Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:27

Romyloverrr, voor hoeveel dagen? Hoe zijn de uitrijmogelijkheden en is er een bak?

ViefJor, dan kan ik me voorstellen dat je blij bent met bijrijders, hoe meer hoe beter!! Maar mijn paarden staan in principe 24/7h buiten dus beweging krijgen ze genoeg.

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 16:29

Ja klopt bij ons in de zomer ook alleen nu het weer nog zo is moeten ze een maandje langer wachten. Mijn pony is bijna (nog net niet) 2jr oud, en ik heb uiteraard lieve stalgenoten die haar buiten zetten, maar dat is ook niet leuk voor haar. Daarom komt mn verzorgster regelmatig wandelen, tuttelen enzovoorts. :)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 18:09

Sees schreef:
Romyloverrr, voor hoeveel dagen? Hoe zijn de uitrijmogelijkheden en is er een bak?

ViefJor, dan kan ik me voorstellen dat je blij bent met bijrijders, hoe meer hoe beter!! Maar mijn paarden staan in principe 24/7h buiten dus beweging krijgen ze genoeg.

oeps , vergeten erbij te zetten.
ik zoek dan iemand voor 4 a 5 dagen.

super uitrijmogelijkheden , op 10 kilometer is het veilenerbos ( zeker 10 bij 15 kilometer groot )
en die 10 kilometer doe je met haar op 3 kwartier rijden ( heeft echt een super conditie )

verder kun je hier in de rivier die door het weiland loopt met je paard zwemmen.
klein bos ( 3 bij 2 km ) aanwezig op nog geen 5 minuten rijden , en een iets groter
bos aanwezig ( 5 bij 3 km ) op 15 minuten rijden.

rijbak is niet aanwezig , wel bordjes waarmee een bak in de weide is afgezet.
crosshindernissen zijn ook aanwezig !

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 21:59

Sees schreef:
Quellian, nou idd. Mijn paarden worden 100 :D maar daarna ga ik lekker bijrijden hoor. Ik denk niet dat ik nog aan eigen paarden begin. Heb je al die zorgen niet of iig minder. Ik ben nu weer een halve rug kwijt aan een of andere vage kreupelheid van mijn bonte vriend :'(.

Lianne, mijn bijrijders 'mogen' geen nieuw zadel of hoofdstel kopen hoor. Dat doe ik. Ik wil niet dat er ander dan door mij goedgekeurd tuig op mijn paarden wordt gelegd :o. Ook osteo's TA, DA, HS etc regel en betaal ik.

Voor mijn bontje vriendje wil ik absoluut geen mensen onder de 18 jaar. Daar is hij véél te sterk voor. Op mijn haf rijdt wel eens een stalgenootje van 14 en die mag er alles mee. Die heeft mijn shetje bijgereden (gratis overigens) en hem toen overgekocht dus van haar wéét ik hoe ze is. Ik ken genoeg leuke meiden van 14 - 16 jaar die mijn paarden beter zouden rijden dan ik maar ook hun zou ik om een bijdrage vragen en anders zou ik verder zoeken.

Maar ik wil mijn huidige, volwassen, bijdragende, TOPbijrijders voor geen geld kwijt dus hopelijk hoef ik nooit meer op zoek :D.

Ik wil ook alles zelf regelen hoor :$ maar mijn verzorgpaardje was echt "mijn paardje" evenveel als mijn eigen paard mijn paard is... Misschien zelfs nog wel meer. Dus dan is het ook normaal. Als de zus van de eigenaresse (toen ze haar paard had verkocht) komt vragen of het goed is dat ze met een vriendin een buitenrit gaat maken op "jouw paard" tjah... Voor de eigenaresse was het haar oude wedstrijdpaardje, gezelschapsdier voor haar "nieuwe" wedstrijdpaardje... Maarja, had een goed zadel hoor, maar toen daar alle zadels gestolen waren, toen kwam "mijn zadeltje" er... Ook gewoon in overleg ;) Maar ze vond het wel handig, ze had er zelf geen omkijken meer naar :) en ik had "gratis" een eigen paard....

En toen ook een ergere "jeej wat leuk om dingen te kopen"verslaving dan nu ;) nu stop ik als ik 3-4 dekjes heb.. (ok... 6 voor onder mijn dressuurzadel, en stuk of 4 voor onder mijn veelzijdigheidszadel :'))

Ik ben een controle-freak, dus ik regel sowieso alles zelf :$ Maar dat blijf ik houden denk ik :p dus maar goed dat ik gewoon een eigen paardje heb waarbij ik alles mag bepalen.

Jij hebt volgens mij gewoon kei veel geluk gehad... Ik heb de afgelopen jaren dat ik iemand zocht gewoon voor de fun factor, niemand gehad die echt serieus was en bleef.... Nu is het meer uit gemakzucht en was het ook lastig om iemand te vinden!

Shimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:04

Sommige mensen maken het wel heel erg bont! Er zitten inderdaad twee kanten aan, maar sommige mensen overdrijven wel heel erg! Ik betaal voor mijn verzorgpony 20 euro in de maand, dan moet ik wel helpen met uitmesten, maar dat heb ik er wel voor over! En ik kan eigenlijk zo vaak komen in de week als ik wil! Ik heb dan ook nog twee keer in de maand les voor 36 euro, dus in totaal betaal ik rond de 60 euro!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:53

Ik denk ook echt dat eea regioafhankelijk is. Hier hoef je geen € 200,- te vragen, nu vind ik dat ook niet nodig maar als er mensen zijn die dat wel vinden...soit.

Lianne, ik heb idd erg veel geluk, dat realiseer ik me ook terdege ;).

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:36

Ik heb voorheen altijd betaald voor mijn verzorgpaarden. De eerste vroeg 50 euro per maand en dan kon ik alleen komen als het haar uitkwam... soms maar 1x per week of minder. Daarna super verzorgpaard gehad (van Biancaa hier op bokt) waar ik ook 50 voor betaalde, maar daar mocht/kon ook alles mee. We hebben daar zelf wel spullen voor gekocht toen maar dat is natuurlijk mijn eigen keuze ;) laatste verzorgpaard betaal ik niks voor. Maar die staat op een koetsiersstal en daar hebben we voerweek en wasdienst als paardlief mee op rit moet :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:36

Ik ben een klein beetje aan het puzzelen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb 2 paarden en voor beide wil ik volgend jaar voor 2 of 3 dagen een bijrijder zoeken. Niet meer dagen dan 3 en niet minder dan 2.
Ik denk zelf aan een prijs van rond de 120 a 160 euro per paard. Maar ik zou graag willen weten van jullie of je dat redelijk vind
Het bedrag is als volgt opgebouwd:
De stal vraagt 50 euro aan elke bijrijder/verzorger. Zelf wil ik 70/110 euro. In dat geld zit 1 verplichte groepsles per week.
(Stalgeld is 335 euro, om je een beeld te geven)

Wat krijg je er voor en wat moet je er voor?
Je moet er voor rijden + poetsen. En wanneer ik afwezig ben muesli klaarzetten. Meer moet en hoef je niet.
Je mag daarnaast natuurlijk ook longeren, wandelen, losgooien en wassen.
Je hebt de keus om bv 1x in de week te springen (les te nemen kost 10 euro). Je mag zo vaak buiten rijden als je wil.
Er zijn 2 binnenbakken en een buitenbak. Je kan en mag eventueel dressuur of springwedstrijden starten op locatie. Voor fun of voor echt. (Je betaald voor die keer niet extra ofzo, ik rij soms ook wedstrijden dan)

Het zijn 2 andalusier merrie's. 1 van 14 en 1 van 4. Ze staan in regio het gooi/amsterdam.
Vinden jullie dat het geld waard?

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:50

Veulen, ik denk dat je dit echt moet vragen aan iemand uit jouw omgeving. Ik kan daar hier namelijk gewoon een eigen paard voor houden ongeveer en ik schrok dan ook nogal van je prijs. Maar gezien de hoge prijzen en de uitleg die je geeft, tja...Ik snap het wel in ieder geval.
Enige vraag die ik dan nog heb is, wat voor ruiter wil je erop. Voor iemand met weinig ervaring is dit misschien een fantastische kans, maar wil je die op je paard? Iemand met meer ervaring (en meestal meer keuze) zal misschien sneller bedanken door de prijs...Is maar een overweging.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:06

_Esther_87_ schreef:
Veulen, ik denk dat je dit echt moet vragen aan iemand uit jouw omgeving. Ik kan daar hier namelijk gewoon een eigen paard voor houden ongeveer en ik schrok dan ook nogal van je prijs. Maar gezien de hoge prijzen en de uitleg die je geeft, tja...Ik snap het wel in ieder geval.
Enige vraag die ik dan nog heb is, wat voor ruiter wil je erop. Voor iemand met weinig ervaring is dit misschien een fantastische kans, maar wil je die op je paard? Iemand met meer ervaring (en meestal meer keuze) zal misschien sneller bedanken door de prijs...Is maar een overweging.

Ik ben niet zo moeilijk met wie er op gaat. Ben zelf instructeur en vind dat iedereen het moet leren. Dus dat is het punt niet. Denk dat een vers ingereden 4 jarige niet zo geschikt is voor een minder ervaren ruiter. Maar daar zitten weer andere uitdagingen aan.
Overigens is het aanbod bijrijpaarden niet zo hoog in dit gebied. (Er staan er 4 op bokt markt in een straal van 10 km om stal)

Ik zit erg met die 50 euro voor stal. Zou het liefst die niet doorberekenen. Maar dat is geen optie vermoed ik.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:08

Je kan het gewoon opbouwen en gezien de prijzen daar in de buurt... Snap ik het bedrag ook echt wel...

MAAR ook wat Esther al zegt, mijn paard staat in Brabant ongeveer voor die prijs ;) (nouja iets meer)... maarja... Als ik kijk naar hier (Dordt) dan is het ook weer een heel stuk duurder...

Maarja, aangezien het daar sowieso duurder is, even kijken wat er in de buurt wordt aangeboden en tegen welke prijzen! Als ik bij mijn paardje geld had gevraagd, dan konden mensen nog 10 andere advertenties kiezen die gratis waren --> dan kan ik het wel vragen, maar eerlijk is eerlijk... waarom betalen als je het ergens anders gratis kunt?

Zijn die prijzen "normaal" bij jou in de buurt --> gewoon doen, krijg je vast reactie op.. Maar als ik dat hier zou doen, dan zouden ze me uitlachen :') (Terwijl, als ik bij mijn woonplaats een paard gratis aan zou bieden, ik geen 3 maanden moet zoeken, maar een hele rij voor de deur heb staan, bij wijze van ;))

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:09

Wel aso dat de stal ook nog eens geld vraagt voor een bijrijder trouwens :S Waarschijnlijk met flutargumenten erbij.. Want maakt het uit of de eigenaar of een bijrijder rijdt in de bak? Komen geen extra kosten voor hun bij :S

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 23:11

Lianne86 schreef:
Wel aso dat de stal ook nog eens geld vraagt voor een bijrijder trouwens :S Waarschijnlijk met flutargumenten erbij.. Want maakt het uit of de eigenaar of een bijrijder rijdt in de bak? Komen geen extra kosten voor hun bij :S

Als de stal zelf les geeft op eventuele manegepaarden, en er iemand op een bijrijdpaard komt rijden (voor minder geld dan ze op een manegepaard zouden betalen) dan kost ze dat inkomsten.

Je hoeft echt geen genie te zijn om in dat geval 1 en 1 bij elkaar op te tellen. Uiteindelijk gaat het allemaal om de centen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:13

Cassidy schreef:
Als de stal zelf les geeft op eventuele manegepaarden, en er iemand op een bijrijdpaard komt rijden (voor minder geld dan ze op een manegepaard zouden betalen) dan kost ze dat inkomsten.

Je hoeft echt geen genie te zijn om in dat geval 1 en 1 bij elkaar op te tellen. Uiteindelijk gaat het allemaal om de centen.

Dit inderdaad.
Hoewel ik het raar vind omdat je wel bv met z'n 2 een paard mag doen als je hem samen hebt gekocht of bv moeder/dochter doet.
Rare constructie.

Zal komende tijd eens opletten wat er voorbij komt op bokt markt (nog andere plekken waar ik zo iets kan zien? Marktplaats is er nogal beroerd in). De enige die nu vergelijkbaar is staat op 100 euro voor 2 dagen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:15

Constructie ligt aan de manegehouder. Als je er niet helemaal uitkomt of niet tevreden mee bent staat het je vrij om iets anders te zoeken (als manegehouder niet voor rede vatbaar is) .

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:24

Veulen, ik vind het schrikbarend veel :o. In deze regio zou je daar ook niet mee wegkomen denk ik. Uiteindelijk gaat het er om dat iemand uit jouw regio het wel acceptabel vindt. Ik zou overigens never nooit niet om de stal te spekken betalen voor een bijrijder. Ik ben gekke Henkie niet ;). Dan zou ik wel melden dat mijn bijrijder voor de helft mede-eigenaar is geworden ofzo ;). Als je dit als manege netjes op wil lossen, vraagt je bijvoorbeeld € 5 bakhuur aan bijrijders per keer. Voor hetzelfde geld maakt je bijrijder helemaal geen gebruik
van de faciliteiten en betaal je wel € 50,-. Gekkenhuis...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:26

Cassidy schreef:
Lianne86 schreef:

Als ze met een les mee rijden vind ik het ook een ander verhaal... maar gewoon om wat los rond te hobbelen? Dan vind ik het veel. Voor les mag gewoon betaald worden...

Dan zou ik toen ik 2 bijrijders had dus 100 euro extra per maand kwijt zijn terwijl het voor hem niet uitmaakt of ik rij, of de koningin bij wijze van spreken. Natuurlijk gaat het allemaal om geld, maar ik zag nergens dat het om lessen ging, dus ik neem aan dat het voor vrij rondhobbelen ook geldt.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:08

Vaak geldt dat juist ook voor "vrij rondhobbelen". Dan ziet het manegebedrijf elke bijrijder echt als een verloren manegeklant waarvoor ze compensatie willen.
Zo'n bijdrage richting stal wanneer er geen les genomen wordt is iets waar ik zelf absoluut niet aan mee zou willen werken trouwens :n Zij geld verdienen over de rug van mijn paard waar ik ze óók al voor betaal, ammehoela.
Laatst bijgewerkt door Vientje op 08-04-13 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:11

Maar er zijn niet 24/7 lessen op maneges dus als je dan een kleine bijdrage vraagt voor bakhuur is het toch win-win?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:29

Niet voor de eigenaar, die betaalt immers die bakhuur al via het pensiongeld. Of mijn paard op een dag nou met mij op haar rug gebruik maakt van de bak of met een ander, dat is imo niet relevant. De pensionhouder maakt dat wél relevant, door de zeg 50 euro bakhuur voor mijn paard die ik al in mijn pensiongeld betaal nogmaals door te berekenen voor datzelfde paard maar dan aan de bijrijder.

Kom ik met mijn paard van "buitenaf", dan vind ik het niet meer dan normaal dat degene die mijn paard op dat moment rijdt een bijdrage betaalt voor gebruik van de bak. Maar dat is een totaal andere situatie.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:42

Inderdaad , eigenlijk vind ik het belachelijk dat je daarvoor moet betalen !

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:49

@ Veulen84 je kunt het altijd proberen, omlaag kun je altijd nog. Valt ook nog wel te bespreken via mail misschien als er iemand is die wel intresse heeft maar het te duur vind.
Of dat het het geld waard is weet ik eigenlijk niet. Je hebt natuurlijk wel 3 dagen een paard ter beschikking die je neem ik aan ook alle 3 de dagen kan rijden, en je hebt eigenlijk alle luxe. Daarnaast nog 1 les in de week en dan 2x vrij rijden. Op zich nog niet zo slecht. Ik kan voor dat geld zeker me eigen paard onderhouden maar dan heb ik niet de luxe van de binnenbakken en dat is natuurlijk in de winter gewoon een enorm voordeel dat je gewoon door kan gaan. Mocht ik geen eigen paard hebben zou ik toch zo'n constructie wel overwegen, zitten toch best wat positieve kanten aan.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:54

Ik heb meerdere verzorgpaarden, voor 1 daarvan heb ik moeten betalen. Maar dat kwam ook omdat ik daarmee dan 2 keer per week les kreeg van die eigenares (die overigens een diploma daarvoor had).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:06

Vientje maar ben je het met me eens dat het een beetje riekt naar geldklopperij ;)?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:08

Sees schreef:
Vientje maar ben je het met me eens dat het een beetje riekt naar geldklopperij ;)?

Geldklopperij is het imo zeker :Y) :D