Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:43

De mensen die niet reageren weten niet wat ze missen :D

Ik heb net wel een leuke reactie gehad nav dit topic. Misschien gaat het dan toch nog lukken :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:43

Lolacabana schreef:
De mensen die niet reageren weten niet wat ze missen :D

Ik heb net wel een leuke reactie gehad nav dit topic. Misschien gaat het dan toch nog lukken :D

Vertel, als je wilt natuurlijk :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:52

idd ze weten niet wat ze missen, hihihihi de leukste paarden hebben wij!!

Hé dan komt het topic toch nog goed van pas!! succes!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:52

Komt vast goed, helaas moet je soms veel/veel te veel geduld hebben..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:29

Ah, jammer het is toch te ver weg :(

Maar het gaat vast goed komen :) Er komt vast ooit wel iemand, en anders ga ik maar eens wat manege's in de buurt mailen

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:30

Lolacabana schreef:
Ah, jammer het is toch te ver weg :(

Maar het gaat vast goed komen :) Er komt vast ooit wel iemand, en anders ga ik maar eens wat manege's in de buurt mailen

komt vast wel goed! :)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:33

Tuurlijk, en anders krijgt ze wat extra vrije dagen. Heeft ze helemaal geen probleem mee :P Ook al is ze wel een aandachtverslaafd monster :')

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:33

ooit komt het goed! :j
Zowel voor de verzorgsters op zoek naar paard , als voor de paardeigenares op zoek naar een verzorgster.
Duurt alleen eventjes.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:34

Lolacabana schreef:
Tuurlijk, en anders krijgt ze wat extra vrije dagen. Heeft ze helemaal geen probleem mee :P Ook al is ze wel een aandachtverslaafd monster :')

Haha ja dat zijn veel paarden wel. Komt vast goed

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:39

Jammer....er is altijd wel een reden waarom ze af zeggen, ik fietste vroeger een uur heen en een uur terug om bij mijn verzorgpony te komen nu lijkt een kwartier al te ver.....

Op naar de volgende!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:40

Zoek schreef:
Jammer....er is altijd wel een reden waarom ze af zeggen, ik fietste vroeger een uur heen en een uur terug om bij mijn verzorgpony te komen nu lijkt een kwartier al te ver.....

Op naar de volgende!!

Nou vind een uur wel beetje ver zelf, fiets altijd maar een halfuurtje 35 minuten doe ik er nu over maar heb ik voor jeltje wel over :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:42

ik fiets 20 minuten a half uur :P moet zeggen dat ik een uur toch wel heftig vind hoor, vooral in de wintertijden!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:44

heb voor de meeste van mijn verzorgpaarden ook wel gemiddeld een half uur gefietst hoor :j Nu mijn eigenpaardje staat op 5minuten fietsen van mijn huis af (oke 10 als ik niet doorfiets)

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:44

Ik vind afstand een hele goede reden hoor. Ik moet nu 10 minuten fietsen naar mijn eigen poown en dat vind ik al ver :P Nu in de zomer valt het wel mee, maar straks in de winter staat mijn auto vast dichter bij huis (staat nu verder weg omdat parkeren hier 10 euro per dag kost) en dan ga ik echt niet meer fietsen :P En met het OV is het nog wel bereikbaar maar dat is ook niet om vrolijk van de worden.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:46

Nu zou ik ook echt max een half uur voor fietsen hoor!! gelukkig beschik ik over een auto en ben ik een beetje lui aangelegt want mijn paarden staan 20 min. fietsen van mij vandaan....maar ik ga nooit op de fiets er heen!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:47

Ik fiets ook ongeveer een half uur, moet nog even kijken hoelang het precies is. Doe gewoon muziek in m'n oren en dan gaat het altijd wel snel. Fiets op een weggetje met aan de rechterkant een kanaal en de linkerkant boerderijen, een dierenpension, heel veel mensen met paarden.. en aan de andere kant van het kanaal ook en daar ook nog een autoweg bij; heb dus altijd genoeg te zien onderweg. Als het niet snel genoeg gaat tel ik altijd bruggen enzo, dan gaat het nog sneller _O- Heb het er wel voor over hoor! Vind ik juist wel lekker, even fietsen!

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:48

Ik vind het ook moeilijk om een gepaste bijrijder te vinden. In het begin zijn ze wel serieus maar na een tijdje denken ze vaak dat het vanzelf gaat. Ze komen wanneer ze zin hebben, houden zich niet aan afspraken. Uit zichzelf eens het materiaal schoon maken is nog te veel gevraagd. Een stal mesten doen ze al helemaal niet. Mijn paard heeft voorlopig vakantie totdat ik weer mag rijden.

Ik ging vroeger ook een uur op de fiets en een uur terug om een verzorgpony te rijden. Allemaal smoesjes. Ze weten toch bij het eerste gesprek hoe ver het is.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:52

Wat ik heel handig vind, is eerst de minder leuke klusjes doen (stal uitmesten, wei uitmesten) en dan pas paardje uit de wei halen. Trouwens, wei uitmesten vind ik juist keileuk, want daar staat een kudde paarden met een paar veulens erbij, die stuk voor stuk eens knuffels komen halen en zo.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:56

Uitmesten duurt bij mij gelukkig maar een minuut of 2 maximaal. Echt alleen even de 3 drollen wippen die op 1 hoop liggen en 1 schep nat er uit halen die er naast ligt. De rest is altijd schoon :) Voor de rest hoeft er niks te gebeuren want ze worden gewoon gevoerd / buiten en binnen gezet (behalve als de staleigenaar op vakantie is, dan moet je elke dag de ochtend/middag of avond het zelf even doen voor alle paarden op stal, wat er maar 4 zijn).

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:59

Ik heb zelf echt héle leuke verzorgpony's (shetlander en een fjord) waar we op onze dag alles mee mogen doen.
Vaak zitten we lekker te knuffelen, en een beetje vrijheidsdressuur. We mesten ook het land uit, geven voer, maken de hekken en de staldeuren roestvrij maken. Ik doe dit echt met plezier het enige nadeel het is maar 1 dag in de week wat ik echt heel jammer vind. Vandaag troffen we het land, paddock andere 2 landen, de bak en voor de stallen echt als een waterbak aan.. Naja pomp aangezet (zuigt het water weg) en toen druk aan de slag gegaan *D Ben wel heel blij met ze..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:17

lifaya schreef:
ik fiets 20 minuten a half uur :P moet zeggen dat ik een uur toch wel heftig vind hoor, vooral in de wintertijden!

Ja in de winter is dat echt niet te doen vind ik :n Bij ons is het dan al amper door te komen en denk naar Jeltje helemaal niet.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:18

Lolacabana schreef:
Ik vind afstand een hele goede reden hoor. Ik moet nu 10 minuten fietsen naar mijn eigen poown en dat vind ik al ver :P Nu in de zomer valt het wel mee, maar straks in de winter staat mijn auto vast dichter bij huis (staat nu verder weg omdat parkeren hier 10 euro per dag kost) en dan ga ik echt niet meer fietsen :P En met het OV is het nog wel bereikbaar maar dat is ook niet om vrolijk van de worden.

Ja in de winter is het gewoon niet te doen..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:19

Maaikee43 schreef:
Ik heb zelf echt héle leuke verzorgpony's (shetlander en een fjord) waar we op onze dag alles mee mogen doen.
Vaak zitten we lekker te knuffelen, en een beetje vrijheidsdressuur. We mesten ook het land uit, geven voer, maken de hekken en de staldeuren roestvrij maken. Ik doe dit echt met plezier het enige nadeel het is maar 1 dag in de week wat ik echt heel jammer vind. Vandaag troffen we het land, paddock andere 2 landen, de bak en voor de stallen echt als een waterbak aan.. Naja pomp aangezet (zuigt het water weg) en toen druk aan de slag gegaan *D Ben wel heel blij met ze..

Ja snap dat je daar blij mee bent! Ik vind het ook echt jammer dat 1 dag in de week jeltje maar heb. Had haar 2x in de week maar was gewoon niet te doen voor me maar nu mis k het toch wel..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:23

Ik kom ook vooral niet om het rijden ik ben zelf 13 jaar en snap nu dat er meer bij komt kijken dan alleen penny meisje spelen.(die hebben we hier veel in de buurt) We kunnen niet op de pony's rijden (fjord heeft lichte artrose, bob iets aan zijn ruggetje) Maar ik vind het helemaal niet erg. Ik vind het harstikke leuk om met ze te knuffelen en lekker kroelen en met Bob doe ik vrijheids dressuur wat we allebei heel erg leuk vinden en ik voel de klik ook echt :j

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:24

Dat je er plezier in hebt is ook het belangrijkste. :) En er zijn maar weinig meiden van jou leeftijd waarbij het niet om rijden gaat.