Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 15:58

maaikiemike schreef:
En daarnaast: in hoeverre kan je van een klein meisje verwachten dat ze goed kan rijden?
Manege lijkt mij ook een goed idee, kan je gelijk even spieken naar de rijkwaliteiten.
En op advertenties komen vaak ook reacties die niet voldoen aan je eisen, maar wel het proberen waard!

Met klein bedoel ik niet te groot, dus niet heel jong ofzo...
En het gaat er maar om dat ze niet meteen bij een bok er al af ligt, want die uk van mij zal dat wel gaan doen vrees ik.....
Mijn dochter rijd zelf ook op de manege dus ik zal zaterdag eens aan de instrcteur vragen of hij iemand weet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:27

Nou, even een update hierzo, pony vrouwke is 2x geweest en ze doet het heel erg aardig.

Zondag is helaas vorig bijrijdster van de pony afgeklapt....
Pony op de achterbenen en aan de kletter....
Pony stond dus gisteren kreupel, gelukkig kwam de sportmasseur (Simone van www.bruysend.nl)
Die heeft wel even staan te "pruttelen" en te zweten maar de verzuring is een heel eind eruit.

Vandaag heb ik de nieuwe verzorgster op de pony gezet. Zonder zadel :D :D
Tja laten we het zo zeggen, ze mag van mij niet zonder begeleiding naar bos of hei.
Zondag krijgt ze een half uurtje les van mijn instructrice.
Ik denk dat het een echte manege ruiter is maar wel eentje met ervaring.
Verder is mijn pony erg gek op haar.
Roept al naar haar en staat heerlijk te klapperen met de onderlip.
ook de klusjes doet ze meer dan prima!
Ik hoop zo dat ze blijft.....

_PatriciaH

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:43

Dat klinkt super!

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:49

Dat klinkt inderdaad veelbelovend!
Nu zoek nog.... :P
Ik mag in mijn handen knijpen. Zelfs nu hij even niet intensief gereden kan worden (wederom knie behandeling) Blijft ze komen en ook aanbieden om overal mee te helpen. Weet niet wat ik mee maak!

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:52

Oooo dat klinkt ook al zo goed!!

Ik heb vandaag een hele leuke meid van 15 langs gehad, samen met haar mams en ik ben heel positief dus ben benieuwd!! Komt bij mij uiteindelijk ook wel goed hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 00:57

Zoek ik duim voor je!

maaikiemike, succes met de knie behandeling

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:19

Nieuwe stal ligt een uur verder. naja nu eerst maar een half jaar genieten van verzorgpaard om de hoek dan zie ik wel weer

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 08:32

IK heb op stal ook al meerder verzorgers zien komen en gaan, allemaal niet gemotiveerd genoeg of opeens te weinig tijd, vonden ze het toch te ver weg. Blah blah. Jammer want het zijn leuke paarden. Het is hier in de buurt gewoon lastig om een goede betrouwbare te vinden.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:45

Pff ik heb even jullie advies nodig hoor ! ik las een leuke advertentie , gereageerd natuurlijk, kreeg ook leuke reactie terug , maar het bleek niet hun paard. dus ik kreeg het nummer van de eigenaar en heb even gebeld. en dat gesprek heeft me toch een beetje teruggedrongen . het is mij nieuw als ik zeg dat ik bijna18 ben dat er dan opeens terughoudend wordt gereageerd hij ging verhalen over verkering en drugs en studie etc ophangen en over allemaal mooie verhalen etc. kortom het klonk niet erg vriendelijk en ik moest maar zien of ik langs kwam. ik weet niet wat ik nu moet doen, toch maar even langsgaan of mn gevoel volgen en deze kans laten schieten en wachten op een andere kans... die waarschijnlijk voorlopig niet komt....

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:27

Klinkt erg vreemd, zou alleen gaan kijken als het een drukke stal is, klinkt als een rare vent

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:40

Gewoon gaan kijken maar weg wezen als en een enge vent om de hoek komt want ik heb genoeg verhalen gehoord van paarden meisjes die mochten rijden maar daar stond wel wat tegenover!!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:43

ik geloof dat hij ook al heel wat mensen gehad heeft, maar die zijn allemaal weggegaan.. het is geen stal verder...

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:21

Moeilijk... Ik heb ook al heel wat meiden gehad die snel weer weg waren en ik ben geen vies oud mannetje dus dat zegt ook niet alles :o maar ik vind je verhaal heel raar overkomen.

Misschien toch gewoon gaan kijken dan weet je het zeker en iemand mee nemen en niet alleen gaan!

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:30

Zou ook iemand mee nemen en wel gaan kijken is wel een raar verhaal

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 11:42

Het klinkt als iemand die er niet zo veel vertrouwen in heeft, deze leeftijd.. Hij heeft vast al eerder meegemaakt dat meiden zeggen dat ze graag het paard willen verzorgen, maar bleek dat er vriendjes kwamen, ze uitgingen, ze zich meer op studie moesten richten.. Ik kan me de reactie dus best voorstellen..

En zeker omdat je dit adres via iemand anders hebt, die dus eerst selecteert lijkt het, zou ik me zo kunnen voorstellen dat het wél heel leuk is!

Zelf deed ik ook een pony van een boer, die hij heeft gekregen voor mijn buurmeisje. Helaas is zij steeds allergischer gebleken voor paarden, én zit ze nu in haar examenjaar, lekker puberen, vriendje, uitgaan.. Dus de interresse is ook nog een stuk minder. Ik red het ook niet meer qua tijd, maar de boer kan niet alleen voor die pony zorgen (stal mesten, voeren, buiten en binnen zetten is geen probleem, maar hoeven controleren ed gaat niet..)
Helaas is de boer ook niet makkelijk, en wil hij eigelijk geen mensen op zijn erf. Ook wil hij dus geen kind als verzorger, want hij wil de verantwoording niet. Het is een kleine pony, dus volwassen of grote kinderen kunnen er al niet op rijden (ik net..)
De boer is dus niet echt op zoek naar iemand, maar ik houd toch mijn ogen open of ik niet een geschikt persoon vind die het leuk vind een pony te verzorgen, en die ik dan kan voorstellen en een aantal keer kan meenemen naar de boer (Maar ik weet zeker, als ik dan zijn nummer zou geven dat ze zelf even moeten bellen, dat ze dan ook een vage reactie krijgen..)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:03

oké ja , in zo'n opzicht zou ik het inderdaad snappen. Maar aan de telefoon klonk hij ook nogal ongeinteresseerd , ook omdat er een ander al was geweest en iemand die de pony wil de kopen. Kan het ook verkeerd begrepen hebben natuurlijk. Maar goed ik zal wel even zien wat ik beslis. Ben op het moment nog ziek dus kan ook echt helemaal niks ..

Stphniexxjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:45

ik ben zelf een vertrouwbare verzorgster ik heb nu sinds kort weer een verzorg pony en ik ga elke dag 2 uur.

Meestal wanneer iemand afhaakt is omdat ze jong en naïef zijn. ze denken te makkelijk over een pony terwijl je na een maand eigenlijk nog niet helemaal het paard kent en hoe of wat hij doet en reageert bij hun bij zijn. ik zelf begon twijffelachtig met deze pony hij is druk en af en toe een beetje onvoorspelbaar maar verder een schat. hij mag niemand en als hij je ma ben je zijn princesje.

ik had afgesproken met haar en ook bij haar haakte elke verzorgster af. vanwege de drukke pony die soms eens kan happen. ( Niet bijten )
daar schrokken ze van. ik heb zelf geleerd ( eigen paard gehad ) dat je na 1 a 2 dagen niet een pony helemaal kunt kennen. de ene dag is hij zo de andere dag wat humeurig ik heb hem nu nog geen maand kom elke dag en neem altijd iets lekkers mee, we zijn ook echte goeie vriendjes geworden.

Vertel de verzorger dat ze zoiezo niet na 1 week de pony al kennen, dat heeft tijd nodig de ene dag dat ze komen en ze twijfelen dat kan logisch zijn het paardje kent de verzorger natuurlijk niet en gaat even kijken hoe of wat hij/zij doet bij bepaalde situaties ( Uitproberen ).
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 10-05-12 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vet gedrukte letters gewijzigd in normaal lettertype

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:04

Leuk het dik gedrukte en je tips maar denk je dat we die niet allang bedacht hebben???

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:37

Ik heb een verzorgster :)
Vandaag kwam ze voor het eerst helpen.
Heb er nog steeds een goed gevoel over.
Dus wordt vervolgt :P
Mirka vond het in ieder geval heerlijk.
Heb haar laten stappen met met Mirka en ondertussen me hengst gedaan:)
Terwijl zij stond te tutten lekker de stallentjes gedaan.
Best wel een luxe eigelijk :P

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 22:50

Fijn, gefeliciteerd!!

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 07:29

Gefeliciteerd! Nu hopen dat het een blijvertje is. :)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 12:25

Ja ag ik ben er niet echt afhanelijk van :P
Het is gewoon makkelijk :D
En verlopig is het een soort van test of ze alleen tutten en stappen ook leuk vind.
Duurt nog een maand voor dat ze gescand wordt op dr pees, dus rijden zit er niet in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-12 14:57

Wist echt niet dat het zo moeilijk was! Lees op mp wel veel kinderen van 11 tot 15 jaar inderdaad, met 2 jaar rijdervaring enzo. Maar er zijn toch ook zat mensen die wèl serieus willen rijden? Ik zit nu ook zonder, maar ben met mijn vorige bijrijdpony echt serieus bezig geweest. Heel leerzaam. En om een nieuwerd te vinden is niet zo eenvoudig!

Hippepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:07

Nou, ik moet nog maar even afwachten :(
Ik had er een paar gevonden en gereageerd, maar dan was het toch weer te ver weg volgens mijn ouders.
Of ze vonden 60 euro per maand te duur (vind ik ook duur, maar ik vind het alleen zo jammer)

Hopelijk vind ik nog wat....

Owhjaa, een vriendin van mijn moeder heeft een buurvrouw en die heeft een eigen paard op 2 minuutjes afstand van mijn huis. Daar staan nog meer paarden. Zei zou gaan vragen of die buurvrouw wat voor me wist.... Dus, misschien heb ik straks wel eentje op loopafstand ;)

xEmilieLx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 21:29

ik hoop dat ik eindelijk 1 heb gevonden! Ik heb gereageerd op een advertentie vandaag en kreeg zonet een reactie terug. Paard zag er geweldig uit, 1,63 hoog, schimmeltje en op M1 niveau of hoger. Staat ongeveer op de fiets hier 3 kwartier vanaf dus ik hoop zo dat er als we afspreken een klik tussen ons is ( merrie and moi ) en eigenaresse natuurlijk! En dan hopelijk lukt alles. Ik hoop het zo!! Duimen jullie voor me mee? :D