Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:Romyloverrr, voor hoeveel dagen? Hoe zijn de uitrijmogelijkheden en is er een bak?
ViefJor, dan kan ik me voorstellen dat je blij bent met bijrijders, hoe meer hoe beter!! Maar mijn paarden staan in principe 24/7h buiten dus beweging krijgen ze genoeg.
Sees schreef:Quellian, nou idd. Mijn paarden worden 100maar daarna ga ik lekker bijrijden hoor. Ik denk niet dat ik nog aan eigen paarden begin. Heb je al die zorgen niet of iig minder. Ik ben nu weer een halve rug kwijt aan een of andere vage kreupelheid van mijn bonte vriend :'(.
Lianne, mijn bijrijders 'mogen' geen nieuw zadel of hoofdstel kopen hoor. Dat doe ik. Ik wil niet dat er ander dan door mij goedgekeurd tuig op mijn paarden wordt gelegd. Ook osteo's TA, DA, HS etc regel en betaal ik.
Voor mijn bontje vriendje wil ik absoluut geen mensen onder de 18 jaar. Daar is hij véél te sterk voor. Op mijn haf rijdt wel eens een stalgenootje van 14 en die mag er alles mee. Die heeft mijn shetje bijgereden (gratis overigens) en hem toen overgekocht dus van haar wéét ik hoe ze is. Ik ken genoeg leuke meiden van 14 - 16 jaar die mijn paarden beter zouden rijden dan ik maar ook hun zou ik om een bijdrage vragen en anders zou ik verder zoeken.
Maar ik wil mijn huidige, volwassen, bijdragende, TOPbijrijders voor geen geld kwijt dus hopelijk hoef ik nooit meer op zoek.
_Esther_87_ schreef:Veulen, ik denk dat je dit echt moet vragen aan iemand uit jouw omgeving. Ik kan daar hier namelijk gewoon een eigen paard voor houden ongeveer en ik schrok dan ook nogal van je prijs. Maar gezien de hoge prijzen en de uitleg die je geeft, tja...Ik snap het wel in ieder geval.
Enige vraag die ik dan nog heb is, wat voor ruiter wil je erop. Voor iemand met weinig ervaring is dit misschien een fantastische kans, maar wil je die op je paard? Iemand met meer ervaring (en meestal meer keuze) zal misschien sneller bedanken door de prijs...Is maar een overweging.
Lianne86 schreef:Wel aso dat de stal ook nog eens geld vraagt voor een bijrijder trouwens :S Waarschijnlijk met flutargumenten erbij.. Want maakt het uit of de eigenaar of een bijrijder rijdt in de bak? Komen geen extra kosten voor hun bij :S
Cassidy schreef:Als de stal zelf les geeft op eventuele manegepaarden, en er iemand op een bijrijdpaard komt rijden (voor minder geld dan ze op een manegepaard zouden betalen) dan kost ze dat inkomsten.
Je hoeft echt geen genie te zijn om in dat geval 1 en 1 bij elkaar op te tellen. Uiteindelijk gaat het allemaal om de centen.
Cassidy schreef:Lianne86 schreef:Wel aso dat de stal ook nog eens geld vraagt voor een bijrijder trouwens :S Waarschijnlijk met flutargumenten erbij.. Want maakt het uit of de eigenaar of een bijrijder rijdt in de bak? Komen geen extra kosten voor hun bij :S
Als de stal zelf les geeft op eventuele manegepaarden, en er iemand op een bijrijdpaard komt rijden (voor minder geld dan ze op een manegepaard zouden betalen) dan kost ze dat inkomsten.
Je hoeft echt geen genie te zijn om in dat geval 1 en 1 bij elkaar op te tellen. Uiteindelijk gaat het allemaal om de centen.