Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:23

Zoek schreef:
Bij ons is het alleen maar gratis, als ik wat ga vragen lachen ze me uit en komen ze helemaal niet.....
Enige wat ik wil is dat ze 2x in de maand een les nemen van € 40.- per les dus € 80.- per maand en dat is al te veel gevraagd......

Ik vind het wel goed dat je wilt dat iemand les neemt op jouw paard (als diegene je paard bijrijdt). Dat heb ikzelf ook; wat jij traint met je paard kan een ander er zo weer uitrijden, je gaat toch fouten maken op den duur met paardrijden. Anders is het voor jou ook een beetje dweilen met de kraan open.
Denk alleen wel , en dit is een gewoon een tip voor jou, dat het wel mensen kan "afschrikken" of zorgen voor een drempel als ze 40 euro voor een les moeten betalen en dat 2x per maand....dan gaan mensen al gauw naar een manege toe waar ze voor (nog) minder een paard kunnen leasen en mee kunnen rijden in een groepsles.
Is er geen optie om op een andere manier te lessen met je paardje??

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:24

Ik vind 40 euro per les ook veel geld maar als je voorderest geen bijdrage vraagt is het heel net bedrag want je leert daar natuurlijk wel heel veel van, al zou ik liever dressuurlessen voor dat geld krijgen. want ik ben inderdaad niet zo NH :o . Ik kan me wel voorstellen dat het voor jonge meisjes toch best veel geld is 80 euro per maand trouwens.
Ik betaal nu 100 euro voor 3 dagen maar als ik meer wil komen is dat ook prima, verder wordt er nl niet veel gedaan met deze merrie. Ik heb dan wel een zo goed als 'eigen paard' tot mijn beschikking en mag er in pricipe alles mee doen (zo lang dat binnen het normale blijft natuurlijk hé?)
Ik zou voor een paard en stalling wat echt helemaal alles is wat ik te wensen heb zelfs nog wel meer willen betalen als daar lessen bij zouden zitten. Het vervelende is daarvan wel dat je ondanks dat je een flink deel meebetaald in de maandelijks kosten, je toch geen enkele zeggenschap hebt. Ik heb daar helaas als bijrijder ook hele slechte ervaringen mee gehad. 150,- euro meebetalen (stalling was 270)en ik nam iedere week privéles wat dus nog een keer behoorlijk extra geld koste, maar toch overal verantwoording voor ieder dingetje moeten afleggen en je aan allerlei vreemde regeltjes moeten houden die niemand snapte. Dit terwijl van te voren de afspraak was dat ik 3 dagen p/w een 'eigen paard' ter beschikking zou hebben, daar hadden we het heel uitgebreid over gehad. Puntje bij paaltje ben je dus dan alleen goed voor het geld en verder niets....
Bij een ander paard betaalde ik ook 150,- euro mee (daar zat wel les bij) en dat paard bleek ineens te koop te staan, hoorde dat op zaterdag en op wooensdagmiddag was ze al weg...kon nog net even snel afscheid nemen door alles uit mijn handen te laten vallen en linea recta naar de manege te rijden toen ik dat sms-je kreeg.
Ik wil hiermee zeggen dat het de positie als veel meebetalende bijrijdster ook niet altijd even eerlijk en ideaal is: even de andere kant van het verhaal zeg maar...

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:25

Snackie schreef:
Gister kreeg ik een antwoord op een marktplaats reactie van zo'n bijdehand meiske.
Dat ze er niet over peinsde te betalen voor een bijrijdpaard.
Ik moest zo lachen om de kinderachtig volwassen manier van schrijven.

Als ze er niet over peinst om te gaan betalen voor een bijrijpaard, waarom reageerd ze dan??

En als je uitlegd waarom je een bijdrage vraagt, misschien snapt ze het dan beter....soms kan er achter een mail wel een heel ander persoon
schuilen....soms loont het wel om verder te kijken naar een persoon dan de eerste reactie op een mailtje...

Bienotje

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:31

Ik kom ook even binnenvallen. Bij ons op stal staat een lieve welshmerrie waar nog een ruitertje voor gezocht wordt, dus mocht er hier iemand meelezen of iemand weten in de buurt (zie onderschrift :) )

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:33

ik meld me ook eens hier in het topic.

Snap er echt niks van, ik bied echt een leuke pony aan, hoeft alleen maar leuke dingen gedaan te worden, niet mesten of wat dan ook. Mag rijden, longeren, knuffelen, poetsen maakt niet uit. Enige wat absoluut niet mag is van het erf af. Leeftijd vanaf 15 jaar. voor 2 of 3 vaste dagen in de week

Ik krijg alleen reacties van 11, 12 jarigen en dat vind ik gewoon te jong. Pony heeft wel iemand met iets ervaring en overwicht nodig

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:39

Het is niet zo dat ze maar 2x per maand mogen komen, ze mogen komen zo vaak ze willen en hou je niet van NH dan reageer je niet!!! Ik wil iemand die vanaf de grond begint en helaas zijn de lessen niet goedkoper....en een jong iemand zoek ik ook niet want onze ruin is super dominant dus iemand die ouder is en graag iets van Parelli/Voest wil leren en er geld voor over heeft is van harte welkom! We doen het allemaal op onze manier en willen ook graag dat we een bijrijder krijgen die het ook zo doet anders is het idd zo dat je zelf weer opnieuw kan beginnen.....al sta ik altijd open voor nieuwe/andere dingen!

jennsoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:50

Ik zoek ook nog een verzorgpony/paard maar als ik zeg dat ik 14 ben haken veel mensen af.
Maar ik snap wel dat je niet gelijk mag rijden je moet eerst een band bouwen met het paard/pony.
En als je dan niet mag rijden dan kan je toch ook VD doen dat is ook leuk en zo bouw je ook een band op.
En als het goed gaat kan je altijd meer gaan doen maar als het paard/pony kreupel is of
iets heeft waardoor je er niet op kan rijden dan moet je dat accepteren.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:53

Zoek schreef:
Het is niet zo dat ze maar 2x per maand mogen komen, ze mogen komen zo vaak ze willen en hou je niet van NH dan reageer je niet!!! Ik wil iemand die vanaf de grond begint en helaas zijn de lessen niet goedkoper....en een jong iemand zoek ik ook niet want onze ruin is super dominant dus iemand die ouder is en graag iets van Parelli/Voest wil leren en er geld voor over heeft is van harte welkom! We doen het allemaal op onze manier en willen ook graag dat we een bijrijder krijgen die het ook zo doet anders is het idd zo dat je zelf weer opnieuw kan beginnen.....al sta ik altijd open voor nieuwe/andere dingen!

Ik bedoelde het echt ook helemaal niet aanvallend of iets dergelijks?! Gelukkig houd niet iedereen van de zelfde dingen toch?! ;) Als je van NH houd lijkt me jouw paard en jij een uitgelezen kans om er veel over te leren juist!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:04

Sorry dat begreep ik ook, misschien kwam mijn bericht te aanvallend over :o

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:12

Is altijd een beetje lastig met geschreven tekst hé?! :D

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:52

Ik ben ook NH gericht, rij boomloos, bitloos en pony wordt natuurlijk bekapt. Maarja, ik zit met een B pony, zie daar eerst maar eens een geschikte ruiter voor te vinden... als ik dan ook nog van ze moet verlangen dat ze die 80,- per maand aan een NH les gaan besteden, dan wordt het helemaal moeilijk.
Ik kies er dus voor om de bijrijdster zelf gewoon wat basisprincipes bij te brengen, zoals ik wil dat er met mijn pony omgegaan wordt. Dus Ho is ho, druk opbouwen in fases, etc etc.

Lotteettol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:55

@ Zoek: mijn bericht was ook niet aanvallend bedoeld!!. Veel hier op het topic lopen tegen hetzelfde "probleem" aan (geschikte verzorger/bijrijder vinden of verzorgpony/bijrijpony) en ik d8 gewoon even met je mee....

Ik heb niet veel ervaring met NH, maar ik denk dat er vast wel iemand is die geschikt is voor je paardje...tis vaak wel lange zoektoch...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:34

We zitten niet voor niets allemaal in de topic :D nogmaals sorry was niet zo bedoeld!
Ik weet dat NH lessen heel duur zijn, ik ben er ook niet blij mee en zoals jullie zien in mijn onderschrift zoek ik iemand met ervaring in parelli en dat hoeft niet persee een gediplomeerd persoon te zijn, gewoon iemand die lol er in heeft en mij wil helpen en straks ook mijn bijrijdster. Ik ga ervan uit dat dat goedkoper is dan wat ik nu betaald dus op zoek naar een oplossing ben ik al :j

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:11

Ik heb zo een afspraak met een bokker die Kaylak misschien de zomer wilt doen. Vanaf de herfst word het te ver fietsen, maar misschien word het tegen die tijd makkelijker om iemand te vinden.

Ik vind dat iemand minimaal 15 moet zijn (liever 21+) want je bent 99% van de tijd alleen op stal. En een beetje verantwoordelijkheid is dan wel nodig.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:29

Ben benieuwd, Succes!

Bij mij ben je ook vaak alleen en met een pittig paard moet je hem wel de baas kunnen zijn, vind het eng om iemand zo jong met hem alleen te laten....dus kan helemaal begrijpen wat je bedoeld!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:49

lolacabana, waar sta jij met je paard btw?
Ik sta op de birkstraat.

Een jong iemand is nog helemaal niet zo erg, als ze kundig genoeg zijn maakt dat niet uit.
Ik heb de leeftijd 16+ in mijn adv staan vanwege de bijdrage

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:51

Ik sta ook op de birkstraat.
Ik heb 40 minuten staan wachten maar er kwam niemand... Heb ook geen telefoonnummer, zij heeft alleen mijn telefoonnummer maar ze heeft niet gebeld.. Baal enorm, want ik ben speciaal terug gekomen van vakantie voor dit. Anders was ik gisteren al weer terug gegaan

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:08

sjongejonge, daar heb ik wel zo'n hekel aan he, als ze niet komen opdagen...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:12

Daar kan ik zo nijdig van worden :( }:) mensen die niet komen!!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:12

niet op komen dagen is zeker niet netjes!
als iemand graag wil dan moeten ze maar komen en anders was het blijkbaar toch niet zo serieus.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:08

Niet opkomen dagen vind ik zo onbeschoft en asociaal, iemand maakt tijd voor je zodat je langs kan komen en dan niet komen.
Als er iets aan de hand is geef dan even een belletje maar laat niet zomaar niks van je horen :n

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:26

al stuur je een sms, beter dan niks, zo iemand heeft dan ook direct geen kans meer bij me

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:28

Nee ik zou daar ook meteen klaar mee zijn. Als ze de eerste keer al niet op komt dagen wie weet doet ze dat wel vaker.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:35

Wat een ... daar zou ik ook niet blij mee zijn!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:32

Waarom ben ik zo dol op tinkers en een ander niet......pffff :D :D