Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 23:46

Het verschil tussen 17 en 18 is minimaal , als je enthausiast ben dan moet dat ene jaartje toch niet zoveel uitmaken lijkt mij :j ik zou op dat moment gewoon de stoute schoenen aantrekken en toch mailen , niet geschoten is altijd mis toch! :D

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:54

danielle_x schreef:
JastieHorse schreef:
Mijn advertentie staat nu 3 dagen op marktplaats en heb nog maar 2 reacties gehad. Het gaat hier om een drachtige merrie waarmee je alleen kan buitenrijden en zo rond januari alleen nog maar tutten en wandelen ivm de beeb! Blijkbaar is dat ook niet interessant genoeg voor de penny meisjes :P De reacties die ik heb gehad vond ik dan weer een stuk minder, ik knap al af bij msn taal etc...mijn paard is mijn alles dus ik verwacht op zijn minst een mail met normaal Nederlands. Dus ja ik ben ook erg kieskeurig! :P

germie wat een geweldige emails krijg jij zeg! Hahaha..wat denken ze wel niet!

Ik had inderdaad je advertentie gezien maar toen ik later keek stond ie er niet meer op?

Ik ben dan 17 maar zou zo'n kans eigenlijk niet laten schieten :) Lijkt me een hele ervaring ook omdat er een beeb opkomst is.

Ja klopt mijn advertentie is er vanaf. Kreeg bijna geen reacties en maandag kreeg ik te horen dat mijn zadel zo slecht was dat ik die niet meer mag gebruiken dus voorlopig kan er ook niet gereden worden en dan worden de reacties nog minder..En volgens mij heb jij wel eens op mijn shet gereden ;)

DatBenIkNou

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:36

Ik las net een advertentie op MP waar een bijdrage gevraagd wordt om een jaarling te 'mogen' verzorgen. Sorry hoor, maar dat gaat wel een beetje ver in mijn ogen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:52

HalloDan schreef:
Ik las net een advertentie op MP waar een bijdrage gevraagd wordt om een jaarling te 'mogen' verzorgen. Sorry hoor, maar dat gaat wel een beetje ver in mijn ogen!

Nee echt waar?
Dat is echt absurd.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:42

Dat vind ik ook wel ver gaan ja..

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:28

HalloDan schreef:

Die las ik idd ook.. Dit gaat mij ook iets tever

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:21

Voor een jaarling gaat dat idd iets te ver ook in mijn ogen!

Hier in katwijk vind je ook niet zo snel wat en vooral niet met mijn leeftijd. Ik ben 13 jaar en volgens veel mensen veel volwassener in mijn doen en laten. Je heb hier onwijs leuke paarden en pony's maar nee die hebben of geen verzorging nodig of vragen een super hoog bedrag of zoeken iemand vanaf ca 16/18.

Als ik even op marktplaats rondkijk, is alles echt uitgestorven terwijl in de herfst en winter alles weer vol komt te staan. Nu zoeken vooral echte 'penny' meisjes van 10/11 jaar een verzorgpony. Want ze kunnen heel veel en net zo goed rijden als anky. Ja dan denk ik ook van droom verder. Ik noem mezelf niet goed, maar ik ben ook niet slecht. Bij heel veel meiden gaat het om crossen en rijden. Maar nee dat hoeft voor mij niet. Ik ben meer iemand die bezig is bij het verzorgen, helpen, hekken maken, stallen in orde maken en alles wat er bij hoort. Ik weet dus nu dat er mee bij komt kijken dan alleen rijden.

Helaas geven veel mensen je de kans niet om even kennis te komen maken. Gelukkig heb ik zondag te kans om bij een Flemmingh merrie te komen kijken. Ze zocht iemand van 18 maar ik trok toch even de stoute schoenen aan om toch te reageren. Want niet geschoten is nooit raak!

Ik vind het echt super leuk om met paarden en andere dieren bezig te zijn, maar het is gewoon echt moeilijk en ik kan amper iets vinden.

Achja, het komt vast wel goed!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:50

Ja het is niet makkelijk op die leeftijd om iets te vinden! Ik kies zelf ook voor 18+ ivm drachtige merrie en de stal is alleen met eigen vervoer bereikbaar. Fietsen is niet te doen s'winters! Maar ik heb ook een meisje van 12 gehad die Marit heeft verzorgd en daar was ik erg tevreden over!

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:53

Klopt heb je advertentie gezien op MP. Als ik 18 was had ik nooit zoiets laten schieten, lijkt me echt geweldig!
Ik ben nu al zo'n 4 keer bij een bevalling geweest van merrie's en het is zo wonderbaarlijk!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:02

Maaikee43 schreef:
Voor een jaarling gaat dat idd iets te ver ook in mijn ogen!

Hier in katwijk vind je ook niet zo snel wat en vooral niet met mijn leeftijd. Ik ben 13 jaar en volgens veel mensen veel volwassener in mijn doen en laten. Je heb hier onwijs leuke paarden en pony's maar nee die hebben of geen verzorging nodig of vragen een super hoog bedrag of zoeken iemand vanaf ca 16/18.

Als ik even op marktplaats rondkijk, is alles echt uitgestorven terwijl in de herfst en winter alles weer vol komt te staan. Nu zoeken vooral echte 'penny' meisjes van 10/11 jaar een verzorgpony. Want ze kunnen heel veel en net zo goed rijden als anky. Ja dan denk ik ook van droom verder. Ik noem mezelf niet goed, maar ik ben ook niet slecht. Bij heel veel meiden gaat het om crossen en rijden. Maar nee dat hoeft voor mij niet. Ik ben meer iemand die bezig is bij het verzorgen, helpen, hekken maken, stallen in orde maken en alles wat er bij hoort. Ik weet dus nu dat er mee bij komt kijken dan alleen rijden.

Helaas geven veel mensen je de kans niet om even kennis te komen maken. Gelukkig heb ik zondag te kans om bij een Flemmingh merrie te komen kijken. Ze zocht iemand van 18 maar ik trok toch even de stoute schoenen aan om toch te reageren. Want niet geschoten is nooit raak!

Ik vind het echt super leuk om met paarden en andere dieren bezig te zijn, maar het is gewoon echt moeilijk en ik kan amper iets vinden.

Achja, het komt vast wel goed!

Je hebt in ieder geval al mee dat je, zeker voor een 13-jarige, een goed stuk tekst kan typen ;) Daardoor kom je in een mail al sneller serieuzer en betrouwbaarder over, heb ik het idee :) Ik zou gewoon af en toe blijven reageren op advertenties die je heel erg aanspreken! Leeftijd zegt ook niet altijd alles :) Bij ons ons op stal is ook een meisje van 13 dat een stuk handiger is dan vele meiden boven de 18 hoor :j

Ik reageerde met 11 jaar op een briefje dat op stal hing: 'Bijrijdster gevraagd voor Trakehner'. Ze zocht eigenlijk iemand van 16+, maar ik mocht het komen proberen :D Ik heb jaren op de merrie mogen rijden (groot, maar zó braaf paard) en was er helemaal gek mee <3 Daarna heb ik nog twee paarden van dezelfde eigenaresse gereden :j

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 12:55

Ik ben ook al heel lang op zoek, nog steeds niet de juiste persoon gevonden.....
Had even een hele leuke meid maar die is er mee gestopt omdat de klik er tussen ons niet was :(

Eerst zocht ik iemand voor mijn nog niet gereden paard en niemand reageerde dus dacht het zal daar wel aan liggen iedereen wil rijden tegenwoordig....nu heb ik twee paarden en kunnen nu beiden bereden worden maar er reageerd helemaal niemand....wat een ramp is het toch.
Dacht er juist iemand een heel groot plezier mee te doen, maar we wachten af hopelijk komt er een super verzorgster op mijn pad!!

Succes allemaal hier met het vinden van een verzorgster of verzorgpaard.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:15

Heb nu bijna drie jaar aaneengesloten een verzorgpaard gehad. Als 14 jarig -wel bijna 15- meisje veel advertenties op marktplaats bekeken en uiteindelijk samen met m'n moeder een reactie geschreven om een Haflinger merrie bij te gaan rijden. Was niet echt een klik, maar ik vond het super om met dit paardje aan de gang te gaan. Duurde niet lang voordat ik de overstap kon maken naar een oudere KWPN merrie die in het verleden op hoog niveau had gelopen. Vanaf de dag dat ik haar het eerst zag, gepoets en gereden had was ik verlieft. Zoo'n schatje.
Helaas raakte ze, waarschijnlijk door valpartij in het land, kreupel. Ze had meerdere verzorgsters en we hadden allemaal onze vaste dagen. Veel koelen, stappen aan de hand, als t wat beter ging stappen erop, poetsen, aandacht en weer lekker op het land. Na een periode, toen ze een dag écht slecht liep, de DA erbij gehaald. Het kwam erop neer dat ze minimaal drie maanden op rust moest. Ze heeft nog een klein maandje op dezelfde stal gestaan en is daarna naar een weiland gegaan, weet dat een van haar andere verzorgsters die laatste periode niet meer gekomen is, ikzelf wel. Gewoon lekker poetsen, knuffelen en weet ik veel wat allemaal. Heb haar uiteindelijk zeven/acht maanden verzorgd.
De afgelopen twee jaar heb ik van dezelfde eigenaar. En dan omdat ik de kreet uitte dat ik hem zo geweldig mooi vond -had hem ook gezien toen ik voor de Haflinger kwam kijken-. Ben heel erg blij dat k dit mannetje zo lang heb mogen doen, maar ondanks dat ik zoo gek op hem ben ging het gewoon niet meer. Voelde niet lekker meer, ging niet meer met plezier naar stal toe waar ik ook regelmatig hielp met de andere paardjes. Dus de knoop maar door gehakt om te stoppen.

Ik ben 17, wordt in oktober 18, en ik vind het lastig om hier in de buurt wat te vinden. Ja, ik stel ook eisen, maar goed. Dat doet iedereen denk ik wel. Heb alleen een fiets en wil ook dat het in de winter goed te doen is zonder door het donker langs afgelegen wegen te hoeven. Wat voor mij ook echt belangrijk is dat ik een goed gevoel heb bij het paard/de eigenaar, anders houd ik het niet lang uit. En dat is voor alle drie niet echt ideaal. Daarbij komt het eigenlijk ook nog wel eens voor dat ik best zenuwachtig word als ik ergens ga kijken, ik wil heel erg graag weer lekker aan de gang kunnen. Met paarden bezig zijn is voor mij echt de enige mogelijkheid waarmee ik alles opzij kan zetten en even niets aan m'n hoofd heb. Mijn uitlaatpunt, om het maar even te zeggen. Daarnaast is het wel andermans paard. Maar ik ga -als het goed is- volgende week ergens kijken of het wat is, ben heeel benieuwd ^^.

Misschien voor sommige 'n beetje rare post hier, maar ik wou m'n verhaal gewoon even kwijt, haha.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 14:49

Goldwynn schreef:
Heb nu bijna drie jaar aaneengesloten een verzorgpaard gehad. Als 14 jarig -wel bijna 15- meisje veel advertenties op marktplaats bekeken en uiteindelijk samen met m'n moeder een reactie geschreven om een Haflinger merrie bij te gaan rijden. Was niet echt een klik, maar ik vond het super om met dit paardje aan de gang te gaan. Duurde niet lang voordat ik de overstap kon maken naar een oudere KWPN merrie die in het verleden op hoog niveau had gelopen. Vanaf de dag dat ik haar het eerst zag, gepoets en gereden had was ik verlieft. Zoo'n schatje.
Helaas raakte ze, waarschijnlijk door valpartij in het land, kreupel. Ze had meerdere verzorgsters en we hadden allemaal onze vaste dagen. Veel koelen, stappen aan de hand, als t wat beter ging stappen erop, poetsen, aandacht en weer lekker op het land. Na een periode, toen ze een dag écht slecht liep, de DA erbij gehaald. Het kwam erop neer dat ze minimaal drie maanden op rust moest. Ze heeft nog een klein maandje op dezelfde stal gestaan en is daarna naar een weiland gegaan, weet dat een van haar andere verzorgsters die laatste periode niet meer gekomen is, ikzelf wel. Gewoon lekker poetsen, knuffelen en weet ik veel wat allemaal. Heb haar uiteindelijk zeven/acht maanden verzorgd.
De afgelopen twee jaar heb ik van dezelfde eigenaar. En dan omdat ik de kreet uitte dat ik hem zo geweldig mooi vond -had hem ook gezien toen ik voor de Haflinger kwam kijken-. Ben heel erg blij dat k dit mannetje zo lang heb mogen doen, maar ondanks dat ik zoo gek op hem ben ging het gewoon niet meer. Voelde niet lekker meer, ging niet meer met plezier naar stal toe waar ik ook regelmatig hielp met de andere paardjes. Dus de knoop maar door gehakt om te stoppen.

Ik ben 17, wordt in oktober 18, en ik vind het lastig om hier in de buurt wat te vinden. Ja, ik stel ook eisen, maar goed. Dat doet iedereen denk ik wel. Heb alleen een fiets en wil ook dat het in de winter goed te doen is zonder door het donker langs afgelegen wegen te hoeven. Wat voor mij ook echt belangrijk is dat ik een goed gevoel heb bij het paard/de eigenaar, anders houd ik het niet lang uit. En dat is voor alle drie niet echt ideaal. Daarbij komt het eigenlijk ook nog wel eens voor dat ik best zenuwachtig word als ik ergens ga kijken, ik wil heel erg graag weer lekker aan de gang kunnen. Met paarden bezig zijn is voor mij echt de enige mogelijkheid waarmee ik alles opzij kan zetten en even niets aan m'n hoofd heb. Mijn uitlaatpunt, om het maar even te zeggen. Daarnaast is het wel andermans paard. Maar ik ga -als het goed is- volgende week ergens kijken of het wat is, ben heeel benieuwd ^^.

Misschien voor sommige 'n beetje rare post hier, maar ik wou m'n verhaal gewoon even kwijt, haha.

Ik snap je verhaal maar heb je nu nog steeds een verzorgpaard nee toch? Ik heb wel ongeveer het zelfde meegemaakt. Ik heb altijd een pony verzorgd die kreupel was (artrose) en de andere verzorgster kwam niet meer etc. Ik heb haar echt tot de laatste seconde van haar leven gekend maar achja sommige mensen hé die denken alleen aan rijden en crossen en vinden het onderhouden niks want nee ze moeten persé dat hebben al die penny tutjes bah niks aan.

Je heb wel geluk dat je al 17 ben hier op mijn leeftijd kan ik niks vinden al hoewel de klik is er niet. Een shetlander of een reus van een paard het maakt me niks uit als ik kan rijden dan is het ók, maar als het niet kan vind ik het ook prima ik zit er niet mee.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 22:01

ik had een hele leuke verzorgster/ruiter voor onze pony, maar heb de pony verkocht, en onze bijrijder heeft een pony bij ons op stal gekocht.(niet dezelfde)
morgen gaan wij zelf weer voor een nieuwe pony kijken, en gelukkig heeft ze gezegd om ook deze pony wel af en toe te willen rijden , ben dus blij met deze oplossing , heb hiervoor 3 meisjes gehad die kwamen, en dit is de 1e waar het goed bij gaat .

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 09:31

Hello,

Ik kom hier ook weer, een jaar geleden aan het zoeken geweest naar een bijrijder.
Een geweldige gehad,Alleen die heeft vorige week een eigen paard gekocht.
Dat is natuurlijk geweldig voor haar, Maar daarmee ben ik wel mijn bijrijder kwijt.

Heb al een tijdje weer advertenties staan, de reacties die ik krijg, zijn van ex-manege ruiters, of hele jonge meiden.
Nu is dat op zich niet zo erg, maar mijn paard is tegenwoordig niet meer zo braaf, en super rustig.
De ene dag gedraagd ie zich,en de andere dag probeert ie je uit.(en nu doet hij niet gek,maar tis om te schamen als hij weer eens zijn hoofd in zijn nek gooit en niet meer vooruit wil)
Dus op zoek naar een zelf verzekerde bijrijder.

En dat valt nog niet mee, en voor mijn paard die eenkennig is ook niet.
Zoveel verschillende mensen die op hem rijden vind hij maar niks, en hij probeert aan de lopende band uit.

En daarbij heb ik momenteel zelf zo weinig zin in rijden, dat hij gewoon 2 of 3 dagen in de week stil staat, Dan is het ook niet gek dat hij uitprobeert.

Zucht, dus mocht iemand nog tips hebben. omg. amersfoort soest, always welcome.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:03

Wat jammer dat er zoveel mensen moeite hebben om een geschikte bijrijder te vinden en dat er tevens zoveel ruiters zijn die graag een verzorgpaard willen, en dat dat dan niet matcht.

Zelf heb ik lang geleden als tiener wat lessen gevolgd en ben ik 2 maanden geleden weer begonnen met manege-lessen. Ik merk echter dat 1x per week rijden in de groep niet opschiet en ben daarom in de vakantie met privé-lessen begonnen omdat ik het toch graag goed wil doen. In de manege-lessen is het wel leuk en gezellig, maar ik leer er niet zoveel. Mede omdat ik niet meer zo snel leer als toen ik 13 was ;). Wat dat betreft neem ik mijn pet af bij de jonge meiden bij ons op de manege!

Ik zou dolgraag wat meer tijd met en tussen de paarden door willen brengen, rijden, verzorgen, goede lessen nemen, maar ik vraag me af of mensen mij wel willen omdat ik gewoon nog geen top-ruiter ben. Ik hoop dat er op een gegeven moment iemand is die mij zijn/haar paard toe wil vertrouwen. Iemand die dus juist geen jonge ruiter (qua leeftijd) wil, maar juist een ouder betrouwbaar iemand (ben 46).
Dit is geen specifieke oproep, maar een vraag hoe eigenaren hier tegenaan kijken.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 11:09

Hoi allemaal, zou ik hier ook in mee mogen kletsen? :))
Ik heb jaren paarden bijgereden met ontzettend veel plezier. Kreeg toen mijn eigen pony, die helaas 2jaar geleden overleden is, en sinds dien ben ik opzoek naar een bijrijdpaardje, omdat ik een eigen paard nog niet kan betalen.

Maar tot op heden kan ik gewoon niks vinden, ik ga over 4 weken verhuizen naar een andere regio, misschien dat er daar wel meer is, maar ik ben bang van niet..

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 13:26

Hallo allemaal , mag ik ook mee praten ? :D
Ik heb mijn eerste verzorgpony uit het oog verloren hij werd verkocht omdat mijn kennissen gingen scheiden.
Toen een 3 jarige gereden daar weggepest en toen de paarden van gohya @ bokt gereden maar daar mee gestopt omdat het tog elke keer te ver fietsen was.
Nu op marktplaatst gekeken niks in de buurt putten gelderland of ze vragen der geld voor of leasen.
Had ik der 1 gevonden gereageerd wouden ze een afspraak maken reageren ze niet meer terug :(
Ik rij af en toe nog wel is bij draver stal van me kennis maar ja die kunnen alleen maar hard draven..

Het is jammer dat het zo moeilijk te vinden is ik wordt over ong. 19 dagen pas 14 , de meesten zijn 16+

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:13

O my god krijg net een reaktie van iemand van 20 met 15 jaar ervaring met hogere dressuurpaarden 8)7
Daar reageer ik dus niet eens op....... :O

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:26

vraag ik me af, waar knap je op af als mensen reageren??
Wanneer laat je ze wel of niet komen?
Ik kijk naar leefdtijd en ervaring maar vaak zegt dat helemaal niets want ze zeggen toch allemaal goed te zijn en "zoals hier boven" ervaring te hebben met hogere dressuurpaarden, moeilijke paarden enz......

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:29

Dat vraag ik me ook wel is af ja, waar 'knappen' jullie nou op af.. Ik zet ook liever geen advertentie meer.. Je leest het soms toch anders dan wordt bedoeld etc..

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:38

Morgen ga ik kijken bij een paard en misschien mag haar dan wel verzorgen (mag ook rijden). Ik ben benieuwd, ze zocht iemand vanaf 16 maar me zus en me moeder zei reageer gewoon je weet het maar nooit. Naja ik reageerde en ja het was raak! Ze stelde punten op en als ik daar geen bezwaar tegen had konden we kennis maken. Nou ben ik niet zo moeilijk, vervoer ja ik doe bijna alles met de fiets maar als het weer echt niet tegen zit dan willen me ouders me brengen! Ze zei over me leeftijd (bijna 13) "We zien dan wel of het een probleem is, maar je komt volwassen over."
Ik ben dus benieuwd! :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:25

Leeftijd is ook niet altijd het probleem.

Ik bijv. heb een paard van 178, die is ook nog wel eens ondeugend.
Vaak hebben die jongere meiden, niet te kracht, de ervaring, of de lengte.
Wat een dreumes qua lengte maakt mij niet uit, maar ik kan moeilijk elke keer erbij zijn als ze willen zadelen en ze kunnen er niet bij.

Tina, Topruiters rijden op Top paarden.
De mensen die bijrijders zoeken zitten meestal met tijdgebrek, of geld gebrek.
En ik zit zelf ook niet op een (wannabee) topruiter te wachtten.
Ik heb liever iemand die met plezier mij paardje berijdt, en dan liever eentje die weet wat ze doet, dan een topruiter die paard even binnen een paar weken naar de galemiezen rijdt.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:31

MilleniumK schreef:
Dat vraag ik me ook wel is af ja, waar 'knappen' jullie nou op af.. Ik zet ook liever geen advertentie meer.. Je leest het soms toch anders dan wordt bedoeld etc..

Ik ben niet meer echt op zoek, maar een tijdje geleden wel. Ik zoek iemand die gewoon (net als ik) graag bezig is met paarden, beetje troetelen, beetje rijden etc. Serieus zijn en werken aan het paard mag, maar plezier en paard leuk vinden staat gewoon vooraan bij mij. Ik knap dus af op mensen die overkomen alsof het puur om het rijden zelf gaat, en niet om het rijden samen met het paard. Want ik heb het idee dat zo'n mensen ook meteen een goed luisterend, perfect afgericht paard verwachten en niet kunnen omgaan met zijn streken/grappen.

Kortom, ik knap dus af op mensen die zichzelf te serieus nemen en wel even alles uit het paard willen gaan halen..

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:33

Ik was gewoon heel eerlijk in mijn advertenties. Ik ben een serieuze ruiter die een recreatief paard zocht om lekker buitenritten mee te maken, maar ook hield ik er van om echt serieus aan het werk te gaan. Ben nu 30 en rij zo'n 20/23 jaar en heb merendeel les gehad op maneges en later ook prive bij een handelstal/fokker en enkele maanden bij een rij-vereniging. Heb geen wedstrijd ervaring en op het moment geen ambities maar dat kan veranderen. Vind het niet erg om uit te mesten, wat werk om en rond de stal te doen maar kan lichamelijk niet al te veel hebben ivm nekklachten maar dat weerhoud me er niet van om zo af en toe te helpen. Daarbij vind ik mezelf een eerlijke ruiter die zich makkelijk aanpast aan het karakter van het paard, laat me niet snel gek maken en kan wel lachen als ik er een keer afkletter omdat het paard me een keer te slim af is :P moet ik maar opletten ;)

Hoe eerlijker je bent hoe eerder je overkomt als iemand die serieus er over nagedacht heeft wat ze wil, en tot hoever je jezelf kent. Ik heb nooit de kans gehad hoger te komen ivm handel paarden en een ongeluk waardoor ik een tijd niet heb kunnen rijden maar wil het wel heel graag. Verder mogen ze me alles vragen en ben ik niet te beroerd bij te leren of te zien dat ik iets niet goed doe.

Maar goed, ik kreeg meerdere reacties alleen was het steeds best ver weg (lees 20km fietsen, klote marktplaats en zijn niet werkende afstand berekenaar) Na een jaar vond ik een Tinker ruin hier 5 minuten vandaan :) dier heeft wedstrijden gereden (staan hier zelfs foto's op bokt El Carino Piedro) en waar je dus ook lekker mee aan het werk kan. Maar ook heerlijk door het bos rijden, dier is hardstikke braaf zonder dat hij 'dood' is super beest kunt het niet beter treffen. Kan het goed vinden met de eigenaresse en wacht niet op de vraag of ik wat moet doen. Als de wei vies is zie ik dat zelf ook wel en dan ren ik er even met een kruiwagen doorheen. Bedoel, je moet toch wel zelf werk kunnen zien liggen toch?