Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayleigh

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:15

Dankje !

Misschien toch meisje nog een kans geven .. ?

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:19

Helaas hier in Rosmalen geen bijrijdpaardjes aangeboden ;( tenminste niet dat ik weet advertenteis en al geplaatst! :(:)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 00:12

xSCWx schreef:
Nouja, eerder kon ze al niet komen omdat het miezerde, omdat ze ziek was (weet niet hoe erg), omdat ze het druk had met school (groep 8) en 1x smste ze dat ze ging(op een zaterdag) en 10min later had ze ineens toch geen tijd.
Ik kan gewoon niet er van uitgaan dat ze komt, da's gewoon irritant.

Ik zou er dan klaar mee geweest zijn :(

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 00:47

Ik ga eens kijken hoe het met haar lip is morgen, en een gesprekje houden over verantwoordelijkheid..

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:17

xSCWx dat zou ik maar doen ja, want als het zo door gaat, dan heb je er niks aan....
En anders hoop ik dat je snel iemand anders hebt gevonden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:17

Kennen jullie mij nog? Zo ja, zal ik jullie dan eens wat vertellen? Ik heb een bijrijdster :Y)
En ja, letterlijk een bijRIJDSTER ... [***] wordt terug bereden 8-)
Als je ze niet zoekt dan vind je ze ;) Meisje van op stal, heeft zelf een shet maar is daar te groot voor en zocht eigenlijk een grotere pony om echt mee te kunnen rijden. En ik had toevallig een pony staan :Y) Ik zei het eigenlijk half voor de grap, zo van "probeer maar eens op die van mij", maar dat ging goed joh! :oo Dus vanaf nu is zij de bijrijdster van [***], ze heeft er vandaag voor de 3e keer opgezeten en we zijn nog geen week verder (donderdag, zaterdag, vandaag). Heerlijk zo'n fanatiek meisje :D Ze is 13 jaar, maar doet alles alleen, ik geef haar de sleutel van de zadelkast en hou haar met 1 oog in de gaten, maar alles van het deken afdoen en van de weide halen tot terug op de weide en deken weer op doet ze helemaal alleen. Dus jonge mensen ... het kan ... maar je moet de juiste instelling hebben ;) (de vorige was ook 12 jaar maar dat ging totaal niet, dus nu had ik ergens beetje schrik zeg maar, maar dat was totaal niet nodig).

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:23

[***] schreef:
Kennen jullie mij nog? Zo ja, zal ik jullie dan eens wat vertellen? Ik heb een bijrijdster :Y)
En ja, letterlijk een bijRIJDSTER ... Cobe wordt terug bereden 8-)
Als je ze niet zoekt dan vind je ze ;) Meisje van op stal, heeft zelf een shet maar is daar te groot voor en zocht eigenlijk een grotere pony om echt mee te kunnen rijden. En ik had toevallig een pony staan :Y) Ik zei het eigenlijk half voor de grap, zo van "probeer maar eens op die van mij", maar dat ging goed joh! :oo Dus vanaf nu is zij de bijrijdster van Cobe, ze heeft er vandaag voor de 3e keer opgezeten en we zijn nog geen week verder (donderdag, zaterdag, vandaag). Heerlijk zo'n fanatiek meisje :D Ze is 13 jaar, maar doet alles alleen, ik geef haar de sleutel van de zadelkast en hou haar met 1 oog in de gaten, maar alles van het deken afdoen en van de weide halen tot terug op de weide en deken weer op doet ze helemaal alleen. Dus jonge mensen ... het kan ... maar je moet de juiste instelling hebben ;) (de vorige was ook 12 jaar maar dat ging totaal niet, dus nu had ik ergens beetje schrik zeg maar, maar dat was totaal niet nodig).

Gefeliciteerd *\o/* Ik denk dat omdat ze zelf een pony heeft het zo goed gaat. Ze weet dan precies wat ze moet doen en wat haar verantwoordelijkheid is :j

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:53

Wat goed! Eindelijk toch de juiste persoon voor Cobe gevonden!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 00:33

Super zeg [***]!
Inderdaad dat ze een eigen pony heeft scheelt, dan weet ze de verantwoordelijkheid te nemen.
Leuk om te lezen, iedereen blij :D

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:39

xSCWx en hoe is afgelopen met het meisje ?

Connemaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:38

Xscwx ja ben benieuwd!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:52

Mirka wordt ondertussen ook ong 2 dagen in de week lekker vertroeteld.
Meisje is 13 en niet zo groot :D
En het is een rustige meid.
Alles is natuurlijk even aftasten hoe alles in zijn werking gaat etc
Rijden ook nog steeds even niet tot dat ik meer weet over de pees.

Ondertussen kunnen ze lekker wennen aan elkaar:)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:03

Barcelona, hopelijk blijft ze ;)
Ik moet nog even een dag afspreken voor kennismaking en dan heb ik denk ook wel wat leuks binnen, jeej :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:07

PRECIIOUSx schreef:

Ze had wel een snee in haar lip, zei dat het erg pijn deed. Heb het er bij gelaten...
Vandaag zei ze dat ze liever niet meer rijd omdat ze zichzelf te groot vind (klopt wel een beetje) en ze pijn aan haar benen krijgt van het rijden. Dus denk dat ze binnenkort een andere grotere verzorgpony gaat zoeken. Denk dat ze me niet meer zo lief vind haha (ben niet boos geworden hoor)

_Kenya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:25

xSCWx schreef:
PRECIIOUSx schreef:

Ze had wel een snee in haar lip, zei dat het erg pijn deed. Heb het er bij gelaten...
Vandaag zei ze dat ze liever niet meer rijd omdat ze zichzelf te groot vind (klopt wel een beetje) en ze pijn aan haar benen krijgt van het rijden. Dus denk dat ze binnenkort een andere grotere verzorgpony gaat zoeken. Denk dat ze me niet meer zo lief vind haha (ben niet boos geworden hoor)

Tja.... Ik weet natuurlijk niet hoe ze is, maar als ik jouw was zou ik haar sowieso weggestuurd hebben. Ik ben zelf ook 12, en ik heb ook een verzorgpaard. Ik kom altijd, met regen, sneeuw. En niet ieder 12-jarig meisje is zo, maar toch denk ik dat het door de leeftijd komt. Natuurlijk spreek ik mijzelf nu tegen, maar ik denk wel dat het waar is. Zelf, (al zeg ik het zelf) doe ik het wel goed, ik krijg ook vaak een feedback, wat ik de volgende keer anders moet doen. Maar even op het onderwerp terug; Ze is misschien nog niet volwassen genoeg om die verantwoordelijkheid te dragen, om altijd te komen, ook als je geen zin hebt of als je (zoals in dit geval) een tand door de lip hebt. Ik denk ook dat die moeder wel veel invloed op haar heeft als ik het zo hoor.

Maleficent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:22

Ik zou inderdaad ook gewoon komen met een sneetje in mijn lip hoor :D
Nou heb ik misschien het geluk dat mijn verzorgpaardjes om de hoek wonen maar goed.

EDIT: Mijn 500ste 'bericht!' *\o/*
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 23-05-12 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangezien ik een advertentie van iemand verwijderd heb, heb ik jouw reactie op de advertentie ook verwijderd.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 21:48

Had ik al verteld dat ik twee verzorgers-voor-Isa-in-spé heb? :+ Één van 17 en één van 22. Die van 17 is vandaag voor de tweede keer geweest en die van 22 komt vrijdag voor de tweede keer *\o/* Ik had twee "aanmeldingen" en na al die verhalen van hier dacht ik "ik probeer beide, er zal er vast wel een vanzelf afvallen, en zo niet dan heb ik er twee :D ". Ze wonen beide op nog geen kilometer afstand van Isa, die van 17 heeft al meerdere verzorgpaarden gehad en die van 22 zelfs een eigen paard!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 06:12

Ik zou me ook graag willen melden!
Ik heb een 5-jarige(bijna 6) welsh pony van 1,25m, niet erg groot dus. Ik ben ook al een tijdje op zoek naar een verzorgster, maar ik zet er geen haast achter. Ik men met mijn pony en er is een 6-jarig meisje uit de buurt dat af en toe eens op mijn pony gaat zitten (ik ga dan met de pony aan de hand een rondje wandelen met het meisje erop, ze vindt het heerlijk en pony leert er wat uit)

Mijn pony is 2 jaar geleden 'zadelmak' gemaakt door mijn nicht, hoewel er niet veel zadelmak te maken viel, pony deed alsof hij al jaren niets anders deed. Laten we zeggen dat mijn nicht er een aantal keren op gereden heeft.
Ik had al advertenties op het internet gezet en op sommige gereageerd. Ik heb verschillende reacties gekregen, maar velen leken me niet ervaren genoeg om een pas beleerde pony door te rijden. Er is een tijdje een meisje komen rijden (paar maanden), haar moeder kwam steeds mee. Het meisje was erg bang en haar moeder vond het tijd om even een pauze te nemen.

Ik heb nog steeds geen interessante reactie gekregen op de advertenties, maar er is wel een 'vriendin' van me (vroeger hadden we verzorgpaarden van dezelfde eigenaar, meisje wordt 19 dit jaar) die mijn pony wel ziet zitten. Ze is al 1 keer komen proberen, ze is wel aan de grote kant maar ze stoort mijn pony helemaal niet. Ik zit momenteel aan de andere kant van de wereld, maar van zodra ik terug ben (nog een maand) komt ze nog eens rijden. We weten nog niet of het iets gaat worden, want ze is grotere pony's gewoon...

Dat 6-jarig meisje laat ik ook nog steeds komen om die ritjes te maken terwijl ik pony vast heb, hopelijk krijgt zij de smaak helemaal te pakken en wil ze serieus beginnen rijden op mijn pony :D (ze kan nog niet paardrijden maar de interesse is er wel)

Zijn jullie kieskeurig bij het kiezen van een verzorgster/bijrijdster? Ik merk dat ik dat héél erg ben. Het probleem is dat ik niet zo snel iemand laat komen proberen, omdat ik weet dat ik het moeilijk vind om te zeggen dat ze niet meer hoeven te komen :D Dus als mijn eerste indruk een twijfelgeval is, laat ik haar gewoon niet komen.
Hoe staan jullie hier tegenover?

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 10:16

sander_lotte schreef:
Zijn jullie kieskeurig bij het kiezen van een verzorgster/bijrijdster? Ik merk dat ik dat héél erg ben. Het probleem is dat ik niet zo snel iemand laat komen proberen, omdat ik weet dat ik het moeilijk vind om te zeggen dat ze niet meer hoeven te komen :D Dus als mijn eerste indruk een twijfelgeval is, laat ik haar gewoon niet komen.
Hoe staan jullie hier tegenover?

Ik ben absoluut kieskeurig :D en dan gaat het bij mij niet eens om het rijden :o Maar bij beide meisjes heb ik wel een goed gevoel (zover je dat kan hebben na 1 of 2 keer), anders had ik ze nooit laten komen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:54

Eerste indruk is het belangrijkste, als je daar al bij twijfelt niet doen ;)
Het valt vaak nog wel eens vies tegen als die eerste indruk wel goed is, dat het dan toch niet meevalt, dus haal die twijfelgevallen er maar op voorhand al uit :+ :))

Zelf ben ik ook kieskeurig hoor, ik denk dat dat wel normaal is. Bij de huidige bijrijdster vond ik het de eerste keer eigenlijk helemaal niet goed gaan, terwijl iedereen op stal (inclusief pensioneigenaresse) het wel super vond voor de eerste keer ... Dus ja, dat zegt genoeg hé :o Dat is gewoon omdat het je eigen pony is en je wil toch dat iedereen er op dezelfde manier als jij mee omgaat en het is altijd makkelijker om vanaf de kant te zeggen "ik had dit nu zus of zo gedaan". Daarom dat ik besloten had om de keren daarna haar te laten doen (ze deed dat eigenlijk ookal gewoon, handig ;) ) en gewoon met 1 oog te kijken, en het ging dan echt prima. Volgende keer ga ik er weer eens echt bijstaan voor wat tips enzo, maar nu heeft ze de pony al kunnen leren kennen en dat is ook belangrijk, want als baasje erbij staat ben je toch altijd zenuwachtiger ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:31

Ik ben al blij dat ik niet de enige ben die zo kieskeurig is :D Wel heb ik al vaak gedacht "Misschien is het meisje niet zo erg als ze lijkt in haar mails en valt ze wel super mee!" Veel meisjes willen erg zelfzeker overkomen in de mails maar komen dan arrogant over voor mij, dan krijg ik gelijk een slecht beeld van ze. Dus ik vind het wel heel moeilijk...

@ [***]: Dan gaan mijn bijrijdsters een probleem hebben, want ik blijf er liefst altijd bij staan :D Het liefst van al zou ik zelf mijn pony rijden, maar 1: ik ben te groot, en 2: ik mag niet meer paardrijden van de dokters... Dus ben ik wel verplicht om er iemand op te laten rijden. Daarom hoop ik ook dat het wat gaat worden met dat meisje van (bijna) 19. Ik wil goed overweg komen met de ruiter van mijn pony, een wandeling in het bos gaan maken (ik dan met de mountainbike, ik moet immers IETS doen om in beweging te blijven nu ik niet mag paardrijden :Y), of samen naar een wedstrijd gaan als de ruiter deze wil rijden.

Ik merk ook dat ik mijn pony zie als een breekbaar iets, ik geef hem liever niet aan iemand anders mee tenzij ik er zelf bij ben. Hij is mijn leven, dus ik zou niet willen dat hem iets overkomt of dat hij verpest wordt.
Het moet wel moeilijk zijn voor de ruiter als het baasje er steeds op staat te kijken, maar ik probeer steeds zo vriendelijk mogelijk over te komen en ik leg ze uit dat ze gewoon mogen rijden zoals zij het gewoon zijn. Bij de jongere meisjes blijft er helaas een vervelende spanning hangen en durft het meisje mijn pony geen tik te geven als ponylief met haar voeten aan het spelen is. Maar goed, we houden de hoop erin! :Y)

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 08:09

sander_lotte : als ik een eigen paard zou hebben zou ik ook niet snel mijn paard uit handen geven. Sommige mensen kunnen gewoon snel iemand vertrouwen, maar ik niet zo snel. Paarden zijn voor mij heel belangrijk en als ik dan een eigen zou hebben....

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:29

Daar was ik ook weer.. een paar weken geleden helemaal gelukkig (semi) afscheid genomen van dit topic omdat ik een stalgenote had gevonden die mijn paard wilde gaan bijrijden.. Ze was al bijrijder van iemand bij mij op stal, maar die pony mocht alleen nog wegens een medisch gebrek recreatief gereden worden, dus ze zou de pony blijven doen en mijn paard erbij gaan doen voor de uitdaging en het rijden.. Nou je raad het al.. dat ging mis.. Ze heeft de tijd die er gaat zitten in 2 paarden zwaar onderschat en wil dus alleen de pony blijven doen ondanks dat ze die nauwelijks kan rijden (waar ik zwaar respect voor heb hoor, begrijp me niet verkeerd).. helaas heb ik de pech dat ik nu dus weer zonder zit..
Gelukkig gaat het inrijden van mijn paard echt super.. hij accepteerd tot op heden alles en heeft nog geen pas verkeerd gezet.. dus dat bied wel perspectief want ik kan hem nu ook als rijpaard aanbieden.. Natuurlijk heb ik liever iemand die het niet om het rijden gaat, maar jammer genoeg is dat wel voor 90% van de bijrijders een vereiste tegenwoordig..
Nouja we gaan het zien.. mijn bokt advertentie is reeds 101 keer bekenen sinds gistermiddag.. alleen nog 0 reacties :Y) (al weet ik als geen ander hoe lang het duurt voor je de juiste persoon te pakken hebt..) :')

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:46

Vanaf morgen komt één van de verzorgers Isa zaterdagochtend verzorgen zonder dat ik er bij ben. Zaterdag is bij mij altijd een chaotische dag en ik voel me superschuldig dat ik meestal pas eind van de middag of 's avonds naar Isa kan. Maar nu wordt ze 's morgens uit de wei gehaald, gepoetst, muesli gegeven en een stukje op het erf wandelen (we zijn nog niet zo ver met haar dat ze met één persoon alleen de straat op kan, daar heb ik haar nog te kort voor en is ze te mutserig voor... ik bedoel dus Isa, niet de verzorger :D ).

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 03:18

@ Hippepony: op zich vertrouw ik mensen wel snel, maar om mijn pony aan iemand mee te geven, dat gaat mij toch een beetje ver :D

@ Rchell: wat jammer dat het niets is geworden! Wel knap dat het meisje voor die pony kiest terwijl ze er niet meer veel op kan rijden.
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat rijden een vereiste is bij 90% van de bijrijders. Gelukkig ben ik ook op zoek naar iemand die enkel wil rijden :Y) Ik wil zelfs het borstelen en het opzadelen doen, het rijden liefst ook maar dat mag ik helaas niet meer... Maar ookal wil 90% alleen maar rijden, nog steeds niet dé bijrijder gevonden...

Ik kom pas over 3 weken terug thuis (na 3 maanden weg geweest te zijn), dus vanaf dan kan ik terug actief gaan zoeken. Er is eentje die wel wil proberen, dus heel misschien heb ik wel iemand! Nu alleen nog hopen dat ze mijn pony niet te klein vindt (ze is grotere pony's gewoon) en dat het een beetje klikt!

Veel succes met je zoektocht in ieder geval! Het is inderdaad lang zoeken voordat je de juiste persoon hebt! Maar misschien staat ze morgen al voor je deur, dat weet je nooit hé?!

@ Ziviaantje: Lijkt me wel spannend als iemand je paardje voor de eerste keer komt verzorgen als je er niet bent. Het is uiteraard wel goed dat er iemand met Isa bezig is als jij het drukt hebt.