Kirsha schreef:Brendaaaa schreef:Als je een gratis paard kunt vinden, dan is er altijd wel íets mee heb ik ervaren toen ik zelf nog bijrijdster was; of het zijn paarden met een karakterprobleem, of de locatie is waardeloos oid. Echt een gratis paard op een fijne pensionstalling met leuke uitrijmogelijkheden en een bak , zonder dat de eigenaar er zelf niet meer op durft, heb ik niet gevonden gratis! De beste die ik had koste me idd wat geld...
Sorry maar dit is echt onzin. Mijn laatste verzorgpaard was gratis, mocht ik 5 dagen per week álles mee doen wat ik wilde, we hadden een binnenbak, warm water en de stal lag dicht bij het strand en de polder. En het paard had ook geen karakterprobleem.
En verder, vraag en aanbod... Hoe meer verzorgpaarden er worden aangeboden, des te meer keus heeft men en dan kun je inderdaad zeggen: 'Ik betaal niet' want er zijn dan ook genoeg verzorgpaarden gratis/goedkoper.
Ze heeft het over haar eigen ervaring. Dat kan geen onzin zijn. Jij hebt een andere ervaring...kan ook.
Ik heb 2 bijrijdpaarden gehad, beide gratis. De eerste was wel eem moeilijk en sterk paard maar echt een lieverd. Hadden ook eigenlijk geen.bijrijder nodig, maar vonden t toch wel leuj als ik zou komen rijden (en jk ook
). Was trouwens wel bij een boer/ fokker. 2e (en huidige) is ook gratis. Ik mag er alles mee, geen gedragsproblemen, mag vriendinnen mee nemen, mag altijd komen, eigeblijk alles wel
. Het is alleen wel 8 km fuetsen, maar ach dat heb ik er wel.voor over
), longeren, grondwerk, noem maar op.
Tja je moet het ook maar net tegenkomen denk ik. Ik zat toen in de buurt van Leiden en ik liep er eigenlijk bij toeval tegenaan. Maar goed, heb verder ook alleen maar 'betaalde' verzorgpaarden gehad dus het is ook weer niet zo dat ze hier voor het oprapen liggen hoor!
) "Dan stop ik, want ik heb toch nog 3 andere paarden om te rijden"
En dat ze inderdaad eisen stellen... Ik was allang blij als ik een verzorgpaard kon vinden
)
simpelweg omdat ik meer ervaring heb (tenzij je bij gods gratie het geluk hebt iemand te treffen die ooit een eigen paard heeft gehad of die met een vast paard op verschillende niveaus en in verschillende takken van sport is uitgekomen op wedstrijden).