Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:02

Achja, je kan maar weten wat je wil hé :Y) :+

Ik heb op deze gereageerd:
Citaat:
Beste,

Ik ben ..., ik ben op zoek naar een bijrijdpaard die ik mag verzorgen en bijrijden.Ik ben 15 jaar.

Ik rij in een manege en ook zelfstand thuis, maar helaas worden deze pony's te klein voor mij. Ik kan ook pony's bijrijden als ze niet te klein zijn want ik ben tamelijk groot.

Ik woon in ... te .... en zou heel graag in de buurt een bijrijdpaard vinden. Dus als u een bijrijdster nodig heeft, neem dan a.u.b. contact met mij op.

MVG ....

Heb dan berichtje gestuurd met de vraag wat zij als in de buurt zag en of ze interesse had in NH en ook bereid was les te nemen.
Kreeg ik terug:

Citaat:
Beste [naam],

Zeker heb ik interesse in Natural Horsemanship, dat is eigenlijk het liefste wat ik doe!
Bij andere mensen reed ik ook altijd bitloos maar helaas moest ik met zadel.
Het is natuurlijk wel leuk als je kan rijden maar dat hoeft helemaal niet veel te zijn.
De band met het paard vind ik nog altijd belangrijker ! Ik ben bereid om lessen te nemen.
Ik heb vervoer als het op een halfuurtje van ... ligt verder helaas niet, maar ik kan misschien nog
wel iets regelen. Waar is u stalling gelegen ?

MVG ...

Laat ik nu net op een half uurtje zitten :Y) :))
Dus heb een mail teruggestuurd met meer info over [***] en wat de bedoeling is enzo.
Ben benieuwd ;)

dancer_

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:04

Leuk ben benieuwd hoe dit afloopt Sabine :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:06

Stond een foto van haar bij waar ze gewoon bij een paardje zit dat aan het grazen is aan het halster, vond ik wel een leuke .. Is wat anders dan al die rijfoto's die er normaal bij staan ;) Ze had daarnaast wel nog rijfoto's erbij, daar was ik dan weer niet zo gecharmeerd van, maar dat rijden stuur ik wel als het zover komt :Y) Belangrijkste is dat ze willen bijleren en anders met paarden willen omgaan, en ook interesse hebben in vanalles vanaf de grond en niet enkel pony poetsen & rijden ;)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:08

Vind het een net mailtje, maar toch blijft het op mij wat penny overkomen.. Weet ze van de kosten af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:09

Dat heb ik nu gemaild .. Maar ik ging er even vanuit dat als je aangeeft lessen te willen volgen dat je ook weet dat dit niet gratis is ... Of misschien dacht ze dat ik alles zou betalen, maar dat merkt ze dan snel genoeg :Y)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:15

Wist je trouwens dat je advertentie op de voorpagina van de boktmarkt staat? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:18

Had ik gezien :j Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo :Y)

Edit; reactie ..

Citaat:
Zutendaal ligt heel goed, ik mag namelijk ook in de buurt van ... zoeken.
Ik ben echt heel erg geïteresseerd, parelli lijkt me echt heel leuk.
Daarmee leer ik de paarden ook beter kennen. Ik ga het even bespreken
in verband met de kosten, maar ik stuur snel een mailtje terug (zeker morgen al).
Ik hoop echt dat het haalbaar is !

Mvg ...

Dus ben benieuwd .. Ze is in ieder geval wel enthousiast :Y)
Nu hopen dat haar ouders die kost van € 50 per maand begrijpen :+ Heb nog even uitgelegd dat dit echt puur voor de les is, en dat goede les nu éénmaal niet goedkoop is. Dus moest er om de 1 of andere reden eens een maand geen les genomen worden dan zijn er ook geen kosten. En dat er niks moet gebeuren verder op stal, enkel met de pony bezig zijn :Y)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:34

Nu vind ik het mailtje niet meer penny overkomen haha.

Hoop echt dat het wat word zeg! Hoe oud is ze? (is dit die gene van het eerste mailtje?)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:37

Dit klinkt inderdaad, en stuk beter! Hoop dat het wat wordt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:38

Neen, is een andere advertentie (van die ene heb ik nog niks gehoord).
Ze is 15 jaar. Het zal vooral om de kosten gaan krijg ik zo het idee, maar daar kan ik toch verder niks aan doen .. Ze moeten op voorhand beslissen of ze dat wel of niet willen doen. Nu reken ik op 1x per maand les, maar ik denk dat we na een paar lessen zoveel te doen hebben dat we daar wel meer dan een maand voor nodig hebben :+ Meestal is dat zo bij dat soort lessen ... Dus het kan op termijn wel minder worden, ik weet zelf ook niet hoe die lessen in elkaar zitten, heb van die persoon ook nog nooit les gehad dus is altijd afwachten :)

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:02

Hoop dat het klikt!

Ik zit zelf een beetje met wat in m'n maag. Zag een advertentie van iemand op mp en op gereageerd, niet mijn hele 'levensverhaal' verteld over de paarden, mailtje was al lang genoeg :+

Kreeg ik een mailtje terug, op een toon dat ik een penny was en nog op shetlanders reed. Heb hem aan wat vriendinnen laten lezen en die vonden het kleinerend overkomen, vond ik op zich nog wel meevallen. (Tja, als je vermeld in je mail dat je een shet heb verzorg en 1.80 bent, rijd je er natuurlijk op :j :') )

Mailtje teruggestuurd dat het waarschijnlijk een vergissing was, met een foto. Nu is er wat mail contact heen en weer gegaan, en ik ben best goed met google, dus weet al aardig wat van haar paard en wie ze is xD Maar door dat eerste mailtje blijf ik het een beetje raar vinden, krijg ook soms de meest rare dingen te horen in de mail.

Citaat:
mijn paard wel iemand nodig heeft met wat
Meer ervaring. Dit is natuurlijk wel wat anders dan een Shetlander of een grote pony. Mijn paard is zeven jaar .
Die is ook nog jong en heeft op sommige momenten wel leiding nodig.
Je zou eigenlijk een paard moeten hebben die wat verder is dan de mijne.

Citaat:
Het is voor mij ook wel even wennen want ik was een fanatieke wedstrijd ruiter . Het kan dus in de toekomst ook zo zijn wanneer ik iemand tegenkom die een goed tehuis bied en geen wedstrijd ambities heeft dat die hem mag hebben.

Het is allemaal heel eerlijk, maar het komt op mij niet zo lekker over. Paard is net revaliderende geweest, had ze gekocht voor wedstijden, zoekt nu een bijrijder omdat hij meer moet bewegen, hij is jong en moet dus veel leren, het is qua sommige dingen zo tegenstrijdig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:07

Poeh, ik zou daar echt geen bijrijder willen zijn hoor := Raar mens ... En ik heb ook het idee dat ze jou liever niet wil, maar dit niet rechtstreeks durft (?) zeggen ... Maar dat is mijn mening maar :+

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:10

Ik weet het dus indd ook niet helemaal.. Maar er is niet veel anders te vinden hier :')

Ze vond mijn mailtje heel enthousiast dus zou er overna denken.. Ik weet het dus niet helemaal xD maar haar advertentie was gewoon precíes wat ik zocht :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:16

Hmmja, je kan natuurlijk altijd eens kijken en dan kan je nog zien .. Misschien is ze IRL wel heel anders ;) Maar mijn eerste indruk zou niet goed zijn :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:33

Zou ook niet mijn keus zijn...
Dan maar langer zoeken...
Nog even en het klikt...en ze wil straks van het paard af...zorgt ze er voor dat in de loop der tijd jij steeds meer gaat doen en praktisch de hele zorg op je neemt...

En net of een paard meer moet bewegen dan een pony?
De ene is de ander niet...heeft niets met formaat te vinden vind ik... :P

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:46

Misschien even een domme vraag Sabine, maar kost zo'n parelli les 50 euro per persoon voor een uurtje?
Hoop voor je dat je eindelijk een leuke meid hebt gevonden!

Lauwttje, mijn geval zou het ook niet zijn. Ik vind namelijk dat ze jou wel degelijk af aan het kraken is.

Ik lees nog altijd gezellig met jullie mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:49

Een les van een echte officiële instructeur kost € 50 voor een uurtje :j
Maar in dat uurtje leer je wel zoveel dat je zeker een maand (of misschien wel langer) vooruit kunt ;)

Ik weet dat er ook goedkoper grondwerkles gegeven wordt, maar dan is het altijd maar afwachten wat je voor je krijgt .. Ik kan namelijk ook grondwerkles gaan geven, maar daar is niemand mee geholpen :+

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 21:52

Hmm, hahaha, ik zie wel of ze terug mailt. Maar om nou zelf wéér een advertentie te zetten.. Volgens mij ben ik onderhand bekend op de boktmarkt en mp xD

LoveEmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:13

Ik woon in een dorpje.
En daar zijn juist heel veel bijrijders.
Er zijn te weinig paarden :P
Heb met heeeeel veel moeite een verzorgpaardje kunnen vinden

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 23:25

LoveEmmy,
hier hetzelfde,
in de 5 maanden die ik aan het zoeken was.
ben ik er een tegen gekomen toen ik al iemand had -O-
maar die was niet echt geschikt voor mij dus tja..

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:07

Waarom wonen die lieve bijrijders/verzorgers niet in Drenthe? :+

Mijn dochters zijn volwassen en ik ben nog steeds zooo ponygek :D
Ik heb twee bijna driejarige pony's en wil graag ruitertjes voor die twee.
Het zijn grote B pony's.

Ik heb er al aan gedacht om ze te verkopen, maar ben zo gek op ze.
Of ter lease aan te bieden.

Ik heb ook een advertentie op bokt staan.

Hebben jullie nog ideetjes?

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:17

Sorry dat ik zo kom binnenvallen, maar een kennis van mij zoekt ook een bijrijder. Vandaag komt er iemand kijken die wel positief klonk en in de buurt woont :)

Maar waar ik mij steeds zo over verbaas, ze is nu de vierde die komt kijken/rijden en de andere drie zijn geweest en laten nooit meer wat horen. Nouja 1 is er 3 weken geweest en bleef daarna weg.
Ik snap dat niet zo goed eerlijk gezegd. Het gaat om een paardje van 18 die Internationaal heeft gesprongen, op een stal staat met binnenbak, buitenbak, longeercirkel, wasplaatsen, etc. en ze vraagt niet eens een bijdrage! Het paard mag als eigen worden beschouwd en er rijdt verder niemand op, ook de eigenaresse niet. Het enige wat ze graag wil is dat de bijrijder helpt met klusjes, omdat iedereen die daar staat dat doet.

Is dat gewoon de mentaliteit dan tegenwoordig? Of zie ik het zelf gewoon helemaal verkeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:34

Pfff, wat een luxe zeg .. je hele eigen paard en geen kosten ... en dat nog niet willen :=

Hier heb ik nog een mailtje gehad dat het toch niet mag van haar ouders, ze vinden het te duur omdat ze al zoveel lessen volgt ..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 12:37

Het is gewoon moeilijk......
Ik heb nu een reactie van iemand die interesse heeft, na de kerst gaan we afspreken om te zien of het klikt.
Hoop van wel natuurlijk!