Ik ben via via aan mijn lieve verzorg pony's gekomen. Eerst reed ik altyd bij een vriendin van mij en via hun bij ik daar beland
DruivenTros
Geplaatst: 26-09-09 14:19
ik vind dit dus ook best wel moeilijk. Ik zoek zelf ook een vz-pony en ik kan maar niks vinden.. Marktplaats is een beetje leeg in mijn woonplaats en hier is er ook niet super veel..
Via via Een meisje bij mij op de manege verzorgde een paard, en dat paard zocht nog een verzorgster.
cent
Geplaatst: 29-09-09 11:00
heej, ik heb mijn verzorgpaard, via de site van onze ponyclub. het was eigenlijk heel toevallig. ik zal het verhaal even uitleggen ik ging met mijn eigen pony springen, want dat vind ik toch stiekem leuker! maar mijn pony is echt dressuur gefokt. dus die vond springen niet zo heel leuk. en vond de hindernissen allemaal heel spannend. toen ben ik een keer gaan oefenspringen, en toen ben ik midden in een oxer gevallen. en toen keek mijn pony mij aan van baas dit is echt niets voor mij. toen ben ik meteen de ring uitgegaan met mijn pony. en zei ik ga nooit meer springen met Tessa, want die vind 't gewoon helemaal niet leuk! nu rij ik nog alleen dressuur met d'r en dat gaat super ! maar toen had ik dus geen pony waar ik mee kon gaan springen en net toevallig op dat moment keek ik een keertje op onze clubsite. en daar stond gezocht meisje of jongen die pony wil verzorgen, en het was ook nog bij ons in het dorp dus idiaal!! dus ik aan mam gevraagd nou het mocht dus ik die mensen gebelt. en de dag erna kon ik gelijk komen! dus ik die dag erna er naar toe en heb er op gereden, het ging niet echt super maarja de eerste keer he. nou toen ben ik er dus op gaan rijden en heb ik hem een keer mee naar de club genomen want als het goed klikte mocht dat van die mevrouw. nou de clubles ging super en toen zei ze iets waar ik heel blij mee was. ik mocht er mee doen wat ik wou. en net doen of 't mijn eigen pony was dus ik ging met hem naar de springles en wat bleek hij kon super springen!! dus ik had eindelijk een springpony!! dus hij ging 5 maanden later een keer mee op wedstrijd en waren gelijk 1ste en nu gaat 't voortaan heel goed met ons 2je , en ook met Tessa. daar spring ik nog wel gewoon zelf thuis mee, dat vind ze wel leuk ! nou bedankt voor 't lezen ! groetjes karlijn
Via marktplaats, de eigenaresse had daar een advertentie geplaatst en het was gelukkig een dorp verderop! Dus ik heb toen een email gestuurd. Ze vond het een nette, overtuigende email en ik mocht toen kennis komen maken! Inmiddels verzorg ik er nu bijna een half jaar!
ik ben toen ik 9 was gaan vragen of ik paarden mocht poetsen. had helemaal geen intresse in meer, maar er zodoende ingerolt. gelukkig had ik een beetje geluk vanuit het verleden
Flits__
Geplaatst: 09-10-09 15:58
Ik had een advertentie op marktplaats gezet, en daar reageerde de eigenaar van mijn huidige verzorgpony's op 8)
Bloempot9
Geplaatst: 09-10-09 20:29
Ik ozek er nog een zo'n beetje.. overal !
Joliinee
Geplaatst: 09-10-09 22:38
ik heb me fjordje op marktplaza gevonden
kevinsky
Geplaatst: 12-10-09 16:29
heej
ik heb mijn verzorgpaard van de rijinsturctriese van m'n vriendin er sond al een wat ouder paard op de slaling waar haar paard stond, hij was telkens koliekerig in ze wouden hem inslapen maar nu ik heb rijd (4 maanden) is hij alsweer helemaal opgeknap hij denk nu dat ie 4 is terwijl hij al 18 is
Sally1987
Geplaatst: 14-10-09 15:45
Toen ik ongeveer 11-12 was ben ik met 2 vriendinnen langs alle huizen gegaan waar paarden in de wei stonden vaak was het antwoord nee maar op 10 min fietsen van ons huis hebben we toch verzorgpony's gevonden. Ze waren van een handelaar dus wel steeds gemiddeld 10 pony's die we mochten borstelen. Er stonden ook dekhengsten die mochten we dan niet borstelen.
Nadat we ouder werden zijn we daar gestopt en toen was die man ook overleden dacht ik en de pony's allemaal weg. Toen ging ik op een manege rijden in het dorp. Er kwam toen een instructrice met haar fjordje. En ben toen bij haar aan de deur geweest en gevraagd of ik hem mocht verzorgen.
Vanaf toen mocht ik dan op een verzorgpony rijden. 5 jaar heb ik hem gereden. Daarna verhuisde ze en ben ik een arabiertje gaan rijden. Ben ik voor gevraagd maar dat hete was niks voor mij. Toen kwam er een fjordje een dorp verderop. Ook een jaartje gereden voordat ze verhuisde (nog steeds contact mee) en daarna kwam er een fjord die ik kon van vroeger dichtbij staan en heb hem toen ook een jaar gereden. Maar die ging toen ook verhuizen dus toen had ik het wel even gehad. Alle paardjes waarvan ik hield gingen verhuizen.
En nu na bijna een jaar paardloos ben ik weer rustig op zoek
De ene via marktplaats waar in een advertentie had staan en mn andere verzorgpaard staat op dezelfde stal en daar ben ik voor gevraagd.
_Laura_
Geplaatst: 15-10-09 16:27
Ik had advertentie gezet op marktplaats! en nu kreeg ik een reactie of ik Phoebe wil verzorgen!! GA ER BINNENKORT KIJKEN EN HOPEN DAT HET KLIKT! en ze is waarschijnlijk drachtig, duss mischien veulentje! (van een shettie, hahaha!)
Ik heb er ook 2. Heb gereageerd op een advertentie op bokt en een advertentie op marktplaats en werd binnen 2 uur teruggebeld
Anoniem
Geplaatst: 25-10-09 15:44
Ik heb mijn eerste twee bijrijdpaardjes gevonden via marktplaats, gewoon een oproepje geplaatst. Heb dan wel even moeten wachten maar uiteindelijk wel leuke paardjes gereden. Nu betaal ik dan op de manege voor een paardje, waar ik dan wel in principe iedere dag naartoe mag.
Galeo
Geplaatst: 26-10-09 20:41
Mijn vriendin kreeg een pony , maar omdat ze het druk had met school mocht ik hem paar dagen in de week doen
Met die ben ik gestopt, nu heb ik een andere
Aan hem ben ik via mijn vriendins moeder , heeft een vriendin en die zocht nog iemand
Snnee
Geplaatst: 28-10-09 11:55
Mijn lieve NF merrie heb ik gekocht van een manege in Gasselte. We zijn er via via terechtgekomen, mijn instructrice heeft toen des tijds ook een NF gekocht bij diezelfde manege. Het maatje van die Merrie was een kleine rode Welsh, deze hebben wij gewoon gekregen ( gratis en voor niks ) het beestje had namelijk een laatste rustplaats nodig zodat hij niet bij de slachter belandde. Op heden staat hij bij mijn ex- buren te pensioeneren tussen de schapen.
Begin dit jaar ben ik terecht gekomen bij een stal door een vriendin van mij. Daar komen jonge paarden binnen die dan nog beleerd moeten worden waar ik dan bij hielp. Daarnaast heb ik nog een verzorgpaard die ik op marktplaats heb gevonden. Hij heeft Z2 dressuur gelopen ( gelopen omdat hij bronchitus heeft en erg oud begint te worden )
Al met al komen de paarden die ik ken overal vandaan.