Steeds minder zin om gelijk veel info neer te zetten.
Maar ja dat kan mijn interpretatie zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belle_boef schreef:Bij zonder zadel: rondcrossen in de bak en lang leven de lol ipv. verantwoord dressuurmatig trainen
Bij de afstand die te ver is: mooi weer rijder die stopt zodra de herfst begint
sander_lotte schreef:Zou jij, als bijrijdster, problemen hebben met een eigenaar die graag alles voor je wil doen en erbij wil zijn als je rijdt? (zonder commentaar te geven over de rijstijl oid) Mijn bijrijdster krijgt van mij alle vrijheid en zal geen commentaar geven als ze mijn pony een mep geeft met de zweep als hij zich misdraagt, ik wil er gewoon graag bij zijn. Ze mag van mij eens lekker gek doen, lekker crossen in de bossen, een sprongetje maken, achterwaarts op de pony gaan zitten, weet ik veel wat een ruiter weleens wil doen met een ponyIk heb er allemaal geen problemen mee, maar ik wil er graag bij zijn. Ik wil zelfs foto's maken van alles wat ze doet, ik maak heel graag foto's
![]()
Of ben ik een eigenaar waar je liever bij weg blijft?
Sylvia_B schreef:Kijk dancer dat vind ik wel eerlijk dat je dat erbij zegt, dat zou ik wel op prijs stellen.
Maar helaas is bv mijn merrie zo'n heethoofd (met een voor geschiedenis) waar je eerst een band mee moet opbouwen.
Dat kost erg veel tijd van jou en van mij.
Dus ik denk dat het erg sterk aan de pony /paard ligt van iemand of je dat rijden zou kunnen voor alleen de zomervakantie.
Marocje schreef:Maar daar zeg je het zelf al: je ging niet meer dan 15 km verderop zoeken. Dan is het toch ook goed? Maar om eerst helemaal enthousiast te zijn en dan erop terug komen omdat de afstand te ver is? Hmmm..
jolienrotti schreef:Marocje schreef:Maar daar zeg je het zelf al: je ging niet meer dan 15 km verderop zoeken. Dan is het toch ook goed? Maar om eerst helemaal enthousiast te zijn en dan erop terug komen omdat de afstand te ver is? Hmmm..
Ja dat is waar, je kan niet afhaken vanwege de afstand, want dat wist je van te voren al.
Wieldop schreef:sander_lotte schreef:Zou jij, als bijrijdster, problemen hebben met een eigenaar die graag alles voor je wil doen en erbij wil zijn als je rijdt? (zonder commentaar te geven over de rijstijl oid) Mijn bijrijdster krijgt van mij alle vrijheid en zal geen commentaar geven als ze mijn pony een mep geeft met de zweep als hij zich misdraagt, ik wil er gewoon graag bij zijn. Ze mag van mij eens lekker gek doen, lekker crossen in de bossen, een sprongetje maken, achterwaarts op de pony gaan zitten, weet ik veel wat een ruiter weleens wil doen met een ponyIk heb er allemaal geen problemen mee, maar ik wil er graag bij zijn. Ik wil zelfs foto's maken van alles wat ze doet, ik maak heel graag foto's
![]()
Of ben ik een eigenaar waar je liever bij weg blijft?
Het ligt eraan op wat voor manier het gaat. Ik ben gewend om vanaf mijn 14e de vrijheid te hebben met de paarden tot op zekere hoogte. Nu ben ik ruim de 20 gepasseerd en heb ik dat nog steeds. Ik vind het geen probleem om samen met de eigenaren naar het paard te gaan. In de meeste gevallen is het juist gezellig. Maar ik wil dan wel ook kunnen poetsen en tutten en ook gewoon helpen qua mesten en voer klaar zetten.. Als dat samen kan, vind ik het geen enkel probleem!
Ik ben iemand die erg trouw is tegenover een eigenaar. De dagen die ik heb afgesproken kom ik. Weer of geen weer. Ik kan me ook schuldig voelen als ik een keer ziek ben. Klusjes worden gedaan en ik geef het paard z'n nodige aandacht. Lekker poetsen, los staan, wandelen en/of rijden. Soms kom ik extra gewoon om even lekker te wandelen met hem of dat hij nog even los kan staan. Ik wil zelf ook graag lessen, zodat wij als combinatie erop vooruit gaan. Als ik weet dat de eigenaresse een dagje wat drukker heeft en ik vrij ben, zorg ik dat alles gedaan is, zodat zij lekker alleen hem hoeft op te zadelen en een ritje kan maken.
Eerlijk gezegd heb ik als bijrijdster/verzorgster moeite met sommige eigenaren. Ik heb nooit iets moeten betalen, maar ik ben wel uitgebuit in de hoeveelheid werkzaamheden. Ik moest eerst 2 á 3 uur klussen doen voor ik überhaupt bijvoorbeeld mocht gaan poetsen. Als ik bijvoorbeeld een zak hooi vergeten was neer te zetten, kreeg ik gelijk een smsje of ik het niet meer wilde vergeten. Dat het paard geen beweging kreeg, maakte niet uit.. Als de klussen maar gedaan werden.
Daardoor word ik een beetje panisch als ik een advertentie lees met ik, ik, ik of je moet dit, je moet dat. Begrijp me niet verkeerd, eigenaren hebben dat recht.. Maar ik word er altijd een beetje kriebelig van
khorizon schreef:Wat ik wel jammer vind is dat als ik reageer op een advertensie veel mensen niet terug reageren. Ik zoek een bijrijder en vind het wel netjes dat als ik op een advertensie reageer er reactie terug komt al is het maar geen intresse of zo iets.