Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Tegenwoordig alle verzorgpaarden niet meer gratis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:39

In principe vervang ik als eigenaar de spullen. De teugels van mijn ene hoofdstel zijn een keer kapot gegaan en die heeft mijn bijrijder toen op haar kosten laten maken. Ik wilde dat prima vergoeden maar dat wilde ze niet ;). No need to say dat ik donders blij ben met mijn bijrijders :).

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:50

Het hangt er ook af hoe het kapot gaat ;) is het echt door "slecht" omgaan met spullen of is het een ongelukje/ouderdom?

Bij ongelukjes --> vervelend, maar is dan even bespreken, kleine dingen worden meestal wel gewoon vergoed door bijrijder.. Niet netjes met de spullen omgaan (zoals mijn zadel gebruiken op een paard van iemand anders, het maar op de grond neerleggen zodat ik een heerlijk vies zadel terugkrijg dat onder het gras en de modder zit... --> Exit...

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:58

Ik heb een leasepony, waar ik 50 euro per maand voor betaal. Ze is 7 dagen in de week 'van mij', de stal wordt voor me uitgemest, de eigenaar zet ze zelf binnen/buiten en voert ze.

Ik heb er sinds kort een bijrijdster bij, omdat ik in mijn examenjaar zit, maar ze hoeft niks te betalen. Ik ben al enorm blij dat ze komt! Ze komt zo'n 2 tot 4 keer per week.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 12:08

Dat heb je goed voor elkaar appelxxkiwi!

paardengek84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:27

Ik heb zelf ook een pony, waarvoor ik een vergoeding krijg.
De vergoeding die men betaald is voor;
- Onderhoud rijbak
- Onderhoud weide
- Ik voer elke dag de pony
- Ik mest de stal/weide op de dagen dat de verzorgster niet komt (4a5x per week)
- Ook geef ik haar momenteel nog elke keer les; 2 a 3 keer per week, circa 45min per keer
- Men eet en drink ook bij mij (soms ook stiefzus, zusje en moeder)
- Ik rijd voor hun met de trailer naar de ponyclub
- Ed..

Dus ik vind dat er best een vergoeding voor gegeven mag worden, dan vind ik mijn bedrag niet eens schrikbarend hoog :o

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 16:31

Als jij er voor de verzorgster nog veel tijd in steekt en kosten maakt; mag dat best wel... En ja, ik weet hoe duur een paard is; maar de meeste kosten heb je ook als je paard in de wei staat ;) Alleen het mee-eten, de lessen, en de trailer etc --> snap wel dat je daarvoor een bijdrage vraagt...

paardengek84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:15

@Lianne86, inderdaad, ik maak wel wat kosten voor de verzorgster nu.
Bij de vorige verzorgster die ik bij deze pony had, kreeg ik helemaal geen vergoeding en dat
terwijl ik ook voor haar naar de club reed, alles kocht wat ze nodig had en zelfs haar wedstrijden betaalde.

Ben nu ook blij, dat ik iets vergoed krijg :)

fleurtjuhh1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:55

goldenarrow schreef:
Shalot schreef:
Snap dat personen tegen betalen zijn. Maar wat doe je dan als je spullen stuk gaan. Zoals hoofdstel, zadel, peeskappen, longeersingel enz enz. bewijs maar is wie het gedaan heeft. En of het een ongeluk is. Of slordigheid.

Als het door mij komt vervang ik het. Ben ook de enige die met het zadel/hoofdstel van dat paard werkt. Of ik neem mijn eigen spullen mee (denk aan poetsspullen, longeerlijn, longeersingel, halstertouw/touwhalster. Peeskappen gebruik ik niet, maar zou ik zelf ook mee kunnen nemen).

ik koop ook gewoon nieuw als ik het kapot maak... ik heb gewoon een gratis verzorgpony. dat is het minste wat ik kan doen...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:47

Het zou bij mij als paardeneigenaar niet gaan om het geld maar meer om de serieusheid van de bijrijdster proberen te garanderen. Sommige denken er nl. wel erg makkelijk over om niet te komen opdagen.

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:57

jury; idd ik herken dat en is heel vervelend, want je vertrouwd als eigenaar iemand anders ook je paard goed behandelt ect.. en als je dan via via moet achter komen dat die niet komen opdagen of wat dan ook dan baal je gewoon als een stekker

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:11

Sommige zeggen dat ze geld vragen omde Sirieusheid te bepalen.
Ik kan alleen verzorgen en betalen, omdat ik geen tijd heb als ik droeg om te werken.
Gebruik die tijd dan om het paard te verzorgen.
Ik vind dus dat je niet met geld kan betalen of je sirieus ben of niet :(

Betalen als je geen klusjes doet snap ik wel. Maar als je er komt en uitmest voert enzo en dan nog 75 voor 2 keer in de week vraagt snap ik niet.

(Nog steeds verzorgpaard loos om die reden :( )

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:18

Kosseh, misschien nog ff je post hierboven doorlezen want het gebruik van verkeerde woorden maakt het lastig lezen.
Blijkbaar zijn er mensen die een gegeven (verzorg)paard niet serieus nemen en als ze er iets voor moeten investeren er wel even goed bij stil staan of ze de verantwoording aan kunnen en de tijd willen investeren.
En die 50 euro staan in het geheel niet in verhouding van de daadwerkelijke kosten.

Ik heb hier 2 ponies staan om te rijden, veel ouders zien het als een goedkope naschoolse opvang. Hoeveel mensen ik al niet aan de deur gehad heb of ze deze mogen verzorgen. Als ik dan zeg dat ze (de ouders) van mij een opleiding krijgen om hun kind goed te kunnen begeleiden tijdens het poetsen/wanden en dat de eerste weken/maanden niet gereden mag worden zonder dat ik erbij ben, dan haken ze al vaak af.
Ze namen blijkbaar aan dat hun kind van 10 wel alleen bij de ponies kon blijven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:27

Sommige mensen zouden echt geluk hebben met mij op de stalling, ik ga overmorgen een briefje op de box van mijne hangen 'Wil je rijden, longeren of wandelen met ...? Bel 06-....'
Nu weten wij onderling alles van iedereen (waar wat van wie is) en komen geen onbevoegden op ons erf, ook hebben we geen 'manegeruiters', van die mensen die porren en sjorren als ze op het paard zit, alles is hier via natural horsemanship/centered riding od 'opgeleid' en er is altijd controle, dus ja... :')
Risico is zowat 0%, iedereen is verantwoord (behalve ik vaak...) dusja waarom niet :+

Ben nu rustig opzoek naar een verzorger voor 2 à 3 dagen per week doen wat ze wil (behalve alles waar te voor komt) maar dan wel tegen een betaling van €40, nauwja wat is €3,50 per dag...

rusty886

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:29

jury schreef:
Kosseh, misschien nog ff je post hierboven doorlezen want het gebruik van verkeerde woorden maakt het lastig lezen.
Blijkbaar zijn er mensen die een gegeven (verzorg)paard niet serieus nemen en als ze er iets voor moeten investeren er wel even goed bij stil staan of ze de verantwoording aan kunnen en de tijd willen investeren.
En die 50 euro staan in het geheel niet in verhouding van de daadwerkelijke kosten.

Ik heb hier 2 ponies staan om te rijden, veel ouders zien het als een goedkope naschoolse opvang. Hoeveel mensen ik al niet aan de deur gehad heb of ze deze mogen verzorgen. Als ik dan zeg dat ze (de ouders) van mij een opleiding krijgen om hun kind goed te kunnen begeleiden tijdens het poetsen/wanden en dat de eerste weken/maanden niet gereden mag worden zonder dat ik erbij ben, dan haken ze al vaak af.
Ze namen blijkbaar aan dat hun kind van 10 wel alleen bij de ponies kon blijven.

mensen onderschatten vaak het uiterlijk van de paarden/pony's maar goeie ouders zouden zoiets hebben van (zoals jij zegt weken/maanden niet rijden) ok als ze maar het naar hun zin hebben in ieder geval zouden dan tegen mij zeggen en ik zelf persoonlijk vindt het geen slecht idee om ze eerst veel mee aan de hand te laten doen dan meteen onder het zadel.

djeeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:11

Ook ik heb een betalende verzorgster.
dertig euro in de maand. Voor twee keer weeks rijden. Mag met beide paarden rijden. krijgt ook les op mijn paarden.
mag alleen onder begeleiding want ze is nog jong. Ze mag zowel buiten als dressuur. soms ook springen.
vinden jullie dit reeel?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:14

Is een nette prijs hoor Djeeentje :)

Maar eigenlijk maakt het niet uit of het "reëel" is ;) Stel ik kom morgen iemand tegen die me een miljoen per maand wil betalen om 2x te rijden, en ik zeg "ok, is goed" dan is het ook "reëel".. Tis maar net wat je samen overeen komt :) Als het te veel zou zijn, zouden ze piepen... Of het te weinig is, daar kan alleen jij over oordelen...

djeeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:23

Mijn gedachtevin eerste instantie was vijftig. Gezien ik er erg veel tijd in stop ondat ze nog zo jong is. Ze kan zadelen. Maar echt rijden nog niet.
Haar ouders wilden in eerste instantie niet hoger dan twintig gaan. Uiteindelijk op dertig gekomen. Ik vind het wat weinig. Ik haal haar op en breng haar terug. En zij vonden het eigenlijk weer wat veel.
Vandaar dat ik het me afvraag :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:30

Dan vind ik het echt weinig geld. Kan alleen dromen van die luxe ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:35

30 euro voor 8x rijden... dat zijn goedkope paardrijdlessen want het mag immers alleen onder begeleiding.
ophalen en brengen... van het paard of het meisje?

Hoe heb jij hier nog profijt of plezier van Djeentje?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:36

:7 Met lessen erbij zeker redelijk!

Ik zoek zelf iemand die zelfstandig is en diegene mag als ze wil gaan lessen, lessen en dan zijn die kosten van haar... Maar voor een uurtje les betaal je al snel 15 euro minimaal... (Ik vraag overigens niets, ik ben al blij als ik een zelfstandig iemand vind, die goed met mijn paardje omgaat etc.)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:05

djeeentje schreef:
Ook ik heb een betalende verzorgster.
dertig euro in de maand. Voor twee keer weeks rijden. Mag met beide paarden rijden. krijgt ook les op mijn paarden.
mag alleen onder begeleiding want ze is nog jong. Ze mag zowel buiten als dressuur. soms ook springen.
vinden jullie dit reeel?

Zijn de lessen daarbij in?
Ik vind het heel goedkoop.

Maar of het reeel is bepaal jijzelf. Jij bent de eigenaar van het paard en de spullen en jij weet wat je kwijt bent per maand en welke luxe erbij zit.

Is ze overigens verzorgster of bijrijder. In mijn opinie doet een verzorgster klusjes en een bijrijder niet. Dat zou voor mij ook uitmaken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:18

djeeentje schreef:
Mijn gedachtevin eerste instantie was vijftig. Gezien ik er erg veel tijd in stop ondat ze nog zo jong is. Ze kan zadelen. Maar echt rijden nog niet.
Haar ouders wilden in eerste instantie niet hoger dan twintig gaan. Uiteindelijk op dertig gekomen. Ik vind het wat weinig. Ik haal haar op en breng haar terug. En zij vonden het eigenlijk weer wat veel.

Ik denk dat jij behoorlijk uitgebuit wordt, hoeveel tijd spendeer je hier per week wel niet aan?
Krijg je nog wat betaald voor je benzinekosten? Denk het niet...
Wat zouden die ouders anders voor naschoolse opvang en voor manegelessen voor hun kind moeten betalen ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 09:26

Sassy schreef:
djeeentje schreef:

Ik denk dat jij behoorlijk uitgebuit wordt, hoeveel tijd spendeer je hier per week wel niet aan?
Krijg je nog wat betaald voor je benzinekosten? Denk het niet...
Wat zouden die ouders anders voor naschoolse opvang en voor manegelessen voor hun kind moeten betalen ;)

Ik ben 145 euro per 3 maanden aan paardrijlessen kwijt op een manege voor mijn zoon Mika. Dat is voor 1 uurtje in de week in een groepsles.
Voor priveles ben je 22 euro voor een halfuurtje kwijt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 10:22

Ik zou nooit aan iemand die niet zelfstandig aan de slag kan beginnen, eerlijk gezegd. Lijkt me dat je juist een bijrijdster hebt om zelf je handen wat vrij te hebben op de dagen dat zij komt, en niet om er extra werk aan te hebben? Maar hier in het westen is het misschien wat makkelijker om iemand te vinden die het een mooie kans vind om op een leuk privépaard te kunnen rijden en lessen zonder de kosten van een eigen paard. Zeker als je op een mooie lokatie staat met een leuk sportpaard, ik heb er zelf altijd met liefde voor betaald in elk geval! Ik vind zelf de berekening van het pensiongeld gedeeld door het aantal dagen dat de bijrijdster doet altijd een goede leidraad voor de hoogte van het bedrag. Dan is het automatisch zo dat je als bijrijdster meer betaald op een luxe stalling ten op zichte van een paard wat bijvoorbeeld 24/7 op het land staat en dat lijkt me ook wel zo logisch. Meer luxe is meestal ook minder 'klusjes' .

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 12:53

jury schreef:

Sorry voor de fouten, kan er zelf maar 1 ontdekken :(
Zat voor het eerst op de iPad en kan er nog niet zo goed mee omgaan.