Ik hoef niks te betalen voor mijn verzorgpony; ik rij 1x in de week met haar in de les en verder mag ik in princiepe elke dag rijden. Als ik haar maar elke week uitmest! En dat doe ik natuurlijk ook!
Ik ben al bijna 10 jaar bij dezelfde mensen en heb verschillende pony's voor hun gedaan en heb nooit wat hoeven betalen... Ik koop vaak wel spullen voor m'n pony maja, dat is dan gewoon van mezelf... En ik mest elke dag alle 8 boxen van de pensionklanten uit en doe alle paarden daar...
Ben niet anders gewend dan dat ik op vrije dagen en in het weekend de hele dag op stal bezig ben...
Voor de verzorg pony die ik had hooefde ik niet te betalen.. Maar heb natuurlijk weleens spullen gekocht maar die waren dan gewoon van mezelf.. Die heb ik ook weer meegenomen toen ik helaas moest stoppen..
maar mijn ouders geven mijn tante( ik verzorg haar pony's) regelmatig wat leuks, laatst heeft ze een enorme zak met bix gekregen voor de pony's, hoeft zij dat niet te kopen. En 2 maand terug heeft ze een een bos bloemen en een dvd gekregen maar ze vind het ook leuk dat ik verzorg
Mijn bijrijdster stond erop dat ze haar rijlessen (prive en clublessen) zelf ging betalen. Bij mijn andere bijrijdster draaide ik voor alle kosten op buiten de vaste kosten qua stalling/onderhoud. Dat leek mij in het begin nl de perfecte oplossing: ik stelde haar mijn paard ter beschikking en zij kon er mee doen en laten wat ze wilde (tot een bepaalde hoogte) en doordat ze niets hoefde te betalen zou ik haar juist meer stimuleren...dacht ik Het begint altijd met 1x afzeggen, voor je het weet komen ze gerust 3 weken of langer niet. Ze vergeten gemakshalve altijd dat je wel de kosten hebt en je er ook qua tijd op instelt. Want optijd afbellen liet ook te wensen over, het was vaker 5min voor tijd.
Uiteindelijk liep het helemaal mis. Daarom was ik blij dat mijn huidige bijrijdster met dit voorstel kwam. Ze heeft mijn paard volledig tot haar beschikking, mag er mee doen en laten wat ze wil. Alle kosten excl. lessen zijn voor mij. Omdat zij mijn paard in conditie houd. Dat gaat met een soort wissel werking, als zij een dag niet kan weet ik dat ruim van te voren en dan neem ik haar paard mee in de training. Als ik een keer niet kan neemt ze mijn andere paard mee in de training. En lessen afzeggen of gewoon niet komen opdagen is er niet bij, ze heeft uiteindelijk haarzelf ermee omdat zij het voelt in haar portomonee als ze niet gaat lessen of niet goed genoeg getraind heeft.
Maar kosten als stalgeld betalen etc dat hoeft echt niet. Het zijn mijn paarden en ik blijf de laatste hand in de beslissingen houden. Maar ze mogen best wat eigen kosten hebben dan weten ze ook wat verantwoordelijkheidsgevoel inhoud.
ik betaal 40 euro in de maand..het is een 3 jarige hengst die nog ingereden moet worden en wordt nog gecastreed. Doe aankomende tijd dus niets anders als poetsen..stal uitmesten en de rest wat hij vies maakt schoon maken..longeren..hem in de paddock of wei zetten en hem er later weer uit halen.. best wel een gedoe..want hij word helemaal gek als hengst met 25 hengstige merries om hem heen.. Het wachten is op betere tijden...
Maar jij mag WEL op hun paard rijden. Als jij op een manege paard rijd moet je ook betalen.[/quote] Ik vind dat die mensen zelf een verzorgster nemen, zodat zij niet elke dag hoeven te komen. Dan vind ik dat je daarmee al geholpen bent. Dus niet dat diegene jou ook nog moet betalen.
Ik hoefde nooit iets te betalen. Ik kende de eigenaren van mijn VP (nu sinds een jaar mijn eigen pony) en ze vonden het altijd leuk als ik kwam, en ik had ook een halster gekregen enzo...
Ik hoef niets te betalen voor het verzorgen, maar omdat hij alleen maar ment met de paarden, hebben we besloten om het op te splitsen. Hij heeft 1 hoofdstel en 1 zadel gekocht. Jelle zijn hoofdstel, de dekjes en de bandages zijn van mij, en het zadel dat ik voor Jelle ga gebruiken, zal ik ook zelf moeten betalen.
Verder liggen er ongeveer even veel dingen van mij als van hem Halsters, poetsspullen, allemaal dingen die hij ook gebruikt, maar daar heb ik natuurlijk zelf voor gekozen. Ik ben er wel happy mee, zo.
Bij mijn nieuwe verzorgpony's hoef ik ook niet te betalen, want wel heel fijn is. Ik vind het zelf leuk om dingen te kopen, dus dat doe ik natuurlijk wel, zoals poetsspullen, dekjes etc.
Ook heb ik eigen zadel voor de pony's. De eigenaar ment met de pony's en ik wil graag rijden.
Ik heb nooit voor verzorgponys hoeven te betalen ofzo (en heb er echt TEveel gehad) Ik heb wel een pony gehad waar ik ook mee startte enzo en daarbij betaalde ik ook de helft van de stallingskosten, maar daarvoor had ik wel een soort eigen paardje terug. En bij mijn paardjes nu betaal ik natuurlijk wel
Hier had ik ook een discussie met mijn man over. Hij vindt het onzin om te betalen, omdat je de eigenaar ermee helpt, het is een win-win situatie. Ik zie het als leasen. Je least een paard voor een onbepaalde tijd, voor een aantal keer in de week, op een manege zul je er ook voor moeten betalen. De eigenaar deelt zijn paard met jou, jij gebruikt ook zijn of haar spullen, dat verslijt ook, en dat moet toch ook vervangen worden. Natuurlijk zou ik in eerste instantie zoeken naar een paardje wat gratis is, maar als ik er een heb gevonden waarbij ik toch wat moet betalen, dan is dat ook goed. Al zou ik er nooit €100,- voor over hebben.
Ik heb een verzorgpony aangeboden gekregen maar moet 60 euro betalen voor twee keer in de week rijden. Is dit te veel? Ik mag nog niet buitenrijden omdat ik geen ruiterbewijs heb.
Ik weet niet wat ze betaald, maar het paardje staat bij een bollenboer. Hier in de buurt zijn weinig verzorgpaardjes te vinden, dus ik heb wel geluk. Ik mag wel maar 2 keer rijden.
bij alle 2 niks Maar bij de ene doe ik alles verzorgen eten geven en de stal en bij de andere helemaal nothing niks alleen rijden en poetsen dan en heel aventoe helpen met mesten