Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kelle

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:42

super bedankt..!!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 15:55

Wij zijn ook al maanden op zoek naar een bijrijder/verzorger. Ik heb een advertentie op Marktplaats, Bokt en Speurders gezet. In totaal 4 reacties gehad. 1 vond het toch te ver weg, 2 reageerden niet meer na 1 mail en 1 is 2x geweest en kwam toen even niet ivm Rhino, aangezien ze zelf een shet heeft. Nooit meer iets van gehoord (ik heb haar nog wel 2x een bericht/mail gestuurd). Ik vind het echt rampzalig om een goede verantwoordelijke verzorger te vinden.

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:41

janneke584 :(, succes met zoeken!
Zelf ook nog steeds op zoek.

Kayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 19:53

pff, jammer dat jullie zo ver weg wonen ! :c

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 20:10

Hier gaat het eigenlijk goed met de 2 verzorgsters!
Zo goed dat ik de advertenties maar weggehaald/gesloten heb.
Ik hoop echt dat het zo blijft.
Alleen nu staat de haflinger weer kreupel.....
Voorlopig ga ik uit van spierpijn en wordt ze elke dag lekker gemasseerd!!!

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 23:53

ik ben nu ook weer opzoek naar een verzorgster / bijrijder, heb weer een paardje erbij voor de lessen. dus zoek ik er weer iemand. mijn oproep staat al een dikke week op boktmarkt en op marktplaats. er kijken genoeg mensen, maar tot nu toe geen serieuze reacties gehad. ben helaas bang dat het weer een lange zoektocht gaat worden. maar mijn leeftijdgrens van 16 + ga ik niet verlagen. veel te vaak teleurgesteld geweest door de jongere verzorgsters.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 11:07

jammer dat ik te jong ben en veel te ver weg woon

hasintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 12:46

Hallo allemaal ,

Ik vind het echt heel raar dat er mensen geen verzorgster kunnen vinden.
Zelf ben ik al een jaartje op zoek , maar er komt nooit een leuk paardje vrij (als er al een adv. gezet wordt zijn andere mensen al heel snel met reageren , waardoor de eigenaren niet meer op zoek zijn :(
Laatst bijgewerkt door Coby op 17-05-12 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Advertentie voor verzorgpaard verwijderd.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 09:26

Opzich snap ik wel dat ze niet een geschikt iemand kunnen vinden.. Of mensen wonen te ver weg, of ze voldoen niet aan de eisen, of ze komen gewoon niet meer opdagen.. Dat laatste vind ik altijd zo raar, dan krijg je een kans om een pony te verzorgen en alle dingen eromheen, en die laat je zo aan je neus voorbij gaan.

Ik heb eindelijk ( waarschijnlijk ) ook weer een verzorgpony gevonden! Keek gister op marktplaats en kwam een leuke advertentie tegen, had gereageerd en kreeg gelijk reactie terug, tijdje over en weer gemaild en ik ga maandag even kijken!

Ben al een paar maanden op zoek en heb veel gereageerd, maar vind het ook raar van paardeneigenaren dat ze nietmeer reageren als je jezelf aanbied om het zo maar te zeggen.. Het moet wel van 2 kanten komen.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:10

Ik heb deze week twee "verzorgers-in-spé" op bezoek gehad. Nummer 1 is 17 en nummer 2 22 jaar. Ik heb met nummer 2 alvast voor volgende week afgesproken dat we met Isa gaan wandelen. Nummer 1 heeft nog niet op mijn emailtje voor een afspraak gereageerd, maar zit in haar examen dus ik heb nog even geduld :D Ze wonene beide echt heel dichtbij, binnen een km, dus dat is wel positief :o Ze weten ook dat rijden er niet in zit, in ieder geval niet alleen. Als er gereden wordt doen we dat met zijn tweeën om te oefenen ;) Maar eerst wil ik een goede band met Isa opbouwen *\o/*

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:23

Okee, leuk Ziviaantje! Hopelijk kunnen ze goed met Isa overweg ;)

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 14:49

meisje dat mijn sportpony zou gaan rijden kwam me vandaag vertellen dat ze toch niet tijd goed genoeg heeft en niet op wedstrijd kan gaan..
eigenlijk ben ik er blij om.. ze vind zichzelf heel wat maar kan ondertussen niet goed met paarden omgaan en rijden. helaas.
nu ben ik dus weer zoekende :(

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:16

Balen zeg... Je zou toch zeggen dat ze van te voren wel weten of ze tijd hebben?

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:37

Wat balen, maar ook weer goed. Als ze zo eigendunk zijn, dan heb je er niks aan

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:37

Ik geloof dat ik mijn verzorgpony zo goed als binnen heb :D Ben er gisteren heen gegaan om kennis te maken, te poetsen en te rijden en ik vond het echt geweldig. De eigenaresse was super lief en haar vriendin is ook echt geweldig. Ze zeiden dat ze aan de merrie konden zien dat ze zich bij mij fijn voelde en ze ontspande tijdens het rijden helemaal. Dat vinden ze het belangrijkste dus ik mag vaker komen :D En aangezien ik ook net te horen heb gekregen dat ik ben aangenomen bij de Action moet alles goedkomen :D
@Lienek. Super vervelend dat ze het nou ineens te druk heeft, daar had zij van te voren over na moeten denken. Ik hoop dat je snel iemand vind die er wel genoeg zin en tijd voor heeft!

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 16:38

hier is het juist moelijk om een verzorg paard te vinden.

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:14

Ja op sommige plekken is het gewoon moeilijk om iets te vinden...
En op sommige plekken heb je binnen 2 dagen een verzorgpony.
Bij ons in de buurt is het een stormloop van meisjes die een verzorgpony zoeken, soms mensen die nog maar een half jaar rijervaring hebben.... Ik vind dat je dan nog geen advertentie hoeft te plaatsen.

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:18

Of je moet een advertentie plaatsen dat je een leerverzorgpaard zoekt ofzo. Ik heb net een verzorgpaardje gevonden met mijn 2 jaar manegerijervaring. Om van te leren, en gewoon zodat de merrie lekker veel aandacht krijgt. En de eigenaresse gewoon wat meer tijd heeft. Maar de meeste mensen die een advertentie plaatsen vinden zichzelf geweldig, tot ze op een paard zitten wat niet van schoppen en trekken houd. :+

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:26

jaa, okee, maar die hebben ze bij ons in de buurt niet zo veel ;)
En 2 jaar vind ik wel genoeg om een verzorgpony of paard te zoeken.
Ook al heb ik 7 jaar en vind ik niks :o

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:29

Hahah, ik heb ook echt best lang moeten zoeken en hier in de buurt was werkelijk niks, of alleen voor ervaren ruiters met minimaal M niveau. Nou dat kan ik echt niet geven. En uiteindelijk ben ik in Wirdum beland, wel zo'n 3 kwartier fietsen vanaf mijn huis maar ik heb het er dubbel en dwars voor over!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:46

Wirdum? Ik woon in Sneek.
Gezellig in de buurt :D

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 21:45

naomi_mickey ik wil even inhaken op jouw verhaaltje over paardeneigenaren die niet meer reageren, ik reageer altijd op de mailtjes van personen die op mijn advertentie reageren. maar de situatie kan ook andersom, had laatst leuk mailcontact met iemand die voor mijn haf zou kunnen komen, had nog een mailtje gestuurd met nog wat uitgebreide vragen over haar ervaringen en daarna nooit meer van haar gehoord. of te wel, ze voelde de bui wel hangen, dat ze toch niet geschikt zou zijn. maar dan heb ik zo iets van wees dan eerlijk en zeg gewoon waar het op staat.
er zijn ook inderdaad genoeg verzorgsters / bijrijders te vinden hier in deze omgeving, maar de helft weet maar net wat rijden en verzorgen is. en denken vaak met een paar maanden, 1 jaar manegerijervaring te weten wat paardrijden is. en dan vallen ze behoorlijk door de mand als ze een keer op een niet manegepaard rijden. en het andere probleem is dat ze vaak heel erg jong zijn. en dan durf ik gewoon niet de verantwoordelijkheid over te dragen aan zo'n jong kind. het is wel meer dan 500 kilo aan dier wat je mee geeft.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:45

Ja dat heb ik ook heel vaak gehoord ja ! Maar wat ik bedoel is dat ook veel serieuze mensen zich aanbieden, met ervaring en verstand om het zo maar te zeggen en die zien zo'n advertentie en gaan reageren, dan verwacht je opseminst dat je een reactie terugkrijgt mocht het paard al bezet zijn, dat vind ik wel zo netjes, of de eigenaar haalt de advertentie weg. Die gevorderde denken dan ook na een tijdje; ja laat maar zitten want ik krijg toch nergens antwoord op terug.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:55

naomi_mickey schreef:
Ja dat heb ik ook heel vaak gehoord ja ! Maar wat ik bedoel is dat ook veel serieuze mensen zich aanbieden, met ervaring en verstand om het zo maar te zeggen en die zien zo'n advertentie en gaan reageren, dan verwacht je opseminst dat je een reactie terugkrijgt mocht het paard al bezet zijn, dat vind ik wel zo netjes, of de eigenaar haalt de advertentie weg. Die gevorderde denken dan ook na een tijdje; ja laat maar zitten want ik krijg toch nergens antwoord op terug.

Is erg vervelend voor beide partijen. Wij hebben het ook weleens gehad hoor. Mensen die een advertentie geplaatst hadden dat ze een paard zochten om te rijden/verzorgen, je stuurt een mail en van zo'n 3 personen nooit iets terug gehoord, advertentie heeft van 2 daarvan nog weken op MP gestaan, dan vraag ik me ook af ben je nu echt op zoek of niet. Je kan op z'n minst zeggen dat het te ver is als je dat vindt of dat je voorzien bent of gewoon dat het niet is wat je zoekt. Maar ik denk dat als je geen reactie terug krijgt je ook daar je conclusie uit kunt trekken en dat zo iemand niet geschikt is wil je van zo iemand die dus blijkbaar niet de moeite neemt een mail terug te sturen wel een paard verzorgen/bijrijden andersom precies hetzelfde zo'n persoon wil je toch niet aan je paard hebben dus dat zegt al genoeg over zo'n persoon, ze zullen hoogst waarschijnlijk niet betrouwbaar zijn.
Anderzijds wat ik dan weer nadeel vindt is dat sommige dus echt absoluut niet lezen wat er in een advertentie staat. Zo heb ik een tijd terug een advertentie geplaatst dat ik een bijrijder zocht. Jong paard, nog niet voldoende bevestigd onder het zadel dus echt een ervaren persoon. En van wat voor iemand kreeg ik een mail, tja van iemand die een maand of 3 á 4 op paardrijles zat op een manege. Ik heb wat terug gestuurd maar eigenlijk had ik zo iets waar doe ik de moeite voor als mensen blijkbaar niet eens lezen wat er in de advertentie staat. Wordt je ook wel een beetje moedeloos van eigenlijk.

naomi_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 23:11

Jaa okee, zo is er met bijde kanten wel wat.. Het is voor serieuze mensen die zich aanbieden als verzorger of mensen die een verzorger zoeken, best demotiverend om zo verder te gaan met zoeken wat eigenlijk vaak dezelfde negatieve resultaten opleverd.