Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:12

Lianne86 schreef:
Ach ja.. negeer der nu even (ook niet netjes van mij, maar heb er even geen zin in ;))

Ik vind dat je het recht wel hebt om dat te doen, zij heeft iets gedaan wat niet mag en zegt daarna zelf dat ze stopt.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:12

deviltjh schreef:
dankje carmen,
heb zo veel zin in zaterdag,
ik ga nu eindelijk eens wat serieuzer rijden,

Ja inderdaad,
Had ik dat ook maar!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:17

Carmenxoxo schreef:
Lianne86 schreef:
Ach ja.. negeer der nu even (ook niet netjes van mij, maar heb er even geen zin in ;))

Ik vind dat je het recht wel hebt om dat te doen, zij heeft iets gedaan wat niet mag en zegt daarna zelf dat ze stopt.

Nouja, ze heeft gelukkig niet gesprongen, zei al dat ze stopte toen het dus niet mocht ;) Dus mjah... Maarja... Ik heb niets aan iemand die 1x der zin niet krijgt en roept "ik stop"; daar kan ik niet van op aan :) En dat is het belangrijkste...

Carmenxoxo

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:25

Maar ze wilde wel iets doen wat niet mocht, en dat dat niet mag lijkt mij heel erg logisch, wie gaat er over een bezem heen springen, tja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:43

Lianne, stoppen is stoppen 8-) Wees blij dat je van zo iemand af bent, echt ;)

Hier is er contact geweest, blijkbaar is ze wel nog geweest nadat de DA geweest is, alleen is ze vergeten om dat te laten weten.. We komen er wel uit, het is alleen even kijken wat & hoe, en ik weet het zelf niet .. Heb haar ook verteld dat ik het momenteel niet vertrouw dat iemand 'vreemd' hem meeneemt buiten de weide. Het kan goed gaan, maar het kan ook verkeerd gaan en dat wil ik voor alle partijen liever niet. Dus eigenlijk is het momenteel gewoon een knuffelpony in de weide, en kan me ook wel voorstellen dat mensen daar niet naar op zoek zijn.. Dus heb haar gevraagd om er eens goed over na te denken en te laten weten wat ze wil .. Heb ook nog andere opties naar voor geschoven ([***], of kijken of iemand anders op stal hulp nodig heeft) maar heb nog geen reactie gehad.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:30

Ja, stoppen is stoppen.. Ik heb niets aan iemand die niets doet en zo reageert als een keer iets niet mag... (Ok, als ik niets zou toelaten, dat ze hem alleen mag aaien met 1 vingertje, ok... ander verhaal... maar dit was gewoon veiligheid).

Wel lief dat je meekijkt naar alternatieven Sabine! Alleen knuffelen in de wei is vaak minder gewild... Dat merk je wel... ik heb hier iig het idee dat rijden belangrijk is (binnenbak is voor sommige een pre :S) Je hebt wel mensen die niet per se willen rijden, maar ze zijn volgens mij zeldzaam? Is maar even afwachten dus :) Gewoon even kijken, het is ook lastig om opeens zo'n keuze te maken als verzorgster... (Hangt er ook af wat voor band je al hebt met het paardje natuurlijk).

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:33

Lianne86 schreef:
Ok, als ik niets zou toelaten, dat ze hem alleen mag aaien met 1 vingertje, ok... ander verhaal....

zou wat zijn joh,
en borstelen met een kindertandenborstel van thuis :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:40

Een wattenschijfje :')

Nee, laten we even heel eerlijk zijn... er lopen ook heel wat onredelijke eigenaren rond.. Genoeg kids die als stalslaaf worden gebruikt etc. ;) Dus ik ben daar ook heel eerlijk in, dat het niet altijd aan de verzorgster ligt... (Eigenaren die paarden maar veel brok blijven geven, paarden die daardoor druk blijven en dan de conclusie hebben "hij moet meer lopen, ik zoek een bijrijder" en dan nog maar meer gaan voeren, want hij loopt meer en zich afvragen waarom het paard druk blijft :') nee, bijrijder doet het niet goed...) of gewoon totaal andere lijn zitten, sommige eigenaren vinden het goed als hun paard 24/7 in een stal staat... Tjah... Daar bots ik ook een beetje mee zeg ik heel eerlijk... Verzorgsters die overal de schuld van krijgen etc.

Hier kan veel, maar het moet verantwoord en veilig zijn.. Ik hoef geen verzorgster met een gebroken nek en geen paard met een gebroken been bij wijze van... Dat moet toch niet te veel gevraagd zijn?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:45

Dat van 24/7 had ik dus met de vorige,
was 10 weken niet geweest omdat ik het veel te druk had met stage.
had dit vantevoren aangegeven en sindsdien is peerd niet meer van stal af geweest,
bom van energy en een pony van 4,5 is nou eenmaal aan het puberen, rampscenario.

Dus tja, ik geef eerlijk toe, ik ben niet de beste ruiter,
maar dat zeg ik vantevoren, en ook met welke problemen ik zit ( ivm gezondheid )

Eigenaren weten soms gewoon te weinig over paarden en dan krijg je zo'n drukke orkanen.
en maar denken, waarom is dat paard zo onrustig? nou, geeeeen idee :\

is zeker niet teveel gevraagd hoor..
veiligheid staat voorop, vooral omdat het niet jij bent die erop zit

trouwens: wattenstaafje is kleiner :+

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:53

Maar ik vond een wattenstaafje weer gevaarlijk :p stel je voor dat ze het in zijn oog prikken :+

Mjah, maar ook al gaat iemand een half jaar op stage in het buitenland, heb jij een goede fijne verzorger, dan los je het gewoon op, laat je een tijdelijk iemand komen, of wat dan ook.. tijdelijk is sowieso altijd wel op te lossen... Maarja, voor mijn part krijgt ie dan vakantie, maar dan moet ie wel naar buiten kunnen! En gewoon kunnen bewegen! Dat is belangrijk!

En het is echt niet zo dat ik altijd gelijk moet hebben, komt iemand met goede argumenten en alles, neem ik dat echt wel aan, wil ik dingen best proberen... Maar dan moet het onderbouwd zijn etc. Iemand die zelf mee denkt, prima, niets mis mee.... Soms zelf super handig!

Maar uiteindelijk ben ik als eigenaar verantwoordelijk, als er iets gebeurd, zit ik met de gevolgen...

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 12:56

weet je wat super veilig is? :+
je trekt zo'n meid een pak aan gemaakt van watten en dan mag ze pas in de buurt komen :')

De dame in kwestie had een andere "verzorgster"
was het dan niet zo dat ik of ze zelf er bij moesten zijn,
aangezien die meid dus iets van 7 was en nog moest leren rijden..

en hier is gewoon niks te vinden aan verzorgers dus tja :\

vind ik je helemaal gelijk in hebben,
goede argumenten en dan nog gaan tegenstribbelen is zonde,
verzorgers kunnen soms best wel wat weten,
misschien niet meer dan de eigenaar, maar misschien wel op een ander gebied van rijden/verzorgen

Roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 14:18

ik kom ook maar eens langs weer in dit topic.

Ik was heel blij met mijn bijrijdster, ze had tot nu toe 2 x met mij erbij gereden in de bak, zelf een x gelongeerd en we waren vorige week samen op buitenrit geweest, de een op de fiets en halverwege gewisseld.

Nu zou ze vandaag alleen gaan rijden in de bak. Paard is nog herstellend van een blessure dus mag maar 1 rondje galopperen en rustig aan doen. Dus dat hadden we afgesproken toen ze wegging van de week na de buitenrit.

Krijg ik vandaag een smsje of ik eerder met hem alleen buiten ben geweest. Maar dat was ik dus niet en vraag waarom.
Zegt ze dat ze op buitenrit ging en hij heel vervelend was en overal van schok etc.
Dus toen heb ik maar heel verbaasd mn moeder gebeld of zei had gezegd dat ze naar buiten mocht. Maar die wist ook van niks.
Dus daar baal ik wel heel erg van, zeker zonder enig overleg.
Wat zouden jullie doen??

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:00

Daar zou ik meteen klaar mee zijn...je geeft duidelijk aan dat je paard nog herstellende is en nu gaat ze zonder overleg zomaar buiten rijden terwijl je zelf nog nooit alleen bent geweest :oo

Ik ben zo blij dat ik kan gaan verhuizen zaterdag en ik geen verzorgster meer nodig heb...gelukkig gaat mijn verzorgster een jonge meid wel met mij mee en zij doet het super, nooit zomaar iets doen wat niet mag maar stopt zij er mee dan wil ik niemand meer hebben. Bij mij al zo vaak gebeurd dat mensen iets gewoon doen wat helemaal niet kan of mag :(

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:49

Jorinda schreef:
JastieHorse schreef:
Ik heb nog geen reacties op mijn advertentie. Blijkbaar is een pony waar je alleen mee mag buitenrijden niet goed genoeg :P Staan ook zoveel vzpaarden op bokt en mp..

Hetzelfde probleem hier... :+

Ik heb je advertentie gezien Jorinda. Heb je inmiddels al een reactie gehad. Ik zoek niks hoor. (ik overweeg een bijrijder) Het lijkt me knap lastig een geschikt persoon te vinden. Ik ben nogal kritisch. :o
Hoe zie jij dat? Het moet wel klikken tussen ons en mijn paard.

Loeslucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:56

Misschien beetje rare vraag maar, wat vinden jullie eigenlijk allemaal belangrijk aan een bijrijder ? Standaard dingen als aan de regels houden begrijp ik maar hebben jullie nog specefieke dingen die jullie belangrijk vinden ?

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:08

Meen je niet Lianne... Wat ontzettend poedersuiker :(:)
Misschien dat je inderdaad naar iemand op zoek kan die dat wispelturige al voorbij is...

Anders zou ik toch op de man af vragen of ze nog wel wil Sabine... := Vind dat ze er nu wel heel lang omheen draait.

Lastig Roos! Ik zou toch een hartig woordje met diegene spreken...

Ik heb inmiddels een reactie gehad en zaterdag is er iemand komen kijken. Klikt goed en ze rijdt netjes, dus voor nu zeg ik ja dat is 't. :)
Gaan deze week nog wel even 1 of 2 keer samen, maar in principe zie ik het wel zitten.

Volgens mij is die vraag een paar dagen geleden ook al gesteld Loeslucker...
In ieder geval: eerlijkheid. Dat vind ik nog het allerbelangrijkste.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:19

Ehm... zomaar naar buiten --> vertrouwen weg, dus komt niet meer goed (heel zwart-wit) maar als ze dit soort acties al hebben, dan wil ik er niet eens over nadenken wat ze nog meer gaan doen zonder na te denken/zonder overleg etc. + Je wilt niet denken aan de dingen die hadden kunnen gebeuren...

Hier zijn nu 3 lijntjes uitgegooid, 1 iemand die eigenlijk te weinig tijd heeft, en 2 mensen die misschien iemand wisten en het nog even voor gaan leggen :) Dus ik hoop dat ik binnenkort iets hoor... En zo niet, dan niet...

Ze heeft tegen mij nog steeds niet echt gezegd dat ze gestopt is... Alleen gevraagd of ik boos was... Vraag echt of ze doorheeft dat ze nu echt niet meer welkom is... Een grote mond tegen mijn moeder (of nouja, grote mond, meer dan ik vind kunnen ;)) altijd de discussie "op de andere stal doen ze het zo....dus dat is beter"... Ja, daar voeren ze beschimmeld hooi, dus geweldige stal hoor en als ze daar alle paarden naar de slacht sturen, dan moet ik dat zeker ook doen omdat het "beter is, want zij doen het?!" Heb het ook helemaal gehad nog steeds :+ Ik zit me alleen af te vragen of ik nog een gesprek met haar moet aangaan of het gewoon zo even moet laten... Ik ken mezelf, ik ga ontzettend bitcherig overkomen :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:32

Als vertrouwen beschaamt is komt dat vaak ook niet meer terug, en als ze al zo doet en praat zou ik zeggen lianne lekker laten gaan ! Dan duurt het misschien even,maar vind je vast wel een leukere en betere en betrouwbaarder iemand

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:35

Vertrouwen is het belangrijkste... vertrouwen, een goede communicatie en gezond boerenverstand!

Ik wacht gewoon geduldig af en stel het gesprek nog even een beetje uit... Volgens mij ga ik zo zitten bitchen dat het niet leuk is :+ Dus wacht wel een keer en als ze contact met mijn moeder/zusje opneemt (ze kan namelijk niet bij de spullen, liggen thuis) dan maken die het nog wel een keer duidelijk :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:36

Daarom, en als die al aangetast is door welke reden dan ook is dat lastig terug te krijgen omdat je in je achterhoofd dan denkt wat zou ze nu doen... moet ik t in degaten houden? En dat is niet waarvoor je een verzorgster hebt toch?

Hier wil ik zolang ik niet aan t werk ben ook weer langzaam zoeken naar verzorg ponytje of shetje van mij part :D Heb elke vrijdag enkele uren vrij omdat me zoontje naar de oppas is en rijden,ach heb ik niet echt behoefte aan op t moment, t is leuk maar als t erbij kan dan alleen af en toe voor de lol als serieus,voel me net zo oude muts maar rijden vind ik op t moment helemaal niet belangrijk

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:49

Ik kan moeilijk mijn moeder elke keer meesturen als politieagentje :p

Persoonlijk zou ik geen voorkeur hebben voor een shet ;) maar dat is meer omdat je met een paard van 1,80 evenveel kunt ;) rijden is niet per se een must natuurlijk, maar soms is het wel fijn/leuk dat het kan :p Dus zou me dan lekker breed gaan oriënteren!

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:57

Loeslucker schreef:
Misschien beetje rare vraag maar, wat vinden jullie eigenlijk allemaal belangrijk aan een bijrijder ? Standaard dingen als aan de regels houden begrijp ik maar hebben jullie nog specefieke dingen die jullie belangrijk vinden ?

Ik denk dat ik een bescheiden en netjes persoon erg belangrijk vind. Daarnaast lief is voor dieren en consequent is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:46

Ah Lianne! Dat is zeker niet prettig, helemaal omdat je d'r hebt lopen sponsoren. Wat meer respect van haar kant had wel gemogen! Heb niet alles terug gelezen, maar een beetje de grote lijnen. Maar ach, liever kwijt dan rijk toch?

@Loes, ik denk dat áls ik iemand zou zoeken (al ben ik nu zelf iemand die zoekt naar een verzorgpaard) ik het erg belangrijk is dat diegene vriendelijk is, zowel tegen paard als tegen jezelf. Het paard afwisseling geeft (wel binnen de grenzen die mogen) en weet/gevoel heeft voor hoe diegene met je paard om moet gaan.

Verwacht alleen niet meteen dat ze vanaf de eerste keer BOEM er meteen staan, want ik ben zelf op dat soort vlakken de eerste paar keren best onzeker. Wat ik wel/niet kan doen etc.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:25

[quote=@Loes, ik denk dat áls ik iemand zou zoeken (al ben ik nu zelf iemand die zoekt naar een verzorgpaard) ik het erg belangrijk is dat diegene vriendelijk is, zowel tegen paard als tegen jezelf. Het paard afwisseling geeft (wel binnen de grenzen die mogen) en weet/gevoel heeft voor hoe diegene met je paard om moet gaan.

Verwacht alleen niet meteen dat ze vanaf de eerste keer BOEM er meteen staan, want ik ben zelf op dat soort vlakken de eerste paar keren best onzeker. Wat ik wel/niet kan doen etc.[/quote]

Ik zou het vervelend vinden als je iemand treft die eigen plannen gaat maken. Ik ben geen moeilijk persoon hoor maar iemand die netjes vraagt of iets mogelijk is zou fijn zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 19:13

Nienke_ schreef:
[quote=@Loes, ik denk dat áls ik iemand zou zoeken (al ben ik nu zelf iemand die zoekt naar een verzorgpaard) ik het erg belangrijk is dat diegene vriendelijk is, zowel tegen paard als tegen jezelf. Het paard afwisseling geeft (wel binnen de grenzen die mogen) en weet/gevoel heeft voor hoe diegene met je paard om moet gaan.

Verwacht alleen niet meteen dat ze vanaf de eerste keer BOEM er meteen staan, want ik ben zelf op dat soort vlakken de eerste paar keren best onzeker. Wat ik wel/niet kan doen etc.

Ik zou het vervelend vinden als je iemand treft die eigen plannen gaat maken. Ik ben geen moeilijk persoon hoor maar iemand die netjes vraagt of iets mogelijk is zou fijn zijn.[/quote]
Is dat een reactie op een van mijn dingen of..? :+