Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:42

[quote="Sharkj. Want ondanks dat het er voor de buitenwereld best makkelijk uitziet , is mijn pony absoluut niet altijd lief , leuk en makkelijk om te rijden. , hij heeft aardig wat kunstjes en verschillende buien waar zelfs ik na een jaar nog niet helemaal achter ben hoe ik daar mee om moet gaan. :')[/quote]

Eigenlijk klinkt dit gewoon als een slecht opgevoede pony die altijd maar zijn gang kan gaan omdat baasje niet weet hoe te handelen. Hij zou wel eens een stuk hanteerbaarder kunnen worden van een bijrijdster die echt kan rijden in plaats van een verzorgster die hem de zoveelste knuffelsessie komt geven.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een goede band opbouwen met je paard niet belangrijk is.

Hhilde

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:07

1 keer in de week :oo Wat weinig!
Ik ga in de vakanties sowieso 7 dagen per week en als school weer begint soms 6, soms 7 dagen in de week. Wordt wel enorm druk, maar ik wil heel erg graag en dan moet het te doen zijn! Gewoon op school heel hard doorwerken aan huiswerk en dat soort dingen, baantje heb ik niet (ben wel op zoek naar een krantenbaantje voor dat ik naar school ga zeg maar) en als ik thuiskom met de hond op de fiets en dan eten. 's Avonds naar Marguerite dus! Wordt heel hard werken inderdaad, maar ik wil het heel erg graag.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:48

Maaikee43 schreef:
Ik heb zelf echt héle leuke verzorgpony's (shetlander en een fjord) waar we op onze dag alles mee mogen doen.
Vaak zitten we lekker te knuffelen, en een beetje vrijheidsdressuur. We mesten ook het land uit, geven voer, maken de hekken en de staldeuren roestvrij maken. Ik doe dit echt met plezier het enige nadeel het is maar 1 dag in de week wat ik echt heel jammer vind. Vandaag troffen we het land, paddock andere 2 landen, de bak en voor de stallen echt als een waterbak aan.. Naja pomp aangezet (zuigt het water weg) en toen druk aan de slag gegaan *D Ben wel heel blij met ze..

Hekken en staldeuren roestvrij maken vind ik echt een klus voor de eigenaar en niet een klus voor een verzorgster. Als de eigenaar de hekken en staldeuren beter had onderhouden was er niet eens roestvorming geweest. Ik weet bijna wel zeker dat jij de enige bent die de mest uit het weiland schept en dat dit op andere dagen niet gebeurt. Dit is gewoon uitbuiting waar je weinig voor terug krijgt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:33

@lindsey
Beetje aardiger reageren mag wel, er zijn ook zat verzorgsters die dit geen probleem vinden om te doen!
En hoe een pony ook opgevoed is is aan de eigenaar zelf en niet aan iemand die op bokt via de computer kan zien wat er aan de hand is......ik zou niet graag horen van mijn verzorgster dat mijn pony verkeerd is opgevoed en dat ik de hekken lekker zelf maar moet doen dan was het snel klaar geweest!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:18

lindsey schreef:
Maaikee43 schreef:
Ik heb zelf echt héle leuke verzorgpony's (shetlander en een fjord) waar we op onze dag alles mee mogen doen.
Vaak zitten we lekker te knuffelen, en een beetje vrijheidsdressuur. We mesten ook het land uit, geven voer, maken de hekken en de staldeuren roestvrij maken. Ik doe dit echt met plezier het enige nadeel het is maar 1 dag in de week wat ik echt heel jammer vind. Vandaag troffen we het land, paddock andere 2 landen, de bak en voor de stallen echt als een waterbak aan.. Naja pomp aangezet (zuigt het water weg) en toen druk aan de slag gegaan *D Ben wel heel blij met ze..

Hekken en staldeuren roestvrij maken vind ik echt een klus voor de eigenaar en niet een klus voor een verzorgster. Als de eigenaar de hekken en staldeuren beter had onderhouden was er niet eens roestvorming geweest. Ik weet bijna wel zeker dat jij de enige bent die de mest uit het weiland schept en dat dit op andere dagen niet gebeurt. Dit is gewoon uitbuiting waar je weinig voor terug krijgt.

Hoe kun je dat weten excuus :n Het is helemaal geen ponder de strondt landje hoor. Maar ik vind het harstikke leuk om het te doen. Zo leer ik tenminste hoe ik het goed doe, ik heb hier zelf voor gekozen en trouwens je weet toch niet hoe het er hier uitziet?????? Noudan... En over dat mesten het word elke dag gedaan!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:40

Niet ruziemaken hoor.
Overal zijn andere normen en waarden, en zo past er op ieder potje een dekseltje.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:05

Dat weten we maar dat kan je ook anders brengen!! We gaan weer gezellig verder op zoek :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:31

lindsey schreef:
Eigenlijk klinkt dit gewoon als een slecht opgevoede pony die altijd maar zijn gang kan gaan omdat baasje niet weet hoe te handelen. Hij zou wel eens een stuk hanteerbaarder kunnen worden van een bijrijdster die echt kan rijden in plaats van een verzorgster die hem de zoveelste knuffelsessie komt geven.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat een goede band opbouwen met je paard niet belangrijk is.

Ik denk niet dat jij echt in de positie ben om hier over te oordelen , jij kent mij , mijn manier van rijden en mijn pony niet.
Mijn pony is prima opgevoed maar gewoon NIET makkelijk dat heet nou karakter ,Meer woorden maak ik hier aan vuil.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:51

@ lindsey, Je toon mag wel even wat minder. ;) Niet iedere verzorgster vind het erg omdat te doen. Jij wel? Dan hou je dat voor jezelf maar ga geen conclusies trekken zonder na te denken wat een ander er van vind.

& over het paard van Sharon, waar slaat dat op? Sorry maar snap er echt niks van dat je dat zegt zonder haar/het paard te kennen. ;)

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:47

ik zoek juist een verzorgpony maar ik kan er geen vinden ;(

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:16

korrie22 schreef:
ik zoek juist een verzorgpony maar ik kan er geen vinden ;(

ja makkelijk is het niet, dat merk ik ook wel hier.

ik ga binnenkort bij een paardje kijken, wie weet word dat nog wel iets.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:06

Ik aai al een paar daagjes een kleine d pony en a pony maar zou me god niet weten van wie ze zijn.
Ik fiets er altijd langs als ik van mijn huidige verzorgpony naar huis rijd (helaas 1 keer per week).

Ik heb dus een briefje opgehangen.. Dus ben benieuwd :)

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:08

@maaike:
Als je al verzorgpony's heb waarom wil je er dan nog twee bij? :P

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:08

amyyy55 schreef:
@maaike:
Als je al verzorgpony's heb waarom wil je er dan nog twee bij? :P

het is 1 keer per week logisch he.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:58

@maaike: Oh hahaha, verkeerd gelezen . :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:52

Ik wil ook wel graag een verzorg/bijrijdpaardje, interesseert me neit eens of ik wel of niet kan rijden :+
Maar goed is hier in de omgeving nogal lastig te vinden :(

Heb niet eens eisen ofzo := Ja alleen dat er de eerste tijd altijd iemand aanwezig is (ivm een val van mijn kant) en dat er de mogelijkheid is om minstens 1x id week te lessen, is dat zo raar?!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:02

Nee dat is niet raar, zou er juist blij mee zijn met zo iemand!!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 10:50

Helemaal niet raar zelfs :j

Tarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 11:41

Hier in Hoofddorp ook moeilijk een verzorg/bijrijdpaard te vinden. Of je moet er niet normaal veel geld uitgeven. Tja, ik blijf maar gewoon zoeken :j

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:20

Maaikee43 schreef:
Ik kom ook vooral niet om het rijden ik ben zelf 13 jaar en snap nu dat er meer bij komt kijken dan alleen penny meisje spelen.(die hebben we hier veel in de buurt) We kunnen niet op de pony's rijden (fjord heeft lichte artrose, bob iets aan zijn ruggetje) Maar ik vind het helemaal niet erg. Ik vind het harstikke leuk om met ze te knuffelen en lekker kroelen en met Bob doe ik vrijheids dressuur wat we allebei heel erg leuk vinden en ik voel de klik ook echt :j

Dr zouden meer meiden van jou leeftijd zo moeten denken +:)+ +:)+

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:24

dravergekkie schreef:
Maaikee43 schreef:
Ik kom ook vooral niet om het rijden ik ben zelf 13 jaar en snap nu dat er meer bij komt kijken dan alleen penny meisje spelen.(die hebben we hier veel in de buurt) We kunnen niet op de pony's rijden (fjord heeft lichte artrose, bob iets aan zijn ruggetje) Maar ik vind het helemaal niet erg. Ik vind het harstikke leuk om met ze te knuffelen en lekker kroelen en met Bob doe ik vrijheids dressuur wat we allebei heel erg leuk vinden en ik voel de klik ook echt :j

Dr zouden meer meiden van jou leeftijd zo moeten denken +:)+ +:)+

Dat vind ik ook!

Zelf ben ik wel een beetje verwend nu met mijn bijrijdpony, mag komen wanneer ik wil en moet niets eigenlijk.
Ja af en toe als de eigenaar weg is de paarden voeren, land uitmesten etc. maar dat komt amper 1x in de maand voor.
Staat 5 tot 10 min. fietsen van mijn huis af, staat binnen 5 min. stappen van een binnen/buitenbak en de bossen.

xAppelmoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:51

Oké ik ben gewoon bij mijn (toen) nieuwe buren aan de deur gekomen en heb gevraagd of ik hun shetlanders mocht verzorgen. Van het een kwam het ander en nu hebben we daardoor 4 eigen paarden en een boerderij met vrij veel land. :')

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 22:34

Ik lees nog lekker steeds mee hier. :)
Bijrijders hier komen en gaan ik heb er 1 waar onderstaande echt niet van toepassing is en daar ben ik ook zeer blij mee, maar ik had er graag nog zo 1 gehad.
Ik ben niet moeilijk, maar ook niet makkelijk. :o
Ik weet wat ik wil voor mijn paarden en dat is voor sommige niet in hun straatje. :P
Eerst op de grond lekker kennis maken veel grondwerk en dan pas rijden, maar helaas zijn de meeste enkel van het rijden en als ze dan ook nog eens konden rijden :=
Ook vind ik het normaal dat als je op mijn paarden rij dat je ook even de bak mestvrij maak voor je gaat rijden daar lopen ze in met nat weer en ook het weiland eens uit mest en in de winter de stallen uit mest, hoeft niet altijd maar als ze enkel komen om te rijden en steeds zeggen dat ze weinig tijd hebben vandaag en verder niets kunnen doen dan alleen rijden dan schiet het bij mij al gauw in het verkeerde keelgat. :o
Verder mogen ze hier heel veel hoor :j , ik heb een bak aan huis bomproof paarden die met een touwhalster zonder zadel te rijden zijn, dik 20 ha land achter het huis en als ze een beetje gewent zijn mogen ze de weg op.
En als het even kan wil ik wel dat ze alles zelfstandig doen ik wil er niet steeds bij gaan staan, want dan had ik er net zo goed zelf op kunnen gaan zitten.
En zo nu en dan een prive les op eigen kosten word zeer op prijs gesteld.
Leeftijd vind ik echt onbelangrijk ik heb nl al de ervaring dat iemand van bijv 40 ook vreselijk tegen kan vallen en iemand van 13 geweldig is.
Maar ik hou wel van duidelijke afspraken en niet van ik kijk wel wanneer ik kom oid, ik wil weten waar ik aan toe ben dan kan ik zelf ook wat plannen, want het is niet zo dat als er niemand komt mijn paarden ook niets doen, ik wil dat er minimaal 3 a 4 keer in de week wat mee gedaan word en of dat nu rijden, grondwerk of longeren is dat maakt me niet zoveel uit.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:24

het vinden van een bijrijdpaard is pas lastig :D
ik heb nu een verzorgpaard, echt super is ze,
zoek er alleen nog watbij in de buurt,
maar das lastiger dan ik dacht!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:36

Wat je schrijft Mirjam klinkt me bekend in de oren.....pfff altijd weer afzeggen of niet komen, daar gaat mijn planning. In het begin blijf ik er bij om te zien hoe het gaat maar na een aantal keer wil ik toch graag dat ze zelf aan de slag gaan en zoals jij zegt anders kunnen we zelf wel gaan rijden....les nemen lijkt ook teveel gevraagt? tja les is geen € 10.- meer tegenwoordig maar daar wordt wel raar op gereageerd.....nu heb jij hele brave paarden maar mijn ruin is heel dominant op dit moment omdat ik hem net heb en dan gaat mijn voorkeur toch uit naar iemand die ouder is maar heb dus ookal gemerkt dat het geen bal uitmaakt wie de afspraken beter na komt!