DatBenIkNou schreef:Ik zou nooit aan iemand die niet zelfstandig aan de slag kan beginnen, eerlijk gezegd. Lijkt me dat je juist een bijrijdster hebt om zelf je handen wat vrij te hebben op de dagen dat zij komt, en niet om er extra werk aan te hebben? Maar hier in het westen is het misschien wat makkelijker om iemand te vinden die het een mooie kans vind om op een leuk privépaard te kunnen rijden en lessen zonder de kosten van een eigen paard. Zeker als je op een mooie lokatie staat met een leuk sportpaard, ik heb er zelf altijd met liefde voor betaald in elk geval! Ik vind zelf de berekening van het pensiongeld gedeeld door het aantal dagen dat de bijrijdster doet altijd een goede leidraad voor de hoogte van het bedrag. Dan is het automatisch zo dat je als bijrijdster meer betaald op een luxe stalling ten op zichte van een paard wat bijvoorbeeld 24/7 op het land staat en dat lijkt me ook wel zo logisch. Meer luxe is meestal ook minder 'klusjes' .
Ik ben daar heel stom in hoor, maar als ik de tijd had, en die heb ik een tijdje gehad... Dan heb ik en mijn paard meer plezier aan een kindje van 6 die niets zelfstandig kan, maar wel wil en enthousiast is, in de bak zelfstandig kan rondhobbelen, in het bos met mij er langs (goed voor het hardlopen

Maar het is ook gewoon een keuze hoor... Ik vond het hartstikke leuk om met kids bezig te zijn en ponybeest ook