Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:37

haha, dat laatste stuk, geniale beschrijving :')

nah, als 18-jarige ga ik me gelukkig niet meer beschrijven als een penny,
tot ik het veulen van de dame zag, dan word je ineens heel penny :')
toevallig dat dat een zwarte hengst is, maar nu hij 5 weken is, isie nog cute :p

maargoed, back to the topic,
snap goed wat je bedoeld, vandaar dat het ook pas echt zeker weten te beoordelen is als je ze laat rijden,
sommigen zeggen dat ze het gedaan hebben, en hebben dat ook echt,
maar zeggen er niet bij dat het bvb 10 jaar terug was, ook zoiets,..

Lianne86

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:54

Ow wij hebben echt de leukste dingen meegemaakt... Ik loop naar de andere kant om het zadel tegen te houden... wil de muts die paarden komt inrijden aan de verkeerde kant opstappen... Mijn ezel is ideaal om mensen te laten proefrijden, doen ze iets niet goed, dat laat hij het merken (voor te veel vast --> staat ie stil, te hard of vaak aandrijven --> loopt ie onder je uit...) Maar echt.. mensen die hun benen niet kunnen stilhouden of met lichtrijden hun handen ook mee omhoognemen (en dan niet zo'n beetje ook) dat je denkt van "Waarom reageer je?"

Zelfs iemand gehad die kwam om jonge paarden in te rijden, en ze was bang op mijn pony... (Ok, hij was een beetje drukjes, zijn maatje stond op stal, dan is ie de eerste 3 minuten wat onrustig...) Maar een week later zat mijn buurmeisje erop van toen 10 ofzo :')

Ik zeg ook heel eerlijk dat ik niet alle reacties heb laten komen kijken... Mail wel netjes terug, maar stel tussendoor een paar vragen en komen die niet overeen met het antwoord dat ik wil horen dan is het gewoon "jammer"... Dus ik ben wel van het mailen en vragen stellen... beetje kijken of iemand op 1 lijn zit :p En de liegende mensen vallen dan door de mand...

(Geniaal.. mijn pony was de proefrijpony.. stalgenootje zei niet dat ie van mij was... had een meisje aan de telefoon.. "Ow daar heb ik nog ooit op gereden" (ik wist dat ze weg was gestuurd, ze was opdringerig, hij had der een keer betrapt op stal dat ze was gaan rijden, zonder dat wij er ook maar iets van wisten... en ze reed gewoon niet goed genoeg en ik mocht der sowieso niet... Ik kwam aan, was wat later en ze begon tegen mij te vertellen hoe fijn die pony was (ze kwam om een paard in te rijden, ik had niemand nodig\!!!) en dat ze voortaan op hem zou gaan rijden (PARDON!?) Maarja, had van stalgenootje al gehoord dat ze niet meer terug hoefde te komen :') maar die verhalen was ze al aan het ophangen.. Ze had aan de telefoon niet door dat is het was.. En ze begon dus echt te liegen dat ze mijn paard een hele tijd gereden had "goh, op welke dagen dan, want ik reed hem toen ook" en allemaal dingen die niet klopte... :'))

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:01

Lianne86 schreef:
Ow wij hebben echt de leukste dingen meegemaakt... Ik loop naar de andere kant om het zadel tegen te houden... wil de muts die paarden komt inrijden aan de verkeerde kant opstappen... Mijn ezel is ideaal om mensen te laten proefrijden, doen ze iets niet goed, dat laat hij het merken (voor te veel vast --> staat ie stil, te hard of vaak aandrijven --> loopt ie onder je uit...) Maar echt.. mensen die hun benen niet kunnen stilhouden of met lichtrijden hun handen ook mee omhoognemen (en dan niet zo'n beetje ook) dat je denkt van "Waarom reageer je?"

Zelfs iemand gehad die kwam om jonge paarden in te rijden, en ze was bang op mijn pony... (Ok, hij was een beetje drukjes, zijn maatje stond op stal, dan is ie de eerste 3 minuten wat onrustig...) Maar een week later zat mijn buurmeisje erop van toen 10 ofzo :')

Ik zeg ook heel eerlijk dat ik niet alle reacties heb laten komen kijken... Mail wel netjes terug, maar stel tussendoor een paar vragen en komen die niet overeen met het antwoord dat ik wil horen dan is het gewoon "jammer"... Dus ik ben wel van het mailen en vragen stellen... beetje kijken of iemand op 1 lijn zit :p En de liegende mensen vallen dan door de mand...

(Geniaal.. mijn pony was de proefrijpony.. stalgenootje zei niet dat ie van mij was... had een meisje aan de telefoon.. "Ow daar heb ik nog ooit op gereden" (ik wist dat ze weg was gestuurd, ze was opdringerig, hij had der een keer betrapt op stal dat ze was gaan rijden, zonder dat wij er ook maar iets van wisten... en ze reed gewoon niet goed genoeg en ik mocht der sowieso niet... Ik kwam aan, was wat later en ze begon tegen mij te vertellen hoe fijn die pony was (ze kwam om een paard in te rijden, ik had niemand nodig\!!!) en dat ze voortaan op hem zou gaan rijden (PARDON!?) Maarja, had van stalgenootje al gehoord dat ze niet meer terug hoefde te komen :') maar die verhalen was ze al aan het ophangen.. Ze had aan de telefoon niet door dat is het was.. En ze begon dus echt te liegen dat ze mijn paard een hele tijd gereden had "goh, op welke dagen dan, want ik reed hem toen ook" en allemaal dingen die niet klopte... :'))

HAHAHA, zo erg ben ik dan ook al weer niet :P

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:05

Daarom, ik geloof niets meer tot ik het gezien heb :') Maar dan snap je ook waarom ik zo afschrik van "ingereden"... Mijn beste ervaringen waren toch wel met mensen die zelf niets zeiden over hun ervaring, onzekerder waren over hun kunnen en gewoon heel veel zin er in hadden, inzet was gewoon super :) Dan liever dat en rijtechnisch iets minder (kan wat aan gedaan worden) dan een verwend rotmens dat de sterren van de hemel rijdt :p (mijn pony hoeft niet meer bij te leren, dat scheelt ook, is 13, dus mjah...)

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:10

Lianne86 schreef:
Daarom, ik geloof niets meer tot ik het gezien heb :') Maar dan snap je ook waarom ik zo afschrik van "ingereden"... Mijn beste ervaringen waren toch wel met mensen die zelf niets zeiden over hun ervaring, onzekerder waren over hun kunnen en gewoon heel veel zin er in hadden, inzet was gewoon super :) Dan liever dat en rijtechnisch iets minder (kan wat aan gedaan worden) dan een verwend rotmens dat de sterren van de hemel rijdt :p (mijn pony hoeft niet meer bij te leren, dat scheelt ook, is 13, dus mjah...)

Ja begrijp ik, maar ik zet toch wel wat ervaringen in m'n advertentie, alleen een nadeel is ik heb nu ruim al een 6 maanden geen les meer gehad, dus wie weet hoe ik straks rijd, daarom dat ik ook sowieso lessen wil nemen en me 100% wil inzetten om mijzelf te verbeteren omdat ik weet dat ik niet de beste ruiter ben!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:19

Dat mag ook wel, maar zet er hier en daar wat meer uitleg in :) dat mensen weten wat ze kunnen verwachten :)

Les zegt ook niet altijd alles.. Hangt er zo veel af waar en bij wie etc. :) Dus zou me daar niet te druk over maken... Aangeven dat je wilt lessen is wel altijd een pluspunt... En dan gewoon kijken, misschien heeft de eigenaar een bepaalde instructrice/instructeur en misschien mag je zelf vrij kiezen... Hier is het redelijk vrij, lessen hoeft niet als ze goed genoeg rijden... En dan wil ik zelf nog wel eens even wat tips geven... Maar als ze het willen, dan wel even in overleg :)

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 16:51

Lianne86 schreef:
Dat mag ook wel, maar zet er hier en daar wat meer uitleg in :) dat mensen weten wat ze kunnen verwachten :)

Les zegt ook niet altijd alles.. Hangt er zo veel af waar en bij wie etc. :) Dus zou me daar niet te druk over maken... Aangeven dat je wilt lessen is wel altijd een pluspunt... En dan gewoon kijken, misschien heeft de eigenaar een bepaalde instructrice/instructeur en misschien mag je zelf vrij kiezen... Hier is het redelijk vrij, lessen hoeft niet als ze goed genoeg rijden... En dan wil ik zelf nog wel eens even wat tips geven... Maar als ze het willen, dan wel even in overleg :)

Ja , dat begrijpbik. Ik heb nu mn advertentie wat aanhepast en gedaan, vind je het er nu wat beter uit zien? Iets meer van oh hier zou ik wel op reageren. Dit ide eiegnlojk de eerste keer dat ik een advertentie plaats normaal ga ik aan de deuren.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:04

Beter zo! :) (Ja, het is heel stom, maar na op stal zo veel mensen te hebben gezien (gelukkig vaak niet voor mij...) knap ik heel snel op dingen af :P)

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:14

Lianne86 schreef:
Beter zo! :) (Ja, het is heel stom, maar na op stal zo veel mensen te hebben gezien (gelukkig vaak niet voor mij...) knap ik heel snel op dingen af :P)

Ja begrijp ik! Je hebt op een gegeven moment toch minder vertrouwen in dingen als ze die beschadigd hebben.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:35

Pff, net kandidaat 2 van de 4 gehad, neem aan dat een iemand die binnen 50 min weer weg is incl op en afzadelen geen goed teken is?! Nee, gister enorm leuke klik met nummer 1, kan alleen niet voldoende dagen.. Had bij deze vandaag eigenlijk al bij t opzadelen een slecht gevoel, maar je wil iemand toch een kans geven. Hoe snel grijpen jullie in als je weet dat t m' niet gaat worden?

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:44

Jammer zeg.. Nee vind dat wel erg snel!
Als ik er echt geen goed gevoel bij zeg, laat ik zo iemand ook geen 2e keer komen eigenlijk..

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 19:49

ik ben opzoek naar een bijrijdpaard(pony) maar helaas niks in de buurt voor mij :(
Als iemand wat weet graag een priveberichtje sturen :D

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:03

Ik zeg het voortaan meteen :') Ik heb 1x iemand een kwartier laten rijden, kwartier vond ik al te lang eigenlijk :$ Sociaal gezegd dat het hem niet ging worden...

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:07

goedzo, kunt het beste ook eerlijk zijn,
dan dat diegene maar moet wachten op een antwoord waar diegene niet blij van werd

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 13:47

voor mijn pony was ik toen ook naar iemand op zoek. Ik had liever iemand die hem gewoon maar lekker liet lopen en niet persee nageeflijk vroeg, dan iemand die ging trekken en plukken in zijn mond.

Helaas niemand gevonden toen die hem gewoon lekker liet lopen :P

Mijn pony had ook wel een eigen karakter, dus als ze echt niet konden rijden en erg verkeerde dingen gingen doen liet hij dat ook zeker merken. Dan ging hij gewoon staken of de hele tijd in galop aanspringen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 15:16

Maar dat is ook het kromme.. Bij een meisje van 6 liep ie beter :') Maarja, dat kun je dan ook niet zeggen, maar die focuste niet zo op de "voorkant".. en zij alleen maar... Niet meer voorwaarts, hij liep heel gespannen, en gewoon door blijven gaan want het gaat goed want hij loopt "aan de teugel"....

Een meisje van 6 krijgt hem netjes naar beneden, ontspannen, misschien had ie iets meer opgericht mogen zijn dan, maar hij loopt lekker, want het enige wat ze vraagt is "vooruit" :) Ze zit hem niet in de weg, dus hij gaat vanzelf zoeken.. Maar je moet ook niet verlangen dat ie als je er op zit meteen aan de teugel gaat lopen :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:31

*doet een dansje* als het van der moeder mag heb ik dat 11 jarige meisje (ze is tegenwoordig 14-15?) die ik toen al zo geweldig vond (vandaar ook dat ik leeftijd altijd minder belangrijk vond)... Dus nu duimen dat ze het mag :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:59

Ik duim mee!

xanthos111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:31

Ik meld me even !
Ik ben niet op zoek naar een bijrijder maar wel naar een bijrijdpaard & morgen mag ik eindelijk gaan proberen ! Heb een paardje gevonden op 5km van mijn huis. Een 4 jarige ruin van 1m72 die nog maar een jaar zadelmak is maar al een tijd stil staat en nu weer moet doorgereden worden. Wish me luck dat het klikt morgen ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:34

Succes morgen!!!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:25

En ze mag!!! Sowieso in de zomervakantie en na de vakantie is het even kijken hoe haar rooster is etc. :) Maar gaat dus goedkomen!!! :D Jeeej! Ik ben iig happy ermee... We kennen haar al 4 jaar bijna, dus dat scheelt ook wel :) Altijd fanatiek meisje geweest, zit qua verzorging gewoon op 1 lijn met ons, dus geen zinloze discussies meer! Happy!

En nu lekker vriendje wakker gaan maken en zo eens even een uurtje in de auto zitten om naar het paardje te gaan :D We hebben iig mooi weer! *nog meer happy* :D

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:10

Yes!! Eindelijk heb ik een bijrijder , ze vond Jewel heel leuk. Doet op Dinsdag en soms een andere dag :)

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:11

Lianne86 schreef:
En ze mag!!! Sowieso in de zomervakantie en na de vakantie is het even kijken hoe haar rooster is etc. :) Maar gaat dus goedkomen!!! :D Jeeej! Ik ben iig happy ermee... We kennen haar al 4 jaar bijna, dus dat scheelt ook wel :) Altijd fanatiek meisje geweest, zit qua verzorging gewoon op 1 lijn met ons, dus geen zinloze discussies meer! Happy!

En nu lekker vriendje wakker gaan maken en zo eens even een uurtje in de auto zitten om naar het paardje te gaan :D We hebben iig mooi weer! *nog meer happy* :D

Fijn!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 12:16

Super fijn Lianne en Nvds! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:14

Wow, jullie gaan echt veel te snel zeg :')

Hartstikke fijn Lianne! Toch maar niet meer écht leeftijdsgebonden? :+