Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:36

Ojee Zoek...ook nog steeds op zoek...

:D ik zie hetzelfde in jou advertentie terug als in die van mij.
Steeds minder zin om gelijk veel info neer te zetten.
Maar ja dat kan mijn interpretatie zijn. 8-)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:52

Maakt toch niet meer uit wat ik er in zet? ze komen toch niet....dan maar niet teveel info wie weet lukt het dan :o :D
Ruin staat te koop maar voorlopig is hij echt niet zomaar weg en zou ik het prettig vinden als hij wat meer gereden gaat worden wat nu wel redelijk gaat omdat hij nog maar net onder het zadel is dus wie weet krijg ik nu meer reacties omdat er gereden kan worden.....

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:54

Ik lees hier al een tijdje mee, omdat ik echt benieuwd ben naar jullie meningen, en nu hierbij meld ik mezelf toch even aan. Ik heb een onwijs leuke verzorgshet waar ik lekker met tut, poetsen etc. pony staat 24/7 in de wei en kom door weer en wind.. Ik vind het onwijs jammer dat er zoveel mensen zijn die hun afspraken niet nakomen (voor de eigenaren). Nu ben ik op zoek naar een bijrijdpony voor de zomervakantie, omdat ik het rijden soms toch mis. En ik geen pony erbij kan onder school, al mijn aandacht houd ik lekker voor die geweldige shet!! Ik hoop hier verder mee te lezen, met jullie zoektochten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:27

Kijk dancer dat vind ik wel eerlijk dat je dat erbij zegt, dat zou ik wel op prijs stellen.
Maar helaas is bv mijn merrie zo'n heethoofd (met een voor geschiedenis) waar je eerst een band mee moet opbouwen.
Dat kost erg veel tijd van jou en van mij.
Dus ik denk dat het erg sterk aan de pony /paard ligt van iemand of je dat rijden zou kunnen voor alleen de zomervakantie.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:30

belle_boef schreef:
Bij zonder zadel: rondcrossen in de bak en lang leven de lol ipv. verantwoord dressuurmatig trainen :')
Bij de afstand die te ver is: mooi weer rijder die stopt zodra de herfst begint :')

Ik moet eerlijk wezen dat ik ook kijk naar een afstand.. nou heb ik de mazzel dat ik een bijrijdpaard heb gevonden in het dorp waar ik woon.. maar ik ging ook niet meer dan 15km verderop zoeken.. niet omdat ik een mooi weer rijder ben (Ik rijd door weer en wind), maar omdat ik alleen een fiets als vervoermiddel heb.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:38

Maar daar zeg je het zelf al: je ging niet meer dan 15 km verderop zoeken. Dan is het toch ook goed? Maar om eerst helemaal enthousiast te zijn en dan erop terug komen omdat de afstand te ver is? Hmmm..

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:58

sander_lotte schreef:
Zou jij, als bijrijdster, problemen hebben met een eigenaar die graag alles voor je wil doen en erbij wil zijn als je rijdt? (zonder commentaar te geven over de rijstijl oid) Mijn bijrijdster krijgt van mij alle vrijheid en zal geen commentaar geven als ze mijn pony een mep geeft met de zweep als hij zich misdraagt, ik wil er gewoon graag bij zijn. Ze mag van mij eens lekker gek doen, lekker crossen in de bossen, een sprongetje maken, achterwaarts op de pony gaan zitten, weet ik veel wat een ruiter weleens wil doen met een pony :Y) Ik heb er allemaal geen problemen mee, maar ik wil er graag bij zijn. Ik wil zelfs foto's maken van alles wat ze doet, ik maak heel graag foto's :D
Of ben ik een eigenaar waar je liever bij weg blijft?

Het ligt eraan op wat voor manier het gaat. Ik ben gewend om vanaf mijn 14e de vrijheid te hebben met de paarden tot op zekere hoogte. Nu ben ik ruim de 20 gepasseerd en heb ik dat nog steeds. Ik vind het geen probleem om samen met de eigenaren naar het paard te gaan. In de meeste gevallen is het juist gezellig. Maar ik wil dan wel ook kunnen poetsen en tutten en ook gewoon helpen qua mesten en voer klaar zetten.. Als dat samen kan, vind ik het geen enkel probleem!

Ik ben iemand die erg trouw is tegenover een eigenaar. De dagen die ik heb afgesproken kom ik. Weer of geen weer. Ik kan me ook schuldig voelen als ik een keer ziek ben. Klusjes worden gedaan en ik geef het paard z'n nodige aandacht. Lekker poetsen, los staan, wandelen en/of rijden. Soms kom ik extra gewoon om even lekker te wandelen met hem of dat hij nog even los kan staan. Ik wil zelf ook graag lessen, zodat wij als combinatie erop vooruit gaan. Als ik weet dat de eigenaresse een dagje wat drukker heeft en ik vrij ben, zorg ik dat alles gedaan is, zodat zij lekker alleen hem hoeft op te zadelen en een ritje kan maken.

Eerlijk gezegd heb ik als bijrijdster/verzorgster moeite met sommige eigenaren. Ik heb nooit iets moeten betalen, maar ik ben wel uitgebuit in de hoeveelheid werkzaamheden. Ik moest eerst 2 á 3 uur klussen doen voor ik überhaupt bijvoorbeeld mocht gaan poetsen. Als ik bijvoorbeeld een zak hooi vergeten was neer te zetten, kreeg ik gelijk een smsje of ik het niet meer wilde vergeten. Dat het paard geen beweging kreeg, maakte niet uit.. Als de klussen maar gedaan werden.
Daardoor word ik een beetje panisch als ik een advertentie lees met ik, ik, ik of je moet dit, je moet dat. Begrijp me niet verkeerd, eigenaren hebben dat recht.. Maar ik word er altijd een beetje kriebelig van :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:21

Sylvia_B schreef:
Kijk dancer dat vind ik wel eerlijk dat je dat erbij zegt, dat zou ik wel op prijs stellen.
Maar helaas is bv mijn merrie zo'n heethoofd (met een voor geschiedenis) waar je eerst een band mee moet opbouwen.
Dat kost erg veel tijd van jou en van mij.
Dus ik denk dat het erg sterk aan de pony /paard ligt van iemand of je dat rijden zou kunnen voor alleen de zomervakantie.

Klopt inderdaad,je moet er echt geluk mee hebben. Maar anders dan niet, die shet gaat voor niks of niemand aan de kant. Misschien dat iemand goedkope lessen aanbied, dat dat misschien wat voor me is, zou ik ook leuk vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:11

Dancer, is er een manege/stal/stoeterij in de buurt waar je vakantiewerk kan doen? Of een zorgboerderij of zoiets?
Vaak kan je dan meehelpen en kan je een uurtje rijden al of niet met les.

jolienrotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:46

Marocje schreef:
Maar daar zeg je het zelf al: je ging niet meer dan 15 km verderop zoeken. Dan is het toch ook goed? Maar om eerst helemaal enthousiast te zijn en dan erop terug komen omdat de afstand te ver is? Hmmm..

Ja dat is waar, je kan niet afhaken vanwege de afstand, want dat wist je van te voren al.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:08

jolienrotti schreef:
Marocje schreef:

Ja dat is waar, je kan niet afhaken vanwege de afstand, want dat wist je van te voren al.

Juist! En de meeste zijn eerst helemaal enthousiast, sommige zijn de eerste keer al geweest, sommige niet, je stopt er tijd en energie in en dan krijg je zo'n berichtje. Ik vind het toch te ver weg.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:28

Dat afhaken op de afstand is best een beetje zielig, ze beseffen niet dat de eigenaars goed genoeg weten dat er een andere reden is :D

Wieldop schreef:
sander_lotte schreef:
Zou jij, als bijrijdster, problemen hebben met een eigenaar die graag alles voor je wil doen en erbij wil zijn als je rijdt? (zonder commentaar te geven over de rijstijl oid) Mijn bijrijdster krijgt van mij alle vrijheid en zal geen commentaar geven als ze mijn pony een mep geeft met de zweep als hij zich misdraagt, ik wil er gewoon graag bij zijn. Ze mag van mij eens lekker gek doen, lekker crossen in de bossen, een sprongetje maken, achterwaarts op de pony gaan zitten, weet ik veel wat een ruiter weleens wil doen met een pony :Y) Ik heb er allemaal geen problemen mee, maar ik wil er graag bij zijn. Ik wil zelfs foto's maken van alles wat ze doet, ik maak heel graag foto's :D
Of ben ik een eigenaar waar je liever bij weg blijft?

Het ligt eraan op wat voor manier het gaat. Ik ben gewend om vanaf mijn 14e de vrijheid te hebben met de paarden tot op zekere hoogte. Nu ben ik ruim de 20 gepasseerd en heb ik dat nog steeds. Ik vind het geen probleem om samen met de eigenaren naar het paard te gaan. In de meeste gevallen is het juist gezellig. Maar ik wil dan wel ook kunnen poetsen en tutten en ook gewoon helpen qua mesten en voer klaar zetten.. Als dat samen kan, vind ik het geen enkel probleem!

Ik ben iemand die erg trouw is tegenover een eigenaar. De dagen die ik heb afgesproken kom ik. Weer of geen weer. Ik kan me ook schuldig voelen als ik een keer ziek ben. Klusjes worden gedaan en ik geef het paard z'n nodige aandacht. Lekker poetsen, los staan, wandelen en/of rijden. Soms kom ik extra gewoon om even lekker te wandelen met hem of dat hij nog even los kan staan. Ik wil zelf ook graag lessen, zodat wij als combinatie erop vooruit gaan. Als ik weet dat de eigenaresse een dagje wat drukker heeft en ik vrij ben, zorg ik dat alles gedaan is, zodat zij lekker alleen hem hoeft op te zadelen en een ritje kan maken.

Eerlijk gezegd heb ik als bijrijdster/verzorgster moeite met sommige eigenaren. Ik heb nooit iets moeten betalen, maar ik ben wel uitgebuit in de hoeveelheid werkzaamheden. Ik moest eerst 2 á 3 uur klussen doen voor ik überhaupt bijvoorbeeld mocht gaan poetsen. Als ik bijvoorbeeld een zak hooi vergeten was neer te zetten, kreeg ik gelijk een smsje of ik het niet meer wilde vergeten. Dat het paard geen beweging kreeg, maakte niet uit.. Als de klussen maar gedaan werden.
Daardoor word ik een beetje panisch als ik een advertentie lees met ik, ik, ik of je moet dit, je moet dat. Begrijp me niet verkeerd, eigenaren hebben dat recht.. Maar ik word er altijd een beetje kriebelig van :D

Ik begrijp je volkomen! Ik heb al van mijn 12e die vrijheid, dus ik ken zeker en vast je gevoel. Nu ben ik 22 jaar met een eigen pony omdat ik niet meer mag paardrijden. Voor mij zou de verzorgster ook alles mogen doen wat ze zou willen, als zij wil mesten, ok dan doen we het lekker samen :D Maar ik zou me te schuldig voelen om te vragen of ze de stal wil uitmesten ofzo. Het is mijn pony dus ik moet voor hem zorgen, ik moet iemand anders niet met dat werk opzadelen.

Ik voel me al schuldig om een bijrijdster te vragen om eens met mij mee te gaan om een ritje in het bos te gaan mennen. Omdat ik mij zo schuldig voel, laat ik haar dan ook even zelf mennen en dan hooooop ik dat ze het niet erg vindt om eens met mij mee te gaan :D Na dat ritje mag ze gerust ook nog even ohz rijden, dat maakt me niet uit. (dan maak ik het ritje wel niet te lang zodat pony niet te moe is)
Heb voor een paar meisjes zelfs een ijsje gekocht onderweg (zomer) om er zeker van te zijn dat ze het leuk vonden :o

Die klusjes die je moest doen voordat jij plezier mocht hebben, dat vind ik er een beetje over. Zulke eigenaars vind ik echt belachelijk. Misschien ben ik een te grote sok, maar ik zou dit echt nooit vragen aan een bijrijdster.
Ik wil de bijrijdster niet controleren, ik geniet er gewoon van om bij mijn pony te zijn en om hem te zien genieten. Het zou ook leuk zijn om gewoon samen plezier te maken, daarom heb ik graag iemand dat niet te jong is. Daarom hoop ik zo dat het met dat meisje (dat volgende week komt) gaat lukken, zij is maar 3 jaar jonger dan mij, dus dat kan wel leuk worden.

Bedankt trouwens voor je uitleg!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:43

Ahhh sander_lotte jij bent echt een leuke bazin :D
Ik heb ooit van de eigenares van mijn toemalige verzorgpony een heel mooi kledimgsetje gekregen van een duur merk (met die haan... Vergeten) bestaande uit een trainingsbroek, t-shirt en vest. Wat was ik verbaasd zeg, kon het gewoon echt niet geloven!
Als ik vind dat mijn verzorgstertje het verdient wil ik haar ook wel wat leuks geven, bijv. een foto van haar met mijn pony in een leuk lijstje ofzo. Da's toch leuk!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:22

@ SCW: Wat leuk dat je toen dat kledingsetje gekregen hebt! Ik ben vroeger ook altijd verwend bij de eigenaars van mijn verzorgpaarden (nog steeds, ookal mag ik niet meer paardrijden), ik at er vaak mee, in de zomer stond er altijd een glas cola voor me klaar, ze brachten me naar wedstrijden als ik er naartoe wou (dan maakte de eigenares ook broodjes klaar voor als ik gedaan had met rijden), de eigenaar heeft me leren autorijden toen ik 14 was (zo kon hij hooi inladen terwijl ik de auto met trailer stilletjes vooruit reed), hij heeft me leren mennen,... Ik heb 10 heerlijke jaren gehad bij die mensen, ik ben daar een dochter in huis geworden.

Ik doe als eigenaar ook altijd mijn best om het iemand anders zo leuk mogelijk te maken. Meestal (vooral de jonge meisjes) zijn ze super verlegen en zeggen het niet als ze het leuk vinden. Dan zit ik daar met het gedacht "Oh jee... ze vindt het niet leuk!!", dan probeer ik toch iets extra te doen. Maar zo bijvoorbeeld een foto van haar met mijn pony in een mooi lijstje, dat zou ik ook nog wel kunnen doen!

Er is een meisje in de buurt van 6 jaar dat echt gek is van mijn pony, ze kan niet rijden maar ze wil wel heel graag. Ik zet haar vaak eens op mijn pony (uiteraard met een cap op) en dan gaan we een rit maken in het bos, zij erop en ik heb pony aan de hand. Dat vindt ze geweldig! Haar heb ik bijvoorbeeld onderweg ook al eens een ijsje gekocht, of laten mennen (ik had het uiteinde van de leidsels wel vast). Of na een warm ritje in de zomer laten zwemmen in ons zwembad, of samen mijn pony gewassen.
Haar moeder (ken haar best goed) is me al eens komen zeggen dat ik haar dochter niet zo moet verwennen, ze kan haar dochter amper thuis houden :D Maar ik kan er zo van genieten :D

Ik moet er niet aan denken dat ik iemand zou vragen om de stal/wei uit te mesten of het tuig de poetsen, dat zou me echt nooit te binnen schieten om te vragen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:30

Maar zelf vond ik dat juist ook altijd leuk om te doen? Het tuig vetten wel best eng, want was bang dat ik het verkeerd deed (teveel bijvoorbeeld). Maar de stal uitmesten deed ik juist graag met mijn vriendin! Ging niet snel, maar we hadden echt lol: 1 keer toen het zo warm was, zijn we op blote voeten gaan mesten, en na iedere kruiwagen spoelde we onze benen weer af, heerlijk koel! De eigenaars vonden wel vies, maar konden er ook wel om lachen dat wíj zo'n lol hadden. (Toch meste ook deze eigenaar liever zelf uit, terwijl wij mochten rijden..)

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:04

Wat ik wel jammer vind is dat als ik reageer op een advertensie veel mensen niet terug reageren. Ik zoek een bijrijder en vind het wel netjes dat als ik op een advertensie reageer er reactie terug komt al is het maar geen intresse of zo iets.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:22

Dat heb ik ook zo vaak, vind ik erg jammer je probeerd zelf netjes een mailtje te maken maar daarna hoor je niets meer....zo gaat de lol er ook af en ga je bij de volgende wat korter en bondiger reageren wat ook niet de bedoeling is :D

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:28

dat heb ik ook dat als je op adv reageert je gewoon niks terug krijgt

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:33

Probleem heb je nu niet meer snoopdogy :o

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:35

nee dat is zo hoef er nu niet meer over na te denken

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:36

De lol gaat er dan zeker vanaf. En je zou zeggen dat zo'n reactie terug ook zo getypt is.

Het valt echt tegen om iemand te vinden :n . Ik snap ook dat degene die een verzorg/bijrijd paard zoeken veel reacties krijgen maar het is toch fijn even van je te laten horen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:40

Valt heel erg tegen...pfff dacht eerst dat het er aan lag omdat mijn paarden nog onbeleerd waren maar nu kunnen ze echt wel wat meer en mogen ze van mij ook gereden worden (zijn wel jong dus op eigen risico) maar nog steeds geen reactie....

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:41

khorizon schreef:
Wat ik wel jammer vind is dat als ik reageer op een advertensie veel mensen niet terug reageren. Ik zoek een bijrijder en vind het wel netjes dat als ik op een advertensie reageer er reactie terug komt al is het maar geen intresse of zo iets.

Hier kan ik mij ook zo aan ergeren!! Het niet reageren op een mailtje, hoeveel moeite is dat nou?! Eigenlijk zoek ik ook een bijrijd/ster maar ik heb de hoop al opgegeven.
Of ik woon te ver weg, of ze kunnen alleen fietsen, of ze hebben wel een auto maar 2 mailtjes later moet de auto verkocht worden....bah, ik ben er echt klaar mee.
Jammer.......

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:53

Ik heb nog hoop maar het is een stuk moeilijker dan verwacht.
En ik vind het fijn als Nubia straks elke dag beweging krijg. Hopelijk heb ik voor de winter iemand gevonden.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:54

Nou ik heb iemand die morgen komt kijken.. ben heel erg benieuwd.. Ze heeft niet zoveel ervaring als ik graag zou willen, maar voor zo ver ik kan lezen wel erg gemotiveerd en dat vind ik ook een hoop waard.. Dus ben benieuwd := :D