Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mg911

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:39

Verbaasd dat zoveel mensen geen bijrijder kunnen vinden! :o
Dacht altijd dat mensen binnen 1 dag ofzo al een geschikt iemand hadden gevonden haha.
Ik ben ook al een tijdje opzoek, heb alleen het nadeel dat ik 13 ben en ook niet zo groot ofzo.. En 3 jaar manege-ervaring en wat verzorgshet-ervaring.. Lijkt wel alsof er hier in Almelo alleen maar paarden van 180 zijn die iemand van 18+ met minimaal M ervaring nodig hebben zijn haha.
Maar ja, ik zoek gewoon nog vrolijk verderrr !

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:59

haha, ik denk dus ook altijd, WAAAH snel reageren op een advertentie anders heeft iemand anders hem al!!!
Nou meestal gaat het niet zo ;)

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:13

@Lienek Waar is het precies? :$

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:14

In friesland, tijnje (tussen heerenveen en drachten)

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:56

Hippepony schreef:
haha, ik denk dus ook altijd, WAAAH snel reageren op een advertentie anders heeft iemand anders hem al!!!
Nou meestal gaat het niet zo ;)

Inderdaad haha!

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:14

@ Lienek, als ik meer richting drachten/ heerenveen had gewoond, dan had ik gereageerd op je advertentie, maar het is voor mij niet te doen. Dus hmm help ik je weinig mee maar toch :P. Ik hoop dat je snel een goede bijrijdster vind!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:34

In de buurt van de Bollenstreek heb je echt vrij weinig. Wat best jammer is eigenlijk.
Vind het namelijk leuk om te helpen. Maar voor 2 dagen in de week ga ik geen vast bedrag betalen, dan koop ik liever in de maand een zak voer en wat lekkers en als ik op les krijg me eigen les. Want eigenaren moeten blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die hun willen helpen. Maar sommige meiden kunnen zich niet daar aan houden. Wat eigenaren natuurlijk minder vertrouwen geeft in een verzorgster. En vaak is het ook 16+ of 18+ achja...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:44

Maaikee43 schreef:
In de buurt van de Bollenstreek heb je echt vrij weinig. Wat best jammer is eigenlijk.
Vind het namelijk leuk om te helpen. Maar voor 2 dagen in de week ga ik geen vast bedrag betalen, dan koop ik liever in de maand een zak voer en wat lekkers en als ik op les krijg me eigen les. Want eigenaren moeten blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die hun willen helpen. Maar sommige meiden kunnen zich niet daar aan houden. Wat eigenaren natuurlijk minder vertrouwen geeft in een verzorgster. En vaak is het ook 16+ of 18+ achja...

Eigenaren moeten blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die hun wil helpen?
Als verzorger/bijrijder mag je ook blij zijn dat je iemands paard mag rijden. Dat iemand dat vertrouwen in jouw heeft. Nu doe je net of je als eigenaar de verzorger/bijrijder ontzettend dankbaar moet zijn omdat ze jouw willen helpen? In de eerste plaats kiest ieder voor zichzelf en komt een verzorger/bijrijder niet omdat ze daar een eigenaar mee helpen. Nee omdat ze een paard willen verzorgen en/of rijden dus voor zichzelf. Beide partijen zijn er wel bij gebaat.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 00:51

Tigra_ schreef:
Maaikee43 schreef:

Als verzorger/bijrijder mag je ook blij zijn dat je iemands paard mag rijden. Dat iemand dat vertrouwen in jouw heeft. Nu doe je net of je als eigenaar de verzorger/bijrijder ontzettend dankbaar moet zijn omdat ze jouw willen helpen? In de eerste plaats kiest ieder voor zichzelf en komt een verzorger/bijrijder niet omdat ze daar een eigenaar mee helpen. Nee omdat ze een paard willen verzorgen en/of rijden dus voor zichzelf. Beide partijen zijn er wel bij gebaat.

Dus ik geef m'n mening? Ik heb een tijd gehad dat ik stal kwam en toen kwam ik daar en kreeg ik te horen ja alles is al gedaan je kunt weggaan. Of stond ik op het punt om weg te gaan kreeg ik een bericht je hoeft niet te komen alles is al gedaan. En dan wel op m'n vaste dagen waar ik een flink bedrag voor betaalde. Sinsdien ben ik daar klaar mee en wil ik dat voorkomen want dan voel je je ook niet prettig hoor. En ja een eigenaar mag ook blij zijn dat iemand paard komt verzorgen als de eigenaar even niet kan. Maar tuurlijk kies je der zelf voor.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:07

Hmm ach ik ben enorm blij dat ik iemand gevonden heb die iemand nodig heeft om te verzorgen en rijden. Ik was zelf meer opzoek naar echt verzorgen omdat overal ervaren ruiters worden gezocht. Maar, toen ik reageerde op het verzorgpaardje wat ik nu heb, mag ik er eigenlijk alles mee doen wat ik wil. En ik vind het allemaal super. Ik betaal er wel wat voor in de maand, rond de 70-80 euro, maar je betaald toch ook voor manage lessen? Nu heb ik een paardje waar ik werkelijk alles mee kan doen, zo vaak mag komen als ik wil, dan betaal ik meer uit respect eigenlijk. Dat zij mij de kans geeft en haar paard aan mij toe vertrouwd. Een paard kost nou eenmaal geld, en ik moet er voor werken, maar dan heb ik ook wat! Niks in het leven is gratis, het kost geld, moeite en tijd. Als je gratis mag verzorgen en rijden heb je geluk. Maar ja, ik voel me een redelijke uitzondering eigenlijk :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:12

@maaikee43 het is misschien jou mening maar je moet niet alle eigenaren zien zoals jij omschrijft, omdat jij het even niet getroffen hebt wil niet zeggen dat we allemaal zo zijn!
Verzorger en eigenaar moeten blij zijn met elkaar en verzorgenr moet het niet zo zien dat de eigenaar maar blij moet zijn dat er een verzorger is die het paard wil verzorgen omdat ze zelf anders toch niet kunnen, als ik een verzorger kreeg die er zo over dacht dan laat ik mijn paarden liever een dagje stil staan dan dat er wat mee gedaan wordt! verzorger moet ook heel blij zijn dat wij hun het vertrouwen geven om met ons paard bezig te gaan en je de kans krijgt om van een manege weg te komen.
Zo ben je dus blij met elkaar :D

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:30

Precies! Toen ik afgelopen donderdag naar de desbetreffende stal ging om kennis te maken en eventueel te rijden, kwam eerst even de vriendin van de eigenaresse want die was even naar de veearts :p. Maar goed, toen zij er eenmaal ook was, was het echt enorm gezellig. Ik ging lekker poetsen en troetelen met de merrie, en gezellig kletsen. Er was gewoon een klik tussen ons allemaal en toen ik eenmaal erop mocht klimmen, ( na dat eigenaresse had gereden omdat ik te schijterig was). Ontspande de merrie helemaal en dat was wat zij zochten, iemand die zo met haar paard omging. Het is wel een levend dier en beide partijen moeten het leuk vinden en er plezier in hebben. En geloof me, ik heb daar meer plezier dan op een manege. Dus wil ik er graag voor betalen :)

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:33

Maaikee43 schreef:

Met zo'n instelling lukt het je zeker niet om een verzorgpaardje te vinden :D Ik zou je in ieder geval wegklikken :j Maar goed, ik denk dat je nog heel jong bent, dat is ook de reden dat ik zelf 18 + vraag :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:06

Mijn verzorgstertje (12jr) heeft een tand door haar lip en mag daardoor van haar moeder niet komen paardrijden.
Wat zouden jullie zeggen?

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:01

xSCWx schreef:
Mijn verzorgstertje (12jr) heeft een tand door haar lip en mag daardoor van haar moeder niet komen paardrijden.

Tand door de lip door het rijden of gewoon tand door de lip. Nou, als dat niet zwaar gewond is... :D :D :D Als dat al een reden is om af te zeggen... Moeilijk, moeilijk....

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:11

Maaikee43 schreef:
Tigra_ schreef:

Dus ik geef m'n mening? Ik heb een tijd gehad dat ik stal kwam en toen kwam ik daar en kreeg ik te horen ja alles is al gedaan je kunt weggaan. Of stond ik op het punt om weg te gaan kreeg ik een bericht je hoeft niet te komen alles is al gedaan. En dan wel op m'n vaste dagen waar ik een flink bedrag voor betaalde. Sinsdien ben ik daar klaar mee en wil ik dat voorkomen want dan voel je je ook niet prettig hoor. En ja een eigenaar mag ook blij zijn dat iemand paard komt verzorgen als de eigenaar even niet kan. Maar tuurlijk kies je der zelf voor.

Tuurlijk dat is je mening maar deze mening zou voor mij al een reden zijn om je zeker niet als verzorger/bijrijder te willen.
Kan je wel roepen dat het moeilijk is om er een te vinden maar met de verkeerde instelling is het logisch dat je niets vindt en ik zie dat er met mij nog een paar zijn die dit ook niet zouden waarderen bij een verzorger/bijrijder. Dus misschien toch een reden om eens na te denken of je überhaupt wel een verzorg/bijrijd paard wil hebben.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 12:28

Ziviaantje schreef:
xSCWx schreef:

Tand door de lip door het rijden of gewoon tand door de lip. Nou, als dat niet zwaar gewond is... :D :D :D Als dat al een reden is om af te zeggen... Moeilijk, moeilijk....

Nee ze kreeg gister een tand door haar lip in het zwembad... Ik vind het dus ook geen reden om af te zeggen. Het doet toch niet meer pijn door paard te rijden.. Bovendien rij je niet met je lip :D
Ik vind het gewoon bizar, ik moest wel heeeel ziek zijn als ik vroeger niet naar mijn verzorgpaard zou gaan... En dan nog ging ik vaak wel om even te wandelen ofzo.
Ik twijfel of het een kwestie van doorzetten, of willen is.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:55

Citaat:
Nee ze kreeg gister een tand door haar lip in het zwembad... Ik vind het dus ook geen reden om af te zeggen. Het doet toch niet meer pijn door paard te rijden.. Bovendien rij je niet met je lip :D
Ik vind het gewoon bizar, ik moest wel heeeel ziek zijn als ik vroeger niet naar mijn verzorgpaard zou gaan... En dan nog ging ik vaak wel om even te wandelen ofzo.

Is het de eerste keer of al vaker?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 16:08

xSCWx schreef:

Tja als ze van de moeder niet mag kan ze er natuurlijk zelf niets aan doen, nadeel van jonge kinderen als verzorger.
Ja moeilijk maar als je het vervelend vindt denk ik echt dat dit met haar moeder moet bespreken en niet met het meisje zelf want zij kan er weinig aan doen als ze niet mag van haar moeder. Dus als je echt een probleem vindt zou ik een gesprek aangaan met de moeder en met haar afspraken maken.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:26

xSCWx schreef:

Raar hoor, ik had een keer een lichte griep en toen ben ik ook gewoon gaan rijden, hoor :D
Ik kan gewoon niet zonder paarden ;)
Ik moet wel heeel ziek zijn als ik niet wil of kan rijden

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:28

Nouja, eerder kon ze al niet komen omdat het miezerde, omdat ze ziek was (weet niet hoe erg), omdat ze het druk had met school (groep 8) en 1x smste ze dat ze ging(op een zaterdag) en 10min later had ze ineens toch geen tijd.
Ik kan gewoon niet er van uitgaan dat ze komt, da's gewoon irritant.

Irizz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:31

Ben ook al een tijdje opzoek.
Lijkt alsof hier geen mensen zijn die iemand zoeken :(

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:59

Hmm,, raar xSCWx.

Ik was aangereden, voet verstuikt, later op andere stal van me paard geflikkerd,
zware kneuzingen, en alsnog me leasepaard gaan rijden die ik zou doen, en de rest van de week ook gewoon geweest dus tand door de lip, is daarbij niks..

Als ze telkens afzegd, kun je misschien beter verder zoeken, want jij hebt er dan ook niks aan ..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:00

Moderatoropmerking:
Ik heb een advertentie voor een verzorgpaard, met daarbij reacties verwijderd.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:02

PRECIIOUSx schreef:
Hmm,, raar xSCWx.

Ik was aangereden, voet verstuikt, later op andere stal van me paard geflikkerd,
zware kneuzingen, en alsnog me leasepaard gaan rijden die ik zou doen, en de rest van de week ook gewoon geweest dus tand door de lip, is daarbij niks..

Als ze telkens afzegd, kun je misschien beter verder zoeken, want jij hebt er dan ook niks aan ..

Zo zeg, da's doorzettings vermogen :D goed hoor :)
Ze smst net dat ze morgen 3u wil rijden, weet even niet wat ik terug moet sturen. Nog maar even over nadenken.