Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyyy55

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:30

Ben het wel eens wat jullie hierboven zeggen. ;)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:30

@Zoek
Ik snap er niets van dat die mensen geen lessen willen...is toch super. Zelf zou ik dat meteen doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:43

Tina, het hangt maar net af waar je prioriteiten als ruiter liggen :P Ikzelf ben meer van de buitenritten en doe dat dan liever. Lesrijden en bakrijden vind ik zelf doodsaai en daar word ik persoonlijk niet echt gemotiveerd van :+ oke, afentoe in de bak is natuurlijk niet erg, maar geef mij maar een lekkere buitenrit door een prachtig natuurgebied, daar kan ik echt intens van genieten :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:06

Buitenrijden mag altijd bij mij en vind ik geen probleem, alleen beleer ik mijn paarden bitloos en op Parelli/Freestyle manier. Dit is heel anders dan de meeste verzorgsters/bijrijders geleerd hebben. Nu wil ik dus dat ze eerst een beetje weten hoe ik het graag zie en dat ze mijn paard op een juiste manier kunnen laten zien wie de baas is (geen zweep/sporen of bit om te corrigeren) voordat ik ze naar buiten stuur. Eerst les nemen en dan lekker naar buiten, alleen de jonge meisjes hebben hier het geld niet voor en de wat oudere hebben het er niet voor over?? Parelli/freestyle is vanaf de grond en ontzettend leuk en afwisselend om te doen. Voor mensen die juist graag in de bak bezig zijn/rijden kan het (ookal heb ik er niet echt de paarden voor) maar ook voor mensen die andere dingen willen doen/leren in de bak maak het juist zo leuk, heel veel afwisseling dus....maar het lijkt of ik de enige ben die het zo ziet :o

Waar blijft die leuke bijrijder/verzorgster.... :D :D

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 16:18

@Zoek
Jammer dat je zover weg woont!

@Lifaya
Daar heb je wel gelijk in. Ik vind buitenrijden ook heerlijk, maar wil ook nog het e.e.a. leren ;-)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:49

@Tina
Dat is altijd zo, de leukste mensen en paarden wonen en staan te ver weg....

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:53

leuk topic, vind hem nu pas.

ook ik ben op zoek naar een verzorger maar is erg moeilijk te vinden.
jonge meiden/jongens vind ik niet erg maar blijken achteraf niet geschikt te zijn.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:00

Ik heb ook al weer een poosje een advertentie staan en de reacties die ik krijg zijn grotendeels om te huilen. Ik zoek gewoon iemand die het leuk vind om te verzorgen en zo af en toe ook te rijden, maar de eerste paar keer even een band wil opbouwen. Ik vraag geen bijdrage, al zit ik er nu aan te denken om dat wel te gaan doen. Maar helaas zit ik ook in een omgeving waar het aanbod van paarden hoger is dan het aanbod van bijrijders/verzorgers. Nog twee weken en dan verhuisd mijn bijrijder en moet ik alles zelf gaan doen. Nu nog kijken waar ik de tijd vandaan haal.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:13

Lolacabana schreef:
Ik heb ook al weer een poosje een advertentie staan en de reacties die ik krijg zijn grotendeels om te huilen. Ik zoek gewoon iemand die het leuk vind om te verzorgen en zo af en toe ook te rijden, maar de eerste paar keer even een band wil opbouwen. Ik vraag geen bijdrage, al zit ik er nu aan te denken om dat wel te gaan doen. Maar helaas zit ik ook in een omgeving waar het aanbod van paarden hoger is dan het aanbod van bijrijders/verzorgers. Nog twee weken en dan verhuisd mijn bijrijder en moet ik alles zelf gaan doen. Nu nog kijken waar ik de tijd vandaan haal.

Zelfde hier , heb nu momenteel geen advertentie staan omdat het vrij nutteloos is. Alles wat ik kan vinden zijn van die 13jarige pennymeisje die er vanuit gaan dat ze wel even gratis op je pony mogen rijden. Of juist wat volwassenere die weer te groot zijn voor mijn pony. Ik vraag ook geen bijdrage , zeker omdat ik in het begin niet wil dat er gelijk opgereden word. Eerst een band opbouwen , om leren gaan met pony en verandwoordelijkheid die erbij hoort. Ik wil gewoon dat iemand bewijst het te kunnen en niet net als vorige keer dat ze komt om te "rijden" en de rest eromheen afraffelt of gewoon ineens 2 a 3 x niet op komen dagen.

Blijkbaar te veel gevraagt?

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:17

@Lolacabana en Sharkj
Hier in Westbrabant zoeken volgens mij heel veel verzorgers een paard, en niet andersom :-(. Hopelijk vinden jullie snel iemand die wel betrouwbaar is en ook bereid is om een band op te bouwen.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:17

@ Sharkj, ben het met je eens. Ben een bijrijder maar vaak komen die meisjes alleen voor het rijden *niet om ze af te vallen* Ravellen af omdat ze het niet leuk vinden.
Een paard is niet alleen om te rijden. Ik vind de band met het paard veel belangrijker met het paard dan het rijden.

kusmariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:26

ik heb dat juist andersom, hier vragen ze alleen maar meiden die een pony willen doorrijden..
zelf zou ik liever eerst een band willen opbouwen met het paard hoef er niet zo nodig op te rijden. Laatst had ik gereageerd op een advertentie van een pony die een ruiter zocht, afspraak gemaakt en werd direct opgezet. Het bleek dus net een pony die was ingereden, en die ik moest door rijden voor haar dochter, ben er paar keer geweest en voelde me echt een slaafje, steeds zei de eigenaar, al weer klaar met rijden terwijl ik een uur bezig was geweest en het echt wel genoeg was voor de pony, en daarna alles stallen uitmesten..terwijl ik het helmaal niet erg vind om te mesten, maar dit was gewoon niet mijn ding en ben er toen maar mee gestopt ..

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:49

@Tina1965
Denk dat ik hier in een redelijk moeilijk gebied zit. We hebben hier op een vrij klein gebied aardig wat grote en kleine stallen zitten. Dus de goeie bijrijdsters/verzorgers hebben allemaal al een paard op een stal naar keuze , en geef ze groot gelijk dat als je ervoor moet betalen dat je een paard zoekt op een stal met juiste accomodatie zodat je wel je geld er ook echt uit kan halen. En omdat ik hier in een jonge wijk woon is alles wat overblijft die 11/12/13jarige pennymeisjes die een verzorgpaard zien als: rijden , rijden , rijden!

@susannex
De band met een paard is zeer zeker belangrijk , ik wil daarmee juist berijken dat niet waar ik een jaar over gedaan heb met mijn pony te komen binnen 2 weken weer naar de knoppen geholpen is omdat zo iemand zo nodig gelijk wil rijden en mijn pony absoluut niet begrijpt. Want ondanks dat het er voor de buitenwereld best makkelijk uitziet , is mijn pony absoluut niet altijd lief , leuk en makkelijk om te rijden. , hij heeft aardig wat kunstjes en verschillende buien waar zelfs ik na een jaar nog niet helemaal achter ben hoe ik daar mee om moet gaan. :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:17

Bij mij is rijden ook geen pre :P ik rijd nu helemaal niet :P Maar ik moet zeggen dat ik het wel mis, maar dan alleen de buitenritten van een paar uur haha :)) Nu ben ik vooral met het verzorgen en de weide bezig :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:35

Tsja, eerlijk is eerlijk, dat lijkt mij op den duur ook wel saai worden. Toen mijn verzorgpoown hoefbevangen werd, heb ik ook maandenlang niets kunnen doen. Een beetje borstelen, maar daar was alles dan ook mee gezegd. En dat borstelen vond ze ook niet eens eens fijn. Ik heb nooit een dag overgeslagen (juist toen mijn poown ziek was, vond ik niet dat ik het kon maken om niet te komen, dus toen kwam ik juist vaak een dag extra :o), maar ja, leuk was anders. Natuurlijk is er met een gezonde pony op de grond ook wel meer te doen dan er toen met mijn poown mogelijk was, maar rijden is voor mij toch wel een groot deel van het plezier. Maakt dat mij dan maar meteen tot een slechte verzorger? Hoewel ik nooit miep als er klusjes moeten gebeuren, zou ik geen paard willen voor de klusjes alleen :o

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:43

nee maakt je geen slechte verzorgster ;) jij was er ook toen je niet kon rijden en hebt je bewezen.
Ik snap best dat rijden een groot deel van het plezier is.
Maar voordat rijden erbij komt kijken wil ik persoonlijk gewoon eerst dat mijn verzorgster bewijst dat ze ook de andere dingen kan , paard en spullen met respect behandeld en de verantwoordelijkheid heb om ook iedere keer te komen als er niet gereden kan worden. En eerlijk is eerlijk.. die situaties waarin er niet gereden kan worden komen altijd wel eens voor. En ik wil niet een verzorgster die dan denkt dat ze dan wel een keertje stiekem over kan slaan. :')

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:52

Natuurlijk komen die dagen/weken of maanden voor, maar als er helemaal geen uitzicht is op zelfs uitstappen, dan denk ik dat ik toch wel afhaak. En dat is toch wel bijna beschamend om toe te geven, als de ene na de andere potentiele verzorger roept dat wel of niet rijden ze niet uitmaakt :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:45

Ik vind het ook zeker fijner als mijn bijrijdster eerst vanaf de grond begint met gronwerk en heb ik er een goed gevoel bij mogen ze er van mij best eens opkruipen waar ik bij ben (kan ik gelijk zien hoe dat gaat), want rijden hoort er wel een beetje bij maar zie ik dat ze alleen daar voor komt dan is het snel klaar!!

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:57

@ Sharkj; de band is ook het belangrijkste vind ik zelf. Alleen penny meisjes denken daar nogal anders over. Bij sommige gaat het eenmaal alleen om het rijden en thats it. Tja, die zitten er altijd tussen. Ik vind rijden heerlijk maar een dagje lekker tutten met d'r is ook ontzettend leuk. Maakt de band tussen jou en je paard alleen maar sterker.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:58

Zoek schreef:
Ik vind het ook zeker fijner als mijn bijrijdster eerst vanaf de grond begint met gronwerk en heb ik er een goed gevoel bij mogen ze er van mij best eens opkruipen waar ik bij ben (kan ik gelijk zien hoe dat gaat), want rijden hoort er wel een beetje bij maar zie ik dat ze alleen daar voor komt dan is het snel klaar!!

Ja, maar tegenwoordig vinden de meeste mensen/meisjes dat het belangrijkste.. Terwijl de band vind ik persoonlijk veel belangrijker is.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:00

@Susannex
Ik sta gemiddeld zelf 3 a 4 dagen in de week naast me paard I.P.V. dat ik erop ga zitten. Gewoon omdat het lekker is , band kweken en afwisseling voor het paard :j beetje longeren , VD-en , spelen , vrijspringen enz.
Vind dat een verzorgster dat ook moet kunnen en begrijpen.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:02

Narya schreef:
Natuurlijk komen die dagen/weken of maanden voor, maar als er helemaal geen uitzicht is op zelfs uitstappen, dan denk ik dat ik toch wel afhaak. En dat is toch wel bijna beschamend om toe te geven, als de ene na de andere potentiele verzorger roept dat wel of niet rijden ze niet uitmaakt :P

Kan ik me wel iets bij voorstellen hoor..

Mijn paard is nu onderdeel van mijn leven dus mocht zij maanden niet bereden kunnen worden of helemaal niet meer dan blijf ik toch met heel veel plezier voor haar zorgen. Maar of ik dat met een verzorgpaard had gedaan? Nee denk het niet..

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:02

Sharkj schreef:
@Susannex
Ik sta gemiddeld zelf 3 a 4 dagen in de week naast me paard I.P.V. dat ik erop ga zitten. Gewoon omdat het lekker is , band kweken en afwisseling voor het paard :j beetje longeren , VD-en , spelen , vrijspringen enz.
Vind dat een verzorgster dat ook moet kunnen en begrijpen.

Ja maar dat is ook gewoon hartstikke leuk om te doen met je paard. Inplaats van rijden rijden rijden.
Mijn verzorgbollie word vaak gereden en heb zelf lang niet altijd zin om te rijden dus ga ik lekker met de skippybal aan het werk ofzo. Iets waar ze ook zelf plezier in heeft. Al is ze heel graag aan het werk.
Ja dat moet een verzorgster ook begrijpen, het is jou paard en niet die van de verzorgster. :)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:09

Toch lastig want we zijn het eigenlijk allemaal met elkaar eens, eerst een band opbouwen en leuke dingen doen vanaf de grond en daarna dan zien we wel verder. Maar als ik een reactie krijg is het nooit de juiste....zou je toch denken dat we vanaf hier de juiste verzorgster met dezelfde interesse moeten vinden als we het bijna allemaal zo met elkaar eens zijn.... :D :D

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:10

Zoek schreef:
Toch lastig want we zijn het eigenlijk allemaal met elkaar eens, eerst een band opbouwen en leuke dingen doen vanaf de grond en daarna dan zien we wel verder. Maar als ik een reactie krijg is het nooit de juiste....zou je toch denken dat we vanaf hier de juiste verzorgster met dezelfde interesse moeten vinden als we het bijna allemaal zo met elkaar eens zijn.... :D :D

Ja als we niet zo ver bij elkaar vandaan woonde. Ik zou er best nog een verzorgpaard bij willen maar helaas wonen jullie voor mij te ver weg..