De verkorte versie: ik vind het een win-winsituatie... En ja, ik kan makkelijk spreken, eigen paard :p en daarvoor 13 jaar lang gratis paarden verzorgd/gereden. Af en toe een klusje doen op de stal vind ik vanzelfsprekend, maar het was niet zo dat we elke ochtend stonden te voeren of de stallen deden

Als ik een bijdrage had gevraagd --> nog minder reacties gehad... En tussen die mensen die het niet kunnen missen financieel gezien, zitten soms ook echt hele goede ruiters die super zijn voor je paard. Als
ik kijk waar ik woon (omgeving R'dam) ander verhaal

Gevoelsmatig vind ik er iets voor vragen dus ook niet kunnen... + zelf gaan betalen voor het paard van een ander... tjah.. te veel gezien om te zeggen dat ik dat nooit wil gaan doen. Dan liever dat geld zelf houden en sparen voor iets voor mezelf, dan een groot bedrag gaan betalen... (Ok, af en toe een zak voer, of een dekje of wat dan ook, geen probleem mee... maar het feit dat je betaald om een paard te mogen rijden en niets zelf mag/kunt beslissen tjah... "Paard loopt nu heel veel beter, houdoe en bedankt hij is verkocht", of eigenaren die geen passend zadel hebben en het niets boeit en dat soort dingen

Heb het 13 jaar lang super goed naar mijn zin gehad en alles bij de hand wat ik maar nodig had

Dus mjah... Dat zijn een beetje de achterliggende redenen dat ik er niet zo happig op ben en ook denk dat het niet nodig is... (Gewoon simpel vraag en aanbod

Bijdrage snap ik wel, maar ik koop liever elke maand een zak brokken en betaal de hoefsmid of koop dekens of wat dan ook, dan een bijdrage.... (zit echt puur in mijn hoofd