Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:04

@Peetje1
En ik in de omgeving Roosendaal :-). Zelfde als jij, al ben ik al weer begonnen op een manege. Hopelijk vind je snel een leuk paard!

@xxMaxx
Zat er niet iets in mijn richting bij ;-)? 18+? Hopelijk vind je iets op fietsafstand.

mickydo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:27

Hier niet nog iemand die een verzorgpaard zoekt in de buurt van amsterdam ?

Wat een drama zeg een leuk geschikt iemand voor je paard zoeken :(

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 07:55

Ik moet straks ook even kijken hoe ik het ga doen... Mijn vriend en ik willen graag een kindje, begin volgend jaar gaan we 'beginnen' :) Dan wil ik eigenlijk tijdens de laatste weken zwangerschap en de eerste tijd als et kindje er is ook een bijrijder. Als het goed bevalt misschien wel voor permanent.

Dus misschien zijn er al mensen die er eens over na kunnen denken of een 7 jarige fries die op dit moment rechtgericht wordt en tegen die tijd mee op wedstrijd kan iets voor ze is :)

Ik wil dit gewoon op verzorgbasis en de persoon hoeft er niks aan te betalen, maar ik wil wel dat die verplicht 1 keer in de 2 weken (als ik helemaal niet kan rijden 1 keer in de week) les neemt bij mijn instructrice. Dat dan wel op eigen kosten (is 20 euro per les, dus vind ik nog wel meevallen).

Voor mij is belangrijk dat deze persoon lief is voor mijn paard (ik heb mijn paard nog nooit geslagen of geschopt want dat is gewoon niet nodig, hij is zo ontzettend respectvol). Hoor ik 1 keer van iemand iets anders dan is het gelijk afgelopen.
En ik ben heel erg van een schone, opgeruimde stal en kast en ik ben heel zuinig op mijn spullen.

Dus... Gegadigden? :D Begindatum is alleen nog onbekend :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:15

Wen_en_jelle, alvast veel succes!
En de laatste periode van je zwangerschap zou ik niet beginnen, maar juist ruim daarvoor.
Juist omdat je ook iemand kan treffen die je niet bevalt, en da je dan op het laatst loopt en nog iemand moet gaan zoeken.
Daar zit je niet op te wachtten.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:43

trustHim schreef:
ik meld me ook eens hier in het topic.

Snap er echt niks van, ik bied echt een leuke pony aan, hoeft alleen maar leuke dingen gedaan te worden, niet mesten of wat dan ook. Mag rijden, longeren, knuffelen, poetsen maakt niet uit. Enige wat absoluut niet mag is van het erf af. Leeftijd vanaf 15 jaar. voor 2 of 3 vaste dagen in de week

Ik krijg alleen reacties van 11, 12 jarigen en dat vind ik gewoon te jong. Pony heeft wel iemand met iets ervaring en overwicht nodig

Snap ook niet waarom je nog niet iemand heb gevonden!
Thinka is harstikke leuk! <3
Herken je me nog van fourwinds? :D

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:47

Zoek schreef:
Waarom ben ik zo dol op tinkers en een ander niet......pffff :D :D

Wie is er nou niet gek op tinkers? _/-\o_

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:47

Wen_en_Jelle schreef:
Ik moet straks ook even kijken hoe ik het ga doen... Mijn vriend en ik willen graag een kindje, begin volgend jaar gaan we 'beginnen' :) Dan wil ik eigenlijk tijdens de laatste weken zwangerschap en de eerste tijd als et kindje er is ook een bijrijder. Als het goed bevalt misschien wel voor permanent.

Dus misschien zijn er al mensen die er eens over na kunnen denken of een 7 jarige fries die op dit moment rechtgericht wordt en tegen die tijd mee op wedstrijd kan iets voor ze is :)

Ik wil dit gewoon op verzorgbasis en de persoon hoeft er niks aan te betalen, maar ik wil wel dat die verplicht 1 keer in de 2 weken (als ik helemaal niet kan rijden 1 keer in de week) les neemt bij mijn instructrice. Dat dan wel op eigen kosten (is 20 euro per les, dus vind ik nog wel meevallen).

Voor mij is belangrijk dat deze persoon lief is voor mijn paard (ik heb mijn paard nog nooit geslagen of geschopt want dat is gewoon niet nodig, hij is zo ontzettend respectvol). Hoor ik 1 keer van iemand iets anders dan is het gelijk afgelopen.
En ik ben heel erg van een schone, opgeruimde stal en kast en ik ben heel zuinig op mijn spullen.

Plus op een gegeven moment gaat het je niet meer echt lukken te rijden ben ik bang .
je lichaam veranderd door de zwangerschap en zit je niet meer fijn te paard hihih.
Ik ben vanaf het begin al gestopt met rijden ,
je weet immers maar nooit .
Ik denk dat je in de toekomst mischien inderdaad nog wel een bijrijder kan gebruiken .
ik merk het ook .
In het begin dacht ik ah ik red het wel .
Maar kinderen gaat veel energie en tijd in zitten dus een bijrijder is altijd handig vindt ik.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:55

Lees hier altijd mee, ook al heb ik zelf een leuk verzorgpaard, of eigenlijk verzorgpaarden :D .

Zoek schreef:
Bij ons is het alleen maar gratis, als ik wat ga vragen lachen ze me uit en komen ze helemaal niet.....
Enige wat ik wil is dat ze 2x in de maand een les nemen van € 40.- per les dus € 80.- per maand en dat is al te veel gevraagd......

Ik vind 40 euro ook veel per les, maar als je bekijkt dat je verder geen bijdrage hoeft te betalen, dan valt het wel mee inderdaad. Maar snap opzich wel dat het mensen afschrikt!

Zoek schreef:

Er zijn wel bijrijders te vinden die tinkers wel leuk vinden hoor :j :D , alleen bij ons in de omgeving is het wat lastiger. Merk ook dat mensen te snel afgaan op de vooroordelen, omdat ze denken dat het hele slome paarden zijn, waar niets mee is te beginnen.

Wen_en_Jelle schreef:

Ben benieuwd hoelang je nog door kunt rijden bij een zwangerschap, zal wel verschillen per persoon..

Ik snap ook niet dat zoveel mensen alleen komen om te rijden.. Imo hoort juist de verzorging, uitmesten, spullen schoon en netjes houden er ook bij. Als ik bij de paarden ben dan kom ik echt niet alleen om te rijden.. Heerlijk om te knuffelen, uit te mesten en te poetsen en daar de paarden ook een plezier mee te doen :j .

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:57

Snackie schreef:
Wen_en_jelle, alvast veel succes!
En de laatste periode van je zwangerschap zou ik niet beginnen, maar juist ruim daarvoor.
Juist omdat je ook iemand kan treffen die je niet bevalt, en da je dan op het laatst loopt en nog iemand moet gaan zoeken.
Daar zit je niet op te wachtten.

ja ik ga ook eerder zoeken en die persoon mag ook uiteraard al eerder beginnen, maar ik bedoelde eigenlijk dan meer dat ik hem/haar dan echt heel hard nodig heb. En als ik zelf nog gewoon kan rijden, zal die niet zoveel dagen hoeven overnemen in het begin nog.

Had het een beetje krom omschreven :D

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:00

hoe lang je kan doorrijden met je zwangerschap is inderdaad verschillend per persoon .
de 1 mischien wel bijna tot op het einde ,
de ander mischien maar tot een week of 15 a 20 .
het is echt per persoon anders .
let er wel op dat als je zwanger bent en valt het zo het einde van je kindje zou kunnen betekenen..
dus denk om de veiligheid .

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:01

Dat lijkt me inderdaad ook wel, dan is een bijrijder wel zo handig.
Gewoon een aantal maanden ervoor al een advertentie op internet zetten en goed de aangeboden advertenties in de gaten houden :j

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:43

amyyy55 schreef:
trustHim schreef:
ik meld me ook eens hier in het topic.

Snap er echt niks van, ik bied echt een leuke pony aan, hoeft alleen maar leuke dingen gedaan te worden, niet mesten of wat dan ook. Mag rijden, longeren, knuffelen, poetsen maakt niet uit. Enige wat absoluut niet mag is van het erf af. Leeftijd vanaf 15 jaar. voor 2 of 3 vaste dagen in de week

Ik krijg alleen reacties van 11, 12 jarigen en dat vind ik gewoon te jong. Pony heeft wel iemand met iets ervaring en overwicht nodig

Snap ook niet waarom je nog niet iemand heb gevonden!
Thinka is harstikke leuk! <3
Herken je me nog van fourwinds? :D

ja hoor ;)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:57

xsenny schreef:
hoe lang je kan doorrijden met je zwangerschap is inderdaad verschillend per persoon .
de 1 mischien wel bijna tot op het einde ,
de ander mischien maar tot een week of 15 a 20 .
het is echt per persoon anders .
let er wel op dat als je zwanger bent en valt het zo het einde van je kindje zou kunnen betekenen..
dus denk om de veiligheid .

Ja daar zit ik wel een beetje mee... Nu is mijn paard hartstikke braaf en lief, maar het blijft wel een dier natuurlijk en het hoeft niet aan hem te liggen dat het fout gaat... Stel, hij valt en ik val mee... Toch eng...

Ik ga in ieder geval op tijd zoeken, maar we zijn nu nog niet direct aan het 'proberen' zeg maar, alles is nog ehm, beveiligd :D... ben er alleen wel al mee bezig hoe ik dat dan ga doen en de tip van vroeg beginnen met zoeken ivm klik ed neem ik zeker ter harte!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:11

amyyy55 schreef:
Zoek schreef:

Wie is er nou niet gek op tinkers? _/-\o_

Ikke! Haha...ben je nu boos?! :D :o ;)
Ik ben meer van de Arabier x New Forrest of Arabier X Welsh :+

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:14

Zoek schreef:
Bij ons is het alleen maar gratis, als ik wat ga vragen lachen ze me uit en komen ze helemaal niet.....
Enige wat ik wil is dat ze 2x in de maand een les nemen van € 40.- per les dus € 80.- per maand en dat is al te veel gevraagd......

Kun je dit dan niet anders formuleren?

Kun je niet 80 euro per maand vragen incl 2 lessen NH.
Die 40,00 voor een les zou mij ook afschrikken.

Mijn stalgenoot heeft een bijrijdster. Deze betaal 45,00 per maand (kosten smid) voor 2/3 x. Ze komt alleen maar om te poetsen en te rijden, de rest wordt allemaal gedaan.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:03

Dat staat al wel anders idd, 80 euro per maand incl 2 lessen. Dan klinkt het wel aantrekkelijker! :j

Bij mijn vorige bijrijdpaard betaalde ik ook de smid, dat was ongeveer 80 euro per 6 weken.. (ijzers rondom)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:06

xsenny schreef:
Wen_en_Jelle schreef:

Plus op een gegeven moment gaat het je niet meer echt lukken te rijden ben ik bang .
je lichaam veranderd door de zwangerschap en zit je niet meer fijn te paard hihih.
Ik ben vanaf het begin al gestopt met rijden ,
je weet immers maar nooit .
Ik denk dat je in de toekomst mischien inderdaad nog wel een bijrijder kan gebruiken .
ik merk het ook .
In het begin dacht ik ah ik red het wel .
Maar kinderen gaat veel energie en tijd in zitten dus een bijrijder is altijd handig vindt ik.

En ik ken iemand die tot 2 weken over tijd gewoon gereden heeft, baby is toen gehaald en na 1 week zat ze weer te paard. Dus zelfs dat is mogelijk (mocht ik ooit aan kinderen beginnen, dan wil ik het ook zo :P Maar ik heb geen kinderwens :P)

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:12

ik ben dol op tinkers enz. ik zou dolblij zijn als ik op een paard NH zou mogen doen :D

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:26

Ik ben in het bezit van een fantastische bijrijdster wat super goed voor m`n paardje zorgt, en altijd netjes afspraken nakomt. :j
Ze hoeft dan ook geen bijdrage te betalen. Maar kan me voorstellen dat niet iedereen zo`n gelukt heeft.. lijkt me erg frustrerend!!
Je wilt toch het beste voor je paardje..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:05

he aman! loopt er daar niet nog iemand rond die 2 dagen in de week wat wil tutten met thinka? hoeft niets te doen dan thinka te entertainen, mag alleen niet van t erf af

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:52

Hihihihi Tinkers sloom....kom maar eens bij mij langs :D :D
En nee boos wordt ik daar niet van, gelukkig zijn we allemaal anders ;)
En ik heb in mijn advertenties niet eens staan dat ik er geld voor vraag, alleen dat ik graag zie dat ze les nemen en krijg dan nog geen reacties...dacht ook als er nu iemand reageerd die zelf heel goed kan rijden of al zelf weet hoe hij/zij met NH moet omgaan dan hoeft die net persee les te nemen dus zet ik er niet in dat ik er geld voor wil hebben anders schrikt het mensen af, alleen nu krijg ik ook geen reacties :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:10

Wel echt balen is dat, misschien komt het wel doordat er in die omgeving veel paarden zijn.
Dat tinkers niet sloom zijn weet ik ;) Verzorg er zelf ook 1 <3 !
Maar het is wel het beeld dat mensen van ze hebben.. Als ik vertel dat ik een tinker rijd krijg ik weleens scheven gezichten met de vraag of dat van die slome, luie paarden zijn :roll:
Laatst bijgewerkt door Destino op 26-07-11 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:10

trustHim schreef:
he aman! loopt er daar niet nog iemand rond die 2 dagen in de week wat wil tutten met thinka? hoeft niets te doen dan thinka te entertainen, mag alleen niet van t erf af

Ik ga het eens rondvragen ja! :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:11

Ja zijn heel veel paarden hier en mensen kiezen liever een rijpaard ipv een Tinker! ach komt goed ik heb geduld!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:13

Heb je geen mensen die je kent uit de buurt die zouden willen rijden?