Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:46

Jemig wat veel! Ik kom niet uit die regio en als ik zie hoeveel stalgeld je betaalt snap ik het ook wel, maar ik schrok behoorlijk :o zoals anderen ook al zeiden vind ik het pure geldklopperij, vooral van die stal. Zijn trouwens wel meer stallen die dat doen, ook hier in de buurt... en dat is precies de reden waarom ik een paard NOOIT op zo'n stal zou willen hebben ook. Zijn ze nou helemaal betoeterd :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:54

Met elke week een les erbij vind ik het een redelijke prijs(als ik kijk naar wat andere hier in de buurt zonder les erbij vragen)
Zie hier in de buurt advertenties staan waar je zelf moet voeren, mesten en nog meer klusjes voor 75-80 euro
Dat de stal geld er voor vraagt vind ik wel apart.

Kimberly_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:57

Wauw, wat een bedragen.. Ik mag mn verzorgpaard gratis verzorgen, en rijden, mag alles doen wat ik wil.. De eigenaar is er alleen maar blij mee, en ik natuurlijk ook heel erg!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:32

Ik vind het ook echt ook echt geldklopperij. Maar hier in de regio zo'n stal... Ja dan is er niet zo veel keus.
Ik ga tegen dat moment nog wel eens onderhandelen met de stalhouder. Bedoel met 2 paarden op zo'n stal ben je toch ook wel iets waard.

En je mag inderdaad gewoon 3x rijden. Je hoeft verder ook niks, de rest doe ik of de stal.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:16

Je kunt "opportunity costs" in mijn ogen niet doorberekenen als stalhouder... Misschien verlies je een lesklant, maar die gaat echt niet tegen vriendinnen zeggen "wow hier moet je gaan rijden" want ik zou me als bijrijder toch redelijk genaaid voelen ;) En anders het verlies van een "potentiele lesklant".. maarja waar blijf je dan?

In het meest extreme, lekker zwart-witte geval, zou je ook voor je voetballende broertje moeten gaan betalen, want die had ook een andere hobby kunnen gaan doen en dan had de staleigenaar er aan kunnen verdienen ;) (Even een hele scheve en te extreme vergelijking om het punt duidelijk te maken..)

palham

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:34

Zelf ga ik binnenkort verhuizen van Duitsland naar Zwolle. Momenteel staan mijn 2 paarden 24 uur buiten met schuilstal en heb ik een eigen verlichte buitenbak. Een paard rijd ik altijd zelf. Mijn andere 24-jarige paard is zeer fit en loopt nog in de endurance. Momenteel heb ik een Duitse bijrijdster die 2x per week op hem rijdt. Zij mag met hem naar buiten en rijden wanneer ze wil. We altijd per week de afspraken. Zij betaalt nu 70 euro per maand, wat hier in de omgeving een standaardprijs is. In Zwolle moet ik (helaas) een nieuwe bijrijdster zoeken. Het gaat om een zeer betrouwbaar paard en de bijrijdster mag met mij mee endurance rijden, les nemen en buitenrijden. Uitgaande van dezelfde stallingsmogelijkheden, hoeveel in de omgeving van Zwolle normaal om te vragen voor een bijrijdster?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 15:37

het ligt aan de situatie, van de ene kant vind ik het belachelijk maar van de andere begrijp ik het wel

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:03

Dat een manege geld vraagt als jij zelf een bijrijder neemt vindt ik belachelijk. Mag toch lekker zelf laten weten wie ik op mijn paard laat rijden, daar is het MIJN paard voor. Absurd. Gewoon lessen aanbieden voor mensen met eigen paarden en taadaa; geld komt gewoon weer in het laatje en je hoeft er geen eens paarden voor aan te houden.

maar goed.

Ik vind het wel heel normaal dat er betaald wordt voor een bijrijd paard.
Paarden zijn nou eenmaal niet gratis en eigenlijk 'huur' je het dier om te rijden; ook slijten spullen nou eenmaal sneller en de eigenaar blijft wel verantwoordelijk financieel voor de gevolgen van.

Het bedrag is lijkt mij afhankelijk van regio, in de randstad is een paard nu eenmaal duurder,
maar ook de accomodatie. Binnenbak, 2 binnenbakken, kantine etc. Ook of het een braaf paard is of getalenteerd paard vind ik wel beetje meetellen, als jij er echt mee kan scoren in de wedstrijden of er echt op kan vertrouwen is lijkt mij meer waard dan een paard waar je elke dag afgebokt wordt en minder plezier aan beleeft. Dan zou je al blij moeten zijn als eigenaar dat er uberhaupt iemand op wil, lijkt mij, en er niet nog geld voor moeten vragen.... Paard moet 'het verhuren' waard zijn....

Als er door bijrijdster gemest moet worden vind ik dat (deels) in natura betalen, deze 'werkt' dan immers voor je.

Het kan natuurlijk zijn dat je bijrijdster beter rijdt dan jij en dan zou je het als training kunnen zien en dan doe je elkaar ook een wederdienst en dan lijkt het mij voor de hand liggend dat bijrijdster verder niets betaald.

Ik denk, dat je op een luxe locatie, 2 binnenhallen, voorzieningen, braaf, allround paard, bos om de hoek, uitgebreide kantine, vol pension, zo rond de 8 euro per keer (vrij) rijden kan vragen waarbij dan wel zelf gekozen mag worden wat te doen. Zoiets vraag ik ook (stalgeld 325).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:36

Prijs moet wel gerelateerd zijn aan de kosten en de kosten hangen weer af van regio/faciliteiten...

Toch zie ik soms dingen voorbij komen.. En ook mensen die "te veel goedvinden" --> Shetlander "ja, als je 1,50 bent, dan kun je er ook nog op rijden, zolang je maar bedrag x kunt betalen, is het goed" (dat idee heb ik een beetje soms?)

Maar het hangt ook wel van de situatie af... Gunfactor of "nodig"... Ik heb nu een bijrijder nodig (nouja, nodig...ik vind het fijn als hij wat vaker gereden wordt... kan hem ook in de wei laten staan, maar het is fijn als ie wat conditie blijft houden) Dus dan is het toch maf om er geld voor te vragen?

(Ik moet eerlijk zeggen toen het nog gunfactor was en ik elke dag ook zelf kwam en echt voor de gezelligheid vroeg ik ook niets... Achteraf daar aan de ene kant wel spijt van gehad bij sommige.. want die kwamen puur en alleen om te rijden, had ik voor de gein het zadel een keer thuis liggen, gevraagd of ze op der standaard rijdag dan wilde longeren... "Ja, doe ik hoor"... Heel de dag niemand geweest.... tot het zadel er weer lag.... Tjah... Als het puur en alleen om het rijden gaat, is voor mij het idee van "fijne betrouwbare bijrijder" weg ;)) Nu iemand die er super veel lol mee heeft, mijn zusje, mede-eigenaresse, gaat wel bijna elke dag maar ach :p We hebben er zo lol mee met z'n 3en en dan is het goed?)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 01:51

[*]ik zou allang blij zijn als ik een verzorger zou vinden die ook echt serieus bezig is. Ik heb nog nooit kosten gevraagd.

rb_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:43

Ik heb eerder nooit geld gevraagd voor het verzorgen/rijden van mijn paarden, maar ben er nu wel toe instaat. De ene was nog erger dan de ander. Het is echt lastig om een betrouwbaar iemand te vinden. Iedereen presenteert zichzelf als betrouwbaar en kreten als ik kom door weer en wind. Maar mooi niet dus. Ik ben wel even klaar met verzorgers voor mijn paarden. Gelukkig komt er al jaren lang een meisje de pony's verzorgen en rijden waar we wel van op aan kunnen. Maar aangezien er bijna 20 pony's staan zou een tweede verzorger erg fijn zijn. Alleen iemand als onze huidige verzorgster vind ik toch niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:35

Nog even een vraagje aan jullie! Ik zoek een serieuze verzorgster voor mijn paard voor in de vakantie. Denk je dat het helpt om een bedrag te vragen (ong 50 euro voor 2 maanden) om serieuzere mensen te krijgen? Of werkt dat ook niet? Ik wil graag iemand waar ik wel op kan vertrouwen en die het allemaal serieus neemt. Ik heb veel te veel ervaring met meisjes die het allemaal erg leuk lijkt maar die dan vervolgens niet komen... zou een geldbedrag een stok achter de deur zijn?
Voor dat bedrag heb je het paard trouwens 2 maanden vrijwel voor jezelf en hoef je niet uit te mesten etc.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:39

Sheran schreef:
Nog even een vraagje aan jullie! Ik zoek een serieuze verzorgster voor mijn paard voor in de vakantie. Denk je dat het helpt om een bedrag te vragen (ong 50 euro voor 2 maanden) om serieuzere mensen te krijgen? Of werkt dat ook niet? Ik wil graag iemand waar ik wel op kan vertrouwen en die het allemaal serieus neemt. Ik heb veel te veel ervaring met meisjes die het allemaal erg leuk lijkt maar die dan vervolgens niet komen... zou een geldbedrag een stok achter de deur zijn?
Voor dat bedrag heb je het paard trouwens 2 maanden vrijwel voor jezelf en hoef je niet uit te mesten etc.

Nee, denk het niet. Ik denk dat het lastig genoeg is om iemand te vinden die twee maanden volledig voor je paard wil zorgen om er daarna weer mee te stoppen. Tenzij je graag een schoolkind er mee alleen wil laten maar dan weet je ook niet wat voor paard je terug krijgt...Persoonlijk zou ik voor zo'n periode nog eerder overwegen het dier gewoon door een fijne ruiter te laten rijden en die persoon daar een bedragje voor te betalen.

Aanvulling: als ik zelf gevraagd zou worden voor zo'n periode, zou ik het niet voor niks doen in ieder geval. Ik ga geen tijd steken in een paard waar ik vervolgens zelf helemaal niets mee opschiet. Ik ga er dan wel vanuit dat ik 'm doortrain/beter/sterker achterlaat dan ik hem krijg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:49

Volledig voor mijn paard zorgen is het dan ook niet (dan zou ik het uiteraard ook niet vragen) - het is eigenlijk alleen beweging geven. Ik wil dat ze een beetje blijft lopen. Het hoeft ook geen hele goede ruiter te zijn, als hij/zij maar vriendelijk rijdt. Ik kan helaas geen bedragje missen om hem te laten doorrijden. Vind ik er een goede ruiter voor dan is dat natuurlijk super en die hoeft er ook niet voor te betalen natuurlijk. Maar die hebben meestal al een eigen paard om voor te zorgen :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:05

Sheran schreef:
Volledig voor mijn paard zorgen is het dan ook niet (dan zou ik het uiteraard ook niet vragen) - het is eigenlijk alleen beweging geven. Ik wil dat ze een beetje blijft lopen. Het hoeft ook geen hele goede ruiter te zijn, als hij/zij maar vriendelijk rijdt. Ik kan helaas geen bedragje missen om hem te laten doorrijden. Vind ik er een goede ruiter voor dan is dat natuurlijk super en die hoeft er ook niet voor te betalen natuurlijk. Maar die hebben meestal al een eigen paard om voor te zorgen :)

Ja sorry, dat bedoelde ik eigenlijk ook, voor de volledige beweging zorgen. Ik begrijp tenminste dat het niet bijrijden is maar echt volledig rijden/trainen. Nou ben ik daar ook te fanatiek voor hoor, ik kan niet 'voor de leuk' even twee maanden met een paard rondrijden enkel om 'm in beweging te houden. Nouja, kan wel maar daar heb ik zelf geen lol in. Is er geen manege in de buurt waar je ze zou kunnen uitlenen aan een gevorderde ruiter? Dat die bijv met je paard meerijdt in de lessen en daarnaast 2-3 keer per week komt rijden? Misschien iemand die wel nog op school zit (ivm vakantie) maar toch al wat ervaring heeft en netjes genoeg kan rijden om ze een beetje soepel te houden ofzo? Roep maar wat hoor, vind het ook lastig :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:35

Persoonlijk zou ik ook niet voor 2 maanden aan iets beginnen :) Sowieso hoe wil je dat doen? In het begin wil je er een paar keer bij zijn neem ik aan? En als je weet dat iets al zo snel stopt, ik weet niet of ik er tijd in zou willen steken dan ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:27

Het is net als leasen eigenlijk, maar dan gratis. Dat is ook maar tijdelijk. En uiteraard mag je er daarna ook nog wel op blijven rijden, maar wil ik zelf ook nog af en toe rijden, en mijn verzorgster ook.

Het is trouwens vrij vrijblijvend, ik zou het al fijn vinden als ze eens per week kon komen (maat dat is toch wel minimum). Dus echt trainen hoeft er niet in te zitten.

Toen ik nog op de manege reed was ik hier superblij mee geweest, maar misschien zijn de tijden veranderd :P

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:45

het probleem is iemand vinden die ook echt betrouwbaar is en komt terwijl je het zelf niet in de gaten kunt houden. Geld hoeft niet het verschil te maken maar kan natuurlijk wel.

I_Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 14:12

Vroegâh :D (had je geen bulten alleen maar kuilen..) haha waren mijn verzorgpony's idd altijd gratis. Maar goed daarintegen werd je wel als halve stalhulp gebruikt. Mesten, terrein opruimen, koeien voeren (ja echt waar) en meer van dit soort dingen.
Tegenwoordig hoef je als bijrijdster 9 van de 10 x dit soort klusjes niet meer te doen. Paarden staan vaak op een pensionstal waar alles al geregeld wordt. Dus het gaat dan puur om het rijden/verzorgen van het paard. In dit geval vind ik een vergoeding zeker niet vreemd. De ijzers en spullen slijten en je mag vaak een aantal x per week rijden. Als je naar een manege gaat ben je ook geld kwijt.

Zelf betaal ik 50 p/m voor mijn bijrijdpony. Een zeer redelijk bedrag gezien ik niks hoef te doen. Alleen maar poetsen en rijden. Ik ga er nu 3 x p/w heen en als ik een dag niet kan of een andere dag wil is dat geen probleem. Maar ik vind meer dan 50 a 60 euro p/m wel teveel. Het ligt er ook aan wat de faciliteiten zijn. Waar ik kom is het niet luxe, geen bak in de buurt ( op 15 min rijden), dus veel buitenrijden (ah wat naar :D ) alles is buiten en niks binnen. Zelf vind ik dat heerlijk, is ook geen pensionstal. Maar als je een Paard rijd die wel op een luxe en duurdere stal staat snap ik dat er meer wordt gevraagd. Al vind ik in dat geval 100 euro wel echt het matje.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:01

Ik als 13 (bijna 14) jarige Vind een klein bedrag van 30 euro per maand oké, heb ik nog geld over ook en als ik dan verder alleen hoef te rijden en poetsen (niet uitmesten en vegen en eigen spullen mee) is t prima

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:09

Ik blijf erbij dat ik nooit ga betalen voor een verzorgpaard :+ Hoefde vroeger niet, dus waarom nu wel? (En het is zo afhankelijk van waar je woont... hier is niets te vinden, waar mijn paard staat worden ze met bosjes aangeboden lijkt het wel :'))

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 21:02

Ik ben al een hele tijd op zoek naar een paard waar ik wat meer mee kan, omdat ik graag wedstrijden zou willen rijden.. Helaas ook niet te vinden!

Kreeg gisteren een pb van een bokker dat ze er een had staan en voor €200 per maand hem wel mocht komen rijden :=

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 21:04

Ik hoef niet te betalen hoor ! ik kan gratis : rijden en verzorgen xD ben ik blij om !

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 23:18

Booooo schreef:
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een paard waar ik wat meer mee kan, omdat ik graag wedstrijden zou willen rijden.. Helaas ook niet te vinden!

Kreeg gisteren een pb van een bokker dat ze er een had staan en voor €200 per maand hem wel mocht komen rijden :=

MAg hopen dat je het paard dan eigenlijk helemaal voor jezelf hebt? Dat je alle dagen kunt gaan wanneer je wilt? Wat een bedrag zeg....

Ik betaal 235 euro per maand aan stalling, 60 euro per 8 weken aan ijzers en dan nog entingen en spullen uiteraard. Ik heb een bijrijster, die niets hoeft te doen dan poetsen en rijden en leuke dingen doen, en zij betaald mij 50 euro als bijdrage in de kosten per maand. Ze komt 3 vaste dagen in de week. Mij geeft dat wat meer ruimte om aandacht te schenken aan mn gezin, en het is lekker om de kosten te dragen. Zij heeft 3 dagen in de week een lief paard waar ze bijna alles mee mag (recreatief). Voor ons werkt dit prima! Als zij er ooit mee stopt, dan zal ik geen nieuwe zoeken. Mijn huidige bijrijster is heel toegewijd om alles volgens mijn wensen op te pakken, en ik ben best truttig met dingen, en heb alles graag op mijn manier. Soms is het voor mij moeilijk om mn wil niet al teveel op te dringen en haar ook kans te geven om dingen zelf uit te vogelen.
Ik denk dat dat met een ander meisje nooit goed zoiu komen :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:26

Lianne86 schreef:
Ik blijf erbij dat ik nooit ga betalen voor een verzorgpaard :+ Hoefde vroeger niet, dus waarom nu wel? (En het is zo afhankelijk van waar je woont... hier is niets te vinden, waar mijn paard staat worden ze met bosjes aangeboden lijkt het wel :'))

Om de reden die I-lo aangeeft ;). En er is een verschil tussen een boertje die drie paarden heeft lopen waar niets mee gebeurt of een pensionklant die één paard heeft voor eigen 'gebruik'.

Mensen die bij voorbaat al niet willen betalen, zouden bij ons op stal geen kans maken :o.