Benfan schreef:Ik was gewoon heel eerlijk in mijn advertenties. Ik ben een serieuze ruiter die een recreatief paard zocht om lekker buitenritten mee te maken, maar ook hield ik er van om echt serieus aan het werk te gaan. Ben nu 30 en rij zo'n 20/23 jaar en heb merendeel les gehad op maneges en later ook prive bij een handelstal/fokker en enkele maanden bij een rij-vereniging. Heb geen wedstrijd ervaring en op het moment geen ambities maar dat kan veranderen. Vind het niet erg om uit te mesten, wat werk om en rond de stal te doen maar kan lichamelijk niet al te veel hebben ivm nekklachten maar dat weerhoud me er niet van om zo af en toe te helpen. Daarbij vind ik mezelf een eerlijke ruiter die zich makkelijk aanpast aan het karakter van het paard, laat me niet snel gek maken en kan wel lachen als ik er een keer afkletter omdat het paard me een keer te slim af ismoet ik maar opletten
Hoe eerlijker je bent hoe eerder je overkomt als iemand die serieus er over nagedacht heeft wat ze wil, en tot hoever je jezelf kent. Ik heb nooit de kans gehad hoger te komen ivm handel paarden en een ongeluk waardoor ik een tijd niet heb kunnen rijden maar wil het wel heel graag. Verder mogen ze me alles vragen en ben ik niet te beroerd bij te leren of te zien dat ik iets niet goed doe.
Maar goed, ik kreeg meerdere reacties alleen was het steeds best ver weg (lees 20km fietsen, klote marktplaats en zijn niet werkende afstand berekenaar) Na een jaar vond ik een Tinker ruin hier 5 minuten vandaandier heeft wedstrijden gereden (staan hier zelfs foto's op bokt El Carino Piedro) en waar je dus ook lekker mee aan het werk kan. Maar ook heerlijk door het bos rijden, dier is hardstikke braaf zonder dat hij 'dood' is super beest kunt het niet beter treffen. Kan het goed vinden met de eigenaresse en wacht niet op de vraag of ik wat moet doen. Als de wei vies is zie ik dat zelf ook wel en dan ren ik er even met een kruiwagen doorheen. Bedoel, je moet toch wel zelf werk kunnen zien liggen toch?
helemaal gelijk .
ik heb opgeven moment wel gehad dat we steeds meer paarden kregen + verzorgers en toen stond ik in me eentje een groot deel land uittemesten in me eentje dat ik zelf geen tijd mee had om terijden omdat ik naar huis moest.
en toen die ik die drie jarige reed was natuurlijk aan me kaar wennen en goed les krijgen van de eigenaar maar we waren met zijn tweeen die haar zouden rijden , ze heeft allemaal dingen tegen de eigenaaresse gezegt wat niet waar was over mij en toen stond ik der dus alleen voor om de stallen en de wei uit temesten en tekijken hoe hun reden en dan zegge van ja je mag uitstappen en doen alsof je het vergeet ..
zulke mensen vindt ik echt oneerlijk .. Maar goed ik kan zelf ook niet zo goed nee zeggen