Na 10 jr dezelfde bijrijdster gaat het ineens stroef..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:56

quintusgl schreef:
Als ik al 10 jaar bijrijdster was en alles altijd netjes na ben gekomen en dacht dat de band tussen baas en mij goed zou zijn..... dan zou ik ontploffen als.ik dit lees.
Niet omdat ik dingen wel of niet moet doen, niet omdat ik wel.of niet betaal maar wel om het feit dat dit op bokt gegooid wordt, zonder eerst face to face te hebben besproken dat je dit zo stoort.
Niet netjes TS. Bijrijder of niet. Het is iemand die je al 10 jaar kent en altijd goed is geweest voor jouw en je paard (als ik het goed begrijp uit je posten)
(Ik ben zelf niet van de bijrijders bij mijn paard trouwens)

TS heeft face to face besproken en per app herinnering gestuurd, wordt echter niet op gereageerd al 2 maanden niet geloof ik. Staat allemaal in de posts hoor :)

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:57

Mwah, als je iets face to face bespreekt, per app iets over vraagt en dan ook nog face to face vraagt of je op de app wil reageren dan zou ik ook niet heel blij zijn als je dan nog steeds niks hoort. Ik begrijp dat we inmiddels een aantal maanden verder zijn?

Ik zou er klaar mee zijn, vooral als je eigenlijk wel tijd hebt om haar dagen op te vangen. Je bent met je paard geen goed doel en ik vind het niet getuigen van heel veel respect dat je zo lang geen antwoord krijgt op deze simpele vraag. :o

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:59

cobiie schreef:
Tiggs schreef:
Niet zo sympathiek om het per app te vragen in plaats van even te bellen. Ik snap de kant van je bijrijder wel, ze zag de verhuizing al niet zitten en nu komt er ook nog werk bij.

Als ik bijrijder was zou ik ook liever wat betalen dan poepscheppen, tbh.

Eerst is het fysiek besproken, later via app de "herinnering" gestuurd.
Niet zo heel raar in de huidige tijd.

Dat zag ik later inderdaad. TS schreef haar openingspost als: we zijn verhuisd, nu heb ik haar geappt dat ze moet mesten en dat doet ze niet.

Wat ik bedoel met het liever betalen: helaas heb ik niet veel tijd. De tijd die ik voor een paard zou hebben stop ik dus liever in 'met het paard bezig zijn' (of dat nou rijden is of niet), dan in een klusje als mesten.
Maar goed, ik rijd/verzorg dus niet meer (mede) omdat ik geen tijd heb.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:00

Maar ik kan me niet voorstellen dat ts tegen bijrijder iets zegt over pompscheppen en dat dan de bijrijder gewoon wegloopt of niet reageert face to face. Dat kan toch niet tijdens een gesprek?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:03

Tiggs schreef:
helaas heb ik niet veel tijd. De tijd die ik voor een paard zou hebben stop ik dus liever in 'met het paard bezig zijn' (of dat nou rijden is of niet), dan in een klusje als mesten.

Ik vind dit altijd zo'n dooddoener.
Je weet dat je een paard hebt of bijrijd.
Waarom plan je dan alles zo strak in dat je geen half uur eerder/ langer aanwezig kan zijn?

Tijdens het buitenrijden gebeurd iets, paard loopt daarna niet zuiver of verzin een ander medisch iets.
Pleur je hem dan ook gewoon op stal/ paddock/ wei want je tijd is verstreken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:04

quintusgl schreef:
Als ik al 10 jaar bijrijdster was en alles altijd netjes na ben gekomen en dacht dat de band tussen baas en mij goed zou zijn..... dan zou ik ontploffen als.ik dit lees.
Niet omdat ik dingen wel of niet moet doen, niet omdat ik wel.of niet betaal maar wel om het feit dat dit op bokt gegooid wordt, zonder eerst face to face te hebben besproken dat je dit zo stoort.
Niet netjes TS. Bijrijder of niet. Het is iemand die je al 10 jaar kent en altijd goed is geweest voor jouw en je paard (als ik het goed begrijp uit je posten)

Eens! De functie van het op bokt plaatsen is ook volledig weg, mensen doen nu alleen maar aannames TS kent de bijrijder zelf het beste.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:06

Ongeacht of je het met TS eens bent of niet, dat de bijrijder niets van zich laat horen vind ik niet echt netjes.

Het is een lastige situatie, maar zoals de meerderheid al zegt, ga om de tafel met elkaar.
Is het eventueel geen optie om de bijrijder een extra dag te geven inruil voor het extra klusje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:06

Nou Onali dat zijn uitzonderlijke situaties waar er een mouw aan kan gepast worden. Er is een verschil tussen iets dat zich kan voordoen en iets dat standaard extra tijd vraagt.

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 18:07

AmyJamess schreef:
Ongeacht of je het met TS eens bent of niet, dat de bijrijder niets van zich laat horen vind ik niet echt netjes.

Het is een lastige situatie, maar zoals de meerderheid al zegt, ga om de tafel met elkaar.
Is het eventueel geen optie om de bijrijder een extra dag te geven inruil voor het extra klusje?

Nee, we rijden allebei 2 dagen want het paard is op leeftijd en ik doe een andere klus die net zo lang duurt.
Ik betaal alleen alles.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:10

DeMolenhoek schreef:
Nou Onali dat zijn uitzonderlijke situaties waar er een mouw aan kan gepast worden. Er is een verschil tussen iets dat zich kan voordoen en iets dat standaard extra tijd vraagt.

Maar het is toch bizar als iemand wél tijd kan maken om twee keer per week te rijden maar niet om één keer per week uit te mesten?

Dan moet je gewoon bij een manege gaan rijden waar een uur ook echt een uur is.

Tiggs

Onali schreef:
Tiggs schreef:
helaas heb ik niet veel tijd. De tijd die ik voor een paard zou hebben stop ik dus liever in 'met het paard bezig zijn' (of dat nou rijden is of niet), dan in een klusje als mesten.

Ik vind dit altijd zo'n dooddoener.
Je weet dat je een paard hebt of bijrijd.
Waarom plan je dan alles zo strak in dat je geen half uur eerder/ langer aanwezig kan zijn?

Tijdens het buitenrijden gebeurd iets, paard loopt daarna niet zuiver of verzin een ander medisch iets.
Pleur je hem dan ook gewoon op stal/ paddock/ wei want je tijd is verstreken?

Jammer dat je mijn laatste zin uit de quote gehaald hebt.
En een calamiteit is natuurlijk iets anders dan iets dat standaard zo is.

Anoniem

Daar gaat het dan ook niet over in mijn reactie op Onali :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:12

En mij gaat het over het inplannen van tijd.
Ja een calamiteit was een voorbeeld, maar echt heb je dan letterlijk 2 uur de tijd en laat je dan alles uit je handen vallen?

Ik heb ook wel eens minder tijd, maar over het algemeen genomen neem ik mijn tijd op stal.
Laatst bijgewerkt door Onali op 15-09-20 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:13

Als de bijrijder er geen tijd voor heeft dat kan en mag natuurlijk.
Maar dan moet ze dat ook aangeven.
Niet ts in het ongewisse laten.
Zegt ze ik heb geen tijd omdat, kan ts nog beslissen het zelf te doen.
Of samen dan bespreken dat het toch beter is dat ze stopt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:14

Tiggs schreef:

Die laatste zin sloeg op jezelf, vandaar dat ik die eruit had gehaald.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:15

quintusgl schreef:

Volledig eens.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:19

Onali schreef:
Tiggs schreef:

Die laatste zin sloeg op jezelf, vandaar dat ik die eruit had gehaald.

De zinnen die je wel quotte ook :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:19

quintusgl schreef:

Als je 10 jaar bijrijderschap na het volledig negeren van meerdere apps nog steeds denkt dat je een goede band met de eigenaar van het bijrijdpaard hebt, dan is er iets goed mis met je...

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:22

Heel eerlijk...ik vind dat jou bijrijdster in haar handjes mag knijpen met zo'n makkelijke eigenaar. De dag dat het poepscheppen op haar dag valt zou ze dat, in mijn ogen, gewoon op zich moeten nemen. Wij scheppen al jaren de mest weg op stal. Het is een kleine moeite die erbij hoort.
Dat ze dat al niet wil zou me een naar gevoel bezorgen eerlijk gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:23

Eerlijk gezegd zie ik ook niet altijd mijn apps hoor.

TS moet gewoon bellen met de bijrijder of een persoonlijk gesprek aan gaan i.p.v hier op Bokt erover te speculeren vind ik.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:23

Ik zou willen dat ik jou zou treffen als eigenaar. Net afscheid genomen van m'n paard, geen tijd voor een ander maar wel het rijden missen. Zo mogen genieten van je paard, al zolang, ik zou die 30/40 min wel scheppen. Misschien op een drukke dag vragen of je kan helpen/overnemen. Maar nee, ik vind het niet terecht dat ze nu niet reageert. Ze kan ook beargumenteren waarom ze het wel of niet wil doen. Dan kun je communiceren, als de communicatie wegvalt, wordt het voor mij een lastige relatie tussen eigenaar en bijrijder.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:24

quintusgl schreef:
)

Denk niet dat bijrijder denkt dat er een goede band is tussen haar en ts, anders zou zij ts niet doodzwijgen op de app en ook in real life niet haar "straal voorbij lopen" wanneer ts aan het mesten is. :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:32

En wanneer is weer haar dag? Dan wacht je haar toch op en dan zeg je even een praatje te willen voordat ze gaat rijden?

Er is voor beide wat te zeggen denk ik. Ten eerste vind ik het raar dat je bijrijdster geen andere klussen op zich neemt buiten het rijden om. Dat deed ik gewoon uit mezelf. En dat ze niet op de appjes reageert is helemaal niet netjes. Aan de andere kant snap ik niet dat jij TS dit verhaal op Bokt klapt zonder dat je hier echt goed met haar over gesproken hebt. Want half paardrijdend NL kent Bokt, kans zit erin dat ze dit topic gelezen heeft.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal berust op miscommunicatie en dat jullie nog een aantal jaren naar ieders tevredenheid samen verder kunnen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:34

Dieuwke_ schreef:
En wanneer is weer haar dag? Dan wacht je haar toch op en dan zeg je even een praatje te willen voordat ze gaat rijden?

Er is voor beide wat te zeggen denk ik. Ten eerste vind ik het raar dat je bijrijdster geen andere klussen op zich neemt buiten het rijden om. Dat deed ik gewoon uit mezelf. En dat ze niet op de appjes reageert is helemaal niet netjes. Aan de andere kant snap ik niet dat jij TS dit verhaal op Bokt klapt zonder dat je hier echt goed met haar over gesproken hebt. Want half paardrijdend NL kent Bokt, kans zit erin dat ze dit topic gelezen heeft.

Ik hoop dat het uiteindelijk allemaal berust op miscommunicatie en dat jullie nog een aantal jaren naar ieders tevredenheid samen verder kunnen. Succes!

Mooi gesproken! :j

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 18:35

Boomerang schreef:
Nee, we rijden allebei 2 dagen want het paard is op leeftijd en ik doe een andere klus die net zo lang duurt.
Ik betaal alleen alles.

Het is toch ook jouw paard?

Jouw bijrijder hoefde niet perse te verhuizen, jij wel. Ik heb ook jaren paarden van iemand bijgereden, vanaf het begin was er de afspraak dat ik de stallen zou uitmesten in ruil voor gratis rijden. Dat ging van 4 dagen per week naar elke dag. Toen het paard vierkant op ijzers moest vanwege mijn wedstrijden ging ik de smid daarvoor betalen en toen we later in de wintermaanden speciaal voor mij naar een pensionstal gingen (met een binnenbak, zodat ik het hele jaar kon trainen) ben ik gaan bijbetalen om in die kosten tegemoet te komen. Heel logisch.

Maar zouden zij hun paarden gaan verhuizen, en er kwamen ineens klusjes bij weet ik ook niet of ik daar wel zin in had gehad.