Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:23

Ja maar snap je wat ik bedoel? Als iemand aan mij vraagt "is dat te doen?" dan kan ik dat niet voor een ander beslissen....

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:24

Nee, dat snap ik ook.
dat snap ik zelfs helemaal.
wie weet hoe ze reist? misschien wel met de fiets/bus/brommer/auto/trein enz.
ze moet het dan zelf opzoeken en kijken wat ze doet

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:29

ik heb sinds kort ook een advertentie geplaatst voor een bijrijder. Ben nu bijna 5 maanden zwanger en kan alleen nog stap en galop uitzitten. Heb een stalgenoot die m 1 keer per week kan rijden, maar dat zet ook niet voldoende zoden aan de dijk. Als ik niet snel iemand vind ga ik m noodgedwongen naar een trainingsstal brengen voor 3/4 maanden.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:30

Lena, welk gebied zoek je eigenlijk?
( niet dat ik nu op zoek ben, daar niet van ;) )
maar ik kan voor je uitkijken.
snap goed dat je dringend iemand nodig hebt!

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:33

Paard staat in Bunschoten; alles aanwezig (binnen & buitenbakken, poetsplaats, afspuitplaats, longeerbak binnen en buiten, weidegang, alles word gedaan) ik zoek geen verzorger voor t uitmesten, maar echt een gedreven enthousiaste ruiter met ambitie die m wil trainen. Alles is mogelijk bij mij; wil zelfs lessen betalen, vraag geen vergoeding..kortom: ben zo flexibel als een elastiekje!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:34

nounou, zonde dat ik dus niet in de buurt woon als ik het zo hoor,
maar ik zal een oogje voor je openhouden :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:35

dank je wel!!

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:53

Woonde ik maar bij jullie allemaal in de buurt,
Hopeloos om hier een verzorgpony te vinden. Heb al n paar mensen mail gestuurd maar krijg geen antwoord :(

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:48

zo jammer staan er een drietal advt op MP stuur ze allemaal een vriendelijke mail en kopie van advt van wat wij zoeken erbij. Zucht maar niemand die even reageert of ze interesse hebben of voorzien zijn....
zo jammer.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:49

laura, hoe lang geleden heb je een mail gestuurd?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:53

3 dagen geleden

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:55

hm,
soms wachten mensen een tijdje ( nadenken )
wie weet heb je volgende week pas reactie.
heb je na 2 weken niets: oke dan willen ze vaak niet

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 19:56

ik zat vroeg zowat achter de pc te slapen en te eten in de hoop dat iemand mij mailde maar die tijden zijn wel veranderd merk ik al wel....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 20:41

Dank jullie voor de reacties nog.
Ik heb gisterenavond een mail gestuurd met hoe het er nu voor staat, wat nodig gaat zijn en dat ik niet weet wat de toekomst gaat brengen. Heb ook gevraagd hoe zij het zag in deze situatie, ik heb het ook nog nooit eerder meegemaakt dus ik vind het echt moeilijk -O- Heb nog niks teruggehad dus even afwachten...

Wel heb ik toch twijfels, ze is lief genoeg hoor, echt. Maar deze week loopt het allemaal net een beetje moeilijk .. Ze zou dinsdag komen maar toen regende het heel erg, dus dat ging niet door (was echt te slecht weer, heb zelf gezegd dat ze dat niet moet doen ;) ), dan zou het woensdag worden. Had gestuurd dat ze mocht komen maar dat de veearts ging komen. Ze is niet geweest. Donderdag stond sowieso op het programma, eerder al, maar heb woensdagavond de mail gestuurd met uitleg en ze is niet gekomen. Zei wel dat ze al eerder het idee had dat die uit zijn goede oog ook niet meer goed zag en vroeg hoe het nu verder zou gaan. That's it ... Ik weet het niet, geeft me toch niet zo'n leuk gevoel als ik eerlijk ben.

De blindheid is wel vrij plots hoor, hij was wel al blind aan 1 oog, maar het andere oog is nu ook zo goed als blind en dat is toch best snel gegaan := Verder denk ik dat als ik echt niet kan dat degene die de weide mesten nog vertrouwder voor hem zijn dan de verzorgster, die komt een week of 2, de mensen van de weide doen het al een jaar .. Verder ga ik elke dag, de verzorgster niet .. De pony heeft moeite met het vertrouwen van vreemden, eenkennig is misschien een groot woord maar het duurt een tijdje voor er vertrouwen is .. Het ging wel goed met de verzorgster maar ik denk niet dat ze in 2-3 weken hetzelfde heeft qua vertrouwen of een band als dat wij hebben..

Ik weet het niet .. echt niet .. Momenteel zit mijn hoofd ook zo vol -O-

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:10

jeetje sabine, wat een gedoe toch.
misschien ziet ze het gewoon niet meer zo zitten met jou paard.
je weet nooit wat mensen denken helaas :(

hopelijk komt het allemaal nog goed ( met de verzorgers enzo, je paard kan ik niet anti-blind maken helaas :( )

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:29

Laura1982 schreef:
ik zat vroeg zowat achter de pc te slapen en te eten in de hoop dat iemand mij mailde maar die tijden zijn wel veranderd merk ik al wel....

Ik zou er een moord voor doen dat iemand mij mails Hey wil je mn pony verzorgen haha,
Oke niet letterlijk een moord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:47

Het is een heel gedoe Sabine. Sterkte ermee.
Wat je ook doet je zult altijd twijfels houden denk ik.
Is denk ik ook goed, dan blijf je alert.
Doe wat je denkt dat goed is, uiteindelijk wat ik lees, ga je steeds uit van je pony, dat is het beste wat je kan doen.

Mijn pony is eenkennig en heeft een paar keer flink gebeten tijdens de peesblessure.
Pijn sjaggie.....
Niet fijn en erg pijnlijk voor degene die het trof.
Vooral spannend als je der stal moest doen....
Ze kan nu nog steeds een kreng zijn maar dat "aanvallen" doet ze niet meer.
Ze krijgt nu wel regemate en dat werkt ook goed.

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:03

Zo jaloers, woonden jullie maar bij mij in de buurt. Hier is bijna niks te vinden. Of ze vragen er een bijdrage voor, en een bepaald niveau kwa rijden. Ik ben pas 13 en ben heel lang hierdoor kan ik bijna niet meer op pony's op haflingers en fjorden na. Ik heb nog geen wedstrijden gereden en ben niet bereid een bijdrage te leveren door geldomstandgheden thuis. Dus het is hier in Arnhem echt heel moeilijk om iets te vinden.
Ik ben wel bereid om wedstrijden te rijden, af en toe een lesje te nemen met het paard, spullen te kopen voor het paard. Ook vind ik het leuk om alleen te kijken, waarom reageerd een paard zo op dat? En ik hou van afwisseling, gewoon een beetje recreatief rijden. Ik sta er voor open nieuwe dingen te leren. Ook wil ik echt een band opbouwen met het paard, samen een team worden.
Maar mensen vinden mij vaak nog te jong of ze vragen er een bijdrage voor. En hier in Arnhem is bijna niks.

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:07

ik meld me ook hier zoek iemand omgeving nop die minimaal 1x doordeweeks mijn merrie wil vermaken..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:09

Carmenxoxo schreef:
Zo jaloers, woonden jullie maar bij mij in de buurt. Hier is bijna niks te vinden. Of ze vragen er een bijdrage voor, en een bepaald niveau kwa rijden. Ik ben pas 13 en ben heel lang hierdoor kan ik bijna niet meer op pony's op haflingers en fjorden na. Ik heb nog geen wedstrijden gereden en ben niet bereid een bijdrage te leveren door geldomstandgheden thuis. Dus het is hier in Arnhem echt heel moeilijk om iets te vinden.
Ik ben wel bereid om wedstrijden te rijden, af en toe een lesje te nemen met het paard, spullen te kopen voor het paard. Ook vind ik het leuk om alleen te kijken, waarom reageerd een paard zo op dat? En ik hou van afwisseling, gewoon een beetje recreatief rijden. Ik sta er voor open nieuwe dingen te leren. Ook wil ik echt een band opbouwen met het paard, samen een team worden.
Maar mensen vinden mij vaak nog te jong of ze vragen er een bijdrage voor. En hier in Arnhem is bijna niks.

Ik vraag me af waarom je wel wedstrijden wilt rijden, maar geen bijdrage? Verwacht je dan dat de eigenaar de startkosten betaalt of heb je misschien niet helemaal overzichtelijk hoe duur het is om te starten?
Verder, om het even heel bot te zeggen, vraag je eens af wat jij toevoegt voor een eigenaar. Als je niet mee kunt betalen aan de kosten, het paard niet kunt verbeteren, waarom moeten ze dan toch voor jou gaan als bijrijdster?

Carmenxoxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:15

_Esther_87_ schreef:
Carmenxoxo schreef:

Ik vraag me af waarom je wel wedstrijden wilt rijden, maar geen bijdrage? Verwacht je dan dat de eigenaar de startkosten betaalt of heb je misschien niet helemaal overzichtelijk hoe duur het is om te starten?
Verder, om het even heel bot te zeggen, vraag je eens af wat jij toevoegt voor een eigenaar. Als je niet mee kunt betalen aan de kosten, het paard niet kunt verbeteren, waarom moeten ze dan toch voor jou gaan als bijrijdster?

Ik kan wel af en toe een wedstrijd rijden maar geen vaste bijdrage elke maand. En ik zoek meer een verzorgpony zodat ik meer kan leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:19

Succes met zoeken .. Ik denk niet dat het aan jouw regio ligt hoor, ik denk dat tegenwoordig nog maar heel weinig mensen bereidt zijn om hun pony "af te geven" als leerpony en er helemaal niks voor in ruil krijgen (zoals bijdrage).

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:22

Dan zou ik dat duidelijker in je advertentie zetten (ik weet niet of je een advertentie hebt staan hoor, maar in ieder geval dat iets meer benadrukken). Dan moet je echter ook in je achterhoofd houden dat goede leerpaarden zeer gewild zijn en dat het toch echt normaal is om te betalen om iets te leren. Misschien kan jij er dus iets tegenover zetten door klusjes te doen of mee te gaan op wedstrijd met de eigenaar om te helpen in ruil voor...Ik praat even vanuit mezelf, ik vind het namelijk hartstikke leuk om jonge mensen te helpen als ze enthousiast zijn en willen leren. Maar eerlijk is eerlijk, mijn paarden kosten mij heel veel geld. Ik wil best ruimte en een paard beschikbaar stellen, maar als het mij ook nog enorm veel tijd gaat kosten zonder dat er iets tegenover staat...Snap je? Niet om je te demotiveren, maar wel om je even de andere kant te laten zien.

Overigens kost een wedstrijd (tussen de paarden waar je het over had) op basis van 6 keer per jaar starten (dat is maar eens per 2 maanden) ongeveer 50 euro per keer. Dan heb ik nog geen vervoerskosten geteld of onderhoud van de trailer ed.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 11:50

Ik blijf er toch echt bij dat je als eigenaar al blij moet zijn als je een fatsoenlijke ruiter kan vinden voor je paard, en dat dat niet per se top niveau moet zijn, maar iemand die gewoon aandacht aan je paard geeft en er op een leuke, manier mee bezig is... (Ja, als jullie mijn verhaal hebben gevolgd, dan snap je hoe ik aan deze mening kom ;) iemand vinden is rampzalig... Als ik ergens stond waar ik mensen voor het uitkiezen had gehad, had ik er vast anders over gedacht! Dat is ook heel eerlijk ;) Maar voor nu zeg ik heel eerlijk dat het me gigantisch tegenvalt om een goed iemand te vinden... Heb nu wel iemand, is nog steeds afwachten... ene moment denk ik "god, waar ben ik aan begonnen", andere moment gaat het weer super en ben ik happy... Ik dacht eerst ook altijd "gratis je paard aan bieden, reacties genoeg" niet dus :')) Dus mjah... Ik ben er anders over gaan denken + daar komt bij dat ik gevoelsmatig geen bijdrage kan vragen, want dan vind ik ook dat ik dingen moet gaan overleggen en nu kan ik eigenwijs roepen "mijn paard, mijn beslissing" (anders natuurlijk ook, maar gevoelsmatig niet :S Het zit in mijn hoofd ;))

En het paard kost me even veel of ie nu in de wei staat, of iemand gaat iets met hem doen... Zit wel weer een voorwaarde aan dat ik een zelfstandig iemand nodig heb... Als ik er ben wil ik op de fiets mee naar buiten, wat helpen met rijden etc. allemaal geen probleem, maar ik zocht iemand omdat ik wilde dat ie meer beweging krijgt...

(Ok, wedstrijd is geen optie, paard vindt trailer niet fijn en ik wil hem niet zonder mij weg hebben.. en ik heb geen zin om elke zondag heel de dag mee te moeten om te groomen :'))

Daarvoor toen ik nog wel bij mijn paard woonde, ook geinvesteerd (haha zo klinkt het erg) in sommige mensen, gewoon standaard meegaan (stond toen op een weiland/stal met rijbakje, maar er waren maar 2 mensen die er hun paard hadden staan :p Dus alleen was niet altijd even fijn..) Ik heb hem nog uitgeleend aan een dochter van een stalgenootje toen haar shetje was overleden om te lessen, ook reed ze er doordeweeks dan wel een paar keer op... Vond ik altijd wel leuk, eerlijk is eerlijk... (Tot ze het paard gingen opeisen als ik zelf een keer wilde gaan rijden :') vind het niet erg om met kids bezig te zijn paard en ik genieten er van... maar het moet niet zo zijn dat ze elke dag willen gaan rijden, want ik wil zelf ook nog wel eens wat :p)

Het is gewoon geluk hebben met iemand tegen komen :) Ik heb zelf ook dat geluk ooit gehad... En mjah....

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 12:59

ik zal wel nog met jullie mee lezen,
maar ben eindelijk iets tegen gekomen.
vandaag voor gaan stellen en kijken enzo.

en ik ben bezet, :D