Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:45

Sabine, bedoel je marktplaats of de bokt markt
Op boktmarkt kan je gewoon Zutendaal intypen dan krijg ik 4 hits
MP heb ik geen idee van

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:45

Neen, echt marktplaats :j Omdat we toch niet zover van de grens zitten en dan is er via die weg misschien wat te vinden .. Maar dat werkt dus blijkbaar niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:48

Ik heb op MP Zutendaal in getypt en dan paarden bij het keuze menu maar ik krijg geen hits voor paarden

Is dit iets voor je om te zoeken:

http://petites-annonces.kijiji.be/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-12 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:49

Volgens mij werken Belgische plaatsen niet op MP, daarom dat ik al regio Maastricht wilde doen, maar ook dan krijg ik advertenties die 150 km hier vandaan zitten enzo :+

Ik kan trouwens hier op de boktmarkt geen zutendaal intypen? Dan krijg ik een foutmelding..
Een andere plaats gaat wel, maar zutendaal niet.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:51

Op mp verzorgster intypen bij zoekopdracht "enter" dan links aanvinken dieren/oppas/verzorging/les dan je postcode en aantal kilometers invullen en dan kan je ook nog links aanvinken of je een verzorgster of bijrijder zoekt.

Meestal komen er wel een paar naar voren....succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:52

oeps das wel erg ver weg, ik had nog een link gevonden

http://petites-annonces.kijiji.be/

Misschien is dat wat?

Ik had zutendaal gewoon in het eerst vakje getypt en kreeg 4 hits, jouw advertentie en nog 3 anderen.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:16

Sylvia, bedankt voor de hulp!
Advertentie staat er op. Woonplaats moet ik nog even neerzetten.
Thanks +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:33

Staat er goed op Lies1994!
Als je de plaatst erop zet kijk dan gelijk even naar een paar ontbrekende hoofdletters.
Graag gedaan & Succes!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:53

Oh wat stom van de hoofdletters. Ben zo gewend dat het vanzelf gaat (op mobiel) dat ik soms even vergat dat het met de computer niet zo werkt. Ik zal het z.s.m bijwerken, staat wel zo netjes. Jammer dat bijwerken niet op mobiel gaat. Moet er nu dus eventjes mee wachten.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:40

ik zoek ook nog steeds een bijrijder.. Zucht.. Erg lastig om iemand te vinden!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 10:16

lies1994 schreef:
Sorry dat ik er zo tussen spring.
Hier is juist het tegenovergestelde, er zijn hier zo veel maneges/stallen maar er is geen enkel bijrijdpaard te vinden.
Dit wil ik omdat ik na mijn opleiding een eigen paard wil kopen maar voor dat ik die beslissing maak wil ik eerst de ervaring hebben met een bijrijdpaard. Dat ik al kan leren de verantwoordeijlheid te nemen.
Ik zoek een paard in oud-beijerland. Niet verder want dan ben ik afhankelijk van de bus en dan ga ik het qua tijd niet redden. Ik kan dan iedere avond komen en in de weekenden iedere middag/avond.
Ik zal hier denk ik niet veel mee bereiken maar niet geschoten is altijd mis zeg ik dan maar

Niet vervelend bedoeld maar:
Er staan wat dubbele dingen en foutjes in je advertentie, hij leest niet erg prettig eerlijk gezegd.
Wat ik me als eigenaar zou afvragen is waarom je geen bijdrage wil betalen, maar wél iedere dag kan/wil komen en wel lest op een manege met Haflingers waar je neem ik aan ook voor betaald?
Dan kan je dat geld van die lessen toch ook besteden aan je verzorgpaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:30

Zo zie je maar weer smaken verschillen, voor mij is het wel duidelijk en goed.
Lies1994 kijk of je er je voordeel mee kan doen...

@HalloDan dan betaalt ze toch dubbel....
Mijn verzorgsters/bijrijdster betalen ook niets, ze betalen wel de rijlessen.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:35

Er zit een heel verschil in tussen "leskrijgen" en op een verzorgpaard rondhobbelen :')

Ik wil eerlijk gezegd ook niet betalen... Waarom? Omdat ik mijn geld beter kan gebruiken... (maar ik ben ook niet meer op zoek, als ik hier iets tegenkom leuk... anders is het jammer...)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 11:57

Ik vraag geen vergoeding maar wil wel dat ze les nemen en dat is voor eigen kosten! Rijden ze daarbij nog op een manege en geen geld voor les op mijn paarden dan houd het op en word het niet rijden...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:03

Mjah, maar voor lessen betalen vind ik al heel anders dan gewoon "rondhobbelen". Lessen op een manege vind ik ook weer totaal anders dan op een "prive-paard". Want meestal zit je dan niet met 10 mensen in een bak en krijg je veel meer aandacht. Toch zie je het nog vaak, mensen met een bijrijdpaard die vooral voor de gezelligheid op een manege blijven rijden :)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:46

Als ik een bijrijdster heb dan stel ik als voorwaarde dat ze rijles nemen helaas bij de meeste duurt dat heel lang eer ze er aan beginnen ze willen dan eerst wennen aan het paard zeggen ze dan de laatste heeft hier bijna 2 jaar gelopen en de rijlessen zijn op minder dan 2 handen te tellen steeds was er weer uitstel. :\
Nu heeft ze dan wel veulens gehad, maar goed dat kost ook geen tig maanden. :n

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 02:11

Ik denk dat er een groot verschil zit in het willen laten rondhobbelen op je paard tov het willen laten rijden op je paard en ik denk dat heel veel verzorgers/bijrijdsters zich daar op verkijken.
Die gaan/willen lekker een paardje rijden en verder geen verplichtingen, beseffen zich niet dat ze een paard door hun gehobbel naar de klote rijden.
Helaas hier al veel te veel mee gemaakt. -O-
Ik als goedgeloverig geval tegen een betweterig geval.
Resultaat een paard dat zo verschrikkelijk scheef is dat we niet echt weten waar te beginnen |( |(

cl@udia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 03:26

ik heb niet alles gelezen hoor...wat een groot topic 8-)

tegen mensen die een verzorgpaard zoeken wil ik zeggen;
als je niks of weinig wil betalen, wat heb jij dan te bieden?
waarom verwacht je van iemand om alle kosten te betalen voor een paard, en het risico te lopen dat jij er een ongeluk mee krijgt?

tegen mensen die een verzorgpaard aanbieden wil ik dit zeggen;
als je er geld voor vraagt, wat heb jij te bieden
een goed getrained paard wat een plezier is om te berijden?
een goede facciliteit met een buiten/binnenbak?
is het een vol pension of moeten er stallen gemest worden?

ik vind van allebei de partijen dat er soms onredelijke dingen gevraagd worden
en als je een vergoeding ergens voor vraagt, dan moet je wel iets leuks te bieden hebben
veel mensen hebben een verzorger die practisch het paard voor ze trainen, en daar moeten ze dan ook nog voor betalen...
aan de andere kant zie ik mensen verwachten gratis een paard te mogen gebruiken, en zich niet realiseren wat de kosten zijn van het dier

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 08:47

Dat als je geen geld heb, heb je als verzorger niks te bieden slaat helemaal nergens op . Sowieso zou ik voor een verzorgpony niet betalen. Bijrijdpony wel :j

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:09

Lijkt me heel duidelijk in bovenstaande post dat ze bij verzorger ook berijden bedoeld. Is even een verschil in naam maar als je even goed leest toch echt wel duidelijk hoor! Ik ben het zéker met Cl@udia eens, het ligt er maar aan wat je te bieden hebt en of het reëel is om daar geld voor te vragen. Laatst las ik een advertentie van een Haflinger op een stal waar alles zelf gedaan moest worden, alleen een buiten bak en de verzorgster mocht alleen wandelen en longeren en er werd een bijdrage van 50 euro gevraagd?! Tsja, welke gekke Henkie trapt daar nou in??? Dan heb je een stalhulp die JOU betaald, dat is toch de omgekeerde wereld?

@Serendip: kan niet iedereen zijn geld wel beter besteden? Je kan nu eenmaal niet álles hebben voor niks? Leuke dingen/hobby's kosten geld? Je gaat toch ook niet naar de kartbaan en zegt: ik wil ff een uurtje karten want dat vind ik zo leuk maar ik heb geen zin er voor te betalen? Dan lachen ze je toch heus uit hoor?!
Ik vind het wat anders als je op een volledige 'doe het zelf stal' staat zonder luxe en waar je al 1,5 uur kwijt bent aan voeren, binnenhalen, stal ect. Maar op de luxere stallingen waar je bijna direct op een leuk sportpaard kan stappen? (ligt natuurlijk aan je ambities, maar dat vind ik een wezelijk verschil)

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:33

heeft er iemand nog tips voor mijn advertentie?
ik mis de paardjes enorm en gaat mij zeker niet om het rijden

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 19:28

Ik weet dat in Rhoon laatst een paardje op bokt stond? (Ja, ik kijk stiekem zelf ook nog om dan te bedenken "nee, moet ik niet doen" :')) Maar dat is zonder auto erg lastig te doen denk ik? (Weet dat het vanaf Zwijndrecht met OV ongeveer een uurtje zal zijn :S)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:28

jenn1988 schreef:

Heb even je advertentie gelezen. Vindt het best netjes. Heb alleen wel wat dingen die mij klein beetje storen.
Zelf heb ik een beetje een "hekel" aan dat iemand veel "ik" gebruik aan het begin van de zin. Dat zijn jouw eerste 3 zinnen persoonlijk zou ik er meer een verhaal van maken dan Ik... Ik... Ik..... Weet niet waarom maar komt altijd een beetje raar over. Verder vindt ik ook irritant dat je zoveel enters gebruikt tussen je zinnen. Ik zou meer een verhaal maken dan een lijstje opsommen zoals het nu lijkt.

Wat ik dus zou doen is bv dit:
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben Jennifer de Rooij 24 jaar oud en woon in Hoofddorp.
Sinds December 2011 gestopt met lessen nemen op de manege ivm de kosten, maar ik heb altijd wel paarden verzorgd en lessen gevolgd zowel met verzorgpaarden als op de manege.
Inmiddels heb ik zo ongeveer 10 jaar rij ervaring opgedaan. Helaas heb ik op dit moment geen verzorgpaard maar ik mis dit ontzettend.

Waar ben ik naar op zoek:
- een paardje/pony ik ben zelf niet zo groot wel wat zwaarder.
- mag best een beetje eigenwijs zijn, hou alleen niet van het bokken en steigeren (kan natuurlijk altijd een keer gebeuren)
- Iemand waarbij het rijden niet noodzakelijk is, waarbij je eerst een band kan gaan opbouwen door middel van bijvoorbeeld grondwerk, wandelen, longeren.
Als het goed voelt wil ik er best de 1e keer een rondje mee rijden om te kijken hoe het voelt.
- helaas kan ik geen bijdrage leveren
- in de buurt van hoofddorp mag oa zijn in: nieuw-Vennep, Hoofddorp, Zwaanshoek enz

Wat mag je van mij verwachten:
- iemand die verantwoordelijk met je spullen en je paard/pony om zal gaan.
- iemand die door weer en wind zal komen.
- iemand die zegt wat ze er van vind en eerlijk zal zijn.

Dus ben je op zoek naar mij?
Laat het me dan weten.
Mail wordt altijd beantwoord.

Zo lijkt het wat korter en duidelijker. Door de vele enters lijkt het een lang lijstje. Voor iedereen anders natuurlijk maar bovenstaande zou mij persoonlijk net even meer aanspreken dan wat je nu hebt.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 20:51

HalloDan schreef:
@Serendip: kan niet iedereen zijn geld wel beter besteden? Je kan nu eenmaal niet álles hebben voor niks? Leuke dingen/hobby's kosten geld? Je gaat toch ook niet naar de kartbaan en zegt: ik wil ff een uurtje karten want dat vind ik zo leuk maar ik heb geen zin er voor te betalen? Dan lachen ze je toch heus uit hoor?!
Ik vind het wat anders als je op een volledige 'doe het zelf stal' staat zonder luxe en waar je al 1,5 uur kwijt bent aan voeren, binnenhalen, stal ect. Maar op de luxere stallingen waar je bijna direct op een leuk sportpaard kan stappen? (ligt natuurlijk aan je ambities, maar dat vind ik een wezelijk verschil)

Ik heb zelf een paard die bij mijn ouders/zusje in de buurt staat. Bijrijdpaard zou aan de ene kant leuk zijn voor erbij omdat ik nu veel verder weg woon en ik per keer 2,5 -3 uur aan het reizen ben ;) Maar omdat ik dus zelf een super fijn beest heb staan, vind ik het zonde van mijn geld :p besteed ik dan liever aan benzine en/of dingen voor mijn paard...

Het is dus niet zo dat ik vind dat bijrijdpaarden gratis moeten zijn ;) maar dat is dus echt puur voor mijn situatie. Kan makkelijk 100/150 euro per maand gaan uitgeven om hier nog 3x in de week te rijden... Maar wat heb ik daaraan? Dan kan ik beter die tijd gebruiken om op en neer te rijden en dat geld ook. Voor mij is het dus om deze reden het niet waard. Koop dan liever voor mijn eigen beest iets en dus de benzine :P

Bij mij is het ook vooral het probleem dat ik mijn paard expres daar heb laten staan omdat je hier kleigrond hebt en ik daar gewoon veel betere faciliteiten en voor mijn paard gewoon een veel "fijner" leven (hij kan er echt niet tegen als ie veel op stal staat). Dus vandaar even de keuze. Verder heb ik met een fulltime baan, studie etc ook geen tijd om voor mijn werk nog te gaan voeren etc. Dus dan ben ik altijd afhankelijk van andere. (Hier in de buurt is geen volpension waar ze veel naar buiten komen). Dat wilde ik dus ook niet....

Ik heb weinig met rijden, dus ik zou het al leuk vinden om bijvoorbeeld 2x in de week een shetlander te poetsen. (Mits die pony dan wel goed verzorgd wordt, want mjah.. 1x in de 3 weken de stal uitmesten, want het is maar een shetje... dat klopt niet in mijn visie, maarja als je het vaker doet --> is het duurder :') neem dan geen paard)...

Had er niet aan gedacht dat het weer zo stom overkwam... (Heb hier vaker gepost omdat ik dus een bijrijder wilde, had daarom ook gedacht dat de meeste mensen de situatie kende ;))

jenn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 21:23

Tigra_ schreef:
jenn1988 schreef:

Heb even je advertentie gelezen. Vindt het best netjes. Heb alleen wel wat dingen die mij klein beetje storen.
Zelf heb ik een beetje een "hekel" aan dat iemand veel "ik" gebruik aan het begin van de zin. Dat zijn jouw eerste 3 zinnen persoonlijk zou ik er meer een verhaal van maken dan Ik... Ik... Ik..... Weet niet waarom maar komt altijd een beetje raar over. Verder vindt ik ook irritant dat je zoveel enters gebruikt tussen je zinnen. Ik zou meer een verhaal maken dan een lijstje opsommen zoals het nu lijkt.

Wat ik dus zou doen is bv dit:
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben Jennifer de Rooij 24 jaar oud en woon in Hoofddorp.
Sinds December 2011 gestopt met lessen nemen op de manege ivm de kosten, maar ik heb altijd wel paarden verzorgd en lessen gevolgd zowel met verzorgpaarden als op de manege.
Inmiddels heb ik zo ongeveer 10 jaar rij ervaring opgedaan. Helaas heb ik op dit moment geen verzorgpaard maar ik mis dit ontzettend.

Waar ben ik naar op zoek:
- een paardje/pony ik ben zelf niet zo groot wel wat zwaarder.
- mag best een beetje eigenwijs zijn, hou alleen niet van het bokken en steigeren (kan natuurlijk altijd een keer gebeuren)
- Iemand waarbij het rijden niet noodzakelijk is, waarbij je eerst een band kan gaan opbouwen door middel van bijvoorbeeld grondwerk, wandelen, longeren.
Als het goed voelt wil ik er best de 1e keer een rondje mee rijden om te kijken hoe het voelt.
- helaas kan ik geen bijdrage leveren
- in de buurt van hoofddorp mag oa zijn in: nieuw-Vennep, Hoofddorp, Zwaanshoek enz

Wat mag je van mij verwachten:
- iemand die verantwoordelijk met je spullen en je paard/pony om zal gaan.
- iemand die door weer en wind zal komen.
- iemand die zegt wat ze er van vind en eerlijk zal zijn.

Dus ben je op zoek naar mij?
Laat het me dan weten.
Mail wordt altijd beantwoord.

Zo lijkt het wat korter en duidelijker. Door de vele enters lijkt het een lang lijstje. Voor iedereen anders natuurlijk maar bovenstaande zou mij persoonlijk net even meer aanspreken dan wat je nu hebt.

Thnx voor de tips, je hebt helemaal gelijk ga het meteen even aanpassen!