voor hun kinderen. Bij ons op stal hangen zo'n 5 kinderen rond, bijna dagelijks, en de ouders zijn nergens te bespeuren. Eigenaar is ook een vrijgezelle boer van middelbare leeftijd. Nu doet die geen vlieg kwaad, maar het gaat om het idee. Goed topic, dit!

siepenteun
Berichten: 985
Geregistreerd: 10-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:06

de naam van de eigenaar voornaam+achternaam :j en dan bijv kijken bij diegene zijn hyves,twitter,facebook en alle andere sites!

arankeng
Berichten: 1147
Geregistreerd: 28-05-11
Woonplaats: In het mooie West Friesland!

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:30

haha ik zie de eigenaar van de paarden niet op internet staan hij weet nog net dat het bestaat :D

_Tirzaaaaaa

Berichten: 406
Geregistreerd: 31-10-11
Woonplaats: Delfzijl

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:54

Woow dat is best wel ernstig de eigenaar van mijn verzorgpaard is ook niet helemaal 100% en mijn ouders vertrouwen het neit meer ik heb zo het idee dat hij homo is en een vriend heeft maar ik weet zeker dar hij zulke dingen niet zou doen. Hij is heel erg aardig en vraagd me ook absoluut niet om mee te gaan in de auto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 18:51

Door een topic weer in dit topic gekomen..
En ook ik vind dat ie weer omhoog kan :j

Zelf gelukkig nooit zoiets meegemaakt. Mijn verzorgpaarden staan bij een wat ouder stel (rond de 60 _/-\o_ ) maar die zijn wel betrouwbaar. Hij is nog nooit gevaarlijk uit de hoek gekomen en ik ga graag mee op menwedstrijd :j Het zijn notabene buren :P

Daarmee is het wel dat ik in een klein dorp woon, en als er ooit zoiets zou gebeuren, zou het hele dorp het weten en dan voel je je niet meer welkom in dit dorp :Y)

Maar inderdaad, via internet wel op blijven letten ;)

Babootje

Berichten: 26625
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:14

Vind het ook best goed dat dit onderwerp onder de aandacht blijft. Het komt meer voor dan je denkt en ik vermoed zomaar dat er hier een aantal meelezen die een geval van dichtbij kennen of zelf hebben meegemaakt. Je kunt niet genoeg waarschuwen voor opportunisten die met hun machtspositie proberen om kinderen te misbruiken. Het blijft ook vaak ongestraft. Ook al doe je aangifte, gelijk krijgen is een tweede.

Caelum
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-04-13
Woonplaats: Zie profiel voor routebeschrijving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:44

Ieuwwww, :r

Ik ben blij dat ik zoiet nooit heb hoeven meemaken :\

xAnika

Berichten: 1562
Geregistreerd: 16-01-13
Woonplaats: Wijnegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:01

Caelum schreef:
Ieuwwww, :r

Ik ben blij dat ik zoiet nooit heb hoeven meemaken :\

Ik ook hoor, wat vreselijk als je zo iets meemaakt!

jelle20
Berichten: 33
Geregistreerd: 01-10-10
Woonplaats: nergens

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:31

Ik heb gelukkig nog nooit mee gemaakt
ik vind een goed onderwerp maar vind jammer dat sowiets in de paarden wereld voorkomt

maar ben wek altijd alerd of er niks aan viezerikken op stal rond sluipen

Al vind ik het soms eng om alleen te zijn op stal bij mijn vp want iedereen kan in stal komen gelukkig is er wel een waak hond xd

gr jelle20

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:44

Ik heb t wel meegemaakt.
Was een jaar of 15 denk ik en zocht verzorgpaarden. Werd door een handelaar benaderd of ik hem wilde helpen met paarden toiletteren, longeren, zadelen, mee op concours enz. Superleuk dus.
De eerste paar keer niks aan de hand.
Begon idd met een hand op mn been, vragen of ik een vriend had enz, steeds langer vasthouden
Af en toe mn hand pakken, tegen me aan komen staan als ie iets uitlegde, knuffelen
Toen ik op een gegeven moment eindelijk durfde aan te geven dat ik dit niet wilde. (Heb een verleden met seksueel misbruik, makkelijk geintimideerd ed) heb ik niks meer van hem gehoord...

Nog rijd ik er wel eens langs als ik op buitenrit ga ofzo, en elke keer staan me de nekharen overeind.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 17:32

Helaas kunnen die dingen ook voorkomen..

Ik heb 5 jaar lang bij iemand thuis de paarden verzorgt met mijn vriendin. Wij waren altijd samen en hadden daar een geweldige tijd.
We hielpen ook vaak met de stallen en werden dan wel eens voor de grap opgetild en in het stro gegooid en dergelijke.
Maar op een avond kreeg ik telefoon van de eigenaar.. Ik was toen 18 jaar en mijn vriendin kon door school al vaker niet meer mee.
Dus ging ik al vaker alleen, maar nooit wat vreemds opgemerkt. Maar toen die avond was er ook feest geweest op de stal waar hun regelmatig reden en was er behoorlijk wat gedronken. Ik was overdag daar op die stal geweest en in de avond thuis. Ik vond het al vreemd om gebeld te worden zo laat door hem, maar nam gewoon op. En toen begon hij van alles te vragen, of ik niet een relatie met hem zou willen? Dat ik een mooie meid was, en dat de leeftijd geen probleem hoefde te zijn. Ik was 18, hij ergens in de 50.. Ik schrok er wel van en zei dat ik niet zo voelde voor hem.. Dat accepteerde hij in zijn dronken bui, ik mocht alleen niets tegen mijn vriendin en moeder zeggen. Gelukkig was ik dus wel verstandig genoeg om direct naar mijn vriendin te rennen (Die woonde gelukkig 10 huizen verder) om haar advies te vragen. Samen hebben we het direct erna aan mijn moeder verteld.

Samen met mijn moeder hebben we hem erop aangesproken, maar zoals verwacht wist hij nergens van. Ik had de dag en tijdstip van de oproep gelukkig in de telefoon staan als bewijs, maar hij kon het zich echt niet herinneren. Hij was ook heel normaal toen. Toch heeft het de goede relatie een knik gegeven. Ik ben nog een jaartje daar geweest, maar me nooit meer echt fijn gevoeld. Er stonden bij hun thuis nog meer pension paarden en die mensen waren ook regelmatig daar, dus was ik niet alleen met hem. Maar toen hun de paarden weghaalden was het minder fijn. Uiteindelijk moest ik stoppen daar omdat hun grotere plannen hadden en de paarden mee gingen. Ik heb regelmatig nog contact met hem gehad, maar nu op een fijnere manier. Nu zie ik hem ook wekelijks, maar gelukkig zijn er verder geen problemen tussen ons. Maar ik blijf het jammer vinden dat hij dit gedaan heeft.. Het schaadt je vertrouwen.. Vooral mijn moeder, die dacht dat ik daar veilig zat.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2475
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 19:56

Ik heb hier nog nooit over nagedacht. Wat een goed topic.

Zelf heb ik altijd paarden verzorgd voor mensen die toendertijd gewoon stalgenoten waren (kwam daar heel veel voor, dat je gewoon 1 van de andere eigenaren als verzorger had) en 9/10 waren dit vrouwen. Er was dus ook altijd wel iemand bij (meestal mijn moeder ook) dus als iemand al pervers was had deze vrij weinig kans gehad. Achteraf gezien vond ik het wel een heel fijn idee dat er altijd wel iemand in de buurt was. Ik liep daar vanaf mijn 6e tot mijn 12e. Naast de stal zat ook een paintballvereniging waar vaak zat van die aparte types rondliepen..

Maar omdat ik deze ervaring dus nog nooit gehad heb, stond ik er nooit echt bij stil dat het ook gewoon in de paardenwereld waarschijnlijk meer voorkomt.. Vind sommige dingen die hier in het topic genoemd zijn ook wel echt eng gewoon.

En het valt me inderdaad wel veel op dat ouders tegenwoordig niet heel snel stil staan bij de gevaren. Eén van mijn vriendinnen is eigenlijk bijna altijd alleen. Haar moeder en stiefvader hebben sinds kort een kroeg, zijn overdag bezig met voorbereidingen en 's avonds zijn ze aan het werk tot diep in de nacht. Komt vaak zat voor dat zij hele einden in het donker moet of naar dit of dat moet in haar uppie. Mijn ouders zijn heel vrij maar ook zeker wel voorzichtig. Zoveel ouders laten hun kinderen overal maar alleen heen gaan.

Ik ben 16 jaar en ik moet regelmatig na mijn werk in het donker op de fiets naar huis. Zelfs dan staan me de haren al overeind. Ik doe altijd maar muziek op en fiets heel snel naar huis. Stel je voor dat je ineens zo'n gek tegenkomt op de fiets. Ben dan ook blij dat ik een eigen paard heb en niet bij een of andere vreemdeling over de vloer moet komen.. Als ik dit topic zo lees komt het namelijk wel heel erg veel voor dat je zo'n viezerik treft.

Overigens zul je dit ook vast wel hebben met een eigen paard. Ik herinner mij een verhaal gehoord te hebben op school van een meisje die haar eigen pony op privé terrein had staan en ook zo'n vieze staleigenaar had. Iedereen moet gewoon altijd op hun hoede zijn bij vreemde oid! Zelfs mensen die er het meest vriendelijk uitzien kunnen verkeerd zijn.

Wat ik me dan wel afvraag; hoe gaat het dan te werk als het een vrouw is ipv een man? Heb iemand hier zien melden dat het ook met vrouwen gebeurd, maar ik heb me er niet echt een beeld bij.

Hutcherson

Berichten: 7503
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:45

Ik vind dat we hierover een mail moeten sturen naar alberto stegeman:| undercover in nederland.. Om zowel jonge meisjes als de wat oudere meiden te vertellen dat ze altijd hun ogen open moeten houden voor ongewone dingen als ze een verzorgpaard hebben..

Christiene
Berichten: 7751
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:52

ook ik en een vriendin verzorgden samen paarden bij een single man, die vond haar ook erg interessant van die kleine details.. net te veel handje hier en daar opmerkingen.. tot dat die zijn handen ook echt een keer langs haar borsten waar ik zelfs bij was..
we zijn daar allebei weggegaan daarna.

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2475
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:23

RoyceMack schreef:
Ik vind dat we hierover een mail moeten sturen naar alberto stegeman:| undercover in nederland.. Om zowel jonge meisjes als de wat oudere meiden te vertellen dat ze altijd hun ogen open moeten houden voor ongewone dingen als ze een verzorgpaard hebben..


Jammer genoeg denk ik niet dat ze er heel veel mee kunnen.. Hoe wil je dat realiseren?

troi
Berichten: 17044
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:28

Tja, overal zijn viezerikken dus ook in de paardenwereld. Op zich niet zo verbazend toch?

Wel aangifte doen hoor meiden (en jongens!) als dingen niet ok zijn. Nederland staat vol met verzorgpaarden met fatsoenlijke eigenaren!

Hannah

Berichten: 328
Geregistreerd: 12-11-13
Woonplaats: (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 13:00

ik ben 12 en mijn ouders kunnen echt geen paard veroorloven wat denk je dan? jep een verzorgpony!
als je dan advertenties ziet met lieve gezellige mooie meiden gezocht weet ik al dat het fout zit
helaas ziet niet iedereen dat dus goed dat dit topic bestaat !

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:10

troi schreef:
Tja, overal zijn viezerikken dus ook in de paardenwereld. Op zich niet zo verbazend toch?

Wel aangifte doen hoor meiden (en jongens!) als dingen niet ok zijn. Nederland staat vol met verzorgpaarden met fatsoenlijke eigenaren!



In de paardenwereld alleen echt meer dan bij andere sporten! Hier lopen nu eenmaal veel jonge meisjes rond, die makkelijk in te palmen zijn met paarden en pony's die in eigendom zijn van akelige mannen of een pensionstal bezitten bijvoorbeeld.

EvaaxGucci

Berichten: 328
Geregistreerd: 28-11-13

Re: Seksuele intimidatie door eigenaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 14:15

Mpff, gelukkig heb ik zelf nooit zoiets meegemaakt.. Maar een vriendin van mij had een verzorgpony, waar ze eigenlijk bijna alles voor moest doen aangezien die niet goed verzorgt werd. Maar is uiteindelijk wel gestopt omdat er veel verhalen waren die eigenaar aan minderjarige meisje had gezeten..