Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:43

Aan de vele witruimte tussen de zinnen kan je erg weinig doen, ligt aan de bokt markt.
Eerst op een kladblok maken en dan knippen en plakken wil soms wat werken om ze dichter op elkaar te krijgen.
Tenminste bij mij dan.
Verder prima advertentie hoor!
Alleen zou ik met Mijn naam is enz beginnen.....

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:20

HalloDan schreef:
Niet vervelend bedoeld maar:
Er staan wat dubbele dingen en foutjes in je advertentie, hij leest niet erg prettig eerlijk gezegd.
Wat ik me als eigenaar zou afvragen is waarom je geen bijdrage wil betalen, maar wél iedere dag kan/wil komen en wel lest op een manege met Haflingers waar je neem ik aan ook voor betaald?
Dan kan je dat geld van die lessen toch ook besteden aan je verzorgpaard?

Mag ik dan vragen wat er dubbel staat? En, wat is er onduidelijk aan dat ik niet de inkomsten heb om stallingvergoeding te kunnen betalen? Imo is inkomsten het geld dat je van je baan verdient en aangezien ik geen baan heb, heb ik die inkomsten niet.
En nee, dat lesgeld kan ik niet besteden aan een verzorgpaard. Ik rijd ook nogal eens 'vrij' op de haflingers en dan hoef ik niet te betalen. Ik les een keer in de week van mijn eigen geld (10 euro voor een privéles en ik heb 70 euro in de maand te besteden voor mijzelf. Dus dat betekend dat ik 30 euro voor eten en kleding over heb. Niet veel toch??)en lessen wil ik aanhouden om mijn vaardigheden te verbeteren. Ik kan best eens in de zoveel tijd een les met bijrijdpaard nemen maar dat vind ik toch een heel ander verhaal dan stallinggeld

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 23:35

Sylvia_B schreef:
Zo zie je maar weer smaken verschillen, voor mij is het wel duidelijk en goed.
Lies1994 kijk of je er je voordeel mee kan doen...

Dankjewel. Fijn om te horen. Wil ook graag serieus overkomen omdat ik dit ook echt serieus meen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 09:41

lies1994 schreef:
HalloDan schreef:
Niet vervelend bedoeld maar:
Er staan wat dubbele dingen en foutjes in je advertentie, hij leest niet erg prettig eerlijk gezegd.
Wat ik me als eigenaar zou afvragen is waarom je geen bijdrage wil betalen, maar wél iedere dag kan/wil komen en wel lest op een manege met Haflingers waar je neem ik aan ook voor betaald?
Dan kan je dat geld van die lessen toch ook besteden aan je verzorgpaard?

Mag ik dan vragen wat er dubbel staat? En, wat is er onduidelijk aan dat ik niet de inkomsten heb om stallingvergoeding te kunnen betalen? Imo is inkomsten het geld dat je van je baan verdient en aangezien ik geen baan heb, heb ik die inkomsten niet.
En nee, dat lesgeld kan ik niet besteden aan een verzorgpaard. Ik rijd ook nogal eens 'vrij' op de haflingers en dan hoef ik niet te betalen. Ik les een keer in de week van mijn eigen geld (10 euro voor een privéles en ik heb 70 euro in de maand te besteden voor mijzelf. Dus dat betekend dat ik 30 euro voor eten en kleding over heb. Niet veel toch??)en lessen wil ik aanhouden om mijn vaardigheden te verbeteren. Ik kan best eens in de zoveel tijd een les met bijrijdpaard nemen maar dat vind ik toch een heel ander verhaal dan stallinggeld

Ik zie dat je zelf al een typefoutje eruit hebt gehaald, maar dit staat dubbel. [u]Zelf heb ik verschillende soorten paarden gereden. Op de manege heb ik diverse pony's en paarden gereden. [/u]
Misschien een bijbaantje nemen als je echt graag wil zodat je iets kan bijdragen? Kwalitatieve lessen van een gediplomeerde instructie op een privépaard zijn al gauw 20 euro voor een half uur. En dat is toch wel het minste wat ik persoonlijk zou verwachten als eigenaar als je verder geen bijdrage betaald.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:02

HalloDan schreef:
Ik zie dat je zelf al een typefoutje eruit hebt gehaald, maar dit staat dubbel. [u]Zelf heb ik verschillende soorten paarden gereden. Op de manege heb ik diverse pony's en paarden gereden. [/u]
Misschien een bijbaantje nemen als je echt graag wil zodat je iets kan bijdragen? Kwalitatieve lessen van een gediplomeerde instructie op een privépaard zijn al gauw 20 euro voor een half uur. En dat is toch wel het minste wat ik persoonlijk zou verwachten als eigenaar als je verder geen bijdrage betaald.

Oke,jammer dat dat dan al stoort..
Nee, zoals ik al zei heb ik met lessen nemen geen problemen. Ik vind het begrijpelijk dat iemand dat wilt. En ik heb ook mergens aangegeven dat ik daar niet toe in staat ben. Dat van die 10,- is wat ik nu mijn lessen kosten,gewoon om te laten zien wat ik nu kwijt ben daar aan. En om er dan 20 aan uit te geven vind ik geen probleem.
Maar ik vind lessen nemen toch wel heel anders dan stalling betalen.

ArGieVai

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:57

Lies: misschien zou je dan neer kunnen zetten iets in de trant van:

Ik heb niet de mogelijkheid om een bijdrage te leveren aan de stallingskosten, maar ben wel bereid lessen te nemen.

Zoiets? :)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:14

kijk daar heb ik wat aan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 20:51

Klinkt veel beter inderdaad!

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:59

Leuk topic ik lees mee..

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:37

Ik zag op FB een verzorgpaarden en halve stal fb. Iemand daar lid van? Misschien kun je zo ook een bijrijder / verzorgpaard vinden 8-)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:39

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:46

@ Ziviaantje wat grappig ik ga is kijken :)

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:48

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 21:55

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 22:16

Oke :) snapte het al niet waarsschijnlijk niet goed gekeken dan ,, bedankt !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:30

:wave:

Hier nog mensen met succesjes?
Bij mij helemaal niks, nada, noppes ..
Ben ook zelf aan het rondkijken en hier en daar komt wel weer een nieuwe advertentie, maar allemaal van 'kinderen' van 11 jaar en dan ook niet echt in de buurt (ik zoek in een straal van 50km omdat als je een auto hebt mij dat wel doenbaar lijkt ;) ). Dus ja, ik weet het niet zo goed :+

Ga de advertentie maar beetje aanpassen denk ik, wie weet helpt dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:56

Hoi Sabine, hier 2 guppen van ongeveer 10, met hun paps en mams en dat gaat nu na een paar weken nog erg goed. Rijden kunnen ze niet te groot voor mini shet en te klein voor haflinger. Maar knuffelen gaat prima.
Stal en paddock doen ze ook goed. Ik heb nu een voorzichtig begin gemaakt met longeren, maar ze zijn er al achter dat minishet minder makkelijk is als ze dachten en hij eruit ziet.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:02

Ik meld mij hier weer..Na een succesvolle zoektocht heb ik een 2e verzorgster gevonden voor de shetjes, het is een vriendin van mijn eerste verzorgster, dus dat was 'vertrouwd' en leek mij voor mijn huidige verzorgster ook leuk.

Tot dusver alles leuk en aardig, maar ik weet het niet. Ik ben er niet happy mee..
Ze doet niet eens echt iets verkeerd, maar ik loop (denk ik) tegen haar leeftijd aan (13). Ik merk dat ik daar in de omgang wat moeite mee heb, ze is gewoon jong in haar doen en laten, ik vergelijk het maar met een jonge hond en het onstuimige gedrag wat daarbij hoort..Ook in de omgang met de paarden stoor ik me aan haar 'drukke', 'wilde' en 'schreeuwerige' manier van doen.
Daarbij geeft ze mij het gevoel alles al te weten (manier van praten, doen en laten), ondanks dat ze wel dingen van me aanneemt als ik het haar zeg en ze ook vragen stelt als ze iets niet weet.

1x per week komen ze samen en ik moet zeggen, ik kan 2 giebelende pubermeisjes niet handelen. %) Eerste verzorgster veranderd dan ineens, haar anders zo grote verantwoordelijkheidsgevoel is weg en ze kunnen alleen nog maar giebelen, keten en geiten. Daardoor voel ik me haast visite in mijn eigen stal (ik kom er ook haast niet tussen en de gesprekken zijn nou ook niet echt van een dermate niveau dat ik behoefte heb eraan deel te nemen :') ).
Er gebeuren ook dingen die ik liever niet heb (lees: niet wil hebben). Dat geef ik aan en dan is het ja en amen, maar goed, verbetering zie ik niet echt.
Dan zijn er nog wel wat kleine dingetjes waarvan ik denk: opletten! en even verder nadenken dan je neus lang is. Op zich vind ik dat nog niet zo erg, want iedereen moet dingen leren en inzicht krijgen in bepaalde dingen. Maar er hoeven niet onnodig dingen kapot te gaan of gevaarlijke situaties te ontstaan door slordigheid.

Bovendien komen ze bij mij: ja, eh, we weten eigenlijk niet zo goed wat we met ze kunnen doen nu. (eh..je hebt verder alle vrijheid, dus bedenk iets zou ik zeggen, ga desnoods roze strikjes in hun manen knopen). Ik heb namelijk geen zin om mijn verzorgsters te moeten entertainen. Het idee is dat ze mij wat verzorging uit handen nemen en plezier maken met de pony's.

Dat heeft mij aan het denken gezet. De shets zijn gezelschap voor de friezen en grasmaaiers. Als ze wat doen, is het leuk en voor de 'extra', maar ze hoeven in principe niets. Zeker nu in de winter is het wat lastiger en daardoor wellicht ook minder leuk voor die meiden.
De 2e verzorgster was voor mij ook een beetje uitproberen hoe het zou gaan en vorm zou krijgen en eerlijk gezegd: het bevalt me niet. Ik denk dat ze beter op haar plaats zou zijn ergens waar ze 1 pony kan verzorgen / rijden. Maar ik vind het ook zo sneu om haar weg te sturen. Ze is nu ongeveer een keer of 6 geweest en ik heb vooraf aangegeven dat we gewoon eens aankijken hoe het gaat de komende tijd. Ik wil haar niet te lang aan het lijntje houden, maar vind het ergens ook sneu, omdat het maar 1x per week is dat ze komt en wat maakt die ene keer nou uit denk ik dan..Maar ja, het zijn mijn paarden/pony's, bij mijn huis en ik stoor me eraan / het kost mij energie. Wat nu? Pff..dilemma's..

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:30

Oei lees weer een moeilijke keuze, maar altijd voor jezelf kiezen als je je er aan stoort!

Hier ook zoiets, nieuwe meid is een week niet geweest en geeft echt aan dat het komt omdat ze andere afspraken had staan niet omdat het paard even niet bereden kan worden. Later zie ik op Facebook dat ze is gaan jagen en dat ze daarom niet kon komen. Ze is nog maar een paar keer geweest dus dat kan ze al afgesproken hebben maar ik heb het idee dat de meiden tegenwoordig gewoon denken "het is mijn paard toch niet dus ik kom wanneer ik het leuk vind anders spreek ik wel wat anders af" ? Ik moet er van op aan kunnen en dat kan ik op dit moment dus niet. En helaas van beide niet, spreek ik met vriendinnen af wordt ik om 19.00 uur gebeld "ja ik kan niet" dat kan natuurlijk eens gebeuren want ze kwam altijd goed haar afspraken na maar daar hou ik dan geen rekening mee omdat het haar avond is. Ik zit dan wel mega te balen dat mijn paarden in de poep staan.....ik spreek tegenwoordig maar niets meer af en hou gewoon een vrije avond omdat ik bang ben dat ik gebeld wordt en dan kan ik zelf nog gaan :o
En het zijn tenslotte mijn paarden maar het is zo fijn als je zelf ook eens met een gerust gevoel weg kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:35

Herkenbaar Jibbel .. vooral dat entertaingedeelte .. Ik vrees dat het een beetje bij de leeftijd hoort (hier waren ze 12/13 jaar), zou het anders ook niet weten? Maar hier dus ook als ze de pony uit de weide ging halen om te poetsen dan stond ze buiten de weide rond te draaien en moest ik haar zeggen of ze hem binnen of buiten moest vaszetten (terwijl allemaal geen probleem is, dus dat kan ze dan toch ook zelf kiezen lijkt mij?). En echt elke seconde moest ik voor haar plannen en als ik oefeningen liet zien waar ze een tijdje mee vooruit kon was het na 5 minuten al "ik ben klaar" .. kon ik weer wat anders verzinnen :+ Niets voor mij ... dus doe ik nu een poging om een wat ouder, serieuzer persoon te vinden, maar dat is blijkbaar ook niet makkelijk :=

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:35

Ook lastig Zoek..Ik ben blij dat ik hiervoor op een all inclusive stal stond en ik daarom met een gerust hart een dag weg kon blijven als het zo uitkwam. Nu ben ik heel blij dat ze thuis staan, dan kan ik bij wijze van midden in de nacht nog stallen mesten als het nodig is. :P

@ Sabine: O, dat ronddraaien herken ik ook zo!! Ik mis die 'peper in de reet' en zelf dingen aanpakken. Na een aantal keer weet je toch wel wat je kan doen en wat er moet gebeuren denk ik dan? Vrees dat het idd de leeftijd is. Andere verzorgster is 15 en echt veel ouder en wijzer met alles. Wereld van verschil. Begrijp nu toch ook wel de leeftijdsgrens bij sommige advertenties, ookal is iedereen anders.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:42

Oef, lastig Jibbel! Je eerste verzorgster was alleen wel ok?
Misschien vragen of het andere meisje ook alleen komt? Geen idee of dat mogelijk is voor jou, maar wellicht gedraagt ze zich dan heel anders.

Zoek: tja, wat dat betreft heb ik het geluk dat mijn zusje ook een pony heeft en mijn moeder ons soms wel wil helpen. Wij doen alles zelf (3 voerbeurten + mesten en alles klaarzetten voor de volgende). Normaal doe ik het 2x en mijn zusje 1x, maar mocht er iets zijn ruilen we of springt mijn moeder bij. Verzorger en bijrijdster zijn er omdat ik dat gezellig vind, en om te helpen met de training. 'Extra' dus. En daar steek ik graag vrije tijd in.

Misschien is er iemand bij jou op stal (of sta je niet op een stal?) die wel af en toe jou paarden ook wil doen, als jij haar paarden af en toe doet? Zodat je toch af en toe vrij hebt?

En dat het jouw paarden zijn... waar, maar ook met eigen paard moet je wel eens weg kunnen vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:46

Kan je trouwens je advertentie omhoog krijgen op de bokt markt O:)
Dacht dat aanpassen zou helpen, maar blijkbaar niet .. moet je dan steeds een nieuwe maken? :x

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:47

[***] schreef:
Kan je trouwens je advertentie omhoog krijgen op de bokt markt O:)
Dacht dat aanpassen zou helpen, maar blijkbaar niet .. moet je dan steeds een nieuwe maken? :x

Ja, tekst kopiëren en opnieuw plaatsen :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:48

Daar heb je idd veel geluk mee Safiera!
Ik sta op een kleine pensionstal en helaas is het voor mij al meer dan genoeg twee paarden mesten en beweging geven elke avond dat het geen doen is om er nog een derde bij te doen want ik ben nu al elke avond pas om 23.00 uur thuis :o en dan vind ik het niet eerlijk een stalgenoot er wel mee op te zadelen. Onze stalbaas wil wel een keer mesten mocht het echt nodig zijn maar ik heb niet voor niets een bijrijdster/verzorgster. Ik vind het ook leuk verzorgsters en wil er ook best tijd in stoppen en samen gaan om ze wat te leren of gewoon samen dingen te doen maar ik wil ook wel eens een avond vrij kunnen :D