moelly schreef:Ik vind het bijzonder dat mensen tegenwoordig zoveel geld durven te vragen!
Ik hoef echt geen top paard, het hoeft nog niks te kunnen, zolang ik er voldoening uit haal om er naartoe te gaan, e.d. is het voor mij al goed genoeg.
En, het geld natuurlijk voor lang niet alle bijrijders, maar door het bijrijden voor een handelsstal/fokkerij/weetikwat, worden de paarden vaak ook nog meer waard. Het zal niet veel zijn, maar alleen al het in vorm houden, doet het al goed. In zo'n situatie zou je imo als bijrijder zelf geld kunnen vragen!
Dus ik zou mijn bijrijdster moeten betalen in jouw ogen. Ik rijd met mijn paard in de sport. Ik verwacht van mijn bijrijdster dat ze mijn paard ook op een juiste manier rijdt om hem in goede conditie te houden en niet te verprutsen. Ja ik stel eisen aan mijn bijrijdster, wel reële puur voor het behoud van mijn paard. Regelmatig zie ik bijrijders die vinden dat ze de sterren van de hemel rijden, maar het paard meer kwaad dan goed doen. Paardrijden is mijn ogen meer dan alleen een beetje rondhobbelen. Ik werk naar een bepaald doel toe. Dit gaat niet altijd over rozen, maar ik wil het meest optimale uit mijn paard halen. Gelukkig denkt mijn bijrijdster er precies hetzelfde over. Zij heeft zelf ook paarden gehad, wat in mijn ogen best een pre is.
Voor je denkt dat mijn paard alleen maar zwaar getraind wordt. Ook met hem worden regelmatig ontspannende dingen gedaan. Heerlijk relaxed het bos in, of op mijn stal het crossterrein op of (los) springen. Afwisseling genoeg voor hem.