Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 13:54

Super deviltjh! Veel plezier ermee ;)

Lianne86 schreef:
En het paard kost me even veel of ie nu in de wei staat, of iemand gaat iets met hem doen...

Nou, eigenlijk niet hoor .. want als iemand er iets mee gaat doen dan heb je materiaal wat verslijt, of stuk kan gaan, om nog maar niet te spreken over het paard zelf .. Doorgaans toch meer risico als er iets mee gedaan wordt dan wanneer hij in de weide staat.. (al kan er natuurlijk altijd iets gebeuren).

Heb reactie gehad hier .. Ze wist niet hoeveel zin grondwerken nog had als hij bijna niks meer kan zien en hoopt dat alles goed blijft gaan met hem. Ik weet het niet .. ze vraagt helemaal niet of ze eens langs mag komen ofzo ... Als ik een verzorgpaard zou hebben en die zou iets medisch hebben dan zou ik toch wel eens een keertje willen gaan kijken .. Of denk ik nu zo raar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:23

Nope Sabine is niet raar, ik had er al gestaan!

Mijn verzorgster wil als het even kan er ook zelf bij zijn als de DA komt, al is het maar voor enten....

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:48

Dat is niet raar sabine! Ook toen mijn verzorgpaard toendertijd artrose had, ging ik ook nog steeds.

Ach er zijn rare mensen.. Net als waar ik bando van heb gekocht.
Super leuke meid, ze had het moeilijk toen we kwamen halen (logisch), maar wilde heeel graag een keer langskomen.
Nou natuurlijk, leuk juist! Maar tot op heden niks..
Net als dat ze allemaal oude fotos zou sturen van bando, ook van toen hij nog grijs was. Ook niet..
En heb haar op facebook, dus ze kan regelmatig mijn updates zien wat betreft zijn blessure.. Ik heb niet 1 reactie van haar gehad, of berichtje. Had haar 1x geappt over zijn blessure, maar ze toont verder geen enkele intresse (ik zou bijv is een berichtje sturen van, joh hoe is het met hem?)
Maargoed, ik vind het maar raar. Krijg er een vreemd gevoel van!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:52

Dat vind ik inderdaad ook wel een beetje apart Sabine... Hoezo zou grondwerk geen zin hebben in haar ogen, als hij toch blind is? Grondwerk gaat niet om het zicht van het paard...

Ik heb, als het goed is, vandaag een bijrijdster gevonden!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:58

wat fijn jorinda!

dahlia,
wat waardeloos eigenlijk dat ze gewoon niet reageerd.
of uberhaupt geen intresse toont :n

sabine dankje.
ik zou evengoed nog intresse tonen,
bokt vragen om tips wat je WEL met een blind paard kunt doen.
en in het begin vooral lekker veel kroelen.

Zocht eigenlijk een paard dat naar je toe komt en lekker knuffelt enzo.
nu heb ik de keus uit 3 en zijn ze allemaal knuffelig.
maar ik denk dat ik met eerste indruk al gezien heb welke het gaat worden,
Nooit gedacht zelfs de keus te hadden :o

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 17:10

Sorry dat ik me toch weer meld maar wil even reageren.....ik zou meteen bij jou paard staan Sabine!! Bij mijn verzorgpaard stond ook een hele oude merrie van de eigenaresse. De merrie had regelmatig wat maar was niet mijn verzorgpaard....maar toch iedere keer als ik er was keek ik meteen naar haar, mestte haar en als er wat was belde ik direct de eigenaar om te vragen of het gedrag normaal was. Dit deed ik uiteraard ook bij mijn verzorgpaard maar die was nog jong dus niet veel aan de hand. De eigenaresse wist dat ik ook veel om het oude beestje gaf dus was er wat melde ze het direct en ook k stond meteen op stal om te zien of ik wat kon doen. Niet iedereen waardeert dat maar gelukkig bij mij toen wel, nu met mijn verzorgster hoef ik daar ook niet op te rekenen ben ik bang. Ik ga verhuizen volgende weel maar dan is ze er niet. Ze komt erna wel weer als ze wat kan doen :( ben erg blij met haar maar op ze rekenen kan je niet meer. Het is niet meer zoals vroeger :o ze komen als er wat gedaan kan worden anders niet....dus volg je gevoel, iemand die zo reageert en niet komt lijkt me je pony, die echt aandacht nodig heeft van iemand die van hem houd niet waard!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:41

[ITP] Oud, blind, 'afgedankt' maar zo'n prachtig dier! <3

En zo stom .. eigenlijk kan je gewoon nog dingen met hem doen, heb ik vandaag ontdekt .. Ik merkte eigenlijk heel weinig verschil met ervoor (hij moest alleen even héél goed kijken om de piste binnen te gaan, daar liggen treinbielsen aan de ingang, en toen ging hij nog bijna op zijn snufferd :(:) :') Maar met buitengaan ging het prima :Y) ). Ik weet niet of je nog gewoon grondwerk kan doen met lichaamstaal & stick enzo, dat lijkt me moeilijker worden .. Maar er zijn zeker nog mogelijkheden .. Alleen weet ik niet of ik die mogelijkheden aan de verzorgster wil geven :o

Wat hij vandaag bij mij deed, vooral het moment dat hij dat voetje gaf, ik kan er nog steeds niet bij, prachtig gewoon. En alles zo vertrouwt! We hebben ook even gewerkt aan het binnen- en buitengaan van de weide, daar had hij een probleem mee, maar dat ging ook al snel heel fijn.

Dus ja, ik weet niet eens hoe ik op die mail moet reageren :o En uiteraard had ik zoveel vertrouwen dat ik haar een sleutel van mijn kastje heb gegeven, eerste keer dat ik dit doe ... Ze mocht doen wat ze wilde en wanneer ze wilde (wel steeds even op de hoogte brengen) maar sindsdien is er niet meer veel gebeurd..

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:25

Zoveel mensen die iets zoeken...waarom miet in mijn regio? Staal van 10 rondom driel...pff hoe moeilijk kan t zijn...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:02

Aargh ;) Ruzie met mijn pc...

Maarja... Bij mij is een verzorgster een keuze van pony in conditie of een grasmaaier die 1x week wat rondhobbelt... Pony doet het beter als ie een beetje aan het werk wordt gezet (als in beter in zijn vel, vrolijker en gewoon energie kwijt)... Dus vandaar dat die keuze gemaakt is.... En mjah... Ik ben daar misschien te makkelijk in, bij mij zijn er ook dingen kapot gegaan, bij mijn zusje ook, bij mams volgens mij nog niet (die wandelt alleen met hem...) maarja... dingen gaan kapot... Ik heb alles 2x (spaartic? :p) dus mjah... dan kan ik alles in de kast laten hangen en verstoffen, of ik laat iemand plezier met mijn pony hebben en voor het beest is het ook goed ;)

Ik heb zelf ook altijd gratis gereden, dat scheelt misschien ook wel... Maar ik heb wel zoiets van (ja, dit ligt echt aan mij... Ik heb het afgelopen jaar te veel mensen gehad, te veel mensen die gewoon dingen deden dat ik achteraf denk van "god, was ik er maar nooit aan begonnen"... Dat ik er zelfs over nagedacht heb om iemand gewoon te gaan betalen om hem te rijden.. (Iemand uit de buurt, ouders hebben pensionstal, jongen rijdt heel veel paarden, maar rijdt ontzettend netjes en eerlijk...) Heb serieus overwogen om hem gewoon te gaan vragen... Gewoon zodat ik wist dat mijn paard gewoon goed beweging kreeg en in hem gewoon echt vertrouwen heb...

Ik maak alleen rustige bosritjes of rij een half uur/3 kwartier in de wei... Dus voor de conditie is een verzorgster niet eens echt nodig (dat kan ie ook aan zonder verzorgster) maar het is gewoon voor mijn gevoel... En mjah, dan laat ik die slijtage maar voor lief.. iets dat een half jaar in de kast hangt, kan ook opeens stuk gaan als je het weer pakt, dus mjah... en het blijft gewoon vertrouwen.... (Heb wel het geluk dat ie sowieso niets te kort komt of wat dan ook, elke dag aandacht etc.)

En de feiten die nog meer meespelen: hier worden meer paarden aangeboden dat dat er verzorgsters rondlopen volgens mij :') Als ik naar mijn verzorgster kijkt, die helpt bij ons op stal nog iemand anders, rijdt nog een paard op een andere stal etc... Dus dat speelt natuurlijk ook mee... Verzorgsters kunnen hier "shoppen"... En dan de afgelopen jaren, wat voor verzorgsters (niet alleen bij mijn paard toen ook van stal/huisgenoot we allemaal wel niet gezien hebben, wat voor drama etc. Dan mjah.. ben je al heel blij als je iemand hebt die het een beetje goed doet :p (Dat zeg ik ook heel eerlijk... In het begin was ik een stuk kieskeuriger... Nu heb ik het afgelopen jaar ook iemand laten komen die veel minder ervaring had, maar wel enthousiast over kwam en wilde leren/lessen etc. Niet dat het iets geworden is, maar merkte dat ik zelf "makkelijker" daarin ben geworden.. Zelfde is met discussies; iemand mag best op een andere lijn zitten nu... (bij huidige verzorgster --> qua verzorging) maarja nu heb ik ook zoiets van "kom met goede argumenten en zo niet: mijn paard, mijn regels :+ (argumenten als "op de andere stal..." tellen dus niet ;)) Terwijl ik eerst heel bewust op zoek was naar iemand die dat ook had, die met alles op 1 lijn zat... (Wat niet te doen was overigens :p)

@Sabine, wat meer vragen waren logisch geweest, maar misschien durft ze dat nog niet meteen te vragen, mail eens terug en kijk wat voor reactie je krijgt? Misschien is het een onzeker meisje die zoiets heeft van "ik heb geen ervaring, ik zal eerst vragen of ze uberhaubt iemand zoekt die geen ervaring heeft?"

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:07

Lianne, woonde jij maar hier in de buurt. Jij hebt precies zoiets wat ik zoek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:45

Pff, waarom woont iedereen toch zo ver weg. Ben nog steeds zoekende :')
Verder ook niets meer gehoord van iemand bij wie ik misschien op mocht passen. Dus daar ga ik vandaag ook nog maar even langs. Zit niet echt mee haha

En jullie? Al iemand gevonden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:04

@ Lianne86 : ik snap niet goed wat je bedoelt? Als jij een paard verzorgt en die blijkt medische problemen te hebben, dan vraag je toch op z'n minst of je eens langs mag komen, niet? Dat je niet zomaar spontaan komt ok (alhoewel, als je de leeftijd ervoor hebt en de toestemming.. ;) ) maar je wil dan toch wel eens gaan kijken naar je paardje hoe het nu zit, niet?

Nuja, heb haar gisterenavond een mail gestuurd en vlakaf gevraagd hoe zij de toekomst ziet. Heb het idee dat ze het allemaal zo'n beetje in mijn schoenen schuift, dat ik maar moet beslissen zeg maar, maar ik wil gewoon weten hoe zij erover denkt ...

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:10

Dat kun je d'r moeilijk kwalijk nemen, meestal is het ook zo dat de eigenaar beslist :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:35

Maar jij zou je dus gewoon niet meer laten zien? Ook niet op de al eerder afgesproken dagen?

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:38

ik snap het antwoord van narya niet.
Sabine heeft haar duidelijk verteld dat ze gewoon mag komen en dat er eigenlijk niet heel super veel veranderd.

ieder normaal mens ( die het woord medelijden en zorg kent ) zou een kijkje nemen,
ik in ieder geval wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:43

Ja nou, voor mij verandert er niet super veel, maar ik weet niet hoe dat voor de verzorgster zit natuurlijk .. Het verschil tussen een paard anderhalf jaar kennen of 3 weken denk ik .. Het vertrouwen tussen hen zat nog niet zoals het tussen de pony en mij zit natuurlijk. Is ook normaal, maar ik weet niet of het dan in deze situatie handig is om de verzorgster er mee door te laten gaan, of dat ik de pony meer plezier doe door er gewoon zelf wat mee bezig te zijn ... Maar dat neemt niet weg dat ik ze eigenlijk wel had verwacht op de dagen die al eerder waren afgesproken, of op zijn minst de vraag of ze nog mocht komen of even mocht komen kijken hoe het ermee was ofzo ..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:47

Dat weet je nooit als ze niet komt,
voor mijn gevoel is het dan: we zien wel hoe het paard zich erbij voelt en gedraagt.
ze had best kunnen komen of anders reageren op je vragen

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:49

Nee, dat is een reactie op dit

[***] schreef:
Heb het idee dat ze het allemaal zo'n beetje in mijn schoenen schuift, dat ik maar moet beslissen zeg maar, maar ik wil gewoon weten hoe zij erover denkt ...

Jij hebt het gevoel dat jij het maar moet beslissen, maar dat is toch in feite ook zo?
Ik begrijp uit je eerdere posts dat jij nog niet weet of je met haar door wilt gaan. Als je dat ook zo naar haar gecommuniceerd hebt snap ik best dat ze zich een beetje afwachtend opstelt, want het is voor haar ook een onzekere situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:54

Ik heb gezegd dat ik niet weet hoe de toekomst er voor de pony gaat uitzien, en dat weet ik ook gewoon niet .. Heb niks gezegd over dat ik niet weet of ik met haar wil doorgaan of niet, dat hangt van de pony af, maar dat weet ik op dit moment niet .. Als ik dan vraag hoe zij erover denkt en ik daar alleen op terug krijg dat het waarschijnlijk moeilijk is om grondwerk te doen met een pony die niet ziet en dat ze hoopt dat het goed gaat met hem.. tja .. voor mij klinkt dat een beetje als een afscheid ofzo, niet? Daarom dat ik nu nog eens specifiek gevraagd heb hoe ZIJ het allemaal ziet, of ze er nog mee wil doorgaan of niet .. Moet zij beslissen vind ik, kan ik niet voor haar doen.. Ik kan wel zeggen dat het voor de pony nu niet goed is, maar dat weet ik eigenlijk gewoon niet .. Ik weet niet wat goed is, maar als zij nu al iets heeft van "voor mij hoeft het niet als de pony blind is" dan heb ik liever dat ze mij dat gewoon zegt .. Dat gevoel heb ik nu namelijk, maar als ze het niet zegt blijft het maar een gevoel natuurlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:19

Ik begrijp het wel hoor. Jij wil duidelijkheid, maar zij ook. Dus ik vind het goed van je dat je het toch met haar bespreekt :j

Zerline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:45

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een heerlijk paardje waar ik lekker mee kan buitenrijden! Helaas zijn zoveel advertenties gewoon boven mijn budget :(. En ik wil het zo graag betalen, maar ik kan het gewoon niet betalen :(. En ik werk dan ook zo hard om nog lekker paard te kunnen rijden. Ze zeggen dat geld niet gelukkig maakt. Nou ik ben alleen gelukkig met paarden, maar zonder geld geen paard :(. Maar ik snap nauurlijk wel dat bijvoorbeeld 75 p/m voor 3 dagen echt heel weinig is alleen heb ik het niet.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:51

nou zerline,
ik denk dat het gewoon komt omdat er al best veel aanbod is in zoetermeer,
zie zoetermeer best vaak voorbij komen.

en in limburg mag je al blij zijn als iemand zich aanbied, of een paard aanbied.
van beide kanten weinig imago.

toevallig dat ik nu wel iets heb. bleek dat er best veel zochten, alleen vroeger ze dat altijd viavia ( ofterwijl, nooit via internet )

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 15:46

Lastig Sabine. Wat je noemt, over nog maar 3 weken aan de slag zijn met je pony, zal zeker wel verschil uitmaken. Dat is natuurlijk een korte periode, zeker als je bijvoorbeeld maar 2 keer in de week komt als bijrijder en 5 keer als eigenaar. Ik weet natuurlijk niet op welke basis jullie zijn begonnen, maar ik kan me wel voorstellen dat ze je of de ruimte wil geven om na te denken hoe nu verder, of dat het niet (meer) helemaal aan haar verwachtingen voldoet. Maar in beide gevallen zou het fijn zijn als ze dat zou melden inderdaad. Denk toch dat ik zelf wel zou komen, al was het maar voor de vorm en om te bekijken hoe ik me erbij zou voelen..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:56

[***] schreef:
@ Lianne86 : ik snap niet goed wat je bedoelt? Als jij een paard verzorgt en die blijkt medische problemen te hebben, dan vraag je toch op z'n minst of je eens langs mag komen, niet? Dat je niet zomaar spontaan komt ok (alhoewel, als je de leeftijd ervoor hebt en de toestemming.. ;) ) maar je wil dan toch wel eens gaan kijken naar je paardje hoe het nu zit, niet?

Nuja, heb haar gisterenavond een mail gestuurd en vlakaf gevraagd hoe zij de toekomst ziet. Heb het idee dat ze het allemaal zo'n beetje in mijn schoenen schuift, dat ik maar moet beslissen zeg maar, maar ik wil gewoon weten hoe zij erover denkt ...

Ja, maar onzekerheid is misschien niet zeker weten of ze wel geschikt is en vanuit daar dat nog niet meteen durven te vragen? Ik zit even te denken, ik vraag het volgens mij ook niet meteen. Eerst even een beetje aftasten wat voor iemand de eigenaar is, of ze mij uberhaubt geschikt vinden etc. (Stel ik heb geen ervaring met grondwerk of wat dan ook, en dat wil diegene juist, dan zou ik ook niet meteen vragen of ik mocht komen.... misschien wel via mail wat meer vragen stellen... maar niet meteen "kunnen we een afspraak maken"....

Voorstellen, vragen of ze nog op zoek zijn etc... Mjah ik weet het ook niet

Ik ben weer op zoek btw... Het kind stopt ermee.. (en nu heb ik het even helemaal gehad....)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:04

Sorry.. moet het even van me afschrijven...

Ik kreeg gisteren een appje of mijn pony kan springen.. want dat wilde ze een keer gaan doen... Geen probleem mee, dan rijden we een keer naar het oefenterrein van de ponyclub, daar staan goede hindernissen dus mjah, maken we er even een uitstapje van... (losrijden op de weg heen, wat sprongetjes en weer terug... mooi ritje :) deden we eerst ook wel eens met een vriendinnetje van me....

Krijg ik net te horen van mijn zusje dat ze vandaag zelf hindernissen wilde gaan maken met wat spullen van stal... NIET veilig dus... Dus mijn zusje zei dat het niet mocht... "Ik heb toch nog 5 andere paarden om te rijden, dus ik stop.." Echt... Voor mij geen pubers meer.... (sorry voor degene die wel echt ergens voor gaan.. maar ben het wispelturige gedrag ontzettend beu even :S)

Dus mjah... Ik zei al.. nooit te vroeg juichen :') pessimisme was dus niet voor niets :')

En wat ik nu wil? GEEN idee... Ze komt iig niet meer terug, heb het nu echt even helemaal gehad...