Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:45

Benfan schreef:
Ik was gewoon heel eerlijk in mijn advertenties. Ik ben een serieuze ruiter die een recreatief paard zocht om lekker buitenritten mee te maken, maar ook hield ik er van om echt serieus aan het werk te gaan. Ben nu 30 en rij zo'n 20/23 jaar en heb merendeel les gehad op maneges en later ook prive bij een handelstal/fokker en enkele maanden bij een rij-vereniging. Heb geen wedstrijd ervaring en op het moment geen ambities maar dat kan veranderen. Vind het niet erg om uit te mesten, wat werk om en rond de stal te doen maar kan lichamelijk niet al te veel hebben ivm nekklachten maar dat weerhoud me er niet van om zo af en toe te helpen. Daarbij vind ik mezelf een eerlijke ruiter die zich makkelijk aanpast aan het karakter van het paard, laat me niet snel gek maken en kan wel lachen als ik er een keer afkletter omdat het paard me een keer te slim af is :P moet ik maar opletten ;)

Hoe eerlijker je bent hoe eerder je overkomt als iemand die serieus er over nagedacht heeft wat ze wil, en tot hoever je jezelf kent. Ik heb nooit de kans gehad hoger te komen ivm handel paarden en een ongeluk waardoor ik een tijd niet heb kunnen rijden maar wil het wel heel graag. Verder mogen ze me alles vragen en ben ik niet te beroerd bij te leren of te zien dat ik iets niet goed doe.

Maar goed, ik kreeg meerdere reacties alleen was het steeds best ver weg (lees 20km fietsen, klote marktplaats en zijn niet werkende afstand berekenaar) Na een jaar vond ik een Tinker ruin hier 5 minuten vandaan :) dier heeft wedstrijden gereden (staan hier zelfs foto's op bokt El Carino Piedro) en waar je dus ook lekker mee aan het werk kan. Maar ook heerlijk door het bos rijden, dier is hardstikke braaf zonder dat hij 'dood' is super beest kunt het niet beter treffen. Kan het goed vinden met de eigenaresse en wacht niet op de vraag of ik wat moet doen. Als de wei vies is zie ik dat zelf ook wel en dan ren ik er even met een kruiwagen doorheen. Bedoel, je moet toch wel zelf werk kunnen zien liggen toch?

helemaal gelijk .
ik heb opgeven moment wel gehad dat we steeds meer paarden kregen + verzorgers en toen stond ik in me eentje een groot deel land uittemesten in me eentje dat ik zelf geen tijd mee had om terijden omdat ik naar huis moest.
en toen die ik die drie jarige reed was natuurlijk aan me kaar wennen en goed les krijgen van de eigenaar maar we waren met zijn tweeen die haar zouden rijden , ze heeft allemaal dingen tegen de eigenaaresse gezegt wat niet waar was over mij en toen stond ik der dus alleen voor om de stallen en de wei uit temesten en tekijken hoe hun reden en dan zegge van ja je mag uitstappen en doen alsof je het vergeet ..
zulke mensen vindt ik echt oneerlijk .. Maar goed ik kan zelf ook niet zo goed nee zeggen

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:24

Benfan schreef:
Ik was gewoon heel eerlijk in mijn advertenties. Ik ben een serieuze ruiter die een recreatief paard zocht om lekker buitenritten mee te maken, maar ook hield ik er van om echt serieus aan het werk te gaan. Ben nu 30 en rij zo'n 20/23 jaar en heb merendeel les gehad op maneges en later ook prive bij een handelstal/fokker en enkele maanden bij een rij-vereniging. Heb geen wedstrijd ervaring en op het moment geen ambities maar dat kan veranderen. Vind het niet erg om uit te mesten, wat werk om en rond de stal te doen maar kan lichamelijk niet al te veel hebben ivm nekklachten maar dat weerhoud me er niet van om zo af en toe te helpen. Daarbij vind ik mezelf een eerlijke ruiter die zich makkelijk aanpast aan het karakter van het paard, laat me niet snel gek maken en kan wel lachen als ik er een keer afkletter omdat het paard me een keer te slim af is :P moet ik maar opletten ;)

Hoe eerlijker je bent hoe eerder je overkomt als iemand die serieus er over nagedacht heeft wat ze wil, en tot hoever je jezelf kent. Ik heb nooit de kans gehad hoger te komen ivm handel paarden en een ongeluk waardoor ik een tijd niet heb kunnen rijden maar wil het wel heel graag. Verder mogen ze me alles vragen en ben ik niet te beroerd bij te leren of te zien dat ik iets niet goed doe.

Maar goed, ik kreeg meerdere reacties alleen was het steeds best ver weg (lees 20km fietsen, klote marktplaats en zijn niet werkende afstand berekenaar) Na een jaar vond ik een Tinker ruin hier 5 minuten vandaan :) dier heeft wedstrijden gereden (staan hier zelfs foto's op bokt El Carino Piedro) en waar je dus ook lekker mee aan het werk kan. Maar ook heerlijk door het bos rijden, dier is hardstikke braaf zonder dat hij 'dood' is super beest kunt het niet beter treffen. Kan het goed vinden met de eigenaresse en wacht niet op de vraag of ik wat moet doen. Als de wei vies is zie ik dat zelf ook wel en dan ren ik er even met een kruiwagen doorheen. Bedoel, je moet toch wel zelf werk kunnen zien liggen toch?

Zo iemand zoek/zocht ik dus :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:40

Solleke_Noah schreef:
MilleniumK schreef:
Dat vraag ik me ook wel is af ja, waar 'knappen' jullie nou op af.. Ik zet ook liever geen advertentie meer.. Je leest het soms toch anders dan wordt bedoeld etc..

Ik ben niet meer echt op zoek, maar een tijdje geleden wel. Ik zoek iemand die gewoon (net als ik) graag bezig is met paarden, beetje troetelen, beetje rijden etc. Serieus zijn en werken aan het paard mag, maar plezier en paard leuk vinden staat gewoon vooraan bij mij. Ik knap dus af op mensen die overkomen alsof het puur om het rijden zelf gaat, en niet om het rijden samen met het paard. Want ik heb het idee dat zo'n mensen ook meteen een goed luisterend, perfect afgericht paard verwachten en niet kunnen omgaan met zijn streken/grappen.

Kortom, ik knap dus af op mensen die zichzelf te serieus nemen en wel even alles uit het paard willen gaan halen..

Die mensen mogen best op mijn paard stappen, hij rekent er zelf wel mee af :P
Maar ik knap er zelf ook op af hoor! Het eerste voorkomen beinvloed al meteen de rest van je bijrijder-sollicitatie.

TurboTinker

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:42

Benfan, je bent niet meer beschikbaar zeker :D

De meesten denken er helaas heel anders over.
Die stellen zich mooi voor, en puntje bij paaltje..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:46

@ Boender, dan ben ik gewoon direct weg. Als de eigenaar niet normaal met jou om tafel kan en zich verhalen laat vertellen door een ander dan hoeft het van mij niet meer. Je deelt met elkaar een levend wezen waardoor je in mijn ogen een verplichting hebt als verzorger en eigenaar om elkaar gewoon te kunnen vertellen wat je dwars zit. Als zulke idiote acties tussen elkaar gaat zitten dan is er wat ernstig mis met de communicatie tussen beide en dan is het gewoon niet te doen.

@Solleke, je bent een beetje te ver fietsen :P

@Snackie, nee helaas.. Wil dit jaar nog gaan verhuizen naar Zuidlaren hopelijk vind ik dan snel weer wat. Dan ben ik hardstikke beschikbaar voor elke pony-beest en paarden-pup

Zo had ik een keer een pony bij gereden voor een jonge springruiter. Dier moest wel een martingaal hoor! want hij bokte zo smerig en was niet heel betrouwbaar. Ik zat toen nog in mijn 'bitches please" over de top zelfvertrouwen kwa rijden dus ik deed dat wel even. Bleek me toch een mak beest :P Op gegeven moment in een maffe bui een handoek over zijn hoofd gesmeten en door de bak heel gedraafd. Beestje lief braaf zijn rondje, super betrouwbaar.. alleen kon hij niet tegen de spanning van zijn eigenaar. Zo ben ik dan ook wel weer, soms moet je gewoon lekker maf doen met een paard, daar leren ze alleen maar van. Jaarling die op stal stond bij de tinker die ik nu reed was zo maf, daar kon je een bal op zijn hoofd stuiteren zonder dat ie er echt anders van werd. Daar sta je dan, een voetbal te stuiteren tegen een paardenhoofd :P vond ie schitterend.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:50

Ach, een beetje gekkigheid op zijn tijd moet kunnen, daar groeit een band van.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:53

Ja precies, zo leer je elkaar ook weer een beetje kennen. Paarden vinden dat soms schitterend die houden wel van een beetje humor op zijn tijd. We deden dat ook bij onze honden vanaf pup aan, daar kun je werkelijk alles bij doen zonder dat ze het vreemd vinden. Anna de jongste hond houden we gewoon op de kop, schuiven we door de kamer of we pakken haar vast en gaan dansen. Bijkomend probleem bij die is alleen dat ze ons zo verschrikkelijk vertrouwt dat als ze op schoot is rechtop tegen je aan gaat zitten en dan wel eens van de bank af wil kletteren omdat ze er gewoon vanuit gaat dat je haar wel opvangt :P

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:54

MilleniumK schreef:
Dat vraag ik me ook wel is af ja, waar 'knappen' jullie nou op af.. Ik zet ook liever geen advertentie meer.. Je leest het soms toch anders dan wordt bedoeld etc..

Ik knap af op mensen die vertellen hoe geweldig ze zijn en die er van overtuigd zijn dat ze mijn pony nog wel wat gaan leren en eventueel corrigeren. Als ze er dan opzitten en hij doet het gevraagde, maar niet hetgeen wat de ruiter wil en de ruiter geeft hem de schuld ben ik er ook helemaal klaar mee. Ook opmerkingen als ik ben niet bang op wilde pony's vallen bij mij niet goed. Ik heb altijd bijrijders voor mijn pony die niet opscheppe, rustig zijn, hem in zijn waarde laten en wat willen leren. Pony is ondanks zijn leeftijd een enorme druktemaker en moet ook echt tegen zichzelf beschermd worden. Een "hete" ruiter gaat bij deze "hete" pony niet werken.

1 bijrijdster had ik via een kennis, 1 via marktplaats en 1 via bokt. De laatste 2 doen hem nog steeds.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:04

Ben het helemaal met je eens, Benfan.
Je moet het werk ook zien liggen en eerlijk zijn over wat je wel of niet kunt en wilt. Ik heb dan wel niet die super rij-ervaring, maar denk dat ik dat door andere dingen zeker compenseer. Hoe vaak lees je niet van mensen waar je blijkbaar geen afspraken mee kunt maken. Dat is voor beide kanten uiteindelijk jammer als je niet met serieuze mensen te maken hebt, of mensen die een droom voor ogen hebben, maar daarbij de realiteit uit het oog verliezen. Als ik een eigen paard zou hebben zou ik het wel heel belangrijk vinden dat ik op mijn bijrijder kan vertrouwen. Dat deze doet wat hij/zegt en dat 'ie geen rare dingen met mijn paard uithaalt. Eigen initiatief prima, maar wel weten wanneer je moet overleggen en wanneer niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:08

Idd, ik zit ook niet op rare dingen te wachtten,
Wel op iemand die netjes met je paard en spullen omgaat.
En mensen die nog te lui zijn om de poep uit de bak te halen.. zijn verkeerd bij ons.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:13

Hmm is het raar dat ik (bijna 13 jaar) al meer weet dan alleen het rijden en crossen zoals penny club meisjes? :n (ik doe alles in de verzorging etc)
Ik vind het helemaal niks om bevriend te zijn met penny meisjes. Ik weet het niet, het voelt gewoon niet goed. Ik wil gewoon een pony met respect behandelen een ritje op z'n tijd oké leuk ik wil geen pony die ik dood race. Ik ben gewoon heel zuinig op wat ik heb en wat ik verwachten kan.

Eerlijkheid ja dat is het belangrijkste ik hoor weleens meisjes zeggen "Ik kan net zo goed rijden als Anky." Wat moet je daarvan verwachten? Een manege ruiter die op de makste pony rijd. Vind wel dat een meisje van 10 á 11 jaar altijd MSN taal gebruikt. Ik kan het noggeens lezen aangezien ik heel netjes en met volledige zinnen werkt (heb toch dyslectie maar doe mijn best).

Zoals benfan al zegt ook met de honden ja dat kunnen wij ook met amerikaanse bullen ik ben echt gek van dieren en gekheid, ze geven geen kik :j

Laatst liep ik langs de Digros en zag ik een meisje van denk 14 jaar op een welsh rijden met arrogant gezicht jeetje die was echt gewoon heel erg, met keiharde muziek, flutter houding, geen cap en ga zo maar door. Ik liet bijna mijn boodschappentas vallen (mond stond bijna open.) Sorry... Vind dat gewoon niks.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:12

Nee hoor dat is niet raar ik had precies hetzelfde ;)
Verbaas me ook wel eens hoe die meiden denken haha.

Ben vandaag wezen kijken bij een fries en ga maandag weer :D Heb eerlijk gezegd dat ik anders half jaar geleden gestopt ben met rijden en ook niks meer met paarden heb gedaan in de tussentijd.
Maar mag maandag dus weer komen dus ik ben tevreden!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:22

Leuk Danielle! Succes!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:49

Dank je wel! :D

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:13

@Benfan ja dat snapte ik dus ook niet , Als je me weg wilt hebben zeg het dan gewoon en niet zo !
ze had zelfs me spullen bij elkaar gepakt ..
maar goed ik was gewoon blij dat ik wat teverzorgen had want het is hier heel moeilijk tevinden . Ik dacht aan het einde pas hoe dom ik was geweest om niet eerder weg tegaan ..

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 23:17

Ik begrijp heel goed dat jullie daar op af knappen. Had ik ook gedaan als ik zoekende was. Maar kan me ook heel goed begrijpen als bijrijdpaard zoekende dat je absoluut niet weet wat je in een advertentie moet zetten. Dat is denk ik voor mij ook 1 van de redenen geen advertentie meer te maken, enkel nog te reageren. En dan nog niet weten wat te zeggen, aangezien je nooit echt weet wat iemand wilt horen, om het zo maar te zeggen. Want niemand weet wat degene nou werkelijk bedoeld, denk ik dan.

Als ik zelf weer echt een bijrijd paard zou zoeken, zou ik ook wel een paardje willen bij rijden waar ik wat van kan leren. Zodat ik weer verder kan komen. De klik tussen paard en bijrijder + de klik tussen bijrijder en eigenaar vind ik ook héel erg belangrijk, denk wel het belangrijkste.

Maar toch ben ik blij als ik weer mijn eigen paard heb..

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:14

Wat Maaike al eerder heeft gezegd, in de omgeving van Katwijk vind je niet zo heel veel.
Hoogstens een paar waar je echt volwassen voor moet zijn of een zeer hoge bijdrage moet betalen.
Het valt mij ook op dat nu in de zomer marktplaats vol staat gebombadeerd met advertenties van meisje rond de elf jaar die een verzorgpony zoeken.

Ook zetten ze er dan bij. "Ik wil rijden, maar niet betalen."
Kom op dat is toch belachelijk! Dat je niet wil betalen kan ik opzich nog wel begrijpen.
Maar om dan te eisen dat je ook nog eens wil rijden.
Vind ik persoonlijk wat te ver gaan. Waarom laten ze hun ouders niet wat schrijven? :(
Dat is toch veel makkelijker. :')

Even een vraagje tussendoor hoor!
Wat zien jullie nou als een hoge bijdrage en wat als een kleine bijdrage? *D

Ik vind 75-100 euro in de maand voor 2 keer in de week duur. (of licht het aan mij ? ik hoor het graag. :D )
En rond de 50 euro in de maand voor 2-3 keer in de week vind ik erg redelijk.

(Zelf betaal ik nu 20 euro in de maand :') )

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:21

Meer dan 50 euro vind ik belachelijk!! Voor 50 euro denk ik aan 2/3 dagen in de week.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:25

Ik vraag een bijdrage van 50 euro voor 2-3 dagen per week. Niet om er rijk van te worden, maar het is een fijn paard met goede spullen en ik zorg overal voor, tot en met de appeltjes. Het enige dat ik vraag is dat hij fatsoenlijk gereden wordt en lief behandeld wordt. Hem helemaal gratis ter beschikking stellen, gaat me wat te ver.

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:43

Dat snap ik, want als er wat kapot gaat moet de eigenaar het betalen. :P
Maar als je over de 75 euro vraagt voor twee keer in de week vraag ik me af of je wel een paard kan betalen. ><

zo had ik bijna een bijrijdpaard in leiden.
Maar ze vroeg 75-100 euro per maand voor 2-3 keer in de week.
En dat voor bakrijden. Want buiten vond hij alles eng.
Nou sorry hoor maar dat vind ik echt belachelijk.
De reden dat ik zou moeten betalen was omdat hun haar anders moesten verkopen.
Neem geen paard als je het niet kan betalen. :x

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:48

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:39

Ligt er aan,
Ik vraag 80 voor 2x per week, met regelmatig een dag extra als ik zelf een dag niet kan.
Maar dat is deels gebaseerd op prijzen zoals stal + smid + wormkuur + eigenlijk de kosten die je hebt aan een paard.
En het is een redelijke prijs,

Op de manege rijden 2x per week is duurder per maand ;)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:45

Als ik een verzorgpaard had zou ik wel lessen willen blijven volgen, liefst met datzelfde paard, dus dan zouden er weer kosten bijkomen en kom je uiteindelijk een stuk hoger uit.
Het is naar mijn idee afhankelijk van wat je wilt, wel of niet lessen. Dat je als eigenaar een kleine bijdrage vraagt snap ik op zich wel, hoor.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:13

ik wil ook lessen met een bijrijdpaard, vandaar dat ik een bijdrage boven de 50€ niet zal doen. moet op 1 of andere manier geld overhouden voor een priveles elke 1 a 2 weken :P
heeft voor de eigenaar ook voordelen want de bijrijder / bijrijdster zit niet t paard te "verpesten" door maar wat te doen :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:14

Ik wil dat mijn bijrijder (minimaal) twee keer per maand een les neemt van € 38.- per uur.
Nu is mijn ervaring dat als ik zeg dat ze die lessen ook moeten nemen dat het er vaak niet van komt, nu vraag ik € 80.- per maand en betaal daarvan de twee lessen in de maand. Hou er dus zelf niets aan over maar zo heb ik wel wat meer zekerheid omdat ik het geld beheer en de bijrijder gemotiveerder is om ook echt de les te gaan volgen (anders vervalt het, mits goede reden). Als ik iemand vind zou deze ook mogen komen wanneer hij/zij zou willen, mag doen wat hij/zij zou willen en hoeveel dagen maakt mij niet uit maar er moeten wel twee vaste dagen bij zijn zodat ik daar rekening mee kan houden. Op een manege ben je veel meer geld kwijt en met een verzorgpaard mag je "vaak" meer en leer er veel meer van!