Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:06

Lianne86 schreef:
Zolang ze hem nog rijdt is het goed, het is alleen meer voor mij de gedachte dat ze andere ambities heeft dan ze met mijn pony kan... (En dan kan ik me wel vast gaan bijten "ik heb de komende jaren iemand", maar ik ben daarin pessimistisch :p Voor zolang ze hem nog wil rijden, gaat het goed... Maar ik denk niet in "jaren" wat ik eerst wel altijd deed :p (En wat ook nooit gebeurde :p) Zelf heb ik het 13 jaar volgehouden ergens :') maar dat is tegenwoordig lastig (ok... ze kregen een paard, of een vriendje etc. :p)

Veldhoven is de andere kant van Eindhoven ja! Hou het nu gewoon bij haar... Want anders is het ook zo lastig :p Maar ik hou stiekem wel mijn ogen een beetje open ;) (Pessimisme vooral... stel dat ze geen aanbod krijgt voor een leuk wedstrijdpaard, dan blijft ze die van mij sowieso rijden :p maarja... ik redde naast school geen 2 paarden... dus ben benieuwd.... We zien wel? :p)

Ach, met je ogen open houden is niks mis, ik hoop voor je dat het goed blijft gaan :)

kiki1976

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:08

Jeeeee ik kreeg ook een reactie op m'n advertentie (dacht ik)

Maar was helaas alleen de vraag ze m'n paard mocht verplaatsen. Uhhhh nee en zeker geen 170 km verderop (2 uur rijden)

Dahlia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 23:20

Snap echt niet dat mensen dat vragen :=
Die vraag heb ik ook vorige keer gekregen per pb. Even mn paard verplaatsen omdat ik iemand zocht voor 2 dagen in de week := Ehhhhh nee !

Kijk ik vind het een ander verhaal als je je paard echt totaal wil verleasen, dan zie ik wel vaak advertenties dat het paard verplaatst mag worden :j (Of niet, eigen keus natuurlijk!). Maar als bijrijder voor een paar dagen in de week. Zou het niet eens durven vragen :')

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 09:59

Sommige mensen denken echt dat dan alles opeens maar moet kunnen, want je moet blij zijn dat zij jouw pony willen rijden ;)

Zo ook iemand gehad die betaald wilde worden (recreatiepony, volpension, geen kosten) en als ze dan wedstrijden ging rijden, moest ik een trailer regelen en het startgeld betalen en weet ik veel wat, want zij maakte mijn pony "beter", want ze reed al L2...

Ok, als je ambities hebt met je paard en je hebt echt een ruiter die je paard zo klaarstoomt voor weet ik veel wat... ander verhaal, dat je dan een bijdrage geeft... Geen probleem mee... maar om in het bos rond te hobbelen..

Je komt de raarste dingen tegen hoor :') Vraag me ook altijd af hoe ze het durven.. (toppunt blijft natuurlijk "Je bent een slechte eigenaar, niet genoeg tijd, toch een paard, schenk hem aan mij, ik verdien hem" :'))

Maarja... vraag me ook af of die mensen zelf een advertentie hebben met "paard graag afleveren met een strikje" :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 12:58

Ik vind dat echt brutaal :=

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:20

Hier ook weer op zoek.

Had iemand die kwam kijken, kon elke dag mijn shetterd rijden en 3x in de week mijn paard bijrijden.

Na een week zei ze van ja eigenlijk kan ik niet elke dag, maar alleen op dindag, donderdag en zaterdag(de dagen dat ze me paard reed, en de dagen dat de shet ook gereden moest worden).

Dus de zaterdag erna, kon ze niet want ze ging naar een of andere markt... ik dacht nou lekker dan, aan haar heb ik veel...
Maar ze kwam het wel persoonlijk zeggen.. Dus ik zei tegen haar; dinsdag ben ik vrij, dus dan kan je al betijds komen.

Whatsapp ik haar vervolgens dinsdag, dat ik naar stal rij, en hoelaat zij dan kwam.
Krijg ik terug ja en ik hoef toch pas na 4 te komen en blablabla...
Krijg ik erna een grote mond terug(want ze moest wel de shet zijn stal schoonmaken, wat ze zaterdag al moest doen.. ze hoef er namelijk niet voor te betalen).

Dan hoef het voor mij al niet meer, dus ben weer zoekende

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:30

Jee het mooie weer is er weer lijkt het wel, vandaag alweer een reactie.
Alleen weer niets waar je wat aan hebt.

Ik zoek iemand van minimaal 15 (eigenlijk liever ouder) die mijn paardje 2á3x per week wil bijrijden. Ik vraag er geen vergoeding voor, maar wil wel dat ze met haar op les gaan. Paardje is nog niet zo heel lang onder het zadel en moet nog genoeg leren.

Krijg ik een reactie van een meisje van 13. Had al sinds haar 2e jaar een eigen pony. Haar ouders hebben zolang zij zich kan herinneren paarden.
Maar ze wilt wel dat ik haar hiervoor ga betalen :x

Dus dat word ook weer verder zoeken

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:33

pff kiki,
snap dat ook nooit, is het al gratis gaan ze ook nog klagen ook.
en als ze eigen paarden hebben, waarom wilt ze er dan nog een? :S

Ik ga zaterdag voor het eerst naar een dame, ze heeft 6 paarden, ben nog steeds verbaasd.
ik kon maar 1 x in de week, toevallig heeft ze iemand nodig op de dag dat mij goed uitkomt.
er was maar 1 nadeel, de afstand: maar dat is al opgelost. :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:51

Wat balen, amber_stephh!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 20:50

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er over nagedacht heb om iemand te gaan betalen... Aandacht krijgt ie sowieso, staat volpension... Ik wil alleen dat ie 1-2x per week gereden wordt als ik er niet ben... (Waarom: zit vooral in mijn hoofd.. ik rij in de bak hooguit half uur / 3 kwartier en in het bos is het vooral stappen, wat draven en een galopje, alles op zijn tempo... (Ik rij hem niet kapot, stap goed in/goed uit)...

Dus had echt zoiets van "ik ga gewoon aan iemand die ik ken en die ik netjes vind rijden, vragen die dat wil doen" :') Gewoon om van heel het gezeik af te zijn...

Ik weet nog dat toen ik een verzorgpaard had, ik al blij was dat ik hem mocht verzorgen en echt alles er voor deed, belde ze op om te voeren, dan zei ik afspraken af, ik was al lang blij dat ik daar gratis kon rijden, waren ze op vakantie, dan deed ik alle stallen etc. Niet meer dan logisch... Maar tegenwoordig :')

(Eigenlijk moet je ergens zitten met een te kort aan paarden, dat je zelf weer kan kiezen ipv dat verzorgsters het voor het uitzoeken hebben en echt "rondshoppen" voor mijn idee)

Medie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:51

Lianne.. waar woon jij??
Hier is het moeilijk een leuk paard te vinden zonder je (scheel) te betalen..

blijkbaar is het hier niet meer goed genoeg om een verantwoorde verzorger voor je paard te hebben die weet wat hij doet en haar afspraken nakomt.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:22

Hier was het ook weer te mooi om waar te zijn .. weet nu echt niet wat ik moet doen ..
Hele fijn verzorgster, prachtige rustige meid .. Alleen heb ik gisteren het nieuws gekregen dat mijn pony, die al blind was aan 1 oog, nu ook zo goed als blind is aan het andere oog ... En ja, dat is natuurlijk heel wat .. is heel erg wennen voor de pony, die weet het momenteel ook even niet meer (maar komt wel weer goed, ben ik zeker van). Alleen ja .. wat doe je op zo'n moment met een verzorgster? Ik ben & blijf het baasje, het blijft mijn pony .. En om nu in deze situatie er 2 verschillende mensen mee aan de slag te laten is het voor mijn gevoel niet .. Sowieso moet hij nu even een tijdje gewoon op zichzelf kunnen zijn, kunnen wennen aan de situatie .. en als er dan nog eens verschillende mensen bij hem in de weide komen.. (er zijn sowieso ook nog de mensen die de weide mesten, dat is ook niet altijd dezelfde.. wel vaste mensen maar ook alweer een paar).

Wat doe je in zo'n geval? -O-
Het liefst wil ik gewoon zelf alles voor hem doen, en hij kent mij natuurlijk ook al langer dan de verzorgster dus qua vertrouwen speelt dat ook mee.. Hij roept elke keer op mij zodra hij mijn stem hoort.. het is gewoon mijn pony :o

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:29

Wat super lastig Sabine... Misschien dat je hem kan laten wennen in eerste instantie aan dat hij nu aan beide ogen blind is. En als hij daaraan gewend is, dat je hem samen met de verzorgster aan haar laat wennen. Dat je er eerst constant bij bent en dan steeds langer weg blijft (om het hoekje bijvoorbeeld, of dat je iets anders gaat doen buiten hoorafstand van de pony). Moet de verzorgster natuurlijk ook wel bereid zijn om te wachten, maar als ik het zo hoor zal dat geen probleem zijn denk ik.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 23:03

Lianne86 schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik er over nagedacht heb om iemand te gaan betalen... Aandacht krijgt ie sowieso, staat volpension... Ik wil alleen dat ie 1-2x per week gereden wordt als ik er niet ben... (Waarom: zit vooral in mijn hoofd.. ik rij in de bak hooguit half uur / 3 kwartier en in het bos is het vooral stappen, wat draven en een galopje, alles op zijn tempo... (Ik rij hem niet kapot, stap goed in/goed uit)...

Dus had echt zoiets van "ik ga gewoon aan iemand die ik ken en die ik netjes vind rijden, vragen die dat wil doen" :') Gewoon om van heel het gezeik af te zijn...

Ik weet nog dat toen ik een verzorgpaard had, ik al blij was dat ik hem mocht verzorgen en echt alles er voor deed, belde ze op om te voeren, dan zei ik afspraken af, ik was al lang blij dat ik daar gratis kon rijden, waren ze op vakantie, dan deed ik alle stallen etc. Niet meer dan logisch... Maar tegenwoordig :')

(Eigenlijk moet je ergens zitten met een te kort aan paarden, dat je zelf weer kan kiezen ipv dat verzorgsters het voor het uitzoeken hebben en echt "rondshoppen" voor mijn idee)

kom maar in limburg wonen, ik weet zeker dat je binnen 2 weken een aantal geschikte mensen hebt :Y)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 08:55

Ik heb nu iemand hoor :') (vraag me af hoelang, andere ambities etc. maar voor voorlopig zit ik goed.. en geloof me, het afgelopen jaar een geweldige pessimist geworden ;) dus dat zie je terug in mijn opmerkingen :p Paard wordt nu goed gereden, maar eerlijk is eerlijk.. het meisje dat allergisch was voor paarden en moest stoppen, was gewoon zo'n topmeisje, zat meer op 1 lijn met hoe/wat wij wilde.... En nu een meisje met meer eigen mening wat soms een beetje botst :p (En dan komt mijn pessimistische gevoel weer op van "aftellen wanneer het gewoon te erg botst" :p kan dus ook nog goed jaren goed gaan ;) maarja... we zien wel.. Ik denk echt per dag, niet meer vooruit omdat dat niet meer lijkt te kunnen? Ligt niet altijd aan de persoon... maar de goede verzorgsters gaan weg buiten hun schuld om (allergie, eigen paard gekregen etc.) En mjah... Snap het ook wel... Maar soms baal ik er wel van :p

Gisteren naar aanleiding van FB (Hoe blij ze was dat ze alweer een tijd lol had in het verzorgen van ons paardje) besloten dat de pony voor 1/3 deel van mijn mams gaat worden (nouja... meer symbolisch... ze is super gek met hem, verzorgd hem 7 dagen per week met plezier... tis echt haar paardje geworden... Nu was ie al van zusje en mij samen... Dus nu hebben we besloten dat mams op de verjaardag nog symbolisch een "deel van paard" krijgt...

Vind ik ook fijner maar dat is vooral omdat de verzorgster die we nu hebben, als er iets is, bij mij komt... En niet bij mijn zusje of mijn mams die er gewoon zijn. (Ik woon dus 100km verderop) dus mjah... Dat schiet niet op... Natuurlijk overleggen we veel, maar ik vind het wel een fijn idee als mams gewoon zelf beslissingen durft te gaan nemen. En niet steeds gaat twijfelen als de verzorgster iets zegt :p (Gaat het bijvoorbeeld over de deken, zusje en mams zijn prima in staat om dit te beslissen... Mam heeft in de 3 jaar dat we hem hebben, ontzettend veel van paarden geleerd van ons, dus zit ook met ons op 1 lijn... (Het voordeel van iemand zelf iets leren :p) Maar soms is ze wat onzeker als iemand anders meer ervaring heeft... en dat ze mij een sms of wat dan ook stuurt om even te overleggen, geen probleem, fijn juist... Maar hoop hiermee dat ze zich wat minder "overhoop laat lopen" :p (Aangezien ze nu soms de meest stomme discussies heeft.... en dan gewoon kan zeggen "Mijn paard, ik bepaal" als mijn zusje en ik er niet zijn... Dan is het "dan ga ik wel naar..." tenminste weg :$ (Hier kan zij niet tegen, ik vind het ontzettend lomp... het paard wordt verzorgd naar hoe wij het goed vinden, dat het paard happy is... en dan gaat iemand vertellen dat ie maar 4 uur per dag naar buiten moet.... dat dat meer dan genoeg is... NEE... "Dan vraag ik dat wel aan...." Terwijl zonder mams (van mams en zusje mocht ie namelijk niet mee (sowieso hier ook geen stal gevonden waar ik hem neer zou zetten, gaat er op achteruit (hier kleigrond, daar zandgrond... dus de winters... ) had ze hem niet eens gehad om te rijden :p (Hier botst het dus ook wel eens om, discussies over hoe lang naar buiten, wel/geen deken, water in de wei etc.)

Mijn ouders wilden eerst wel naar Limburg :D Maar denk dat ze voorlopig gewoon in Brabant blijven :p

Sabine: Even voor je paardje kiezen, even kijken hoe die op alles reageert... En mjah... Denk dat ik de verzorgster even "out the picture" zou halen, laat hem eerst even wennen en als dat allemaal goed gaat, haal er dan iemand bij... Niet eerder.. Tenminste.. Zo zou ik het doen... Denk dat het voor de pony al wennen genoeg is en dat het "vertrouwde" dan beter is... Sterkte ermee! Mijn grootste tip: kies altijd voor je eigen gevoel, wat jij denkt dat goed/beter is voor je paard... Dan komt het zeker wel goed! Jij kent hem, weet hoe die reageert, je merkt veranderingen, ziet hoe hij er mee omgaat... Voor je verzorgster rot... maar kijk maar of ze in die tijd wil wachten of verder gaat zoeken... Maar kies altijd voor je paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:03

[***] schreef:
Hier was het ook weer te mooi om waar te zijn .. weet nu echt niet wat ik moet doen ..
Hele fijn verzorgster, prachtige rustige meid .. Alleen heb ik gisteren het nieuws gekregen dat mijn pony, die al blind was aan 1 oog, nu ook zo goed als blind is aan het andere oog ... En ja, dat is natuurlijk heel wat .. is heel erg wennen voor de pony, die weet het momenteel ook even niet meer (maar komt wel weer goed, ben ik zeker van). Alleen ja .. wat doe je op zo'n moment met een verzorgster? Ik ben & blijf het baasje, het blijft mijn pony .. En om nu in deze situatie er 2 verschillende mensen mee aan de slag te laten is het voor mijn gevoel niet .. Sowieso moet hij nu even een tijdje gewoon op zichzelf kunnen zijn, kunnen wennen aan de situatie .. en als er dan nog eens verschillende mensen bij hem in de weide komen.. (er zijn sowieso ook nog de mensen die de weide mesten, dat is ook niet altijd dezelfde.. wel vaste mensen maar ook alweer een paar).

Wat doe je in zo'n geval? -O-
Het liefst wil ik gewoon zelf alles voor hem doen, en hij kent mij natuurlijk ook al langer dan de verzorgster dus qua vertrouwen speelt dat ook mee.. Hij roept elke keer op mij zodra hij mijn stem hoort.. het is gewoon mijn pony :o

Zelf zou ik dan denk ik kiezen om het juist samen met de verzorgster te doen. Zeker als je erg tevreden over haar bent.
Je wilt dan toch nu zelf meer tijd aan de pony besteden, vraag haar erbij, betrek haar erbij overleg samen.
Dan is ze straks helemaal zoals jij wilt ingewerkt met de pony en hoef je niet nog een keer in te werken.
Pony leert gelijk aan haar wennen terwijl de vertrouwde baas er nog bij is.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:08

Sylvia, eerst had ik dat dus ook als gedachte "gewoon doorgaan met.. want als je eenmaal in dit ritme zit... dan..." Maar is het voor een eenkennige pony niet te veel? Is het niet beter als hij eerst op zijn eigen benen staat, zeg maar en gewend is aan het "nieuwe" met alleen zijn vertrouwde baasje... En dan pas als dat goed gaat een ander iemand erbij?

Tenminste zoals ik het lees, lijkt het me om aan 2 dingen tegelijk te wennen voor de pony op dit moment heel erg veel... Wij kennen de pony natuurlijk niet, dus het is lastig in te schatten... vandaar ook: volg je gevoel, jij kent je pony...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:33

Lianne86 schreef:
Sylvia, eerst had ik dat dus ook als gedachte "gewoon doorgaan met.. want als je eenmaal in dit ritme zit... dan..." Maar is het voor een eenkennige pony niet te veel? Is het niet beter als hij eerst op zijn eigen benen staat, zeg maar en gewend is aan het "nieuwe" met alleen zijn vertrouwde baasje... En dan pas als dat goed gaat een ander iemand erbij?

Tenminste zoals ik het lees, lijkt het me om aan 2 dingen tegelijk te wennen voor de pony op dit moment heel erg veel... Wij kennen de pony natuurlijk niet, dus het is lastig in te schatten... vandaar ook: volg je gevoel, jij kent je pony...

Dat weet ik niet, dat is een kwestie voor de baas om dat te bekijken.
Mijn pony hier is ook zeer eenkennig en bijt als het haar niet bevalt.
Heeft nu een paar jaar terug een pees blessure gehad en heeft zeer lang verplicht stal rust gehad. (wat een ramp overigens die stal rust)
Dat heb ik samen met de verzorgster gedaan en dat werkte in mijn situatie prima.
Maar elke situatie is anders.

Ik nam aan(misschien ten onrechte) dat de blindheid geleidelijk is gegaan, dus helemaal nieuw is het voor de pony niet.
Bovendien stel dat Sabine ineens echt niet kan, dan kan verzorgster toch iets bekender voor pony zijn.

Ik kan het niet vanaf hier bekijken, vandaar ook dat ik voor mezelf de keuze zou maken om het samen te doen.
Maar natuurlijk moet Sabine datgene doen wat haar het beste lijkt en voelt.

Zonder (en dat is echt niet gemeen of aanvallend bedoeld) te zacht voor de pony te zijn of te worden.
Dat was ik namelijk wel geworden bij mijn pony en daar heeft madam goed gebruik van gemaakt!!!

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 12:48

Kreeg net ook een leuke reactie:

Ik ben .... en ik ben 14 jaar oud.
8 jaar ervaring.
Ik hoor graag van u.

Uhhhhhhh oke...misschien iets meer informatie zou fijn zijn :P

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:38

Ja hier dus ook zulke mails..

En dan stuur ik terug met de vraag of ze meer over haarzelf kan vertellen, en dan hoor je niets meer :?

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 13:42

Echt bizar..

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:07

ik heb vanwege mijn zwangerschap nu toch ook een advertentie moeten plaatsen voor een bijrijder. Betreft een 7 jarige kwpn ruin van 175. Staat volledig all-in op stalling, alle harnachement aanwezig. alsnog krijg ik bericht van 11 jarige meisjes die aan de andere kant van nederland wonen. Wat moet ik met die reacties als; Wat jammer dat ik in Groningen woon, of ; ik moet uit zeewolde komen, is dat te doen?... Zoek t lekker zelf uit zeg!

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:08

google is your best friend,
en Tja, zonde dat je ergens anders woont, verhuis maar :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:21

Dat is ook heel irritant inderdaad... Ik kan toch niet voor iemand beslissen of dat te doen is? Ik zou het er zelf niet voor over hebben (zou het lichamelijk ook niet kunnen haha) om 10km ervoor te fietsen enkele reis, maar iemand anders zou dat er dan wel weer voor over kunnen hebben en dan zeg ik dat dat niet te doen is :+

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:22

Jorinda, ik had ook max 10 km aangegeven,
maar nu ik de auto mag lenen heb ik geluk.

hier in limburg is zooo weinig te vinden, nu heb ik er 1 op 18,5 km weg.. ( enkele reis )