Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
FerroSandy schreef:Ik ben opzoek naar een verzorgster voor mijn paarden, en wij zijn zelf bereid om geld te betalen.
Voor klusjes en de verzorging van de paarden.
Maar zelf dan krijg je geen reacties.
Ja van hele jonge mensen maar volwassen mensen die vind je bijna niet.
Lijk wel zeldzaam tegenwoordig.
Sees schreef:Romylover, with all do respect maar ik rij mijn paarden zelf toch echt beter dan de gemiddelde bijrijdersimpelweg omdat ik meer ervaring heb (tenzij je bij gods gratie het geluk hebt iemand te treffen die ooit een eigen paard heeft gehad of die met een vast paard op verschillende niveaus en in verschillende takken van sport is uitgekomen op wedstrijden).
Ik proef heel duidelijk het verschil tussen jonge ruiters en mensen die zelf een eigen paard hebben gehad.
En nógmaals, ik vind het een groot verschil of de eigenaar zelf nog rijdt op zijn/haar paarden, of ze aan huis staan etc.
Veulen84 schreef:Ik vind eigenlijk dat een gratis hobby niet bestaat. Je wandelen misschien. Maar paarden hebben en onderhouden is behoorlijk duur. Hier in de regio heb je het dan snel over 300+ euro stalgeld/voer en dan nog hoefsmeden, dierenartsen tuig enzo.
Waarom zou jij als je 2/3/4 dagen in de week rijd en er plezier van hebt er dan niet ook aan bij moeten dragen. Dat snap ik dus echt niet.
romyloverrr schreef:maar een verzorgpaard , daar heb je niets over te vertellen
een eigen paard wel !
bovendien , zij rijden jou paard omdat jij er geen tijd / zin enz.
voor hebt.
dus eigenlijk leveren zij jou een dienst
anders vind ik het als je hem 7 dagen per week mag rijden.
of dat het echt een ''speciaal'' paard is ( z dressuur / springen , echte kinderpony enz. )
romyloverrr schreef:ja , maar eigenaars doen het meestal ook niet omdat ze het de bijrijders gunnen
om hun hobby bij hen uit te komen oefenen .
maar omdat ze er geen tijd / zin enz. voor hebben.
romyloverrr schreef:maar een verzorgpaard , daar heb je niets over te vertellen
een eigen paard wel !
bovendien , zij rijden jou paard omdat jij er geen tijd / zin enz.
voor hebt.
dus eigenlijk leveren zij jou een dienst
anders vind ik het als je hem 7 dagen per week mag rijden.
of dat het echt een ''speciaal'' paard is ( z dressuur / springen , echte kinderpony enz. )
Tigra_ schreef:romyloverrr schreef:ja , maar eigenaars doen het meestal ook niet omdat ze het de bijrijders gunnen
Ik denk dat je je daar toch aardig in vergist hoor.
Een paard word er vaak niet minder van om wat meer stil te staan. Dan is toch ook een kwestie van gunnen volgens mij want de meeste zijn erg zuinig op hun paard en hebben misschien zelf vroeger ook de kans gehad om paarden van een ander te rijden toen ze nog geen eigen paard konden veroorloven.
romyloverrr schreef:Tigra_ schreef:Ik denk dat je je daar toch aardig in vergist hoor.
Een paard word er vaak niet minder van om wat meer stil te staan. Dan is toch ook een kwestie van gunnen volgens mij want de meeste zijn erg zuinig op hun paard en hebben misschien zelf vroeger ook de kans gehad om paarden van een ander te rijden toen ze nog geen eigen paard konden veroorloven.
daar geloof ik toch niet zo in ....
romyloverrr"
[quote="Tigra_ schreef:romyloverrr schreef:ja , maar eigenaars doen het meestal ook niet omdat ze het de bijrijders gunnen
Ik denk dat je je daar toch aardig in vergist hoor.