ik vind het raar want sommige mensen worden juist betaald om voor ze te zorgen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
FabiDjester schreef:je kan vragen of je inplaats van geld betalen alle klusjes mag doen of een paar
ik vind het raar want sommige mensen worden juist betaald om voor ze te zorgen
. Ik moet ook zeggen dat de bedragen die ik hier voorbij hoor komen een schijntje zijn op het moment dat je een baan hebt
.
kan je vertellen, ze verdient er een leuk centje mee als ze mensen vindt...)
)
)
)
Maar ik mis in advertenties soms een beetje de "stal"; heel leuk dat iemand bedrag x wil krijgen om ?x op een paard te rijden/verzorgen etc. maar bij de helft van de advertenties heb ik geen idee wat ik er voor terug krijg qua faciliteiten op stal. Misschien is dat handig voor de mensen die hier niets over inzetten, en ook voor verzorgsters die iets zoeken... "Wat zijn je eisen", hier ooit iemand gehad "ow er is hier geen binnenbak" en ze was afgeknapt... (Sindsdien zet ik het ook in de advertentie.... want het is voor mij een bewuste keuze, de stal met binnenbak is goed, maar ik vind dat ze te weinig buiten komen --> ben verhuisd, paard staat op 1...)
Maar ik vraag me echt af of het uiteindelijk uitmaakt of je een bijdrage vraagt.... Ik ben zelf altijd bang geweest dat hierdoor juist een goede ruiter afknapt omdat die financieel niet in staat is om het te betalen en daarom niet reageert.. (En ik vond het gewoon heel lastig om iemand te vinden!) En ook gevoelsmatig, als je iets huurt, kun je voor mijn gevoel, meer bepalen... (Wat niet is, eigenaar heeft het voor het zeggen, maar gevoelsmatig) en of je dan serieuzere mensen krijgt... Geen idee... Je moet denk ik geluk hebben, of je nu niets vraagt, of bij wijze van 1.000 euro per maand.. Verplicht lessen nemen is dan nog de beste oplossing, paard wordt er beter van, ruiter ook dus de meerwaarde van de verzorger ook...
) Ik vond het namelijk heel logisch omdat ik vroeger ook nooit een onderscheid maakte, je had verzorgpaarden waar je op mag rijden, en verzorgpaarden op wie dat niet mag... Maar beweging geven d.m.v. te rijden hoort gewoon bij de "verzorging" die ik voor mijn paardje wil :p
)
. Dat is niet mijn probleem, dan moeten ze niet reageren op mijn advertentie
. Sowieso wil ik alleen volwassenen bij mijn paarden. Ik ben eerder geneigd om bij bestaande bijrijders het bedrag een keer te laten varen dan vooraf bij mensen die ik niet ken.
Bevalt prima zo! Sees schreef:Ook € 100,- voor 2 dagen per week vind IK redelijk. Dat is alsnog slechts € 12,50 per keer. En dat voor iemand van 15 € 40,- veel geld is, heb ik geen boodschap aan. Dat is niet mijn probleem, dan moeten ze niet reageren op mijn advertentie
. Sowieso wil ik alleen volwassenen bij mijn paarden. Ik ben eerder geneigd om bij bestaande bijrijders het bedrag een keer te laten varen dan vooraf bij mensen die ik niet ken.
heb ik tenminste een leuk beest onder mijn kont en alle vrijheid) Mocht ik hier iets gaan zoeken, dan maak ik voor mezelf een afweging wat ik het waard vind. Het probleem is voor mij vooral de "reistijd" nu... En hier zijn paarden gewoon een stuk duurder, ben ik me ook van bewust... Maarja... Het is gewoon persoonlijke keus, als ik geen eigen paard had gehad, was het ook anders geweest hoor 
Dus leeftijd zegt voor mij vrij weinig...En eerlijk is eerlijk, het aanbod van paarden is hier in de omgeving redelijk hoog. Dus dat speelt ook mee, als ik een bijdrage vraag, dan weet ik dat mensen liever naar een ander gaan, waarom betalen als je het ergens anders gratis kan? (Straal van 10 km, stonden toen ik keek er een stuk of 6 "gratis" aangeboden, en nog een paar met bijdrage...) Dus dat speelt ook mee... En dan nog was het lastig om iemand te vinden. Terwijl als ik dat hier in de randstad zou doen, ik het voor het uit kiezen zou hebben waarschijnlijk
(hoewel ik denk dat er gewoon weer een eigen paard zou komen).
), eerlijk is eerlijk, eigen paard blijft fijner
gewoon alle vrijheid, wel ook al het risico, maar wel de vrijheid om te beslissen wat er wanneer moet komen etc. Denk sowieso niet dat ik die nog ooit op kan geven
jeej, kan ik niet) zie je advertenties met een aardig bedrag... Natuurlijk kost een shetje ook geld, maar voor een beetje poetsen en wandelen ga ik sowieso nooit betalen. (Mennen kon dat shetje toevallig ook niet, anders is dat weer een substituut voor het rijden
Dan had het nog redelijk kunnen zijn)
(nouja, DA kosten heb je niet, maar een nieuw zadel, nieuw hoofdstel, toch een keer een massage omdat ie een beetje vast zit... etc
Dus nee, voor mij is een verzorgpaard dan bijna even duur... En vind maar eens een verzorgpaard met zo veel vrijheid
is ook niet te doen.. Lianne86 schreef:Ik ben alleen zo'n tut die ook als is het een verzorgpaard, zich nog overal druk om kan maken(nouja, DA kosten heb je niet, maar een nieuw zadel, nieuw hoofdstel, toch een keer een massage omdat ie een beetje vast zit... etc
Dus nee, voor mij is een verzorgpaard dan bijna even duur... En vind maar eens een verzorgpaard met zo veel vrijheid
is ook niet te doen..

Maar ik merk heel erg dat ik zelf geen verzorgpaard meer zou kunnen hebben of ik moet iemand tegen komen die echt op 1 lijn zit. Gewoon omdat je door de jaren heen je eigen manier van "paard houden" hebt ontwikkeld en merk toch wel dat veel mensen niet op 1 lijn zitten met wat belangrijk is... (Bij mij gaat bijvoorbeeld veel naar buiten, boven een binnenbak, dat is ook niet bij iedereen), dat terwijl ik vroeger alles goed had gevonden zolang ik het paardje maar mocht verzorgen, dan paste ik me wel aan.... Je wordt kritischer ofzo? DatBenIkNou schreef:En rij je met z'n 12-en rondjes in de bak......
Wij betalen alleen aan stalling al 325,-, tel daar hoefsmid, dierenarts en alle overige kosten eens bij op?! Zit je gauw aan de 400,- in de maand.
maar daarna ga ik lekker bijrijden hoor. Ik denk niet dat ik nog aan eigen paarden begin. Heb je al die zorgen niet of iig minder. Ik ben nu weer een halve rug kwijt aan een of andere vage kreupelheid van mijn bonte vriend :'(.
. Ook osteo's TA, DA, HS etc regel en betaal ik.
.
ben al blij toe dat ze me ontlast. Ik werk 40 u per week en zij komt een x aantal dagen met haar wandelen en spelen zodat me pony niet alleen maar op stal staat
Ze koopt wel is een peentje of een appeltje maar dat is volledig op haar eigen initiatief.