Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:19

Kirsha schreef:
Brendaaaa schreef:
Als je een gratis paard kunt vinden, dan is er altijd wel íets mee heb ik ervaren toen ik zelf nog bijrijdster was; of het zijn paarden met een karakterprobleem, of de locatie is waardeloos oid. Echt een gratis paard op een fijne pensionstalling met leuke uitrijmogelijkheden en een bak , zonder dat de eigenaar er zelf niet meer op durft, heb ik niet gevonden gratis! De beste die ik had koste me idd wat geld...

Sorry maar dit is echt onzin. Mijn laatste verzorgpaard was gratis, mocht ik 5 dagen per week álles mee doen wat ik wilde, we hadden een binnenbak, warm water en de stal lag dicht bij het strand en de polder. En het paard had ook geen karakterprobleem.

En verder, vraag en aanbod... Hoe meer verzorgpaarden er worden aangeboden, des te meer keus heeft men en dan kun je inderdaad zeggen: 'Ik betaal niet' want er zijn dan ook genoeg verzorgpaarden gratis/goedkoper.

Ze heeft het over haar eigen ervaring. Dat kan geen onzin zijn. Jij hebt een andere ervaring...kan ook.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:10

Brendaaaa schreef:
Ik sluit me VOLLEDIG bij Sees aan, ik heb exact dezelfde situatie, en ben idd dolblijk met mn bijrijdster, want door haar heb ik wat meer tijd voor mn gezin, en iets meer financieeele ruimte, maar ik zou ook zonder kunnen. Bij ons dus een win-winsituatie. Zij heeft drie dagen per week een paard waar ze leuke dingen mee kan doen zonder de finananciele risico;s.
Als je een gratis paard kunt vinden, dan is er altijd wel íets mee heb ik ervaren toen ik zelf nog bijrijdster was; of het zijn paarden met een karakterprobleem, of de locatie is waardeloos oid. Echt een gratis paard op een fijne pensionstalling met leuke uitrijmogelijkheden en een bak , zonder dat de eigenaar er zelf niet meer op durft, heb ik niet gevonden gratis! De beste die ik had koste me idd wat geld...
ik denk dan dat jij net de verkeerde hebt gevonden :P Ik heb 2 bijrijdpaarden gehad, beide gratis. De eerste was wel eem moeilijk en sterk paard maar echt een lieverd. Hadden ook eigenlijk geen.bijrijder nodig, maar vonden t toch wel leuj als ik zou komen rijden (en jk ook :D). Was trouwens wel bij een boer/ fokker. 2e (en huidige) is ook gratis. Ik mag er alles mee, geen gedragsproblemen, mag vriendinnen mee nemen, mag altijd komen, eigeblijk alles wel :+. Het is alleen wel 8 km fuetsen, maar ach dat heb ik er wel.voor over :D
Dusja, het bestaat wel.hoor :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:17

UMayDream schreef:
Ik heb (normaal gesproken, nu is het even kl*ote omdat paardlief in de kreukels ligt. Maar goed, hoort erbij!) wel een win-win situatie. Dat is namelijk:

Ik mag vrijwel alles met het paard, lessen, rijden, naar buiten, mee naar stage, wedstrijd (als we er aan toe zouden zijn := ), longeren, grondwerk, noem maar op.
In ruil daarvoor help ik in de zomer met het weiland uitmesten, en in de winter de stallen uitmesten. En natuurlijk het terrein netjes achterlaten, het tuig invetten, hier en daar 's een klusje meepakken.

Hier in Friesland is het aanbod van leuke verzorgpaarden/pony's niet echt groot. Daarom ben ik ook erg blij met de mijne!
Als je een gratis verzorgpaard wilt, heb je denk ik ofwel een paard/pony waarbij wordt verwacht dat je helpt met de stalwerkzaamheden, ofwel een paard/pony die alleen gepoetst en geknuffeld hoeft te worden en waar je dus niet op kunt rijden, ofwel een paard/pony met karakter/lichamelijk probleem, ofwel een paard/pony op een niet zo gunstige locatie.
Het is dus een kwestie van goed zoeken, en genoegen nemen met wat je hebt. Dat heb ik ook jaren gedaan en nu heb ik dus wel echt een plek waarbij ik het super naar m'n zin heb. :j

Begrijp mij niet verkeerd. Maar ik vind persoonlijk deze verzorging die jij dus als win-win beschrijft als normaal wat dus naast het rijden ook hoort. Voor mij is die verzorging net zo belangrijk als het poetsen voor het zadelen.

Als ik een fictieve bijrijder/verzorgster zou hebben en die zou niet kijken hoe de stal erbij ligt wanneer ze het paard pakt of terugzet zou ik die wegsturen. Bijdrage of niet, dat soort verzorging vind ik ook bij het rijden horen.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:58

Kirsha schreef:
Brendaaaa schreef:

Sorry maar dit is echt onzin. Mijn laatste verzorgpaard was gratis, mocht ik 5 dagen per week álles mee doen wat ik wilde, we hadden een binnenbak, warm water en de stal lag dicht bij het strand en de polder. En het paard had ook geen karakterprobleem.

En verder, vraag en aanbod... Hoe meer verzorgpaarden er worden aangeboden, des te meer keus heeft men en dan kun je inderdaad zeggen: 'Ik betaal niet' want er zijn dan ook genoeg verzorgpaarden gratis/goedkoper.

Dan heb je echt verschrikkelijk veel mazzel gehad, want mij is dat niet gelukt in 20 jaar.... En ik ben echt een supertrouwe en superhardwerkende bijrijdster geweest altijd!

Kirsha

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:15

Oei ik zie dat mijn reactie wel een beetje fel was, excuses :o Tja je moet het ook maar net tegenkomen denk ik. Ik zat toen in de buurt van Leiden en ik liep er eigenlijk bij toeval tegenaan. Maar goed, heb verder ook alleen maar 'betaalde' verzorgpaarden gehad dus het is ook weer niet zo dat ze hier voor het oprapen liggen hoor!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:16

Het is echt afhankelijk van de locatie :D Heb 13 jaar lang gratis een paard gehad.... Heb tussendoor ook nog 3 andere paardjes bij kunnen rijden, ook gratis :) Zat zelfs een huisje bij met een keukentje en er werd altijd voor wat drinken/lekkers gezorgd :D

Maar toen ik zelf iets ging zoeken, bijrijders stellen hier eisen... zonder dat ze iets hoeven te betalen... En als het niet bevalt, dan huppelen ze naar de volgende... (tenminste dat is mij overkomen :')) "Dan stop ik, want ik heb toch nog 3 andere paarden om te rijden" :')

Het rare is trouwens weer, dat als ik verzorgers heb die een keer komen kijken, dat die ook niets kunnen vinden? Of al langere tijd iets zochten?! Terwijl ik serieus iemand heb aangeboden om te betalen zolang hij mijn paard 1-2x per week even wilde rijden :')

Volgens mij lopen mensen elkaar nog steeds goed mis :D (Want ik ben niet de enige die er last van had :p en andersom/verzorgsters die een paard zoeken ook..)

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:19

Mijn verzorgster mag rijden en komen wanneer ze wil, gratis.
Geef haar les, gratis.

Ik heb ook nog nooit betaald voor een verzorgpaard. Ik snap het aan de ene kant wel, maar ik ben allang blij dat ik een verzorgster heb die haar afspraken na komt, dat is voor mij meer waar dan geld.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:24

Lianne86 schreef:
Het is echt afhankelijk van de locatie :D Heb 13 jaar lang gratis een paard gehad.... Heb tussendoor ook nog 3 andere paardjes bij kunnen rijden, ook gratis :) Zat zelfs een huisje bij met een keukentje en er werd altijd voor wat drinken/lekkers gezorgd :D

Maar toen ik zelf iets ging zoeken, bijrijders stellen hier eisen... zonder dat ze iets hoeven te betalen... En als het niet bevalt, dan huppelen ze naar de volgende... (tenminste dat is mij overkomen :')) "Dan stop ik, want ik heb toch nog 3 andere paarden om te rijden" :')

Het rare is trouwens weer, dat als ik verzorgers heb die een keer komen kijken, dat die ook niets kunnen vinden? Of al langere tijd iets zochten?! Terwijl ik serieus iemand heb aangeboden om te betalen zolang hij mijn paard 1-2x per week even wilde rijden :')

Volgens mij lopen mensen elkaar nog steeds goed mis :D (Want ik ben niet de enige die er last van had :p en andersom/verzorgsters die een paard zoeken ook..)

Jaaa dat had ik ook! Toen ik een medeverzorgster zocht heb ik heel Bokt en Marktplaats en nog veel meer plekken ondergespamd met advertenties en er reageerde gewoon niemand. Niemand! Een gratis paard, 3x per week waar je alles mee mocht! En toen had ik na een half jaar eindelijk iemand en wat zei die persoon? 'Ik ben echt al zooo lang op zoek' :? En dat ze inderdaad eisen stellen... Ik was allang blij als ik een verzorgpaard kon vinden :=

RenateKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:27

Zelf heb ik drie jaar lang een leasepaard gehad hier betaalde ik 100,-- pm voor en ik kon het eigenlijk beschouwen als mijn eigen paard, ik had ook zelf een goed zadel en hoofdstel voor haar gekocht en betaalde zelf mijn lessen. Merrie stond echter bij een boer die alleen buitenbak had die 's-winters nauwelijks te bereiden was en dus kon ik in de winter weinig met haar, ook liet hij af en toe andere op haar rijden die dan niet betaalde hij vond dat dat kon omdat het tenslotte zijn paard was! Ook liet hij vaak hoefsmid veel te laat komen en ook met voeren/mesten was ik het vaak niet eens met zijn zienswijze! Na 3 jaar ben ik voor eigen paard gegaan en nu heb ik al 2 jaar een leuke merrie maar wegens gezin en werk niet de tijd om 7 dagen per week naar haar toe te gaan dus heb ik een bijrijdster en ja ik
vraag ook een kleine bijdrage van 25,-- pm voor 8x in de maand rijden! Ik doe dit omdat ik ook van mening ben dat iemand die bereid is te betalen beter de
verantwoording neemt, mijn eerste bijrijdster vroeg ik ook niets maar toen ik genoodzaakt was van stal te verhuizen omdat pensionhouder ermee stopte en naar stal verhuisde zonder binnenbak toen stopte ze er
gelijk mee! Ik heb nu weer een leuke bijrijdster die van mij volledige vrijheid krijgt zolang ze
maar goed is voor mijn paard en ook netjes met de spullen omgaat, ik vind ook dat je als eigenaar niet het halve stalgeld kan vragen maar bijdrage naar gelang van wat er aangeboden wordt vind ik normaal, net zoals hiervoor ook al wordt gezegd ik heb geen paard om de hobby van een ander te betalen!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:35

Kirsha schreef:
Lianne86 schreef:

Jaaa dat had ik ook! Toen ik een medeverzorgster zocht heb ik heel Bokt en Marktplaats en nog veel meer plekken ondergespamd met advertenties en er reageerde gewoon niemand. Niemand! Een gratis paard, 3x per week waar je alles mee mocht! En toen had ik na een half jaar eindelijk iemand en wat zei die persoon? 'Ik ben echt al zooo lang op zoek' :? En dat ze inderdaad eisen stellen... Ik was allang blij als ik een verzorgpaard kon vinden :=

Ergens gaat dat echt mis ja! En als je mij kan aanwijzen waar (nouja hoop dat ik niemand meer hoef te zoeken de komende jaren :D) Maar vraag me nog steeds af hoe het kan zijn dat het helemaal misloopt :S

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:38

Voor het paardje dat ik het langst heb bijgereden, heb ik niets betaald. Eigenaresse was ook heel blij met mij en het voelde regelmatig ook wel als een verplichting, maar als ik iets bij moest leggen, had ik het niet erg gevonden.

Maar voordat ik mijn eigen paardje kocht ben ik ook even ergens gaan kijken waar wel een bijdrage betaald moest worden. Dat was voor mij wel de doorslaggevende factor om het niet te doen, omdat ik er niet achter stond hoe de paarden daar gehouden werden. Had voor het welzijn van de dieren wel vrijblijvend willen helpen, maar als ik er voor zou betalen zou ik me te veel klant voelen, het systeem in stand houdend, en daar voelde ik me niet lekker bij.

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:58

Dat er met gratis paarden altijd wat mis is, klopt niet hoor!

Mijn eerste echte verzorgpony bijna 4 jaar lang gereden, iedere woensdag en in het weekend werd ik naar de vereniging en naar he concours gebracht, ze wasten de pony iedere keer voordat ik kwam en ik kon komen wanneer ik wilde en toen wat ik wilde. Nooit geen problemen of wat gehad. Spullen voor de pony waren bijna allemaal mijn spullen maar ik kwam zeker niets te kort. Zoek maar eens iemand die je altijd overal naar toe brengt en je groom is op concours, 3,5 jaar lang, wekelijks. We hadden trouwens een goede verlichte bak met all weather luft in de bak, en top uitrij mogelijkheden.

Nu heb ik een verzorgpaard, wat ik zelf heb mogen uitzoeken (ze heef meerdere paarden). Paard heb ik zelf ingereden, spullen zijn van de eigenaresse maar alle spullen zijn meer dan top. We hebben een goede 60 meter bak met verlichting. Ik mag er alles mee als ik er aan toe ben, al is het paard nog maar net onder het zadel. Uitrijmogelijkheden heb ik nog niet geprobeerd maar zijn volgens de anderen ook erg goed. Paard wordt top verzorgd en als ik iets vraag krijg ik als antwoord: jij mag kiezen, het is jouw paard!

Zo te lezen heb ik twee keer dikke mazzel gehad!!! Voor de eerste pony ben ik gevraagd, paard gevonden via marktplaats!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 02:09

ik heb al mijn verzorgpony's en paarden altijd gratis gereden, en zou er ook geen cenet voor willen betalen ...

nu rijd ik een haflinger :
- op maat gemaakt zadel , zit super
- alle spullen daar
- perfecte uitrijdmogelijkheden
- NK mennen vaardigheid geweest
- M dressuur gelopen ( alle knopjes zitten er nog op <<) )

ik rijd hem elke dag , gratis.
ik ga niet betalen want ik zorg voor hun dat hun paard fijn gereden word.
bespaar hen een hoop extra tijd.

ik wil dit paard dingen gaan leren , en zodra ik het paard dingen ga
leren ( of we dingen samen leren ) ipv het paard mij dingen leert
vind ik dat je er niet voor moet hoeven te betalen.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 02:37

Hoi! Ik heb dus ook zelf paarden en ik ben dus klaar met gratis "verzorgers/bijrijders".
Ik heb het idee (noujah dat is dan ook wel keer op keer bevestigd) dat mensen mij dan niet serieus nemen en dat ze minder verantwoordelijkheid naar mijn paard toe voelen. Het hoeft van mij echt geen wereldbedrag te zijn en je mag alles met mijn paarden maar ik moet wel van je op aan kunnen zegmaar... En zo iemand heb ik nu gevonden voor mijn hafje die komt 2 keer in de week soms 3 keer. Ze betaald 50 euro mee en dat gaat supergoed.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 08:39

romyloverrr schreef:
ik heb al mijn verzorgpony's en paarden altijd gratis gereden, en zou er ook geen cenet voor willen betalen ...

nu rijd ik een haflinger :
- op maat gemaakt zadel , zit super
- alle spullen daar
- perfecte uitrijdmogelijkheden
- NK mennen vaardigheid geweest
- M dressuur gelopen ( alle knopjes zitten er nog op <<) )

ik rijd hem elke dag , gratis.
ik ga niet betalen want ik zorg voor hun dat hun paard fijn gereden word.
bespaar hen een hoop extra tijd.

ik wil dit paard dingen gaan leren , en zodra ik het paard dingen ga
leren ( of we dingen samen leren ) ipv het paard mij dingen leert
vind ik dat je er niet voor moet hoeven te betalen.

Dat ligt dus maar net aan de rijvaardigheid van de bijrijder. Soms word er meer vernaggeld dan fijn bij gereden. Hoeveel berichtjes er wel niet staan op marktplaats van verzorgsters "ik kan goed rijden, want heb al L gereden" maar een paard nog niet eens correct over de rug kunnen rijden of kunnen niet rijden zonder trek of pluk werk.
In dat soort gevallen denk ik dat er meer van je paard rijtechnisch over blijft als je hem gewoon die dag extra op de weide zet.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:20

Romylover, with all do respect maar ik rij mijn paarden zelf toch echt beter dan de gemiddelde bijrijder ;) simpelweg omdat ik meer ervaring heb (tenzij je bij gods gratie het geluk hebt iemand te treffen die ooit een eigen paard heeft gehad of die met een vast paard op verschillende niveaus en in verschillende takken van sport is uitgekomen op wedstrijden).

Ik proef heel duidelijk het verschil tussen jonge ruiters en mensen die zelf een eigen paard hebben gehad.

En nógmaals, ik vind het een groot verschil of de eigenaar zelf nog rijdt op zijn/haar paarden, of ze aan huis staan etc.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:33

miss_lizje schreef:
UMayDream schreef:
Ik heb (normaal gesproken, nu is het even kl*ote omdat paardlief in de kreukels ligt. Maar goed, hoort erbij!) wel een win-win situatie. Dat is namelijk:

Ik mag vrijwel alles met het paard, lessen, rijden, naar buiten, mee naar stage, wedstrijd (als we er aan toe zouden zijn := ), longeren, grondwerk, noem maar op.
In ruil daarvoor help ik in de zomer met het weiland uitmesten, en in de winter de stallen uitmesten. En natuurlijk het terrein netjes achterlaten, het tuig invetten, hier en daar 's een klusje meepakken.

Hier in Friesland is het aanbod van leuke verzorgpaarden/pony's niet echt groot. Daarom ben ik ook erg blij met de mijne!
Als je een gratis verzorgpaard wilt, heb je denk ik ofwel een paard/pony waarbij wordt verwacht dat je helpt met de stalwerkzaamheden, ofwel een paard/pony die alleen gepoetst en geknuffeld hoeft te worden en waar je dus niet op kunt rijden, ofwel een paard/pony met karakter/lichamelijk probleem, ofwel een paard/pony op een niet zo gunstige locatie.
Het is dus een kwestie van goed zoeken, en genoegen nemen met wat je hebt. Dat heb ik ook jaren gedaan en nu heb ik dus wel echt een plek waarbij ik het super naar m'n zin heb. :j

Begrijp mij niet verkeerd. Maar ik vind persoonlijk deze verzorging die jij dus als win-win beschrijft als normaal wat dus naast het rijden ook hoort. Voor mij is die verzorging net zo belangrijk als het poetsen voor het zadelen.

Als ik een fictieve bijrijder/verzorgster zou hebben en die zou niet kijken hoe de stal erbij ligt wanneer ze het paard pakt of terugzet zou ik die wegsturen. Bijdrage of niet, dat soort verzorging vind ik ook bij het rijden horen.

Ik snap dat 't voor anderen misschien anders wordt opgevat, maar ik denk dat de eigenaresse van het paard wat ik nu verzorg/rijd er wel degelijk baat bij heeft. Ik bespaar haar immers een deel van het uitmestwerk en in de winter ook een deel van het voeren/binnen en buiten zetten/vegen. Ook omdat ze zelf niet meer op het paard rijd, en ik het paard op deze manier nog wat in conditie hou. :j

Ik zie ook vaak genoeg dat mensen op een dure pensionstalling all inclusive staan en aan hun bijrijder dan wel een bijdrage vragen. Dat vind ik ook wel logisch, als je als bijrijder alleen hoeft de rijden en hooguit eens het tuig hoeft in te vetten, maar verder niks hoeft te doen qua uitmesten/binnen en buiten zetten/vegen/voeren etc. vind ik het wel zo normaal om een bijdrage in de kosten te leveren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:36

Als mijn bijrijders zou uitmesten en paard binnenzetten zou ik ook geen bijdrage vragen. Dan staat het paard namenlijk goedkoper en dat is dan ook een bijdrage. Tenminste,...zo zie ik het dan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 13:42

Wij hadden dat ook toen we een weilandje huurde, maar konden uiteindelijk nog alles doen omdat ze het weer was vergeten, de helft maar had gedaan of wat dan ook.... In dat opzicht wil ik niet "vertrouwen" op een bijrijder (klinkt heel banketstaaf, maar kies bewust voor volpension om die reden)...

Heb nu iemand die ik wel zou vertrouwen (goh :')) maar mijn ervaring is zo slecht.....

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:57

Ik vraag er niets voor, alleen liefde en zorg voor mn pony en verantwoord omgaan met mn spullen en eerlijkheid.
Dat krijg ik meer dan terug. Ik wil er geen geld voor, mijn keuze een pony, ik moet die kosten betalen vind ik.

Sta met mn shet op half pension, duurder dan mn vorige stal bij een boer.
Maar nu hebben we binnen en buitenbak, longeerring en meer weide, gezellige leuke stal.
Maar het is Mijn keus mn pony daar te stallen, ik vind het niet fair een ander daarvoor te laten betalen.

Ik ben ontzettend geholpen met de hulp van mn verzorgster en zij is heel blij dat ze alles met mn pony mag doen.
Zo help je elkaar toch, en het is nog gezellig ook op de dagen dat we samen gaan. Als ik ivm mn gezondheid niet kan, komt ze extra, ik heb onlangs een wagentje gekocht zodat we samen kunnen mennen, zij heeft met haar paps het ophalen daarvan geregeld, zo lief, dat is me veel meer waard dan geld, zulke gebaren vind ik leuk.

Wat zij mij en mn pony geeft, vind ik onbetaalbaar, dus dank je voor alles kimms_@bokt
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 09-07-13 23:06, in het totaal 3 keer bewerkt

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:00

ik betaal niks. :) de eigenaar is harstikke blij dat ik zn paardjes verzorg ( hij is paardernhandelaar)
:D maar dat is anders.

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 23:05

Mijn verzorgshetje is wel helemaal gratis ! :D , mits ik haar waterbak leeg maak en verschoon en nieuw water erin doe :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 08:12

Een shet vind ik dan ook wel weer iets anders dan een sportpaard voor een ouder/volwassen persoon. Een sportpaard is in 'onderhoud & aanschaf' ook veel duurder. Dat vind ik dus niet zo'n eerlijke vergelijking met elkaar.

SamScheper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:25

Afgelopen week ben ik wezen kijken voor een nieuw verzorgpaard, deze had mij verder niks gemeld en wilde graag dat ik bleef komen. Afgelopen maandag kwam ik daar en kreeg ik bericht van haar dat ik wel 50 euro per maand zou moeten gaan betalen. Wellicht een beetje oneerlijk om dit niet van te voren te melden. Als student zijnde ben ik al blij als ik mijn vaste lasten zelf kan betalen.

Mensen die verzorgsters of bijrijders zoeken zitten zelf omhoog en hebben te weinig tijd voor hun paard als iemand anders dat voor hen wil doen is meer dan niet een wederzijdse gunst?

Ik hoop mensen zeggen dat bijrijders geen verantwoordelijkheid voelen als ze niet hoeven te betalen maar dan heb je toch echt de verkeerde bijrijders getroffen.

Maar goed ik ben dus weer op zoek naar een nieuw verzorgpaard.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 11:53

Hmm ja dat is een beetje vreemd. Ik heb het altijd van te voren gemeld.