Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
danielle_x schreef:JastieHorse schreef:Mijn advertentie staat nu 3 dagen op marktplaats en heb nog maar 2 reacties gehad. Het gaat hier om een drachtige merrie waarmee je alleen kan buitenrijden en zo rond januari alleen nog maar tutten en wandelen ivm de beeb! Blijkbaar is dat ook niet interessant genoeg voor de penny meisjesDe reacties die ik heb gehad vond ik dan weer een stuk minder, ik knap al af bij msn taal etc...mijn paard is mijn alles dus ik verwacht op zijn minst een mail met normaal Nederlands. Dus ja ik ben ook erg kieskeurig!
germie wat een geweldige emails krijg jij zeg! Hahaha..wat denken ze wel niet!
Ik had inderdaad je advertentie gezien maar toen ik later keek stond ie er niet meer op?
Ik ben dan 17 maar zou zo'n kans eigenlijk niet laten schietenLijkt me een hele ervaring ook omdat er een beeb opkomst is.
Maaikee43 schreef:Voor een jaarling gaat dat idd iets te ver ook in mijn ogen!
Hier in katwijk vind je ook niet zo snel wat en vooral niet met mijn leeftijd. Ik ben 13 jaar en volgens veel mensen veel volwassener in mijn doen en laten. Je heb hier onwijs leuke paarden en pony's maar nee die hebben of geen verzorging nodig of vragen een super hoog bedrag of zoeken iemand vanaf ca 16/18.
Als ik even op marktplaats rondkijk, is alles echt uitgestorven terwijl in de herfst en winter alles weer vol komt te staan. Nu zoeken vooral echte 'penny' meisjes van 10/11 jaar een verzorgpony. Want ze kunnen heel veel en net zo goed rijden als anky. Ja dan denk ik ook van droom verder. Ik noem mezelf niet goed, maar ik ben ook niet slecht. Bij heel veel meiden gaat het om crossen en rijden. Maar nee dat hoeft voor mij niet. Ik ben meer iemand die bezig is bij het verzorgen, helpen, hekken maken, stallen in orde maken en alles wat er bij hoort. Ik weet dus nu dat er mee bij komt kijken dan alleen rijden.
Helaas geven veel mensen je de kans niet om even kennis te komen maken. Gelukkig heb ik zondag te kans om bij een Flemmingh merrie te komen kijken. Ze zocht iemand van 18 maar ik trok toch even de stoute schoenen aan om toch te reageren. Want niet geschoten is nooit raak!
Ik vind het echt super leuk om met paarden en andere dieren bezig te zijn, maar het is gewoon echt moeilijk en ik kan amper iets vinden.
Achja, het komt vast wel goed!
Goldwynn schreef:Heb nu bijna drie jaar aaneengesloten een verzorgpaard gehad. Als 14 jarig -wel bijna 15- meisje veel advertenties op marktplaats bekeken en uiteindelijk samen met m'n moeder een reactie geschreven om een Haflinger merrie bij te gaan rijden. Was niet echt een klik, maar ik vond het super om met dit paardje aan de gang te gaan. Duurde niet lang voordat ik de overstap kon maken naar een oudere KWPN merrie die in het verleden op hoog niveau had gelopen. Vanaf de dag dat ik haar het eerst zag, gepoets en gereden had was ik verlieft. Zoo'n schatje.
Helaas raakte ze, waarschijnlijk door valpartij in het land, kreupel. Ze had meerdere verzorgsters en we hadden allemaal onze vaste dagen. Veel koelen, stappen aan de hand, als t wat beter ging stappen erop, poetsen, aandacht en weer lekker op het land. Na een periode, toen ze een dag écht slecht liep, de DA erbij gehaald. Het kwam erop neer dat ze minimaal drie maanden op rust moest. Ze heeft nog een klein maandje op dezelfde stal gestaan en is daarna naar een weiland gegaan, weet dat een van haar andere verzorgsters die laatste periode niet meer gekomen is, ikzelf wel. Gewoon lekker poetsen, knuffelen en weet ik veel wat allemaal. Heb haar uiteindelijk zeven/acht maanden verzorgd.
De afgelopen twee jaar heb ik van dezelfde eigenaar. En dan omdat ik de kreet uitte dat ik hem zo geweldig mooi vond -had hem ook gezien toen ik voor de Haflinger kwam kijken-. Ben heel erg blij dat k dit mannetje zo lang heb mogen doen, maar ondanks dat ik zoo gek op hem ben ging het gewoon niet meer. Voelde niet lekker meer, ging niet meer met plezier naar stal toe waar ik ook regelmatig hielp met de andere paardjes. Dus de knoop maar door gehakt om te stoppen.
Ik ben 17, wordt in oktober 18, en ik vind het lastig om hier in de buurt wat te vinden. Ja, ik stel ook eisen, maar goed. Dat doet iedereen denk ik wel. Heb alleen een fiets en wil ook dat het in de winter goed te doen is zonder door het donker langs afgelegen wegen te hoeven. Wat voor mij ook echt belangrijk is dat ik een goed gevoel heb bij het paard/de eigenaar, anders houd ik het niet lang uit. En dat is voor alle drie niet echt ideaal. Daarbij komt het eigenlijk ook nog wel eens voor dat ik best zenuwachtig word als ik ergens ga kijken, ik wil heel erg graag weer lekker aan de gang kunnen. Met paarden bezig zijn is voor mij echt de enige mogelijkheid waarmee ik alles opzij kan zetten en even niets aan m'n hoofd heb. Mijn uitlaatpunt, om het maar even te zeggen. Daarnaast is het wel andermans paard. Maar ik ga -als het goed is- volgende week ergens kijken of het wat is, ben heeel benieuwd ^^.
Misschien voor sommige 'n beetje rare post hier, maar ik wou m'n verhaal gewoon even kwijt, haha.
MilleniumK schreef:Dat vraag ik me ook wel is af ja, waar 'knappen' jullie nou op af.. Ik zet ook liever geen advertentie meer.. Je leest het soms toch anders dan wordt bedoeld etc..