Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:57

_nvds schreef:
Yes!! Eindelijk heb ik een bijrijder , ze vond Jewel heel leuk. Doet op Dinsdag en soms een andere dag :)

Mooi voor jullie!
Ik zoek rustig verder. Geen haast bij. Een advertentie plaatsen vind ik nog te vroeg. Paard gaat binnenkort bij de hengst. Dus dat is wel voor een bijrijder iets om rekening mee te houden. Zag wel een oproepje maar ze wil het paard bij huis hebben en ik wil haar niet ergens anders stallen :+

BenaLaars

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:06

Ik ben ook voorzien, erg leuke meid die ook ooit in dit topic reageerde, 2 jaar terug geloof ik. match made in heaven wat betreft zij en mijn paard!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:11

Ook mooi voor jullie!

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 18:17

Ik zit ook erg te twijfelen, of ik toch nog een poging ga wagen om een bijrijdster te zoeken/advertentie te plaatsen..

Ik kan zelf helaas niet meer rijden en heb er 2 staan die het gewoonweg leuk vingen om bereden te worden..Heb alles bij huis en kan begeleiden waar nodig, maar heb de laatste keren zulke tegenvallers gehad met bijrijders..
2 die gewoon niet meer kwamen bij wat minder weer en dan doodleuk in het nieuwe voorjaar weer willen komen rijden en eentje die zich voordeed of ze ik weet wel niet wat kon en dus ook met die instelling erop zat en mijn paard compleet zat te verknooien..Nu kan ik ze wel het 1 en ander leren, maar dan moet de wil er natuurlijk wel zijn..
Moeilijk dus...

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:17

Hallo!

Ik kom me ook weer melden, heb geloof ik wel eens iets gepost, maar had toen een verzorgster, helaas hebben we besloten dat stoppen beter is en nu ben ik dus ook weer op zoek.

Heb het idee dat je verzorgster tegenwoordig moet paaien om ze te houden, helaas zit ik zelf niet zo in elkaar.... Al zal dat niet bij iedereen zo zijn.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:18

waarom wonen jullie toch allemaal zo ver weg :(

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:28

Jammer dat het toch niet goed ging Rienn! Ik ben ook niet zo dat ik de bijrijdster paai om te blijven hoor... Graag of niet, het is bij mij al gratis tot op zekere hoogte (lessen en spullen e.d. moet ze uiteraard gewoon zelf betalen als ze dat wil) en er mag een heleboel.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:37

Dat is iets van tegenwoordig ja "Mag ik dit niet, dan ben ik weg" :') alleen had ze niet verwacht dat wij zouden "Ok, veel plezier dan daag"....

Maar in de buurt van R'dam en Hoorn is toch best veel aanbod van verzorgsters? (Woon zelf in Zwijndrecht, dus zit nog wel eens te kijken, maar ik zie meer verzorgsters aangeboden dan paarden)... En wordt er een keer een paard aangeboden is het voor 40 euro per dag ofzo... (per maand per dag ;))

Kijk ik bij mijn ouders in de buurt (Nuenen) dan is er een overschot aan paarden, als je niet gratis je paard aanbiedt, krijg je denk ik helemaal geen reactie, toen ik nog een advertentie had staan, sowieso weinig serieuze reacties gehad... Maar als ik al kijk, mijn verzorgster had er gewoon 3 om te rijden, dan kwam die van mij er nog bij... Dat maakt het zo "belachelijk" irritant :p Door de vraag (en ze dacht dat wij haar nodig hadden :')) bedacht ze ook dat ze heel wat kon eisen/zeggen etc. En ik ben heel makkelijk en er kan veel... Maar er zijn gewoon grenzen... En de volgende heeft gewoon pech, want de grenzen zijn nu gewoon een stuk strenger geworden... (niet dat ik nu nog problemen verwacht hoor ;) maar toch...)

Ze had nog gevraagd of ze terug mocht komen etc. Is ze zaterdag op stal (want ze helpt nog bij de staleigenaresse...) 3x raden wie weer geen hoi/daag of wat dan ook zegt tegen mijn moeder en zusje... En dan jezelf afvragen waarom je ook echt niet meer terug hoeft te komen :')

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:53

Echt leuk voor je Lianne! Had nog veel met je pbt , vinden we er 1 te gelijk.

Ik zocht trouwens ook niet met spoed.
Maar ze is al 2 maanden trouw aan het wachten door steeds kreupel

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:58

Das helemaal super :)

Bij mij begint ze pas in de zomervakantie... School :') Dus eerder mag even niet... Maarja... dat is nog maar een paar weken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 12:01

Lianne86 schreef:
Das helemaal super :)

Bij mij begint ze pas in de zomervakantie... School :') Dus eerder mag even niet... Maarja... dat is nog maar een paar weken :)

4 nog maar! *\o/*

Wel balen zeg dat iedereen alle bokkers misloopt!

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:47

Lianne86 schreef:
En ze mag!!! Sowieso in de zomervakantie en na de vakantie is het even kijken hoe haar rooster is etc. :) Maar gaat dus goedkomen!!! :D Jeeej! Ik ben iig happy ermee... We kennen haar al 4 jaar bijna, dus dat scheelt ook wel :) Altijd fanatiek meisje geweest, zit qua verzorging gewoon op 1 lijn met ons, dus geen zinloze discussies meer! Happy!

En nu lekker vriendje wakker gaan maken en zo eens even een uurtje in de auto zitten om naar het paardje te gaan :D We hebben iig mooi weer! *nog meer happy* :D

Wat fijn!!! Scheelt idd ook als je iemand al langer kent, geeft dan toch wel een vertrouwd gevoel!!

Hier een wat mindere ervaring..
Meisje wat al een andere pony op stal verzorgt, had een tijdje terug een briefje in mijn kastje gedaan. Dat ze heel graag bando ook erbij wilde verzorgen, voor 1 dag in de week. 12 jaar, maar ook altijd is haar moeder mee. Nou paar keer mee gepraat, hardstikke leuk en heb dus vandeweek een voerschema uitgeprint, omdat dat wat makkelijker is. Hoeveel biks hij krijgt, luzerne, mais, olie etc. Gister zou ze voor het eerst bando gaan doen met haar moeder..
Nu kom ik vanmiddag op stal, en er was nog 1 voerbakje over met voer erin (zet er altijd 1 extra klaar voor 'nood').. Zat er pulpbrok in ipv gewoon brok... M'n hart zat gelijk in m'n keel, dat heeft hij dus vanmorgen en vanmiddag gegeten... Ik heb gelijk de DA gebeld, en haar advies opgevolgd. Nu is het dus hopen dat hij geen koliek krijgt... Op stal houden ze hem vanavond ook in de gaten dus als er iets is wordt ik gebeld en ga ik meteen weer naar stal..
Gelijk dus een sms gestuurd dat ik geschrokken ben etc, en dat dit echt gevaarlijk is ivm verstopping, omdat het natuurlijk onwijs uitzet!
Ik heb 2 tonnen staan, 1 met slobber en mais (ook duidelijk op het voerschema gezet, dat hij altijd slobber mag als 'extra'), en in de andere ton zit pulpbrok, maar dat krijgt hij nu even niet omdat hij zn pulp vorige week niet op at.
En heb er ook bij gezet dat zijn biks in de gele zak zit, die dus bovenop de ton staat.

Ik snap echt dat dit niet expres is gedaan, maar wordt hier niet vrolijk van.. Aangezien ik het ook duidelijk op het schema heb gezet dat zijn biks in de gele zak zit.. Ik weet dus ook niet zo goed wat ik hier nou mee moet... -O-

En nu maar hopen dat hij geen last krijgt....

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:16

Oef, schrikken zeg! Ik zou de volgende keer het voerschema face to face doornemen. Dan kan je duidelijk aanwijzen wat wat is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:57

Daarom zette ik nooit iets neer op stal wat met water aangemaakt moest worden... (Bleef altijd thuis)... Bij mijn verzorgpaard ook een keer gehad, de eigenaresse haar vriend zou voeren... 's ochtends kreeg hij gelukkig altijd slobber en 's avonds kreeg hij pulp.... Maar haar andere paard krijgt altijd brok.... Wij zetten altijd voor zo ver mogelijk daarvoor klaar.. Dus voor haar vriend voor de volgende ochtend netjes alles klaargezet... Komen we 's middags aan, heeft die heel lief voor ons het voer al klaar gezet... Maar ipv biks, pulpbrokken.... Maar weer snel omgegooid en het goede voer en in gezet, dus uiteindelijk is er niets gebeurd.... Maar je schrikt wel ja!

Daarom voer (nu sta ik volpension, dus er geen last meer van) altijd face to face uitleggen, daarnaast nog een briefje en vooral als je iets hebt wat moet inweken/uitzet/met water aangemaakt moet worden altijd uitleggen wat de gevaren zijn!

Hopelijk gaat het allemaal goed!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:31

Oei dat is vervelend. Mijn paard heeft er eens van gesnoept toen ze in een onbewaakt ogenblik zichzelf had bevrijd door het halstertouw los te trekken. Gelukkig was er niets aan de hand maar ik was toen ook geschrokken. Meisje doet het vast niet weer. Zulke dingen maken altijd enorme indruk.
Ik heb vanmiddag via facebook iemand benaderd om voor mij te gaan netwerken. Leuke meid en ik denk dat zei wel weet wat voor iemand ik zoek

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:55

Ik zit er over te denken om een bijrijder voor mijn paard te zoeken. Zelf rij ik niet maar mennen we. Maar goed als ik dit lees kan ik lang zoeken. ik heb eisen en als ik al hoor dat je bijrijders moet paaien.Dan hoeft het voor mij niet. ik zoek iemand die 2 dagen in de week komt, les neemt met hem en iemand waar je op aan kunt.
Misschien loop ik eens tegen iemand aan.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:05

Zou het gewoon proberen christaerik, er zijn echt wel mensen die dat wel willen! ;)
Elke regio is weer anders!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:17

Het verschilt er zo per regio! Verhuis ik mijn paard naar hier, dan heb ik bij wijze van een "rij" staan om uit te kiezen... Kijk voor de gein gewoon even op MP en BM, als het aanbod van paarden groter is, dan wordt het vaak lastiger... Aan de andere kant, ik zie vooral mensen die willen rijden etc. en ook vooral rijpaarden... Mennen kom ik niet vaak tegen in advertenties, dus misschien dat het daarom ook nog wel wil lukken :)

Hier heeft het meisje dat gestopt is nog minimaal 3 paarden die ze mag rijden, dus vandaar dat ze ook "eisen" is gaan stellen... Als ze anders niets had gehad, was ze waarschijnlijk een stuk voorzichtiger geweest daarin :)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:22

verhuis naar limburg,
en je hebt ineens geenpaard of ruiter in zicht :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:31

Haha "ik promoot mijn huis" :+

Ik keek trouwens wel in een straal van 25 km... Dit omdat mensen met een auto misschien wel die 20-25 willen reizen...

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:58

Golden_Angel schreef:
waarom wonen jullie toch allemaal zo ver weg :(

+1

tijdje terug ook al gemeld in het topic (half jaar ofzo), maar ook opzoek loop idd tegen de leeftijd aan en dat je wedstrijden gereden moet hebben. Of wedstrijden gereden moet hebben oid., helaas zonder paard geen wedstrijden -> geen ervaring -> geen paard

maar iedereen succes met zoeken van verzorgster/ bijrijder of verzorgpaard, ik ga weer in mijn meeleeshoekje :)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:09

Lianne86 schreef:
Daarom zette ik nooit iets neer op stal wat met water aangemaakt moest worden... (Bleef altijd thuis)... Bij mijn verzorgpaard ook een keer gehad, de eigenaresse haar vriend zou voeren... 's ochtends kreeg hij gelukkig altijd slobber en 's avonds kreeg hij pulp.... Maar haar andere paard krijgt altijd brok.... Wij zetten altijd voor zo ver mogelijk daarvoor klaar.. Dus voor haar vriend voor de volgende ochtend netjes alles klaargezet... Komen we 's middags aan, heeft die heel lief voor ons het voer al klaar gezet... Maar ipv biks, pulpbrokken.... Maar weer snel omgegooid en het goede voer en in gezet, dus uiteindelijk is er niets gebeurd.... Maar je schrikt wel ja!

Daarom voer (nu sta ik volpension, dus er geen last meer van) altijd face to face uitleggen, daarnaast nog een briefje en vooral als je iets hebt wat moet inweken/uitzet/met water aangemaakt moet worden altijd uitleggen wat de gevaren zijn!

Hopelijk gaat het allemaal goed!

Hij krijgt op het moment geen pulp en dat had ik ook duidelijk uitgelegd :j
Ik kan moeilijk alles thuis gaan neerzetten, vind dat ook niet echt handig.. Verder is er ook niemand die voer pakt, alles wat gevoerd moet worden zet ik altijd klaar in bakjes :j
Een gele zak (van treurniet) en een blauwe ton lijken toch niet echt heel veel op elkaar lijkt me :o Vandeweek op stal heb ik ook alles verteld, wat hij krijgt, hoeveel, etc. En omdat hij vandeweek elke keer zijn pulp niet op at, dat ik daar even mee gestopt ben.
Iedereen kan fouten maken maar dit is er wel 1 die gewoon dodelijk kan zijn.. Gelukkig krijgt hij op het moment niet heel erg veel biks, dus het zijn geen extreme hoeveelheden geweest. Maar wel genoeg wat echt flink uitzet..
Maargoed ze had het dus haar dochter laten doen, en ze heeft zelf ook toegegeven dat ze even had moeten checken of ze alles goed had gedaan..
Werd daarstraks gebeld dat hij met een dikke buik stond, ben dus gelijk weer naar stal gegaan.. Weer veel olie gegeven, wezen stappen, en gelukkig heeft hij gemest. En hij was niet onrustig.. Dus weer de DA gebeld, en ik moet morgenochtend weer gaan stappen etc, en zo nodig de DA bellen.. Ben benieuwd of ik slaap vannacht :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:50

Sterkte.... Ik was denk ik op stal gebleven 's nachts :S Hij heeft natuurlijk wel gemest, maar 's nachts er geen controle... Dus als er iets gebeurd...

Het is ook niet handig om alles thuis te hebben, maar waar ik eerst stond, stonden de voertonnen bij de stal.. En ik heb altijd zoiets gehad van "stel een kindje gaat hem voeren" (ze weten dat ze niet in de voertonnen mogen komen van andere.. maarja :S) gewoon om het risico te vermijden.. Het is heel ver gezocht en van een paar brokjes gaan ze echt niet dood... Maar het zekere voor het onzekere... (+ het feit dat wij een voerdief hadden :') zag het al gebeuren dat als een paard iets kreeg "jaah! jouw brokken, jouw schuld" :') We stonden bij rare mensen op stal ;))

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:54

Tsja die optie heeft niet iedereen helaas.. Zou niet weten waar ik zou moeten slapen op stal en kan op dit moment zelf echt het risico niet lopen om kou te vatten en ziek te worden.. Maar ik weet dat hij op stal goed in de gaten wordt gehouden, dat stelt me wel gerust.. :j

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:14

Lianne86 schreef:
Dat is iets van tegenwoordig ja "Mag ik dit niet, dan ben ik weg" :') alleen had ze niet verwacht dat wij zouden "Ok, veel plezier dan daag"....

Maar in de buurt van R'dam en Hoorn is toch best veel aanbod van verzorgsters? (Woon zelf in Zwijndrecht, dus zit nog wel eens te kijken, maar ik zie meer verzorgsters aangeboden dan paarden)... En wordt er een keer een paard aangeboden is het voor 40 euro per dag ofzo... (per maand per dag ;))

Kijk ik bij mijn ouders in de buurt (Nuenen) dan is er een overschot aan paarden, als je niet gratis je paard aanbiedt, krijg je denk ik helemaal geen reactie, toen ik nog een advertentie had staan, sowieso weinig serieuze reacties gehad... Maar als ik al kijk, mijn verzorgster had er gewoon 3 om te rijden, dan kwam die van mij er nog bij... Dat maakt het zo "belachelijk" irritant :p Door de vraag (en ze dacht dat wij haar nodig hadden :')) bedacht ze ook dat ze heel wat kon eisen/zeggen etc. En ik ben heel makkelijk en er kan veel... Maar er zijn gewoon grenzen... En de volgende heeft gewoon pech, want de grenzen zijn nu gewoon een stuk strenger geworden... (niet dat ik nu nog problemen verwacht hoor ;) maar toch...)

Ze had nog gevraagd of ze terug mocht komen etc. Is ze zaterdag op stal (want ze helpt nog bij de staleigenaresse...) 3x raden wie weer geen hoi/daag of wat dan ook zegt tegen mijn moeder en zusje... En dan jezelf afvragen waarom je ook echt niet meer terug hoeft te komen :')

Valt vies tegen hier hoor. Woon overigens in Hoorn en paard staat hier ook in de buurt. Misschien ben ik wel te veeleissend of niet aardig. :')

Ik ga er verder geen woorden hier in het topic aan vuil maken. Meelezers enzo. :)) ;) :wave:

Veel meiden willen overigens ook rijden. Mogen ze dat niet, dan hoeft het niet voor ze.