Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hippepony

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:52

Wauw het is al even stil hier op dit topic :D.....

Ik heb niet veel te vertellen, alleen dat mijn ouders even langs de stal zijn gereden en het er mooi uit vonden zien. Nu nog kennis maken met de eigenaar en dan kan ik aan de slag :).
Eindelijk en hopelijk kan ik daar ook eens rijden. Waar het nu op lijkt is dat ik klusjes mag doen op stal en dan ook helpen met de paarden in het weiland zetten enzo. Dat is natuurlijk ook al heel erg leuk :).

Hoe is het met jullie bijrijdpaardjes en bijrijders?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:54

Ik heb ook een bijrijdster en een nieuwe lesser :D
Ben ik erg blij mee omdat zeker nu de centjes erg nodig zijn bij mij.
Dus eind goed al goed, al hoop ik nog 1 a 2 lessers erbij te mogen ontvangen uiteindelijk :)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:06

@hippepony, leuk dat je klusjes mag doen! Ik vond het ook altijd leuk om mee te helpen
@lienek, fijn zeg, maar nog 2 leasers voor 1 pony? Is dat niet een beetje veel of gaat het om meerdere paarden?

Ik ga weer zeuren :Y)
Ik was gisteren aan het rijden, verzorgster ging met mijn shet mee aan de fiets.
Ging gelijk al niet goed dus heb ik mijn shet maar als hand paard meegenomen, verzorgster heeft er achteraan gefietst.
Heb tegen haar gezegd dat ik er nog een verzorgster bij zoek (heb voor de geinteresseerden een advertentie op Bokt markt staan)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:07

@ SCW: ik geloof dat Lienek met "lessers" bedoelt dat ze een nieuw persoon heeft die lesjes komt volgen bij haar en dat ze nog 2 personen zoekt om lesjes te volgen. Dus lijkt me iets anders dan leasen. Lienek, verbeter me als ik fout ben hé :Y)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:15

Oooh! Ja je hebt gelijk, ik las het verkeerd :D (als ik te lang aan het lezen ben gaan de letters dansen :Y) )
Denk ook dat ik de verwarring maakte door haar onderschrift

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:00

Sorry meiden. Ik zal het even verduidelijken:
Ik heb meerdere pony's elk heeft een eigen bijrijder (ik werk best veel dus heb niet erg veel tijd)
Nu heb ik voor 1 pony er wel 2 omdat 1 van de meiden nauwelijks komt (vaak maar 1x per week)
Ik geef daarnaast ook lessen om mijn sportpony te kunnen bekostigen (denk aan voer, ijzers, entingen, zadels)
Het enige wat ik nu nog nodig heb zijn 2 lessers en dan zit ik zelf helemaal goed financieel gezien :)

Hoop dat het zo wat duidelijker is! :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:49

En ik maar de hele tijd denken dat je in Nieuw Zeeland woont _O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:30

Haha duidelijk Lienek... Even tussendoor, dat witte paard in je profiel: kwijllllllll!! :9

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:07

@ Ziviaantje: dacht je dat ik in Nieuw-Zeeland woon? Ik woon momenteel wel in Nieuw-Zeeland, maar dat is slechts voor 3 maanden :o Over 3 weken ben ik weer thuis, weer heerlijk dicht bij mijn beestjes! <3

@ Lienek: het is helemaal duidelijk zo! :j

Ik heb eigenlijk een vraagje: als jullie een bijrijdster gevonden hebben, meisje valt erg goed mee en ze is weg van je pony. Tussen jullie 2 gaat het ook erg goed. Meisje is wel groot voor de pony (niet meer mooi voor het plaatje), maar de pony lijkt er écht geen last van te hebben en loopt gewoon lekker. Zouden jullie het meisje bedanken en een nieuwe bijrijder zoeken of laten jullie haar op de pony rijden terwijl je wel goed op de pony let of hij het nog leuk vindt?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:34

Mijn verzorgstertje was ook wat te lang maar trok de pony niet uit balans.
De pony kon het nog makkelijk aan, ik zou haar nog een paar maanden hebben laten rijden maar ze zei dat ze zichzelf te groot vond.
Anders plaats je een foto in het "ben ik te groot topic"?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 02:00

@ SCW: ik heb ook al gedacht om er een foto te plaatsen, maar ik ben bang om een grote NEE NIET DOEN te horen te krijgen :o Het meisje is echt wel best groot, maar ze weegt niets en de pony heeft er geen last van. Er heeft al eens een ander meisje (kleiner) op mijn pony gereden, maar pony ging toen lopen klieren en heel onregelmatig lopen. Bij dit meisje bleef pony gewoon lekker lopen, ookal was ze groter dan dat vorig meisje. Ze heeft er wel nog maar 1 keer op gereden, dus ik moet het nog wat afwachten.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:10

Pb anders een foto naar me :)

koppiekyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:18

Tyrcanol schreef:
Hier ook het probleem dat het twee kleinere en vooral ook pittige ponies betreft, en de plaats werkt ook niet mee helaas.

Hoef er ook geen cent voor te hebben ..

wat voor pony´s zijn het en, waar woon je?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:51

Hallo :D

Ik ben zooooo blij! Vanmiddag naar de stal (5 km fietsen) en dan helpen.
Het is een Pensionstal met 5 (!) sterren en er staan allemaal sport paarden. Die mensen zoeken niet zomaar een bijrijdster voor hun dure paard. Ik moet er zelf voor zorgen dat ik contacten maak en misschien mag ik dan wel eens op paarden rijden en dan zie ik wel verder :)...

Het voelde heel goed en vanmiddag mag ik er in de regen heen fietsen, maar jaaa, dat heb ik er wel voor over :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:30

sander_lotte schreef:
@ SCW: ik heb ook al gedacht om er een foto te plaatsen, maar ik ben bang om een grote NEE NIET DOEN te horen te krijgen :o Het meisje is echt wel best groot, maar ze weegt niets en de pony heeft er geen last van. Er heeft al eens een ander meisje (kleiner) op mijn pony gereden, maar pony ging toen lopen klieren en heel onregelmatig lopen. Bij dit meisje bleef pony gewoon lekker lopen, ookal was ze groter dan dat vorig meisje. Ze heeft er wel nog maar 1 keer op gereden, dus ik moet het nog wat afwachten.

Als de pony er absoluut geen last van heeft zou ik haar laten rijden. Er rijd hier een meisje rond met een kleine welsh pony terwijl ze zelf veel te dik en groot is ( ik denk dat ze zeker richting de 90 kilo gaat) en tja... dat vind ik echt niet kunnen. Maar alleen de lengte... als de pony er geen last van heeft lekker laten gaan :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 22:39

@ Ziviaantje: Meisje heeft nog maar 1 keer op mijn pony gereden om te proberen, maar pony heeft de hele tijd gewoon lekker gelopen en leek helemaal geen last te hebben.
Het probleem is dat een klein meisje natuurlijk mooier zou zijn, maar mijn pony is nog niet echt doorgereden onder zadel, dus hij mag niet door krijgen hoe hij kan klieren. Hij trekt graag naar mij toe, en een klein meisje kan hem niet van me weg houden. (heb ik al een paar keer geprobeerd)
Er wou 1 kleiner meisje op hem beginnen rijden, maar mijn pony trekt bij haar voortdurend zijn hoofd naar beneden... Bij dat groot meisje deed hij dat niet, hij bleef gewoon braafjes lopen. Ik heb dan liever een meisje dat te groot is maar waar mijn pony wel braaf bij loopt. (en uiteraard geen last heeft van de ruiter uiteraard)

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:22

Halloo :) Ik val ook even binnen!

Wat een lastig karwei om iemand een betrouwbaare stoere verzorger voor twee friesen te vinden hier in de buurt zeg...
Amper reacties, en er word ook een hoop aangeboden. Dat was vroeger wel anders!

Nog meer mensen die dit lastig vinden omgeving utrecht, schalkwijk?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 14:35

Hallooo

het was super daar! Ik kom daar aan, vragen ze wat wil je doen? Ik: Nou ik vind poetsen wel leu... Okee ga die grote maar poetsen! En dat was een lieverd! Maar ze kon niet stil staan :p.. Toen helpen voeren, daarna nog een pony gepoetst, die was heeeeeeel vies. Maar het was super en ga vandaag weer, dus dan krijgen jullie weer verslag ;)... En! die man zei, neem de volgende keer je cap maar mee, dan kun je misschien in en uitstappen. :) jeej!

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:56

Vraagje aan de bijrijdsters, wat als het regent en je moet op de fiets komen ?
Kom je door weer en wind of zeg je die dag af ?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:58

Even een antwoord als "eigenaar", ik vind miezer geen reden om af te zeggen (goede regenbroek en jas aan), bij echt harde regen hoeft mijn verzorgster niet te komen. Dan is het gewoon niet leuk.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:03

Nixxs schreef:

Ik heb nooit afgezegd ivm het weer, zelfs niet toen het gigantisch stormde en je niet kon fietsen (moest het laatste stuk lopen..)

Als je niks met het paard kan doen ivm het weer (omdat ze op de wei staan) en het niet nodig is om te komen, zou ik wel afbellen.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:14

dubbel.
mijn verzorgpony staat de hele dag im de wei. met regen kunnen we helemaal niets. De eigenaar kijkt me ook altijd raar aan als ikwel in de regen kom..
Bij de ijslander die ik rijd is het eigenlijk net zo. dat zijn ook mooi weer ruiters. vanochtend werd ik ge smst dat iki niet hoefde te komen omdat het regende. Kon ik lekker in bed blijven liggen, zei ze xD

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:27

Nixxs schreef:

Toen ik zelf nog verzorgpaarden had kwam ik zelfs in een sneeuwstorm... Hooi moesten ze toch hebben!En dat mijn handen eraf vroren ach... :D Ik heb verder toen niets met ze gedaan, want er lag toch 10 cm sneeuw op de paarden... en ik kon ze amper vinden, hahaha... Ik verwacht van mijn verzorgers hetzelfde... ze hoeven niet aan de slag met slecht weer, maar wel voeren en even controleren of alles goed is :j Ik stond vanmiddag ook gewoon te clickeren in de miezerregen... daar smelten we niet van, maar bij noodweer is alleen verzorgen genoeg.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:39

Dus het is niet onredelijk als ik van mijn verzorgster zou verwachten dat ze met wat slechter weer ook gewoon komt. En dan bedoel ik als het regent . Bij onweer of hagelbuien begrijp ik het heus wel en kom ik gewoon zelf.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:48

Ik vind het wel redelijk dat je dat verwacht ja.