Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:08

ach lianne toch, dat is echt waardeloos!
geen respect voor mensen die zich zo gedragen.

ik ben allang blij dat ik IETS vind,
maar volgens mij zit jij juist in een buurt met veel paarden en weinig verzorgers, of niet?
hoeveel moeite kost het nou om even te wachten en dan samen te gaan, pff!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:11

Het allerergste... 2 weken terug had ze wedstrijd, omdat ik tevreden was hoe ze met mijn paardje omging, hem reed etc. heb ik haar wedstrijdkleding en alles gesponsord... kan mezelf nu echt voor mijn kop slaan :')

Twijfel nu echt even of ik iemand moet gaan zoeken of mams en zusje lekker laten aankloten met grondwerk... Het is dubbel, aan de ene kant wil ik graag een "extra iemand" erbij hebben die er verstand van heeft en hem 1-2x per week wil rijden... Ook zodat ie wat meer conditie houdt en gewoon omdat mams der gezondheid niet super is momenteel en mjah :S Ik twijfel nu even heel erg... Maarja.. weer iemand gaan zoeken, wil ik dat? :S

En ik ben nu echt in een bitchbui :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:14

jeetje, schandelijk!
is niet jou schuld joh, hoef jij je niet voor je kop te slaan.
Mensen kunnen gewoon afschuwelijk zijn.
ik zou helemaal happy zijn als iemand wedstrijdkleding en alles zou sponsoren.

je hebt nu gewoon echt een rotte appel in de bijt gehad,
gewoon een nieuwe zoeken en geen dingen meer sponsoren.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:24

Haha precies :') maar vind het zo sneu... en ik ben zo iemand die dan medelijden heeft als iemand zielig doet en alles... en mjah.. Aargh :$

Ik ga wel weer rustig op zoek.. tis niet per se nodig, (toch voorkeur voor wel iemand erbij... gewoon voor als ie ooit een keer ettert en mam en zusje hem niet genoeg aanpakken... doen ze tegenwoordig beter hoor, maar soms heeft ie dat gewoon even nodig iemand die hem even op zijn plek zet...) en aargh...

Ik twijfel gewoon nog even te erg... Aan de ene kant wil ik wel graag iemand, ook omdat het zonde is, tis een super fijne pony, voor hem is wat meer werk beter... En aan de andere kant... verzorgsters leveren zo veel gezeur op (sorry... ik heb het echt even gehad :') ik heb 3 normale mensen gehad, 2 daarvan kregen een eigen paard, 3e bleek allergisch te zijn en moest stoppen... En de rest... (Ok, tel nu ook even de mensen mee die op stal liepen bij stal/huisgenootje, want toen deden we de paarden samen...) maar van stelende verzorgsters, naar liegende, naar "laten we hem gebruiken als pony waar ik vriendinnetjes les op kan geven, stiekem gaan rijden, stiekem naar buiten gaan, afspraken niet nakomen, alleen komen om te rijden, kan dat niet dan "liegen dat je gaat longeren" en al die zooi dat ik denk van... Waarom zou ik er nog aan beginnen? (en dan denk ik weer, hoe ontzettend blij ik zelf was met die kans die ik kreeg...)

We kijken even zonder, doen hier en daar even wat navraag.. (weet dat op de oude stal wat dingen zijn gebeurd waardoor er iemand zonder paard zit, een normaal iemand!) Dus dat maar eens navragen hoe en wat precies en of ze het uberhaubt wil... en anders... Geen idee meer :')

Ik zit nu te denken wat ik allemaal op stal even weg wil halen, want ze mocht altijd mijn leren laarzen lenen etc. En het leuke is.. ze blijft volgens mij wel de paarden van de staleigenaresse verzorgen/meehelpen op wedstrijd etc. Joy :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:32

Niet om je goede verzorger onderuit te halen:
maar vind niet dat een allergie je moet tegenhouden, en nee, ik zeg dat niet omdat ik het aanstel vind.
ikzelf ben allergisch voor alles met vacht, en heb astma en hooikoorts, scheve rug enz.
Daardoor ben ik juist een slechtweer-ruiter, buiten is voor mijn gevoel fijner en dan kan ik veel meer doen.
dus ja, ik ben juist blij als mensen zeggen: sorry, we hebben alleen een buiten-bak.
maar snap het natuurlijk wel, je wilt je allergie natuurlijk niet verergeren!!

maar om daar niet op verder in te gaan,
Liegen vind ik gewoon gruwelijk,
mensen moeten dankbaar zijn dat ze iets aangeboden krijgen, en dan niet dingen gaan doen die niet mogen,
zoek dan maar wat anders.

ik heb ook een vriend die gek is van paarden,
maar forget it dat ik die jongen op haar paarden ga laten rijden :n
misschien een keer meenemen om toe te kijken en paarden te vertroetelen,
maar zelfs zoiets kun je het beste van tevoren na vragen.

je maakt eigenaren juist onzeker als je dingen gaat doen die je niet mag.
gekke verzorgers ook..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:48

Wat een verrassing Lianne :+ :P Zo iemand ben je ook beter kwijt dan rijk hoor .. iemand die enkel haar eigen ding wil doen en niet wil luisteren naar degene die ook echt iets te zeggen hebben over het paard ...

Ivm mijn verzorgster.. die had ik al hé .. het is niet dat iemand zou komen kennis maken en dat dan de DA tussendoor kwam, ze was mijn pony al aan het verzorgen.. en sinds het 'probleem' is ze niet meer geweest..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:50

hoelang is ze nu je verzorger sabine?
3 weken toch? of langer?
volg het nog maar half :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:52

Het erge is dus dat bij mij best wel veel mag... Een vriendinnetje gaf haar vriendje ook les op die van mij... Gewoon omdat ie lief is... maarja, dan weet ik dat, ik weet hoe voorzichtig die mensen zijn met paarden en vertrouw ze... Dus dan is het geen probleem, ik weet van te voren wie er op komt, weet dat het meisje ontzettend is voor het "niet rukken/trekken/schoppen" dus dat dat ook niet gebeurd... Ander iemand (die wilde graag buitenrijden, kon op haar paard niet, is zwanger nu dus mjah dat werd ook niets helaas... ) zou hem gaan rijden, haar vriend ging mee en wilde er ook een keertje op... Ja, hij kan een beetje rijden, maar hij vond het helemaal geweldig.. en mijn pony ook (want dan was het gewoon lekker los teugeltje en crossen maar (nouja, crossen, gewoon lang pad en net wat harder mogen dan bij ons ;))

Die mensen hebben ervaring, weten wat ze doen etc. Dus vond ik dat geen probleem...

Bij haar was de allergie helaas wel zo erg dat ze echt ziek werd... Medicijnen hielpen niet etc. Dus mjah.. als ze ging rijden, was ze daarna vaak ziek, miste zo stage, studie etc. Dus mjah snap de keuze wel die ze met haar ouders heeft gemaakt... Ze komt nog steeds af en toe langs :) Maar niet meer een paar x per week...

Haha ooit komt het goed.. heb nu wat mensen die voor me rondkijken, via via... De jongen die ik eigenlijk het liefst zou zien, die heeft het te druk en rijdt al paarden van andere mensen; maar die kijkt voor mij ook een beetje rond.. dus dat is al heel fijn :) en nu afwachten.... Kieskeurig zijn en gewoon afwachten...

Het was ook gewoon aftellen, je wist dat het ging komen. En uiteindelijk luisterde ze wel, maar altijd met een "ondertoontje" of toch van "ik weet het beter, maar ik moet luisteren"... Maarja met dat van hindernissen heeft ze het zelf stop gezet.. ok, maar nu komt ze ook niet meer terug, voor geen miljoen! Tis jammer, ze reed hem echt netjes.. maar mjah...

Hmm... Niet meer geweest... wel wat laten horen of dat ook niet Sabine?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:54

Zoiets deviltjh :j

Ze reageert wel op mijn mails (behalve tot nu toe op de laatste) maar dat is het dan ook. Vraagt ook niet of ze eens mag komen kijken of dergelijke, dat vind ik zo gek .. Dat je niet zomaar uit jezelf gaat in zo'n situatie ok, maar je wil toch wel eens naar je verzorgpaard om te kijken hoe en wat?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:56

Ik had even niet door dat ze hem al verzorgde ja :$ dan is het wel heel raar... Dus nu moet jij haar gaan vragen of?

Ik heb 1 ding geleerd... ik ga niet achter mensen aanlopen :+ tis graag of niet! (en ik mag me ondertussen ervaringsdeskundige met rampzalige verzorgsters noemen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:00

Dat dacht ik al, dat je dat niet door had :Y) :P
Tja, ik weet niet wat ik moet .. vind het een stomme situatie zo.. ook omdat ik niet in de toekomst kan kijken mbt de pony natuurlijk .. Maarja, we zullen maar reactie op het mailtje afwachten, wie weet :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:12

Ik ben traag van begrip :')

Gewoon afwachten en zien.... Vooral omdat je zelf ook even twijfelt hoe en wat precies, snap ik dat het wat lastiger ligt... Aan de andere kant... een verzorgster moet echt wel tonen dat ze graag wil.... En als je een leuke kans krijgt met een leuk paard, waar je veel van kan leren etc. Laat dan zien dat je het wilt!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:23

Sabine ik vind het echt bizar dat ze het nu laat afweten. Zo'n iemand zou ik niet meer willen als verzorgster hoor.

Heb een aantal reacties gehad op mijn advertentie..zit maar 1 iemand tussen waarvan ik denk dat ze echt iets zou kunnen zijn. Maarja eerst pony leren kennen..die is niet zo makkelijk haha.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:34

Ja het is best lastig. Ik verzorg bij een oudere meneer die een E pony en shetlander heeft.
Ik verzorgde eerst met 2 andere meiden. Maar na een tijdje kwamen die echt bijna nooit meer. De eigenaar heeft toen de stap genomen om ze weg te sturen (na al meerdere waarschuwingen). Nu zoeken we dus een ander meisje. Had ik een meisje gevonden met ook de nodige rijervaring maar geen mogelijkheid tot les wat we wel willen. Ze kwam vorige week maandag mee en de rest van de week kon ze al niet. Heb haar elke dag behalve woensdag mee gevraagt. Maar ze kon niet. Dus ik eigenaar gemailt dat het nu al begon met niet komen. Dus zijn verder gaan zoeken. Nu komt er vanavond een meisje die de shetlander beweging kan geven en de verzorging van de E pony en de stal mee kan nemen. Ik geef de E pony dan beweging.
Dus kijken of dat wat is!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:42

Hier een "Ben je boos?" op FB... Ik negeer het maar :') Ondertussen wat lijntjes uitgegooid (laten uitgooien) en enkele reacties gehad, maar voor veel wat te ver weg... Komt dus wel goed ooit... Geen haast... We zien wel... Het is niet per se nodig... maar dat ik het wil, zit in mijn hoofd :') (Mams en zusje gaan grondwerken, longeren etc. dus op zich.. niemand nodig.. maar ik vind het wel zo fijn als er toch iemand bij is met net wat meer ervaring dan mams, die hem af en toe wat meer aanpakt...) Niet nodig, wel gewenst... zo ver ben ik nu... Misschien als ik niemand kan vinden, dat ik gewoon zeg "Niemand nodig"... It's all in my head :+

We vissen gewoon rustig verder...

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:44

Hm lianne,
wel apart dat ze dat nog durft te vragen :S

hopelijk is er een goede optie voor je!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:47

Ik vind het ook heel knap... Mijn nr kwijt zijn en niets kunnen laten weten, tegen mijn zusje zeggen dat je stopt om iets vreselijks puberaals.. (niet mogen springen over zelfgemaakte hindernissen... --> raar he? Bezemstelen zijn geen balken :S)

Of ben ik nu vreselijk streng? (nouja, mijn zusje die zei dat ze het niet wilde hebben en toen te horen kreeg "dan stop ik" :'))

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:48

bezemstelen, pff...

nou lianne, lekker negeren die hap.
zo'n mensen zou ik niet in de buurt van mijn paard willen ( als ik een paard had)
en niet omdat ze ff gaan springen,
maar omdat ze om zoiets kleins al alles opgeven

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:51

Nee precies, had een weekje gewacht en ik was meegegaan naar het oefenterrein van de ponyclub... Dan zou ik die week zelf niet rijden, maar gewoon meegaan op de fiets, geen probleem... Maarja.. Als iemand dan zegt "ik stop er mee"... Ik had het ook werkelijk even helemaal gehad :') Stoppen is stoppen... Ook al rijdt ze goed, jammer dan... Geen zin meer in discussies en alles die nergens over gaan... Ons paard, wij bepalen.. klaar... (Ik ga harder worden voortaan)

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:56

Goed dat je harder word, is ook gewoon zo!
ik zou het al heel aardig vinden als iemand extra niet zou rijden zodat ik kan rijden,
maargoed, bijrijders tegenwoordig denken dat alles maar komt aanwaaien :roll:

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:57

Ik vind het ook apart van de verzorgster, ze mag al springen, waar ze blij mee moet zijn, kan ze niet eens even een weekje wachten.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:57

juist carmen!

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:59

Maar ben echt super blij voor je Ylv dat je eindelijk n verzorgpaardje hebt gevonden!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:08

Ach ja.. negeer der nu even (ook niet netjes van mij, maar heb er even geen zin in ;))

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:09

dankje carmen,
heb zo veel zin in zaterdag,
ik ga nu eindelijk eens wat serieuzer rijden,