Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:54

Hmm begrijpelijk ja. Ik dacht eerder jij mest een keer voor iemand op zondag of zo, zij doet dat een keer voor jou op een avond.

Lijkt me wel heel veel werk, twee paarden elke dag beweging geven! Ik ben eerlijk gezegd een beetje lui soms. Dan voer en mest ik alleen en doe verder niks. En dan heb ik ook nog maar één pony :o
Maar nu in de winter heb ik dat probleem sowieso: de bak is te nat of bevroren, en het is al vroeg donker. En in mijn eentje durf ik niet zo goed te rijden. Enige wat dan overblijft is wandelen, maar ook dat doe ik niet als er ijs ligt.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:54

@ Safiera: ja, mijn eerste verzorgster is prima. Ze is rustig en kalm en benaderd de paarden net als ik doe. Zij komt normaal 2x per week, waarvan 1 avond tegenwoordig dus met vriendinnetje / 2e verzorgster. Ik vind het te beperkend voor mezelf als ik 3 dagen 'bezoek' heb. Ik wil nl. niet, gezien hun leeftijd, dat ze alleen bezig zijn en de pony's moeten altijd gehaald en teruggebracht worden naar de wei, dus wil ook niet dat ze in het donker alleen met 3 pony's over de weg gaat. Daarbij mag de 2e niet alleen fietsen 's avonds en is het dus een uitkomst dat ze met de andere samen kan fietsen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:00

Jibbel schreef:
@ Safiera: ja, mijn eerste verzorgster is prima. Ze is rustig en kalm en benaderd de paarden net als ik doe. Zij komt normaal 2x per week, waarvan 1 avond tegenwoordig dus met vriendinnetje / 2e verzorgster. Ik vind het te beperkend voor mezelf als ik 3 dagen 'bezoek' heb. Ik wil nl. niet, gezien hun leeftijd, dat ze alleen bezig zijn en de pony's moeten altijd gehaald en teruggebracht worden naar de wei, dus wil ook niet dat ze in het donker alleen met 3 pony's over de weg gaat. Daarbij mag de 2e niet alleen fietsen 's avonds en is het dus een uitkomst dat ze met de andere samen kan fietsen.

Lastige situatie zeg! Ik ken het wel uit eigen ervaring (met nog jongere kinderen) dat ze soms samen heel erg 'stoer' gaan doen en in hun eentje heel lief en meewerkend zijn. Dan kan een irritant schreeuwerig meisje zomaar veranderen in heel zorgzaam.
Maar daar ben jij nog niet mee geholpen. Zomaar wegsturen is ook moeilijk... Maar je moet niet doorgaan met iets waar je je niet fijn bij voelt. Zeker als het niet betert na een goed gesprek.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:02

Zeker lastig. Zou makkelijker zijn als ik me niet bezighield met hoe het is voor verzorgster 2. Dan zei ik gewoon: :wave:

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:03

Nog geen 5 seconden geleden heeft mijn nieuwe verzorgster aangegeven te stoppen...hihihi ze leest mee ;) }:)
Maar vind het wel jammer, ik wilde er best tijd in stoppen want het is een erg leuke meid en hoopte dat zij er ook alles aan wilde doen om een band te gaan opbouwen met de paarden en het leuker te gaan vinden dan de "andere" dingen.

Ja 2 paarden is een hoop werk maar heb het er zeker voor over, vandaar dat ik het ook heel fijn vind als iemand me helpt, hihihi

Jibbel dan zou ik er toch maar voor kiezen het eerste meisje te houden en de ander netjes te zeggen dat het niets word zo hoe moeilijk het ook is.....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:09

Jammer dat je verzorgster ermee gaat stoppen Zoek.

Ik vreesde al dat ik dat moet gaan doen ja.. Ergens heb ik die keuze ook al wel gemaakt, maar nu nog hoe en wanneer.
Wil het niet via sms ofzo doen, maar ze komen altijd samen en tsja, om haar dan apart te roepen vind ik ook een soort sneu. Om haar nou alleen te laten komen om haar vervolgens weg te sturen vind ik ook zo rot. Bellen zou nog kunnen, maar zou zoiets zelf ook liever rechtstreeks in m'n gezicht horen.

Maak ik het mezelf nou te moeilijk? :P

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:10

Jibbel schreef:
Ik meld mij hier weer..Na een succesvolle zoektocht heb ik een 2e verzorgster gevonden voor de shetjes, het is een vriendin van mijn eerste verzorgster, dus dat was 'vertrouwd' en leek mij voor mijn huidige verzorgster ook leuk.

Tot dusver alles leuk en aardig, maar ik weet het niet. Ik ben er niet happy mee..
Ze doet niet eens echt iets verkeerd, maar ik loop (denk ik) tegen haar leeftijd aan (13). Ik merk dat ik daar in de omgang wat moeite mee heb, ze is gewoon jong in haar doen en laten, ik vergelijk het maar met een jonge hond en het onstuimige gedrag wat daarbij hoort..Ook in de omgang met de paarden stoor ik me aan haar 'drukke', 'wilde' en 'schreeuwerige' manier van doen.
Daarbij geeft ze mij het gevoel alles al te weten (manier van praten, doen en laten), ondanks dat ze wel dingen van me aanneemt als ik het haar zeg en ze ook vragen stelt als ze iets niet weet.

1x per week komen ze samen en ik moet zeggen, ik kan 2 giebelende pubermeisjes niet handelen. %) Eerste verzorgster veranderd dan ineens, haar anders zo grote verantwoordelijkheidsgevoel is weg en ze kunnen alleen nog maar giebelen, keten en geiten. Daardoor voel ik me haast visite in mijn eigen stal (ik kom er ook haast niet tussen en de gesprekken zijn nou ook niet echt van een dermate niveau dat ik behoefte heb eraan deel te nemen :') ).
Er gebeuren ook dingen die ik liever niet heb (lees: niet wil hebben). Dat geef ik aan en dan is het ja en amen, maar goed, verbetering zie ik niet echt.
Dan zijn er nog wel wat kleine dingetjes waarvan ik denk: opletten! en even verder nadenken dan je neus lang is. Op zich vind ik dat nog niet zo erg, want iedereen moet dingen leren en inzicht krijgen in bepaalde dingen. Maar er hoeven niet onnodig dingen kapot te gaan of gevaarlijke situaties te ontstaan door slordigheid.

Bovendien komen ze bij mij: ja, eh, we weten eigenlijk niet zo goed wat we met ze kunnen doen nu. (eh..je hebt verder alle vrijheid, dus bedenk iets zou ik zeggen, ga desnoods roze strikjes in hun manen knopen). Ik heb namelijk geen zin om mijn verzorgsters te moeten entertainen. Het idee is dat ze mij wat verzorging uit handen nemen en plezier maken met de pony's.

Dat heeft mij aan het denken gezet. De shets zijn gezelschap voor de friezen en grasmaaiers. Als ze wat doen, is het leuk en voor de 'extra', maar ze hoeven in principe niets. Zeker nu in de winter is het wat lastiger en daardoor wellicht ook minder leuk voor die meiden.
De 2e verzorgster was voor mij ook een beetje uitproberen hoe het zou gaan en vorm zou krijgen en eerlijk gezegd: het bevalt me niet. Ik denk dat ze beter op haar plaats zou zijn ergens waar ze 1 pony kan verzorgen / rijden. Maar ik vind het ook zo sneu om haar weg te sturen. Ze is nu ongeveer een keer of 6 geweest en ik heb vooraf aangegeven dat we gewoon eens aankijken hoe het gaat de komende tijd. Ik wil haar niet te lang aan het lijntje houden, maar vind het ergens ook sneu, omdat het maar 1x per week is dat ze komt en wat maakt die ene keer nou uit denk ik dan..Maar ja, het zijn mijn paarden/pony's, bij mijn huis en ik stoor me eraan / het kost mij energie. Wat nu? Pff..dilemma's..

Aj... kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt, zou ik ook vinden. Misschien toch eens een gesprekje aangaan met beide dames dat het geen speeltuin is... En dan wel wat vriendelijker brengen dat dit klinkt _O- Waar woon je?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:16

Haha, ja tactisch zijn als het over mijn paarden gaat is niet mijn sterkste punt.. :P
Ik woon in de regio Zoetermeer.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:17

Boender123 schreef:
Oke :) snapte het al niet waarsschijnlijk niet goed gekeken dan ,, bedankt !

Ik heb me even aangemeld om te kijken, maar het is blijkbaar alleen oproepen voor België :P Dus maar weer afgemeld. Misschien een groep aanmaken voor Nederland? Wat wel handig was dat de oproepjes niet in de berichten mocht, maar alleen in het foto album. Zo kon het per provincie vermeld worden. Wel zo overzichtelijk :D Ik ben vroeger wel modje geweest bij diverse groepen, maar wat een nachtmerrie is dat! Dus ik begin er niet meer aan. Mocht iemand zich geroepen voelen: per provincie en per vraag of aanbod zou heel handig zijn :j

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 17:44

wat onwijs jammer Jibbel..
Ik ben nu 15, en zou het sowieso niet met een vriendin willen doen :o mijn rustpunten in de week is mijn verzorgpony en dan hoef ik daar ook nog geen gezeik aan mijn hoofd. Ik heb verder ook geen vaste dagen dus hoef me daar iig niet aan te houden.

Maar lastig allemaal zeg, hoop dat jullie snel een geschikte verzorgster vinden..

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:11

dancer_ schreef:
wat onwijs jammer Jibbel..
Ik ben nu 15, en zou het sowieso niet met een vriendin willen doen :o mijn rustpunten in de week is mijn verzorgpony en dan hoef ik daar ook nog geen gezeik aan mijn hoofd. Ik heb verder ook geen vaste dagen dus hoef me daar iig niet aan te houden.

Maar lastig allemaal zeg, hoop dat jullie snel een geschikte verzorgster vinden..

Hier hetzelfde, het is voor mij indd ook om even weg te gaan van alle stress thuis en op school. Je hebt ook van die meiden die onwijs te koop staan met verzorgpaarden, doen ze ze net een week en lees je berichtjes van 'mijn lieve toppaard, wil je nooit meer kwijt.' Hmm nee, liever niet delen, maar dat is natuurlijk totaal afhankelijk van de eigenaar.

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:12

Lauwttje waar woon jij in Gelderland?

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:12

Medie schreef:
Lauwttje waar woon jij in Gelderland?

Ede :)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:13

Oke leuk :)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 18:13

Ik zou ook niet met een vriendin mijn vz shetjes willen doen, ik ben wel blij dat ik even alleen kan zijn met een lieve pony. Mijn vriendin is hartstikke druk altijd en bij paarden en pony's is dat niet altijd handig :')

Ik zou zeggen, jibbel, even met ze gaan praten en vertellen dat je het niet goed vind gaan zo. Dat hun wel een kleine verantwoording hebben voor de pony's, maar dat het jou pony's blijven. Je moet toch goed op iemand anders zijn 'spullen' passen ;) suc6!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:04

Mijn zoektocht naar een fijne verzorgster is op dit moment voltooid.
Ben echt zo happy!!!

Ik had al een tijdje een advertentie staan. Maar weinig reacties en de reacties die ik kreeg waren niets.
Tot ik een tijdje geleden een mailtje kreeg van iemand die zwanger was.
Was een heel leuk en enthousiast mailtje waarin ze ook zei "Je zit er waarschijnlijk niet op te wachten, maar ik ben 34 weken zwanger"
Nou ja, voor een fijne verzorger ben ik bereid te wachten. Want ik wil gewoon iemand waarop ik kan vertrouwen en die met mijn maffe knollie door een deur kan.
Ondertussen is ze al zo'n twee maanden actief met verzorgen. Eerst samen en nu op dinsdagen alleen.
Alleen het rijden doen we nog samen. Vooral omdat ze door een keizersnee nog niet te veel kan doen. Dus dan doe ik eerst rijden en daarna zij nog even en dat bouwen we op.
Ze begint langzaam de knoppen te vinden en ik ben echt ontzettend blij met haar. Ronnie reageert ook heel goed op haar.
Het heeft een tijdje geduurd, maar uiteindelijk loopt de juiste verzorg(st)er/bijrijd(st)er toch rond op deze aardkloot :P (het is alleen soms zo lastig vinden hihihi)

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:16

Dat is echt het "nadeel' van kleine pony's... Vaak moet je zelf toch nog vaak mee (of geluk hebben dat ouders er verstand van hebben/meegaan.... ) maar ik heb vaak het idee dat je soms door ouders als een "gratis oppas/dumpadres" wordt gezien waar de kids gratis kunnen paardrijden... Had er zelf ook 1tje voor mijn e-pony... ouders zagen het wel zitten, kind elke dag na school een paar uur bij het paard... Op zich niets mis mee, maar om die tijd is er een grote kans dat het kind helemaal alleen op stal is. Ouders dachten toch echt dat alle paarden op maneges stonden dus er altijd veel te doen is :') Helaas.... Want het was zo lekker makkelijk, bezigheidstherapie voor kind, ouders er geen last van...

Nouja, hier nog steeds tevreden :D en nu zelf snel richting Brabant... Zondag van stal verhuizen, verzorgster en haar vriendje komen lief meehelpen. Ze verzorgt paardje goed, ze is netjes met mijn spullen, overlegd netjes... Ook toen die een trap had gehad en niet zuiver liep, kwam ze gewoon.. (Wat na de "we komen alleen om te rijden"-miepjes echt een wereldwonder was :p)

Moet alleen nog even tegen de oude verzorgster zeggen dat ze echt haar spullen eens op moet halen :S liggen er nog steeds... Nouja.. ga straks eens aan het appen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:36

Ja, dat oppas idee daar was ik ook bang voor.
Maar nee gelukkig niet.
Paps en mams weten weinig van paarden maar komen mee en helpen mee en leren ook nog.
Voordeel van pony's aan huis hebben, ik kan vanuit mijn keuken of woonkamer alles zien.
Paddock is nu hard bevroren dus pony's lopen heel voorzichtig.
Ze liggen echter wel op de bevroren grond en dat terwijl ze een grote warme potstal hebben met wel 30 cm schoon vlas erin. Maffe dieren....

Heerlijk Sabientje dat je zo blij bent, ik hoop dat dat lang zo blijft!
Serendip waar ga je heen in Brabant?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:55

hallo

ik zoek verzorgers/bijrijders voor mijn paarden

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 13:59

Moeilijk een bijrijder te vinden ? :P Ik vind het lastig een paard te vinden die k kan bijrijden :+

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 14:03

ja ben net pas opzoek dus ik hoop dat ik iemand vind of eigelijk 2 want heb 2 paarden

Frouke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:16

Hoi, ik ga ook meelezen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:28

Zouden jullie op zo'n advertentie reageren?
Citaat:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een paardje om te verzorgen/rijden
in de buurt van ...
Ik volg les op een manege maar heb ook ervaring met eigenaarspaarden
Heb eigen vervoer
Als je een paardje hebt wat ik kan rijden/verzorgen
stuur me dan gerust een mailtje
Groetjes

Zit hier in de buurt, maarja, heb geen flauw idee qua leeftijd enzo, lijkt nog vrij jong te zijn ..

Hier zou ik dan weer niet op reageren
Citaat:
Hallo
Ik ben een meisje van 14 en ik rij al 4 jaar op een manege in de gevorderde groep.
Ik hou heel veel van paarden en ken er eigenlijk ook wel wat van .
Ik zou graag een verzorgpony in de buurt van ... willen zodat ik er met de fiets of te voet heen kan .
Ik vind pittige paardjes wel leuk maar niet te pittig .
Ik ben best groot dus zoek ik ook een groter paard .. Niet dat ik kan meelopen :)
Laat maar iets weten als je een leuk paardje voor me hebt.
Xxxxx ... x
Ps . Ik ben niet altijd bereikbaar dus gelieve te mailen .. Ik zit elke dag op de mail dus ik reageer snel x

Toch? :+

Zit nu te denken of ik die eerste een mailtje zou sturen .. heb altijd het idee als ik een mail stuur dat ik ook verplichtingen heb (dus ze al een kans moet geven) maar dat is eigenlijk helemaal niet hé?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:30

je kan altijd reageren en vragen hoe oud ze is.
als jij het niks vind heeft ze pech, je heb geen verplichtingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 15:33

De eerste wel, maar de tweede.. Nee sorry. :)