Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:10

hmm ik heb zondag die afspraak.. maar mams begint nu al te zeuren; en hoeveel geld gaan ze vragen dan? en wat is dat voor beest? en hoe ga je dat doen met school? Ga je er zelf een baantje voor nemen? en wat doe je daar dan allemaal? en ik ga het niet allemaal betalen als ze veel vragen, bla bla bla -_- en dan te bedenken dat ze zondag mee gaat...

cherell0

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? #1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:24

hihi , maak samen een lijstje met wat je graag weten wil of duidelijk wil hebben .
ik denk dat je moeder gewoon wat huiverig is voor wat er komen gaat , probeer haar er bij te betrekken en blijf kalm ....
laat vooral zien dat je verantwoordelijkheid hebt en het echt kan , ga eventueel eens kijken of je een krantenwijkje kan doen (dan krijgt zij ook echt het idee dat je het meent )

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:21

Hoi allemaal,

Ik wil jullie graag een tip geven die mij al aan verschillende verzorgpaarden/pony's geholpen heeft.
Ze waren wel allemaal voor tijdelijk dus verwacht niet dat je die pony's jaren kunt rijden. Ik zal hieronder uitleggen waarom.

Vandaag ben ik ook even weer intensief gaan kijken naar een paard/pony om te rijden aangezien mijn e-pony 2 weken geleden verkocht is. Zoeken zoeken zoeken, maar niets kunnen vinden via advertenties waarin mensen paarden/pony's aanbieden.
Ik ging het weer anders doen bedacht ik me.

Ik heb op marktplaats gekeken of er toevallig een paard/pony in de buurt te koop staat en waarbij eventueel in de advertentie aangegeven staat dat de reden van verkoop te weinig tijd is.
Zo had ik net een leuke D-pony gevonden, 5 minuten hiervandaan. Ik heb net gebeld en gevraagd wat de reden van verkoop was en dat was inderdaad tijdgebrek. Toen heb ik mezelf netjes voorgesteld (ervaring uitgelegd e.d.) en aangeboden om de pony te rijden voor de verkoop. Vanavond ga ik even langs om de mensen en pony te ontmoeten, en als alles klikt zal ik deze pony gaan rijden voor de verkoop.

Zo heb ik 2 maanden geleden ook een pony gereden voor de verkoop en voordat ik een eigen paard kreeg ben ik ook zo aan 2 paarden/pony's gekomen om te rijden. En vanuit daar gaat het balletje rollen, mensen zien je rijden en weten dat het maar voor tijdelijk is en vragen je daarom misschien ook om hun paard/pony te verzorgen.
Ik wil dus als tip aan jullie meegeven: Kijk op marktplaats voor iets in de buurt, trek je stoute schoenen aan en neem contact op.
Het kan zijn dat ze niet op zoek zijn naar iemand, maar als je het niet probeert zal het je ook niet lukken.

Succes ermee allemaal.
En voor vragen/advies mag je me altijd een PB sturen!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:26

op zich geen slecht idee hoor , maar ik zou me niet willen binden aan een pony die elk moment verkocht zou kunnen worden . en ook al wil ik nog zo graag met paard/pony's bezig zijn , dan nog zou ik dit niet kunnen omdat ik een afstandelijke houding naar de pony zou hebben (en dat maakt zowel de pony als mezelf echt niet beter )

ik weet niet of dit voor andere ook geld , maar ik had er wel erg last van .
ik heb er binnenkort (gelukkig , sorry voor de minder fortuinlijke mensen) zo i zo geen last meer van omdat ik weer een eigen paard aanschaf .

MarleenvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:30

voor de mensen die zich echt willen binden met een pony is dit inderdaad misschien geen optie.
Voor mezelf heb ik het altijd fijn gevonden omdat ik zo de had mogelijkheid om verschillende paarden/pony's te rijden en hier erg veel van geleerd heb.
En bovendien leren mensen je hierdoor ook kennen en leg je dus contacten die later misschien wel van belang zijn.
Ik heb inmiddels veel ervaing met het rijden van verschillende paarden/ponys (door middel van stages via mijn opleiding Paardenhouderij), zodat ik me sowieso niet bind aan paarden/ponys die ik tijdelijk rijd.
Voor mezelf zie ik alleen maar de positieve dingen om paarden/ponys voor verkoop te rijden.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:17

heey hier zit misschien inderdaad wel wat in.. ik heb zondag een afspraak die vrouw heeft ook een paard in de verkoop maar er stond bij dat bruikleen eventueel een optie was, daar ga ik voor kijken...
Maar als ze bijv. te veel geld vraagt ofzo zal ik ook eens op die manier gaan zoeken!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:20

Ik heb niks gehad Cherel?

Alleen ik zoek nog voor een new forest
In waddixveen (vanaf 1 juni)

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 20:48

ik had een pb gestuurd over de plaats waar de dieren staan . ik kijk namelijk voor iemand anders .
maar dat is te ver , toch bedankt :)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:45

vanmiddag gesprekje hihi maar ik moet wel alleen nu.. wat is er allemaal handig om te weten/vragen??

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:48

Golden_Angel schreef:
vanmiddag gesprekje hihi maar ik moet wel alleen nu.. wat is er allemaal handig om te weten/vragen??

Dus je gaat eens kijken? Wow.. Ik kan niet meer volgen in dit topic :Y)

Misschien wat je mag/niet mag?
Redelijk belangrijke vraag :j
Ben nog eens aan het nadenken..

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:02

haha topics volgen qq dat krijg ik ook nooit voor elkaar qq

jups ik ga daar kijken en overleggen qq maar dan is het handig om alles te weten voor je vertrekt en omdat ik nu alleen moet plots is er geen mama die aan alle puntjes denkt qq

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:31

Ik zou sowieso vragen:
- Wil de eigenaar er geld voor, zo ja hoe veel?
- Hoe vaak per week moet je sowieso komen, en zijn dat vaste dagen? En hoe het gaat met ziekte oid waardoor je een keer niet zou kunnen?
- Wat verwacht de eigenaar van jou, dus recreatief rijden of echt wedstrijdgericht?
- Mag je het bos in, wanneer dat aanwezig is?
- Moet je (zelfbetaalde) lessen volgen? Of wil de eigenaar je af en toe eens een lesje geven (als je dat zou willen)?
- Welke klusjes moet je doen? Zoals mesten, voeren, binnen/buiten zetten.

Nouja dit soort dingen dus :) Mijn moeder was wel mee met mij en toen heeft zij vooral invloed gehad op de prijs, wat ikzelf ook wel fijn vond. Ik vind het zelf moeilijk om af te dingen, maar zij heeft er toch 30 euro vanaf weten te praten dus dat is fijn.

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:42

mijn masms wou ook mee maar mama moet vanmiddag waken bij oma. ik had vanmiddag willen afzeggen maar mama zei dat dat geen invloed zou hebben en dat ik alleen wel kon gaan en dat ze wel zou bellen als er ietsgebeurt.

maar dat is idd makkelijk om te vragen. behalve dat bos want ik ga niet op buitenrit bij gebrek aan een ruiterbewijs...

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 12:56

Ik zet even een stipje! Ik ben ook weer begonnen aan de zoektocht naar een nieuw paardje om bij te rijden. :Y)

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:25

enjoy the club!! :D

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 13:31

Woehoe! :D Ik heb al een advertentie gemaakt, dus nu is het gewoon afwachten en af en toe even op marktplaats en de bokt markt kijken :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 15:34

Golden_Angel schreef:
mijn masms wou ook mee maar mama moet vanmiddag waken bij oma. ik had vanmiddag willen afzeggen maar mama zei dat dat geen invloed zou hebben en dat ik alleen wel kon gaan en dat ze wel zou bellen als er ietsgebeurt.

maar dat is idd makkelijk om te vragen. behalve dat bos want ik ga niet op buitenrit bij gebrek aan een ruiterbewijs...

Als je denkt dat je gewoon genoeg ervaring en vertrouwen hebt, vind ik dat je best op buitenrit kan zonder ruiterbewijs. Er zijn echt heel veel mensen die hun ruiterbewijs niet hebben maar toch buiten rijden. Maar als je vindt dat je dat wel echt moet hebben, dan maar niet doen!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:04

ik rijd ook buiten zonder ruiterbewijs :
je moet alleen op natuurgebieden en bijv. de loonse/drunense duinen je ruiterbewijs hebben :j

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:36

OMGOMGOMG
net terug van gesprekje en ben nu trots verzorger van een de geweldige 19 jarige volbloedmerrie lisa!! :D

mag zo vaak komen als ik wil,
20 euro per maand
en mag na een tijdje ook 1 keer per week rijden.
Maar de komende tijd nog niet meteen want ze moet eerst wennen aan me aangezien ze vroeger nogal wat heeft meegemaakt en heel schrikkerig is en aangezien ze 1,5 jaar niet gereden heeft wil de eigenaar haar eerst zelf een paar keeer rijden, dan ik onder toezicht en dan mag ik alleen :D:D

sooooo blij ;d
en daarbij heeft ze 2 shetjes die ik erbij mag doen als ik me verveel!! Ik heb het gewoon getroffen nu!

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:39

Wat mag je nu met haar doen dan maar wat leuk en mag je later elke dag rijdenof 1 keer aleen
En mischien kan je in de rijd dat je noet mag rijden vd doenis ook hel goed voor vertouwen

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:40

Oja GEFELICITEERD MET LISA !!!!!!
En je moet nu je onderschrift veranderen he hahaha

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:42

haha idd

wat is vd? qq

nee niet elke dag, de merrie is wat dun gebouwt en is heel zenuwachtig, maar elke dag ga ik zoiezo zelf ook niet redden, ik heb aan 1 keer over het algemeen wel genoeg :D gewoon lol met je knol :D

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:46

Vd vrijheids dresuur
En wat. Doe je nu met haar als je daar komt
Hheb je een foto van haar

Golden_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:49

nope geen foto :( zal de volgende keer even maken :D

poetsen, troetelen ;p

vd lijkt me niet het slimst nu meteen, ze schrikt van alles en is onwijs onrustig... ik denk de eerste keren gewoon lekker poetsen en troetelen en misschien later een keer vd proberen ofzo :D

joann123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 16:53

Ik bedoel vd ook voor later