Ik merk ook dat mensen het erg belangrijk vinden dat een bijrijdster een maandelijks bedrag betaalt (soms erg hoge bedragen vind ik), dat begrijp ik niet echt. De stalling is een keuze van de eigenaar, daar kan de bijrijdster niets aan doen dat het paard op pension staat. De meeste bijrijdsters zijn ook blij met een leuk verzorgpaardje dat in een schuurtje staat met voldoende weidegang. Zolang ze kunnen rijden, is het toch goed?
Er is uiteraard wel nog een verschil met de luxepaarden die op een aardig niveau wedstrijden rijden, dat begrijp ik natuurlijk wel.
Ja dan begrijp ik het enigszins wel. Ik ben 10 jaren bijrijdster geweest van 3 paarden. Ik ben 2 jaar geleden moeten stoppen met paardrijden, maar ik kom nog wel steeds bij die mensen. Ze bellen mij ook soms "Wij zitten nog op een feestje en het duurt wat langer dan verwacht, zou jij misschien even de paarden kunnen binnen halen en voeren?", of als zij op vakantie zijn, mag ik in hun huis gaan wonen en voor de paarden, de kat en hond zorgen. Ik doe dat met veel plezier. Toen de eigenaar vorig jaar een herseninfarct heeft gekregen, heb ik ook een tijdje voor de dieren gezorgd zodat de eigenares zich 100% op haar man kon concentreren.
Zoals ik al zei, ik wil zelfs mijn pony borstelen en opzadelen voor het rijden, afzadelen en afspuiten na het rijden,... Natuurlijk is het niet van "Nee! Jij mag dat niet doen want IK wil dat doen!!", ze mag het gerust allemaal doen, maar ik geniet er gewoon heel erg van om het zelf te doen
Ik tut zelf ook heel graag met mijn pony en ik geniet ervan om hem gewoon even mooi te maken om hem daarna proper op de wei te zetten.
) zul je ook meer kosten hebben aan het paard zelf (meer voer, eventueel hoefsmid enz. ). Ik wil waarschijnlijk ook nooit een verzorger die intensief gaat rijden, heeft mijn paardje niet nodig, maar ik kan mensen die het wel doen wel begrijpen