Betálen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BeLoVeD

Re: Betálen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:32

Nursie schreef:
Jotee schreef:
Beide. Huilen van het lachen

Oke...maar wat is dan realistisch? Kijk er zijn er zat die 50-60 euro p maand betalen maar dat zijn jonge meiden waarvan de ouders betalen...bovendien moeten die vaak toch ook nog klusjes doen.

Hier is het een kwestie van rijden...

@ Rianne...ja zit ik ook over te denken maar zij rijd daar al een paard van de eigenaresse en wil die blijven rijden dus naar een andere stal toe gaan zal ze dan denk ik niet zo snel doen ookal zal hij goedkoper zijn. Kan het wel aan haar voorleggen. 2 bakken vind ik eigenlijk wel prettig want zo kun je altijd rijden...ook als het gevroren heeft...misschien is dat wel luxe? Ik rijd nu ook op een **** sterren frns manege met veeel maar wel voor 30 euro minder.

@ Beloved Jij vind 175 euro een klein bedrag?? Ik weet niet maar volgens mij zou ik voordat geld ook een eigen paard kunnen hebben....oke ik heb geen tijd voor 6 dagen in de week maar ik vind het toch uit verhouding....maar goed ik zal je mening in het achterhoofd houden.

Deze dame is zelf dus bijrijder maar wil dat blijven doen...ze wil daarnaast dus graag een eigen paard maar kan die kosten erbij niet alleen dragen en zoekt dus een bijrijder.

Waar haal jij in godsnaam weg dat ik € 175,- een klein bedrag vind? Maar goed houd jij die onwaarheden dan maar in je achterhoofd Clown .

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:34

Nursie: Ja het is ook een luxe. Ik vond dat ook altijd erg handig hoor, mijn oom beschikt ook over die luxe. Een binnenbak, buitenbak, stapmolen, longeercirkel, heeel veel weiland, poetsplaats, luxe stallen enz. En tuurlijk, dat is heel erg lekker allemaal. Maar nu heb ik alleen nog een buitenbak, en ja dan mis ik die luxe ook wel. Maar je kunt beter een buitenbak hebben dan alleen een binnenbak!

Voor 175,- zou je inderdaad een eigen paard kunnen onderhouden, Tuurlijk komt de hoefsmid enz. daar nog wel overheen, maar voor de basisbehoeften. Nu heb je alleen het rijden, en daar betaal je dan zoveel voor.. Dat vind ik toch wel een beetje raar. Scheve mond Ik bedoel, het is in haar voordeel. Zij 'wint' er iets mee, jij doet 't gewoon voor je plezier..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:35

@ Beloved: Beetje jammer dat je zo reageert. Ik vind gewoon wel dat jij zomaar conclusies trekt. Clown

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:36

Vind ik leuk dat jij denkt dat je voor € 175,- een paard kan onderhouden. Hier is de stalling € 175,- (met goede accomodaties) per maand en denk je dan dat je daar klaar mee bent?

Ooit gedacht aan hoefsmid, tandarts, nieuwe spullen (een goed zadel kost je zomaar € 800,-), voer, wormspuiten, inentingen enz enz.

Daarbij kan je paard zomaar een dierenarts nodig hebben. Heb je al een paar duizend euro gespaard voor wat dat KAN gaan kosten?

Juist. Dacht ik al.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:37

Rianne_ schreef:
@ Beloved: Beetje jammer dat je zo reageert. Ik vind gewoon wel dat jij zomaar conclusies trekt. Clown

Beetje jammer dat jij zo lichtzinnig over een paard onderhouden denkt en jammer dat er zoveel ontevreden bijrijdsters zijn.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:37

Ik heb het dan nog even niet over de stalling Knipoog als je de stalling verder al hebt enz. Dan kun je dat wel!

Ik denk , dat jij beter even wat beter moet gaan lezen Knipoog

Lees: Tuurlijk komt de hoefsmid enz. daar nog wel overheen, maar voor de basisbehoeften.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:38

Met basisbehoeften bedoel ik dus: Voer, stro, hooi, kuil enz.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:39

@ Beloved: Dan mag jij mij vertellen waarom de ene bijrijdster wel voor het paard moet betalen en de ander niet?

Als de eigenaresse een bijrijder wil omdat die er zelf geen tijd of geld voor heeft, dan is dat toch alleen in diegene's voordeel? Tuurlijk, je maakt een bijrijder er ook blij mee maar om er dan 175 voor te vragen..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:40

Om een paard te onderhouden betaal ik per jaar zo € 3500,- á € 4000,- en dat hier in Friesland, waar de stalling nog niet eens zo duur is. Daarnaast heb ik een potje achter de hand voor als er wat met mijn paard gebeurd.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:41

Per jaar hebben we het dan over, Inderdaad. Ik heb het over de basisbehoeften, per maand.

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:43

Rianne_ schreef:
@ Beloved: Dan mag jij mij vertellen waarom de ene bijrijdster wel voor het paard moet betalen en de ander niet?

Als de eigenaresse een bijrijder wil omdat die er zelf geen tijd of geld voor heeft, dan is dat toch alleen in diegene's voordeel? Tuurlijk, je maakt een bijrijder er ook blij mee maar om er dan 175 voor te vragen..

Ik heb het geld van mijn bijrijdster niet nodig. Heb al 10 jaar eigen paarden en pas sinds 2 jaar een bijrijdster. Kan het prima betalen. Ik heb na de zomer niet eens een bijrijdster meer nodig, maar zolang het goed gaat mag ze het blijven doen. Als ik geen eigen paard zou kunnen betalen zou ik het ook leuk vinden om een ander zijn paard te mogen doen.

En waarom de ene wel betaald en de ander niet? Tja dat is aan de eigenaar.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:44

Dat van de bijrijder gaat ook niet over Jou. Knipoog maar over de situatie van Nursie.

In jou geval is het mooi voor de bijrijder dat ze op jou paard mag rijden, in het geval van Nursie is het meer in het belang van de eigenaresse. Knipoog

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:45

Rianne_ schreef:
Per jaar hebben we het dan over, Inderdaad. Ik heb het over de basisbehoeften, per maand.

Je moet het per jaar bekijken en dan delen door 12. Haha! Heel veel kosten zijn jaarlijks en niet maandelijks.

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:47

Jotee schreef:
Woow, En wat wil je hier mee zeggen? Dat we een beetje doelloos rondhobbelen, niet serieus zijn en dat het allemaal betaald wordt? Scheve mond

Wat bedoel je met hiermee? Ik begrijp niet wat je wilt zeggen Bloos

Ik weet dat het een eindeloze discussie kan zijn...wel / niet bij betalen, wie maakt wie nou gelukkig, win-win situaties maar ja....ik zal bij haar zowiezo moeten gaan betalen anders kan zij denk zowiezo het paard niet betalen.

@ rianne, jij bedoeld dat ze in mij ook een kans ziet om een eigen paard te hebben => Dat is ook zo...hoewel ze natuurlijk op zich ook naar een ander kan zoeken...heeft ze op persoonlijk vlak met mij ook een klik dus dat is zowiezo een voordeel voor haar (en mij).

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:47

Ik hoef geen klik met mijn bijrijdster te hebben, zolang ze mijn paard maar eerlijk behandeld.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:49

quote="Nursie"]

Oke...maar wat is dan realistisch? Kijk er zijn er zat die 50-60 euro p maand betalen maar dat zijn jonge meiden waarvan de ouders betalen...bovendien moeten die vaak toch ook nog klusjes doen.

Hier is het een kwestie van rijden...

Wat is er mis met deze bedragen en dat je ouders betalen?

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:50

BeLoVeD schreef:
Ik hoef geen klik met mijn bijrijdster te hebben, zolang ze mijn paard maar eerlijk behandeld.

Oehw, die is hard. Lips are sealed

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:51

Jotee schreef:
BeLoVeD schreef:

Oehw, die is hard. Lips are sealed

????? Waarom?

Ik heb geen bijrijder om vriendinnen mee te worden ofzo. Vriendinnen heb ik genoeg. Het gaat erom dat het klikt met het paard. Het draait toch om het paard of niet dan?!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:53

@ Beloved: heb je het dan over de basisbehoeften? Zoals de stalling, en het voer alleen dus. Niet over de hoefsmid enz.

En dat van die klik vind ik ook niet echt goed, 't moet ook klikken tussen jou & de bijrijder. anders werkt dat ook niet

@ Nursie: Ja oké, als je 't geld er voor over hebt moet je 't ook gewoon doen Knipoog Ik zou alleen wel wat minder betalen dan dat.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:53

Nou nou damens hou het gezellig. Haha!

Ik heb ook altijd betaalt voor een verzorgpaard. Ja
En eigelijk is het wel een beetje krom ben ik mee eens.
Maar eigelijk ben ik het wel gewend.
Als ik een eigenpaard krijg zal ik misschien ook wel een maandelijks bedrag vragen een paard kost nou emaal veel geld.
Maar sommige vragen absurt hogen bedragen.
Heb wel eens op MP zien staan iemand die 150 of meer vroeg voor 3 dagen nou dat vind ik TE.
Meeste wat ik ooit betaalt heb is 130 euro voor 3 dagen.
Ik werd wel compleet vrijgelaten maar voor zo'n bedrag is dat ook wel normaal.
Uit eindelijk had ik met het paard zo'n klik en met de eigenaresse ook (Is nu 1 van mij beste vriendinnen)
Dat ik mocht komen wanneer ik wou uit eindelijk dee ik er zo wat 7 dagen in de week!
Soms met de eigenaresse samen maar vond het heerlijk gewoon lekker bezig tezijn met der.

Ergens als je gaat nadenken...
Iemand met een eigenpaard heeft geen tijd meer.
Als verzorgster help je zo iemand die zou inderdaad blij moeten zijn dat ze een verzorgster hebben gevonden.
Die hun werk uit handen neemt voor een paar dagen.
Maar goed zit een beetje krom in elkaar...

Maar goed aan de andere kant het is wel hun paard hun spullen waar je gebruik van maakt.
Emaal op een manege betaal je ook les geld enz enz.

Dus ja hier kan je over door blijven gaan als ik ooit een eigen paard zou krijgen en een verzorgster zou zoeken.
Zou ik ook iets van 90/100 euro vragen maar die gene laat ik dan wel vrij want dat vind ik wel als je een bijdrage vraagt...
En dan voor 3 dagen ofzo rijden en ze mag dan zo vaak komen als ze wilt Ja
Hoe meer het paard ze stal uit is hoe beter. Haha!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:54

Rianne_ schreef:
@ Beloved: heb je het dan over de basisbehoeften? Zoals de stalling, en het voer alleen dus. Niet over de hoefsmid enz.

En dat van die klik vind ik ook niet echt goed, 't moet ook klikken tussen jou & de bijrijder. anders werkt dat ook niet

@ Nursie: Ja oké, als je 't geld er voor over hebt moet je 't ook gewoon doen Knipoog Ik zou alleen wel wat minder betalen dan dat.

De hoefsmid hoort bij de basisbehoeften Lachen

Ik zou niet weten waarom het moet klikken, je moet afspraken kunnen maken that's it.

Nursie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:55

Overigens vind ik het zelf ook wel leuk om af en toe eens wat leuks voor het paard te kopen dus in die zin zou ik natuurlijk ook in het paard investeren.

Ik zie haar zowiezo morgenavond en gaan we om de tafel maar ik vind het wel prettig om al wat gedachten van anderen te horen.

@ Beloved...dat is aan ieder maar ik heb bij haar wel de indruk dat het voor haar wel prettig is en ik vind dat zelf ook wel handig als je een beetje dezelfde gedachtegang hebt wat het paard aangaande. Je moet toch met elkaar communiceren lijkt me en als je allebei op een hele andere lijn zit dan kan het toch lastig zijn. Het gaat wat die klik betreft er alleen maar op dat het een pluspunt...ik zou niet graag géén klik hebben met een eigenaar.

@ Jotee Tuurlijk is er heleeeemaal niets mis mee maar ik ben 28 dus die vlag gaat niet meer op Clown Zou wel willen dat ik een suikeroom had die ik lief kon aankijken voor een eigen paard. Dus als je ouders hebt die betalen geniet er juist van want als je alles zelf moet gaan betalen zul je er misschien wel heel anders in staan. Ik zou willen dat ik voor zo'n bedrag een fijn paard mocht berijden!!

Rianne_

@ x_Mliss: Met jou ben ik het helemaal eens. Ja

Tuurlijk gebruik jij het spul van de eigenaar dan wel, maar als dat kapot gaat of zo door jou betaal je dat gewoon terug. meer dan 100 euro zou ik ook niet vragen, en ze dan inderdaad wel vrij laten.

_PassoaJus

Rianne_ schreef:

Precies, paard vind ik ook belangrijker. Maar ook die klik moet er toch wel een beetje zijn.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:56

Nursie: Ik vind ook dat een klik tussen jou & de eigenaresse belangrijk is. Dat is voor beide kanten juist fijn. Knipoog Je hoort heel vaak dat als die klik er niet is, het helemaal niet werkt. Ik vind 't belangrijk dat de comminucatie goed is.. Ik kan de eigenaresse van 't paard die ik rijd ook zo even smsen of bellen, we kunnen goed met elkaar en dat vind ik toch wel zo fijn als je elkaar tegenkomt of samen naar les gaat!