Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:45

Dank je wel!! En ja een hele moeilijke beslissing, nachten lang al wakker van het idee dat hij weg gaat maar dan wel weten dat hij het beter gaat krijgen |(

_Matty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 00:13

goh ik lees in deze topic dat er veel mensen zijn die moelijk aan een bijrijder/verzorger komen.
Dit kan ik niet helemaal snappen.
Want ik zoek ook weer opnieuw een verzorg/rijpaardje maar kan niks vinden... ;(
Dit is dan in friesland omgeving sneek.
Het probleem is bij mij op een of andere manier dat als ik een verzorgpaardje heb het na een tijdje niet meer kan. ;S (niet meer heen hoef.)
dus ik zoek echt een plekje waar ik niet naar een paar maanden of half jaar weer weg moet.
Maar ik denk dat dat jammer genoeg verschillend is per regio ;(
Ik kan momenteel helemaal niks vinden.
terwijl hier mensen het juist moeilijk vinden om een verzorger te vinden.
ik ben dan ook nog jong (14) maar heb al ong 5 verschillende verzorgpaarden gehad inclusief rijlessen en alles.(daavoor ook op een soort manege gereden.)
ik heb al redelijk wat ervaring maar wil graag door gaan met de paarden.
alleen kunnen we geen eigen paard bekostigen.. ;(

Misschien heeft iemand iets voor mij?
In omgeving Sneek want ik moet fietsen.
Ik heb dik 6 jaar ervaring.

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 00:31

Marocje schreef:
Ik had je advertentie nog niet gezien Chaos, maar ziet er goed uit. Idd wel veel keer bekeken en geen reacties? Het is dat ik het niet aandurf qua tijd, anders had het mij erg leuk geleken!

Ja, balen voor mij en eigenaar paard, haha!

Zeker na vanavond, vond je een rustige, vriendelijke ruiter. Fijn!

(Kwam jij net zo happy van je paard als ik? :D )

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:39

Fijn om te horen Chaos, en ik kwam idd happy van mijn paard af :D . Dat is wel anders geweest, haha. Maar het feit dat jij op 1 avond, met 2 paarden een uur lest, heeft me ook tot twijfelen gebracht: zou het dan niet te redden zijn? Dan moet ik niet na het rijden naar de lessen blijven kijken natuurlijk, maar zou het dan te doen zijn? Ik wil geen valse hoop wekken..

Matty_: Ik heb begrepen dat Friesland best lastig is, denk omdat de afstanden toch vaak groot zijn? Maar waarom moest je telkens weg dan? Vragen mensen eerst een verzorger en ben je dan overbodig, of was er bijv. geen klik?

_Matty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:50

Marocje schreef:
Matty_: Ik heb begrepen dat Friesland best lastig is, denk omdat de afstanden toch vaak groot zijn? Maar waarom moest je telkens weg dan? Vragen mensen eerst een verzorger en ben je dan overbodig, of was er bijv. geen klik?

Nou Ik vind het hier behoorlijk lastig. ;(
De afstanden vind in nog niet eens helemaal het probleem maar die zitten er wel tussen ja.
Ik heb wel een x gehad dat de klik gewoon weg was.
maar bij m'n laatste verzorgpaardje hadden ze me gewoon niet meer nodig na nog niet eens een half jaar. ;(
& dan zoek ik niet eens specefiek om een berijdpaard.
Ik zoek gewoon een verzorgpaard waar af en toe eens een ritje mee gemaakt kan worden.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:06

Ik heb maandag een advertensie geplaats en nog geen reactie gehad. Een paar jaar geleden(voor mijn vorige paard) was dat wel anders. En toen vroeg ik zelfs €110,-.
Had toen binnen 2 dagen 10 reacties.

Ik hoop wel gauw iemand te vinden. Het liefst voor 1 augustus. Dan wordt Nubia officiel van mij en wil ik graag dat ze 3x in de weel extra gaat lopen. Zodat ze elke dag beweging krijgt.

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:11

Nixxs schreef:
Vraagje aan de bijrijdsters, wat als het regent en je moet op de fiets komen ?
Kom je door weer en wind of zeg je die dag af ?

Dan kom ik gewoon. Afspraak is afspraak, dat paard kan er ook niks aan doen dat het regent.

Edit: als het onweert ging ik op mijn vorige stal niet, dat was gewoon te gevaarlijk (alleen weiland, geen bomen oid, dus dan zou je makkelijk getroffen kunnen worden)

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:59

KimM1705 schreef:
KMF schreef:
Halloo :) Ik val ook even binnen!

Wat een lastig karwei om iemand een betrouwbaare stoere verzorger voor twee friesen te vinden hier in de buurt zeg...
Amper reacties, en er word ook een hoop aangeboden. Dat was vroeger wel anders!

Nog meer mensen die dit lastig vinden omgeving utrecht, schalkwijk?

Ik kom zelf uit houten, en ben lang op zoek geweest naar een leuk verzorgpaardje.
Maar wel een betrouwbare, omdat ik na een blessure weer het rijden aan het oppakken ben.
Door die rug blessure (en een borstverkleining) ben ik weer op zoek naar de juiste zit en dat maakt mij af en toe wat onzeker.
Dus ik zocht een paard om lessen mee te nemen...
Dat was lastig te vinden!!!!
Nu ga ik een Fjord uit tull en t waal 2 dagen in de week rijden.

Ik vind wel dat sommige een enorme bijdrage vragen zeg!!! 100 of meer voor 2 dagen en dan ook nog alles moeten doen (mesten stal en wei bijv.) vind ik echt te veel...

Heb je al iemand gevonden ondertussen voor je friese paarden?
Zal anders mij oren eens open doen!

Leuk dat je wat gevonden hebt!
Nou er word geen geld gevraagd, je hebt alle vrijheid. Lessen buiten evt zelfs wedstrijd en lessen op de club.
Maar er staan zoveel advertenties op nu, en inderdaad vragen de meeste een hoop geld. Dat vind ik vaak ook onzin hoor..
Als je iets weet, hoor het graag!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:06

Ik ben wss weer een bijrijdster kwijt.
Meisje komt nauwelijks en wil dit weekend praten over alles..
Wss wil ze blijven komen maar de kosten naar beneden halen.
Maar goed dat doen wij niet omdat iedereen bij ons het zelfde betaalt. We gaan natuurlijk niemand voor trekken.

Dus helaas weer op zoek naar een bijrijdster in de omgeving van Tynje. :/

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 10:21

Mijn paard Nubia staat in Maarssen en het valt helaas niet mee om een bijrijdster te vinden. Na 1 week nog geen een reactie. Ik heb een advertensie hier op bokt, marktplaats en speurders. Er kijken wel mensen maar geen reacties.
Ik vraag dan wel een bijdrage en ik denk dat steeds meer mensen gratis willen.
3 dagen €90,- maar dan hoef je op stal niks te doen. Alleen rijden. En ik ben best bereid nog iets te zakken in de prijs al iemand echt bij mijn paard past.
Ik heb altijd betaald voor mijn verzorgpaarden vind dit ook heel normaal.

De verzorgsters die ik voor Makima (helaas overleden) had betaalde toen altijs 110,- maar dat is al 5 jaar terug.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:33

De meningen over wel of niet betalen verschillen nogal.
Ik vraag ook een bijdrage en heb moeite met het vinden van de juiste bijrijdster.
In de advertentie staat dat de bijdrage vast staat, en dan nog krijg ik tig mailtjes
met de vraag of het gratis mag.

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:28

Vind überhaupt maar een fatsoenlijk iemand, wel of niet bijdrage..

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:32

Als je mag rijden en je mag een aantal keren per week rijden, dan mag je er best wat voor vragen.
Maar mag je niet rijden, bijvoorbeeld alleen een wandelingetje maken ofzoo en je moet de stal uitmesten, dan zal ik er geen bijdrage voor vragen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:39

pfff ik krijg nu al niemand laat staan als ik :oo € 90,- per paard vraag...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 10:06

koppiekyra schreef:
Tyrcanol schreef:
Hier ook het probleem dat het twee kleinere en vooral ook pittige ponies betreft, en de plaats werkt ook niet mee helaas.

Hoef er ook geen cent voor te hebben ..

wat voor pony´s zijn het en, waar woon je?

Welsharabier en new forest. Bergeijk.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 12:19

Zoek schreef:
pfff ik krijg nu al niemand laat staan als ik :oo € 90,- per paard vraag...

Als mensen echt kunnen rijden zou het een ander verhaal zijn hoor ;) Ik kon een tinker leasen/bijrijden voor 100 euro per maand, en als ik Isa niet gekocht had had ik dat waarschijnlijk wel gedaan :j Als je 3 x per week kan rijden voor 90 euro is dat maar 7.50 per keer, daar kan je niet zelf een paard van onderhouden :P Als je paardje bereden kan worden gaat het vast goedkomen ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:54

Nee dat lukt hier echt niet ook niet als ze gereden kunnen worden :n

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:11

Aan de eigenaren onder ons..
Wat vind jij belangrijker: dat een verzorgster betaalt óf dat de verzorgster goed voor je paard zorgt en een klik heeft met je paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:31

Het laatste, maar ik laat dan ook niemand betalen dus ik heb dat probleem niet.

Hier verder wel weer verzorger/bijrijderloos .. Officieel eigenlijk nog niet, maar het ging vorig weekend wat moeizaam en ik heb haar deze week niet gezien. Eens kijken of ze er vandaag is maar voor mij is het goed zo .. [***] reageert echt niet (meer) goed op vreemde mensen. Ze was wel lief enzo, dat was allemaal het probleem niet, maar toch, [***] reageerde meteen heel anders, ook op mij. Nu ben ik weer zelf een weekje met hen bezig en heb alweer het idee dat het weer goed zit. Ik doe mijn pony's wel gewoon zelf :+ Heb wel voor haar, als ze wil, een ander paardje op stal geregeld. Maarja, dan moet ze wel eerst nog eens komen ... Meisje wil heel graag rijden en ik heb geen rijdpony's, je kan er wel eens mee het bos in enzo, maar echt rijden gaat niet, en al helemaal niet elke dag. Paardje wat ik nu voor haar heb heeft er wel baat bij om elke dag gereden te worden, dus dat zou meer voor haar zijn .. Ze had ook wel interesse in grondwerk enzo, maar alles was na 5 minuten klaar en dan wilde ze weer wat nieuws, terwijl je zo'n dingen gewoon niet kan oefenen op 5 minuten .. Dus dan steek ik mijn energie wel zelf in mijn pony's, in plaats van in uitleggen om toch niks te bereiken :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:54

Wieldop schreef:
Wat vind jij belangrijker: dat een verzorgster betaalt óf dat de verzorgster goed voor je paard zorgt en een klik heeft met je paard?

Allebei dan natuurlijk. Je vraag met een reden geld dus dat lijkt me de eerste eis en dan ga je kijken wie er past.
Niet dat ik geld zou vragen maar zou ik dat doen zou het natuurlijk onzin zijn om eerst te zeggen dat ze 100 euro per maand moeten betalen en als het klikt helemaal niets.
Als ik een advertentie zou plaatsen staat daar al bij dat er een vergoeding gevraagd wordt, als er dan iemand contact met je opneemt en zegt ik wil graag komen kijken of het klikt maar ik wil niets betalen laat je die persoon natuurlijk al niet komen hé. Persoonlijk valt zo iemand direct af want mensen die niet willen lezen heb je ook niets aan.
En voor de rest is het natuurlijk altijd belangrijk dat iemand goed is voor je paard dat is geen eis maar gewoon normaal dat je daar voor kiest.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:19

Tigra_ schreef:
Wieldop schreef:

Allebei dan natuurlijk. Je vraag met een reden geld dus dat lijkt me de eerste eis en dan ga je kijken wie er past.
Niet dat ik geld zou vragen maar zou ik dat doen zou het natuurlijk onzin zijn om eerst te zeggen dat ze 100 euro per maand moeten betalen en als het klikt helemaal niets.
Als ik een advertentie zou plaatsen staat daar al bij dat er een vergoeding gevraagd wordt, als er dan iemand contact met je opneemt en zegt ik wil graag komen kijken of het klikt maar ik wil niets betalen laat je die persoon natuurlijk al niet komen hé. Persoonlijk valt zo iemand direct af want mensen die niet willen lezen heb je ook niets aan.
En voor de rest is het natuurlijk altijd belangrijk dat iemand goed is voor je paard dat is geen eis maar gewoon normaal dat je daar voor kiest.

Ik doelde meer op het feit wat de eigenaren belangrijker vinden, niet voor wat voor een verzorgster ze allemaal kunnen kiezen.
Als je echt geld problemen hebt, snap ik dat je iemand zoekt die je ondersteunt. Als je alles zelf kan betalen en een verzorgster zoekt, is dat geldbedrag dan echt zo belangrijk?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:28

Wieldop schreef:
Tigra_ schreef:

Ik doelde meer op het feit wat de eigenaren belangrijker vinden, niet voor wat voor een verzorgster ze allemaal kunnen kiezen.
Als je echt geld problemen hebt, snap ik dat je iemand zoekt die je ondersteunt. Als je alles zelf kan betalen en een verzorgster zoekt, is dat geldbedrag dan echt zo belangrijk?

Ik denk het wel ja en dat gaat er niet om dat je het anders niet kan betalen of wat dan ook. Maar als ik bv volpension sta betaal een klap met geld voor alle luxe en ik zou een verzorger/bijrijder willen voor mijn paard dan zal daar echt wel een bedrag tegenover moeten staan. Buiten dat ik me paard beschikbaar stel ook, mijn spullen alle luxe van de stal en wellicht een goed gereden paard.
Ik ben van mening dat een paard er niet minder op wordt als die 3 dagen extra vrij heeft. Dus in dat geval heeft de verzorger/bijrijder er meer aan dan het paard of eigenaar. Zeker met vol-pension kun je als eigenaar best weleens wat daagjes missen. Dus ja ik denk wel dat het belangrijk is als je geld vraagt.
Wat ik zei je vraagt het niet voor niets dus waarom zou je dan ineens dat ineens overboord gooien dan zou je wel een erg perfect iemand moeten vinden.
Persoonlijk is mijn mening dat ze dat eerst maar moeten verdienen en bewijzen en dan zien we wel verder.

En als iemand langdurige geldproblemen heeft zou die achter z'n oren moeten krabben of het verstandig is om een paard aan te houden als je afhankelijk bent van je verzorger/bijrijder.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:42

Ik ben gewoon benieuwd hoor, daarom ga ik er op in..

Heb je niet liever iemand die investeert in je paard qua lessen, spullen e.d. dan symbolisch een bepaald bedrag per maand?
Laatst bijgewerkt door Wieldop op 11-06-12 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:42

@ Wieldop: ik, als eigenaar, vind het veel belangrijker dat de bijrijdster goed is voor mijn pony. Ik vraag helemaal geen geld of geen tegenprestaties. Ze moet enkel mijn pony rijden. Stal/wei uitmesten, voeren, borstelen, longeren,... doe ik allemaal zelf, ruiter moet enkel rijden. Het opzadelen wil ik zelfs doen, vind ik heerlijk :D
Ik zoek iemand waar ik het ook best mee kan vinden en ze moet lief zijn voor mijn pony. Ze moet niet uitblinken in de dressuur of springen, ze moet gewoon netjes mijn pony rijden.

Als ze vervoer vindt, mag ze mijn pony gerust mee op wedstrijd nemen ofzo. Enige voorwaarde is dat ze een plaatsje moet hebben in de auto voor mij. Als een wedstrijd op wandelafstand is, zal ik met de fiets meegaan en haar de ganse dag vergezellen. Pony op- en afzadelen, vasthouden, kortom groom spelen, doe ik met veel plezier!

Ik heb nooit geld gegeven voor een bijrijdpaard en zal er ook geen geld voor vragen. Ik ben al heel blij dat iemand mijn pony wil rijden, dus daar ga ik zeker geen vergoeding voor vragen. Het is een win-win situatie: zij is blij omdat ze kan paardrijden en ik ben blij omdat mijn pony ohz gereden wordt. Voer en spullen moest ik ook kopen zonder bijrijdster, dus dat maakt niets uit.

Het is misschien wel een verschil met anderen, want ik heb een bijrijdster omdat ik zelf niet meer mag rijden van de dokters, ik heb wel de tijd. Maar zelfs al zou ik geen tijd hebben om mijn pony te rijden of te verzorgen, zou ik het logischer vinden dat ik de bijrijdster zou betalen ipv andersom.

Ik geef toch ook geen geld aan de ouders als ik ga babysitten? Ik vind het immers heerlijk om met kinderen bezig te zijn, daar leef ik voor! Toch betalen de ouders mij omdat ik hun kinderen wil bezig houden zolang zij weg zijn...

Waarschijnlijk ligt het aan mij en misschien ben ik de enige die zo redeneert, maar zo denk ik erover :Y)

Edit: mijn pony staat wel aan huis, dus het is sowieso wel een verschil met paarden die op pension staan. (zoals Tigra aanhaalde)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 01:20

@sander_lotte: Ik kan me in veel dingen van jou vinden. Als ik zelf een pony zou hebben, zou ik geen geld voor het verzorgen vragen. Het is mijn verantwoordelijkheid en ik wil dat dit zo blijft. Daarnaast denk ik niet dat met geld een verantwoordelijkheidsgevoel komt: mensen gaan er alleen maar dingen van verwachten(bijvoorbeeld dat ze zeggenschap hebben).
Ik zou wel willen dat ze les nam (minimaal 1 x in de maand) en af en toe wat lekkers voor mijn paard meenam. Voor mij zou het dan een win-win situatie zijn: Ik heb lekker een dagje 'vrij' en ik weet dat mijn paard goed verzorgd wordt.

Luxe stalling hoeft van mij niet zo. Daarvoor zou ik zowel als eigenaar of bijrijder niet snel voor betalen. Het gaat tenslotte toch om het paard? Ik vind het echt niet erg om vies te worden door stallen uit te mesten of te verregen in de buitenbak. Vies van paarden word je toch wel.

Waarom wordt die maandelijkse bijdrage steeds belangrijker?