Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:16

Dahlia schreef:
Lianne86 schreef:
En ze mag!!! Sowieso in de zomervakantie en na de vakantie is het even kijken hoe haar rooster is etc. :) Maar gaat dus goedkomen!!! :D Jeeej! Ik ben iig happy ermee... We kennen haar al 4 jaar bijna, dus dat scheelt ook wel :) Altijd fanatiek meisje geweest, zit qua verzorging gewoon op 1 lijn met ons, dus geen zinloze discussies meer! Happy!

En nu lekker vriendje wakker gaan maken en zo eens even een uurtje in de auto zitten om naar het paardje te gaan :D We hebben iig mooi weer! *nog meer happy* :D

Wat fijn!!! Scheelt idd ook als je iemand al langer kent, geeft dan toch wel een vertrouwd gevoel!!

Hier een wat mindere ervaring..
Meisje wat al een andere pony op stal verzorgt, had een tijdje terug een briefje in mijn kastje gedaan. Dat ze heel graag bando ook erbij wilde verzorgen, voor 1 dag in de week. 12 jaar, maar ook altijd is haar moeder mee. Nou paar keer mee gepraat, hardstikke leuk en heb dus vandeweek een voerschema uitgeprint, omdat dat wat makkelijker is. Hoeveel biks hij krijgt, luzerne, mais, olie etc. Gister zou ze voor het eerst bando gaan doen met haar moeder..
Nu kom ik vanmiddag op stal, en er was nog 1 voerbakje over met voer erin (zet er altijd 1 extra klaar voor 'nood').. Zat er pulpbrok in ipv gewoon brok... M'n hart zat gelijk in m'n keel, dat heeft hij dus vanmorgen en vanmiddag gegeten... Ik heb gelijk de DA gebeld, en haar advies opgevolgd. Nu is het dus hopen dat hij geen koliek krijgt... Op stal houden ze hem vanavond ook in de gaten dus als er iets is wordt ik gebeld en ga ik meteen weer naar stal..
Gelijk dus een sms gestuurd dat ik geschrokken ben etc, en dat dit echt gevaarlijk is ivm verstopping, omdat het natuurlijk onwijs uitzet!
Ik heb 2 tonnen staan, 1 met slobber en mais (ook duidelijk op het voerschema gezet, dat hij altijd slobber mag als 'extra'), en in de andere ton zit pulpbrok, maar dat krijgt hij nu even niet omdat hij zn pulp vorige week niet op at.
En heb er ook bij gezet dat zijn biks in de gele zak zit, die dus bovenop de ton staat.

Ik snap echt dat dit niet expres is gedaan, maar wordt hier niet vrolijk van.. Aangezien ik het ook duidelijk op het schema heb gezet dat zijn biks in de gele zak zit.. Ik weet dus ook niet zo goed wat ik hier nou mee moet... -O-

En nu maar hopen dat hij geen last krijgt....

Wat naar! Fouten kunnen worden gemaakt, maar dit is wel een erge fout. Persoonlijk zou ik het nog een kans geven, maar aan de andere kant: het meisje is wel heel erg jong nog, en ondanks dat haar moeder er bij is... Last zeg.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:59

Dahlia schreef:
Lianne86 schreef:
En ze mag!!! Sowieso in de zomervakantie en na de vakantie is het even kijken hoe haar rooster is etc. :) Maar gaat dus goedkomen!!! :D Jeeej! Ik ben iig happy ermee... We kennen haar al 4 jaar bijna, dus dat scheelt ook wel :) Altijd fanatiek meisje geweest, zit qua verzorging gewoon op 1 lijn met ons, dus geen zinloze discussies meer! Happy!

En nu lekker vriendje wakker gaan maken en zo eens even een uurtje in de auto zitten om naar het paardje te gaan :D We hebben iig mooi weer! *nog meer happy* :D

Wat fijn!!! Scheelt idd ook als je iemand al langer kent, geeft dan toch wel een vertrouwd gevoel!!

Hier een wat mindere ervaring..
Meisje wat al een andere pony op stal verzorgt, had een tijdje terug een briefje in mijn kastje gedaan. Dat ze heel graag bando ook erbij wilde verzorgen, voor 1 dag in de week. 12 jaar, maar ook altijd is haar moeder mee. Nou paar keer mee gepraat, hardstikke leuk en heb dus vandeweek een voerschema uitgeprint, omdat dat wat makkelijker is. Hoeveel biks hij krijgt, luzerne, mais, olie etc. Gister zou ze voor het eerst bando gaan doen met haar moeder..
Nu kom ik vanmiddag op stal, en er was nog 1 voerbakje over met voer erin (zet er altijd 1 extra klaar voor 'nood').. Zat er pulpbrok in ipv gewoon brok... M'n hart zat gelijk in m'n keel, dat heeft hij dus vanmorgen en vanmiddag gegeten... Ik heb gelijk de DA gebeld, en haar advies opgevolgd. Nu is het dus hopen dat hij geen koliek krijgt... Op stal houden ze hem vanavond ook in de gaten dus als er iets is wordt ik gebeld en ga ik meteen weer naar stal..
Gelijk dus een sms gestuurd dat ik geschrokken ben etc, en dat dit echt gevaarlijk is ivm verstopping, omdat het natuurlijk onwijs uitzet!
Ik heb 2 tonnen staan, 1 met slobber en mais (ook duidelijk op het voerschema gezet, dat hij altijd slobber mag als 'extra'), en in de andere ton zit pulpbrok, maar dat krijgt hij nu even niet omdat hij zn pulp vorige week niet op at.
En heb er ook bij gezet dat zijn biks in de gele zak zit, die dus bovenop de ton staat.

Ik snap echt dat dit niet expres is gedaan, maar wordt hier niet vrolijk van.. Aangezien ik het ook duidelijk op het schema heb gezet dat zijn biks in de gele zak zit.. Ik weet dus ook niet zo goed wat ik hier nou mee moet... -O-

En nu maar hopen dat hij geen last krijgt....

Dat is schrikken!!
Ik denk dat ze het verschil niet zo goed wist?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:20

Dahlia hoe is het met je paard?

Ik heb eindelijk een bijrijdster gevonden. Hele leuke meid van 15. Pony reageert er goed op! Maandag komt ze nog een keer en dan gaan we buitenrijden. Ik ben blij *\o/*

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 12:42

Hier voor zaterdag afgesproken :D het is best grappig, het meisje kwam bijna 4 jaar geleden niet onder het zadel uit (we hebben er nog foto's van :D) Dus zaterdag eens kijken hoe het nu gaat (en gewoon mijn vzh zadel mee, toen had ik alleen een dressuurzadel :p)

We hebben er in ieder geval allebei zin in... Alleen hoop ik wel dat de vorige verzorgster niet op stal rondhangt... (Niet stom bedoeld, maar geen zin in commentaar ;))

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:20

Wat een goede berichten allemaal. Ik heb op bokt een advertentie geplaatst. Nu maar afwachten.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 17:15

Super fijn JastieHorse! Ik ben ook heel blij met mijn bijrijdster :D
Veel plezier zaterdag Lianne. En ik hoop dat je een fijne bijrijdster treft Nienke :)

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:15

Ik meld me ook even als het mag.
Ik ben altijd opzoek geweest naar een verzorgpony in Berlicum eindelijk had ik er een! (z'n twee jaar geleden).
Nu is er voor een paard bij ons ook een bijrijder nodig maar nee hoor niemand reageert...
En ik nog denken dat brabant een en al opzoek was haha :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:26

Nee, Brabant valt tegen ;) Kon ook met moeite iemand vinden toen ik in Dinther woonde :)

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:27

Ik 'zoek' nog wel eentje om te rijden in Brabant, maar wel in de buurt haha.

Offtopic: pff 3 moderators een PB gestuurd met een vraag waar ik een oproep het beste kan plaatsen. Alle 3 hebben ze het gelezen (10-15 min geleden) en zijn ze nog online. Maar ik krijg geen reactie..
Jammer. Ik kan begrijpen dat ze het druk hebben, maar ik voorkom zo dat ik de oproep ergens verkeerd plaats. Jammer dat ze niet reageren..

Edit: reactie gehad op een PB naar een moderator haha, na ff wachten
Laatst bijgewerkt door MarleenvdB op 23-05-13 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:29

Lianne86 schreef:
Nee, Brabant valt tegen ;) Kon ook met moeite iemand vinden toen ik in Dinther woonde :)

En ik had nog zo gedacht dat ik na twee dagen een mailtje zou hebben. Toen ik nog opzoek was zat ik iedere dag marktplaats en bokt af te speuren haha, ook op alles reageren ook wat helemaal niks voor mij was. _/-\o_

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:31

Ow je krijgt mailtjes als je de advertentie eraf haalt :') (dan opeens hebben ze wel je foonnr) of als ie op gereserveerd staat hier op BM :')

Nee, weet niet wat het tegenwoordig is :p Het moet aangedragen worden :+

Maar succes.... Stond toen nog met een vriend die nog 3-4 paarden had en ook iemand zocht... Maar het was toen helemaal rampzalig :p

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:33

Als je nog iets weet in de buurt van Tilburg hoor ik het graag hoor,
Ook voor eventueel parttime/fulltime werk :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:36

Tilburg is voor mij halverwege :') Maar ken er nauwelijks mensen met een paard daar... (Omgeving Eindhoven ken ik mensen en daar stopt het bij.... iig met de paardenmensen :p)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:40

Mijn vriendin (Eleandra@bokt) zoekt nog iets omgeving Eindhoven. Jammer voor mij dat ze uit Venlo weg is, anders had zij mijn paardje al lang gereden. Ik ken namelijk weinig fijne ruiters die ook nog lef hebben :P

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:42

Ik ben niet zozeer op zoek, maar mocht ik een leuk paard tegen komen heb ik altijd interesse.
Momenteel ben ik aan het afstuderen en op zoek naar een parttime/fulltime baan.
Dus met de paarden houd ik het een beetje rustig.

Toch mis ik het wel,
1,5 maand geleden mn e-pony verkocht.

Het ging btw om deze oproep: http://bokt.nl/markt/ad/154559/jouw-fot ... -kijk-snel
Mocht iemand interesse hebben, kijk even in de advertentie.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 20:43

Het erge is altijd, als ik niemand zoek, dan kom ik wel mensen tegen... zoek ik zelf iemand, lijkt het wel of iedereen al iets heeft :')

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:09

Lianne86 schreef:
Het erge is altijd, als ik niemand zoek, dan kom ik wel mensen tegen... zoek ik zelf iemand, lijkt het wel of iedereen al iets heeft :')

hahaha, mocht ik nou net hetzelfde hebben!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:12

Het is echt zo... En dan heb je iemand, zit je al een beetje te twijfelen en dan komen er mensen langs dat je denkt "jaah".. maarja, dan rijdt diegene je pony al en het gaat niet slecht, maar je hebt al zo'n vermoeden dat.... :') en dan zoek je weer iemand en zijn al die mensen alweer bezet...

Karma? Ofzo? :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:14

ik heb momenteel ook iemand die mijn ponys verzorgd door omstandigheden,,, daarvoor in ruil mag ze rijden,, alleen hmmss zo goed rijd ze niet :(..
ze is nog jong,, en neemt niets van me aan.,of niet niets,, maar nja het is echt een manege ruitertje.. en mijn pony is totaal GEEN manege pony,,
nja.. komt wel goed,,

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:14

Lianne86 schreef:
Het is echt zo... En dan heb je iemand, zit je al een beetje te twijfelen en dan komen er mensen langs dat je denkt "jaah".. maarja, dan rijdt diegene je pony al en het gaat niet slecht, maar je hebt al zo'n vermoeden dat.... :') en dan zoek je weer iemand en zijn al die mensen alweer bezet...

Karma? Ofzo? :D

haha dat zal het zijn Karma! haha

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 21:20

Weinig kunnen is in dat opzicht geen probleem, weinig aannemen van iemand wel... Vooral als je de eigenaar bent! Ik ben normaal ook veel te soft daarin, maar ik had ook iemand die even ging vertellen hoe wij met ons paard om moesten gaan.... (15 jaar... wij --> zusje van 24, mams en ik (26) Ik loop al langer tussen de paarden dan dat zij oud is...)

Op een gegeven moment botst dat gewoon. Dus wat ik geleerd heb: Duidelijk daar in zijn, graag of niet... Klinkt heel hard, maar uiteindelijk voor je pony een stuk beter! (Zoals het ene meisje vond dat ie goed liep zolang ie maar aan de teugel (getrokken) liep... (Die is na het proefrijden van 15 minuten naar huis gestuurd)... maar het kan je pony zo verpesten...

Dat iemand nog moet leren, geen probleem, maar diegene moet dan wel willen! Ik vind dat je dat best mag verwachten dan :)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 09:43

Ik heb verbazend veel reacties gehad op mijn advertentie. Sommige willen alleen rijden en andere vinden het verzorgen alleen al erg leuk. (Zeggen ze.) dus ik ben benieuwd of er iets tussen zit.

Ik heb gelukkig al 1 meisje, haar ken ik van vroeger en weet dat ze lieg is en vooral erg belangrijk haar afspraken na komt en niet roekeloos dingen met mijn paard doet. Het jammer alleen is dat ze alleen op zondag kan en dan ook nog een aantal dagen door de week, maar ik zoek iemand voor zaterdag en zondag. Voor nu ben ik al erg blij.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 12:34

Haha jij zit bij mijn huis in de buurt :p daar is het "beter" qua verzorgers... (iig, meer verzorgers die iets zoeken) (Kwam erachter toen ik mijn postcode op MP niet had verandert (Zwijndrecht)... dus de advertentie linkte naar mijn "huis" ipv naar mijn paard (Nuenen, bij Eindhoven):'))

Ik zou persoonlijk dan zeggen: 1 dag doordeweeks samen ofzo (dan kun je ook zien hoe het gaat/tips geven etc.) en dan de zondag... De zaterdag dan gewoon een rustdag... Goede verzorgsters lijken zeldzaam en het feit dat je haar al kent en vertrouwd zou voor mij hoger wegen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:02

Ik juich nooit meer vooraf :') Weet het ook even niet meer...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 21:32

Gaat het niet meer door? -O-