Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:36

Ik hoop het devil, momenteel kunnen ze weinig buiten door de drabzooi maar als ze dit volhouden dan zijn het zeker blijvertjes met wie weet in de toekomst wel een mogelijkheid om op de haf te beginnen. Dat wil zeggen als de huidige verzorgster van de haf dat wel ziet zitten om te delen.....

Ylvy

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:40

Ja dat probleem ondervonden wij ook al, laatste keer een buitenrit gedaan,
de bak was een zwembad...

en dat is voor de toekomst,
En het is toch jou haf?
jij bepaald toch wie de haf verzorgd/berijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:44

deviltjh schreef:
En het is toch jou haf?
jij bepaald toch wie de haf verzorgd/berijd?

Daar heb je wel gelijk in, maar als ze alles zoals nu netjes doet, dan is het niet leuk als er een verzorgster/bijrijdster bij komt.
Ook al kent ze die dan wel. Ik zou zelf in elk geval niet erg blij zijn als het mij over kwam.
Krijgt ze te weinig tijd of zo dan is het een ander verhaal.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:46

ik weet daarbij ook niet hoe oud de verzorger van je haf is,
en of ze tegen die tijd nog steeds je haf verzorgd,
alles veranderd met de tijd, en soms is dat niet fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:49

Nope dat is iets dat de tijd zal leren....

Hafling verzorgster is er nu een jaar.
Ik hoop dat ze nog jaren blijft.

Langste verzorgster is 4 jaar gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:51

Hier nog geen succes ..
Maar heeft ook geen haast, heb zelf momenteel een dipje (naja, een serieuze dip := ) dus ik vind het niet erg dat er nu even niemand is :')

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:05

Dacht een hele leuke meid te hebben gevonden, is nu 4x geweest en zeer spontaan en aardig maar ze wil alleen maar rijden en paard is gister naar de kliniek geweest voor een kies en mag even niet gereden worden. Ben heel benieuwd of ze gaat inzien dat op de grond bezig zijn ook heel leuk kan zijn....anders moeten we weer op zoek!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:06

[***] schreef:
Hier nog geen succes ..
Maar heeft ook geen haast, heb zelf momenteel een dipje (naja, een serieuze dip := ) dus ik vind het niet erg dat er nu even niemand is :')

Zit jou ook niet mee :(:) hoop dat er, als je uit je dipje bent, snel iemand voor jou super leuke dier komt! snap niet dat iedereen maar wil rijden....

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:29

[***] schreef:
Hier nog geen succes ..

ojee....beterschap er mee!

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:09

Toch gek, iedereen vindt het zo moeilijk een verzorgster of zelfs maar bijrijder te vinden, en andersom ervaar ik nu hetzelfde. Het is al moeilijk iets in de buurt te vinden, en ik heb nu al gehad dat ik de klik niet had met het paard, en de andere keer een communicatiefoutje met de eigenaar (had in mijn ad gezet c.a. 3 keer per week, ben dan bereid veel te doen maar vaker kan niet ivm studie), hij verwachtte mij 6 dagen per week :/ Lijkt toch alsof zoekenden elkaar mislopen. Heb nu zaterdag een afspraak hoop dat het wat wordt! Jullie ook succes met zoeken ;)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:50

NienSCHaap schreef:
Ik meld me hier weer af heb inmiddels geen bijrijder meer nodig.
Het ging ineens heel hard achteruit met Tanna
[IM] Mijn diamantje is een prachtig sterretje in de hemel †

Sterkte zeg :(:) :(:)

[***] schreef:
Ik ga ook nog eens een poging wagen ...
Wel op een heel andere manier .. wie weet heeft dat meer succes 8-)
http://www.bokt.nl/markt/ad/95212/cobe- ... ngspersoon

Leuke advertentie, misschien is het een idee een link te plaatsen met wat je bedoel, iets met leuke plaatjes van bijvoorbeeld dat horseagility of wat van die plaatjes bij je ad. het lijkt me zelf trouwens ook wel heel leuk om te gaan doen.

Jammer om te lezen dat het voor een hoop toch moeilijk is wat te vinden en dat het ook steeds maar weer op dat rijden komt het lijkt soms wel of dat er steeds meer van die meiden denken dat er buiten het rijden om niks met een paard te doen is. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 19:56

Kan ik misschien wel eens doen :j
En verder, tja, er mag ook gewoon op [***] gereden worden, na de kennismakingsperiode enzo .. Staat er wel niet expliciet bij, maar het is niet zo dat ik niemand op mijn pony's wil, moet alleen de juiste persoon zijn ;)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:04

Dat heb ik nu ook, had het idee meteen iemand te laten rijden omdat ik anders ook niemand vond maar dat bevalt me niet ze willen ook echt alleen maar rijden en is je paard ziek zie je ze niet....nu dus toch maar weer neer gezet dat het eerst vanaf de grond is en dan een stapje verder!
Lukt het niet ga ik het lekker zelf doen en ben ik er klaar mee, maar ooit vinden we de juiste persoon wss als we niet meer op zoek zijn...

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:04

Sabine en Patricia het is gewoon zo ontzettend moeilijk om de juiste persoon te vinden en iemand het vertrouwen te geven met je paard aan de gang te gaan of het nu op de grond of onder het zadel is.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:18

Heb ik een kei lieve bijrijdster, is ze een even grote hekel aan het ontwikkelen voor sommige stalgenootjes als ik al heb :') (van die mensen die overal commentaar op hebben, achter je rug om moeten banketstaaf, en als zwarte piet verkleed je paard moeten laten schrikken...) Wat ben ik blij als we van die kleuters af zijn... Nog 11 dagen...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:40

Ik heb er een die ik echt vertrouw en die doet het super. Ze rijdt niet en is niet te broerd om ook te komen als de paarden ziek zijn. Zo iemand zoek ik erbij maar dat is erg lastig!
Komt vanzelf wel, of niet!

_Chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 00:59

Weetje wat het is.. (in mijn geval)
Als een paard ziek is, of hij/zij heeft een blessure, en ik mag en doe normaal gesproken wat in de verzorging met rijden er bijvoorbeeld bij, dan zou ik het dood normaal vinden om te komen als er wat gebeurd is, maakt niet uit hoe lang het duurt.

Ben ik echt bijrijdster, mag (want ik wil het maar al te graag, zodat je echt een band kan opbouwen) ik niks in de verzorging doen, en betaal ik er bijvoorbeeld ook nog een bijdrage voor. Dan tja, dan denk ik dat het voor mij ook niks is om te komen als hij/zij een blessure heeft. Je bent namelijk echt bedoeld als iemand die paardje rijd.

Ik zal het liefst maar al te graag gewoon verzorgen met af en toe rijden erbij, of rijden er vast bij, maar nog steeds de vrijheid hebben om eens te zeggen 'ik rijd een dagje niet maar ga eens poetsen, wandelen, longeren noem maar op.' Of wel echt vast rijden, maar nog steeds je paard een schoon bed bezorgen, zodat je iets 'terug' kan doen.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 01:21

Bij mij is het zo dat je op je vaste dagen komt en dan mag je doen wat je wilt, poetsen, rijden, longeren, grondwerk, wandelen, tutten enz. Als de paarden maar aandacht krijgen. Ik vraag geen vergoeding wel moet er gemest worden en wil ik dat de spullen netjes opgeruimd worden. Verder niets, tuig maak ik zelf schoon.

Er moet gewandeld worden met mijn paard en over een week kan hij weer volluit aan de bak dus het lijkt me niet meer dan logische dat je daar ook even mee helpt. Ik heb twee paardrn dus altijd fijn als ik geholpen word als ik op stal ben!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 02:20

Ik heb voor alle 2 mijn paarden een bijrijder gevonden via marktplaats. Bij beide paarden was het gelijk de 1e ontmoeting raak. En ik ben echt niet makkelijk en heb best een lange lijst met voorwaarden. Ik vond het juist niet moeilijk om een bijrijder te vinden...

Bij mijn ene paard een advertentie op marktplaats gezet en vanuit de reacties per e-mail 1 iemand uitgekozen en afgesproken, dat was gelijk de perfecte bijrijder!
Bij mijn andere paard heb ik juist iemand gevonden die zichzelf aanbood op marktplaats en ook na een afspraak direct de goede klik die ik zocht.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 10:01

jamey, nav jouw reactie even op mp gespeurd en warempel, zie daar een advertentie staan van iemand die op zoek is :Y)

Direct een mail gestuurd, dus wacht nu op een reactie.

Heb 1 paard en 2 d-pony's staan en echt nu de kleine er is, maar tijd voor 1.....
De pony's hebben we te koop gezet, maar die moeten toch echt wel aan het werk.......als de pony's verkocht zijn hoeft de bijrijder niet weg, die mag verder op mijn paard :Y)

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:17

Sorry dat ik er zo tussen spring.
Hier is juist het tegenovergestelde, er zijn hier zo veel maneges/stallen maar er is geen enkel bijrijdpaard te vinden.
Dit wil ik omdat ik na mijn opleiding een eigen paard wil kopen maar voor dat ik die beslissing maak wil ik eerst de ervaring hebben met een bijrijdpaard. Dat ik al kan leren de verantwoordeijlheid te nemen.
Ik zoek een paard in oud-beijerland. Niet verder want dan ben ik afhankelijk van de bus en dan ga ik het qua tijd niet redden. Ik kan dan iedere avond komen en in de weekenden iedere middag/avond.
Ik zal hier denk ik niet veel mee bereiken maar niet geschoten is altijd mis zeg ik dan maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:21

@lies1994
Misschien een idee om het volgende te doen:
*maak een advertentie op bokt markt en zet in je onderschrift de link er naar toe.
Dan lezen meer mensen je vraag en heb je meer kansen

Toen ik in je profiel keek kon ik niet vinden waar je woont, misschien wil je dat niet bekend maken maar dan is het wel lastig als iemand een paard of pony heeft.

OBL wat betekent dat?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:10

Dankjewel voor de tip.
Obl betekend Oud-Beijerland (de hoeksche waarders weten,bijna, allemaal dat obl de afkorting daar van is).
Het zal vast nog wel aan bod zijn geweest maar is het hierbij gewenst om er nog wat voor te moeten betalen? Want dat gaat dan wel een probleem worden. Een les of iets dergelijks gaat wel maar niet een gedeelte stalvergoeding. Dan zou ik voorlopig anders toch een andere oplossing moeten vinden. Dit zou ik graag nog wel willen weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:34

Wel of niet betalen ligt vind ik helemaal aan jezelf.

Als je wel wilt betalen dan zoek je naar mensen die dat vragen, wil je niet dan zoek je naar mensen die geen bijdrage vragen. Er is geen echte regel of heilig moeten.
Degene die een pony/paard heeft beslist daarin voor zich zelf. Net zoals jij dat doet.

Maak daarover wel duidelijk afspraken van te voren zodat je niet voor gekke dingen komt te staan.
Je zal echt niet de eerste zijn die denkt een fijn paardje te hebben gevonden en dat er dan als laatste even gezegd wordt dat er kosten aan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:40

Hoe kan ik als Belg op marktplaats makkelijk rondkijken?
Ik dacht om in een straal van 25 km rond Maastricht te zoeken (Maastricht ligt hier zo'n 15 km vandaan dus dan zou het max. 40 km rijden zijn, moet volgens mij wel te doen zijn als je een auto hebt). Maar dat werkt niet? Ik krijg plaatsen in midden Nederland enzo :+