Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:27

PSvanLot schreef:
_Penotti schreef:
Dat is heel bijzonder.
Zeker zo'n ZZL leermeester, daar moeten ze voor in de rij staan zou je zeggen.

Raar hè? Ik heb hem uiteindelijk verkocht en ik heb daar een paar klanten voor gehad, recreanten/profs/pony ruiters, en die reden er allemaal top op weg.

Ik had zelf dus ook echt gedacht ik daar zo een ruiter voor had.

Nu voor mijn driejarige hetzelfde. Is braaf gereden en zou echt een kans voor iemand zijn...

Waar zit jij ergens? Of beter, waar staat je paard

PAARDENLOVE8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 19:29

ik ben nu ook op zoek naar een verzorgpony. wat ik merk is dat iedereen zegt: geen manegeruiter. wat moet je dan na manegeruiter te zijn geweest? je kan niet zomaar na een eigen paard dus dan blijf je maar een manegeruter? ik ben wel onder de 18 dus voor sterke paarden snap ik het trouwens wel maar ik denk echt niet als een klein kind.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:16

Er zit gewoon een gat tussen manege ervaring (over het algemeen genomen nogmaals, uitzonderingen daargelaten) en een eigen paard. Natuurlijk zijn er ook brave eigen paarden waar je wel mee uit de voeten kunt als manegeruiter, maar dan nog ga je er nieuwe ervaring mee op doen, die neem je niet al mee. Dan wordt er neerkijken op genoemd, zo zie ik het zeker niet, we zijn allemaal beginnend geweest, maar het is gewoon een stuk ervaring wat je dan mist. Punt is je wilt ervaring op doen op een paard van een ander, die mag dan ook wat eisen, vind dat veel zoekende bijrijders dat punt missen. Voor bijrijders met veel ervaring vind ik het anders, dat zij evt een bijdrage vragen om een paard van een ander te trainen vind ik akkoord. Denk dat ik daarbij dan toch verschil maak in een paard door iemand te laten trainen of een paard door iemand voor diegene zijn/haar plezier te laten rijden, waarbij jouw paard beweging krijgt. De eerste categorie zoekt naar mijn ervaring niet zo vaak, heeft vaak al een eigen paard of al een plek waar ze mogen bijrijden, die laatste groep is er veel meer, maar zou ik toch niet zo snel voor gaan wegens het gat aan ervaring. Val je dan in een gat als manegeruiter die meer wil? Wellicht, maar net als de mensen met eigen paarden die verder gekomen zijn, hebben daar flink in geïnvesteerd, vergis je niet wat een eigen paard kost, niet onmogelijk, maar een leuk bijrijdpaard misschien een speld in een hooiberg. Ook ik heb ooit aan die kant gestaan, wat had ik vroeger graag zo'n kans gehad, maar heb de schade ingehaald toen ik volwassen was en een eigen paard kon betalen. Die kans wilde ik toen ik een superbrave had staan, een manegeruiter wel geven, maar de 1 wilde perse zonder cap rijden, de ander was totaal beginnend, maar vond mijn paard niet Anky genoeg, een derde was na een kleine schrikreactie op de poetsplaats alles al teveel, nooit weer gezien, heb best rare reacties gehad en toen ook besloten niet meer voor een bijrijder te gaan. Mocht er iemand voorbij komen die ik ken en ik weet dat ze goed en eerlijk rijden, zou het nog mogen, maar geen behoefte meer aan onbekende mensen.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 20:45

poes schreef:
Sja als bijrijder is het ook best een uitdaging om een fijne plek te vinden. Karige accomodatie, bijdrage niet in verhouding, eigenaar met veel eisen, paard gewoon niet goed (niet braaf of niet rad of iets), tuig niet goed, manier van houden niet passend bij eigen visie etc.

Dat is ook mijn ervaring momenteel -O-
In januari heb ik mijn eigen paardje moeten laten inslapen. Nu het scherpste verdriet stilaan een beetje gesleten is, ben ik aan het rondkijken en nadenken hoe ik mijn paardenhobby wil gaan invullen. Opnieuw een eigen pony wil ik voorlopig in ieder geval niet. Dus ik zoek een bijrijdpony. Maar als ik de advertenties bekijk zakt de moed me echt in de schoenen. Er is altijd wel iets dat écht een dealbreaker is, zoals de dingen die jij hierboven opnoemt. Er moet op verschillende manieren een match zijn, anders wordt het op lange termijn sowieso niks.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:10

Ik ben echt reddeloos verloren: heb jong spul en fokmerries, maar géén rijpaarden. Een verzorgster kan ik dus wel vergeten... -O-
(en dan heb ik het niet over mesten o.i.d., maar gewoon lekker aandacht geven aan de paarden, poetsen e.d.)

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:58

bakkabouter schreef:
poes schreef:
Sja als bijrijder is het ook best een uitdaging om een fijne plek te vinden. Karige accomodatie, bijdrage niet in verhouding, eigenaar met veel eisen, paard gewoon niet goed (niet braaf of niet rad of iets), tuig niet goed, manier van houden niet passend bij eigen visie etc.

In januari heb ik mijn eigen paardje moeten laten inslapen. Nu het scherpste verdriet stilaan een beetje gesleten is, ben ik aan het rondkijken en nadenken hoe ik mijn paardenhobby wil gaan invullen. Opnieuw een eigen pony wil ik voorlopig in ieder geval niet. Dus ik zoek een bijrijdpony. Maar als ik de advertenties bekijk zakt de moed me echt in de schoenen. Er is altijd wel iets dat écht een dealbreaker is, zoals de dingen die jij hierboven opnoemt. Er moet op verschillende manieren een match zijn, anders wordt het op lange termijn sowieso niks.

@Bakkabouter ik denk dat het ook best moeilijk is om na het hebben gehad van een eigen paard/pony voor iemand anders te gaan rijden. Dan ben je toch je eigen manier en vrijheid daarin helemaal gewend.

@poes, ik ben dan wel oprecht benieuwd naar wat je bedoelt met accomodatie of tuig niet top etc? Een niet rad paard wat je wilt rijden is natuurlijk niet de bedoeling, of bijna de hele onderhoudskosten betalen voor 1 of 2 keer in de week rijden, maar vraag me dan wel de andere wensen af. Een wat ouder zadel lijkt me geen probleem, kapot tuig etc kan een eigenaar toch zelf ook niet mee rijden? Of de manier van houden die niet bij jou visie past? Is het zo erg als een paard bijv maar 3 uur in de wei komt, terwijl jij wellicht aan 24/7 denkt? Ik vind dat dan echt weer vrijheden van het hebben van eigen paarden om te bepalen wat je koopt en hoe je ze wilt houden. Ik zie niet in hoe dat jou bij het rijden/verzorgen dan zou hinderen, al zou je het zelf wellicht anders doen, vandaar de oprechte vraag waarom jou dat zou hinderen. Onze kinderen rijden nu op de manege en dan zie ik zeker verschil met hoe ik de dieren zou verzorgen, maar goed, realiseer me zeker dat ze niet van mij zijn en een ander het anders doet. De kinderen hebben er met rijden geen minder plezier van.

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:06

Hier nog een teleurgestelde paardenbezitster; prachtig braaf paard, Z1 gelopen, alle maar dan ook echt alle uitstekende faciliteiten incl bos naast stal beschikbaar, niet uitmesten en dus alleen rijden. Maar overleg en afspraken wanneer er zou worden gereden bleken te veel gevraagd (nb als zij niet reden moest ik het paard rijden opdat het regelmatig werd gereden, wilde dit kunnen plannen) net zoals de 100 euro per maand als bijdrage. Om die (de 100 euro) reden kwam er een bijrijder bij waardoor de bijdrage kon worden gedeeld, vond ik ook prima. Maar geen overleg en ook de gevraagde bijdrage bleef uit. Uiteindelijk gestopt en gelukkig een fijn plekje voor dit geweldige paard gevonden. Maar ik zou zelf dolblij zijn met zo'n aanbod als ik bijrijder zou zijn... snapte er echt niets van. Maar blijkbaar willen sommige bijrijders voor een dubbeltje op de 1e rang? nb Ik zie ook geweldige bijrijders hoor maar helaas toentertijd niet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:07

MightyMike schreef:
bakkabouter schreef:
[
]

@Bakkabouter ik denk dat het ook best moeilijk is om na het hebben gehad van een eigen paard/pony voor iemand anders te gaan rijden. Dan ben je toch je eigen manier en vrijheid daarin helemaal gewend.

@poes, ik ben dan wel oprecht benieuwd naar wat je bedoelt met accomodatie of tuig niet top etc? Een niet rad paard wat je wilt rijden is natuurlijk niet de bedoeling, of bijna de hele onderhoudskosten betalen voor 1 of 2 keer in de week rijden, maar vraag me dan wel de andere wensen af. Een wat ouder zadel lijkt me geen probleem, kapot tuig etc kan een eigenaar toch zelf ook niet mee rijden? Of de manier van houden die niet bij jou visie past? Is het zo erg als een paard bijv maar 3 uur in de wei komt, terwijl jij wellicht aan 24/7 denkt? Ik vind dat dan echt weer vrijheden van het hebben van eigen paarden om te bepalen wat je koopt en hoe je ze wilt houden. Ik zie niet in hoe dat jou bij het rijden/verzorgen dan zou hinderen, al zou je het zelf wellicht anders doen, vandaar de oprechte vraag waarom jou dat zou hinderen. Onze kinderen rijden nu op de manege en dan zie ik zeker verschil met hoe ik de dieren zou verzorgen, maar goed, realiseer me zeker dat ze niet van mij zijn en een ander het anders doet. De kinderen hebben er met rijden geen minder plezier van.

Ik denk dat je je nog wel eens zou verbazen hoeveel eigenaars met een niet passend zadel rijden. En dan echt totaal NIET passend. Hier in mijn omgeving zijn er op een 40tal paarden ongeveer 4 a 5 waar een zadelpasser bij is geweest. En daarvan laat maar de helft nog met regelmaat controleren. In zo’n geval zou ik bvb ook niet willen rijden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:08

MM: Voor mij is welzijn te belangrijk om daar overheen te kijken. Tuurlijk hoeft het niet 100% mijn manier te zijn maar ook niet haaks erop. 3u op de wei zou voor mij zeker no go zijn. Ik zou doodongelukkig worden om daar getuige van te moeten zijn. Dat er nog veel dierenleed is, is 1 ding, maar daar wil ik zo weinig mogelijk aan meedoen. Dus nee daar zou ik dus niet gaan rijden.

Tuig mag oud zijn maar in goede staat en passend. Bij de vorige had ik alles zelf vervangen uiteindelijk.
Accomodatie: een goede piste die doorgaans berijdbaar is en verlichting. Dat had ik op de vorige plek niet en dat lukt allemaal net tot je wat meer de zijgangen en het verzamelde werk oppakt. Dan is het niet meer eerlijk als de bak te zwaar is. En verlichtingspaal wel zo handig als je fulltime en meer werkt op onregelmatige uren. Ik heb op de vorige vaak genoeg in het maanlicht gereden :D

Huidige plek heeft dus meer accomodatie maar ik betaal ook meer en mest alsnog mee uit. Mijn eisen veranderen, mijn eigen kunnen verandert en wat ik erin wil investeren schuift ook gewoon mee met wat ik krijg.
Laatst bijgewerkt door poes op 25-08-20 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:09

Bora2013 schreef:
Hier nog een teleurgestelde paardenbezitster; prachtig braaf paard, Z1 gelopen, alle maar dan ook echt alle uitstekende faciliteiten incl bos naast stal beschikbaar, niet uitmesten en dus alleen rijden. Maar overleg en afspraken wanneer er zou worden gereden bleken te veel gevraagd (nb als zij niet reden moest ik het paard rijden opdat het regelmatig werd gereden, wilde dit kunnen plannen) net zoals de 100 euro per maand als bijdrage. Om die (de 100 euro) reden kwam er een bijrijder bij waardoor de bijdrage kon worden gedeeld, vond ik ook prima. Maar geen overleg en ook de gevraagde bijdrage bleef uit. Uiteindelijk gestopt en gelukkig een fijn plekje voor dit geweldige paard gevonden. Maar ik zou zelf dolblij zijn met zo'n aanbod als ik bijrijder zou zijn... snapte er echt niets van. Maar blijkbaar willen sommige bijrijders voor een dubbeltje op de 1e rang? nb Ik zie ook geweldige bijrijders hoor maar helaas toentertijd niet.

Mja, ik zou dat bedrag ook niet betalen hoor. Maar ik zou dan ook niet reageren op je advertentie. De mensen die dat wel deden en dus heel goed wisten waar ze mee akkoord gingen, zijn gewoon lomp daarin. Jammer hoor.

Passadena

Re: Verzorgsters en bijrijders... Steeds verwender?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:24

Echt te belachelijk voor woorden die reacties.
Kan me haast niet voorstellen dat mensen dat doen...

Ik zelf zou graag ook weer een verzorgpaard willen:) sta in Friesland omgeving Joure/Heerenveen maar valt helaas weinig te vinden. ( mochten er blokkers een bijrijder/verzorger zoeken pb staat open :) )

Gingerlover9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:27

Drico schreef:
_San87_ schreef:
Als dat paard een beetje in de buurt staat (Rhenen en omgeving), heb ik best interesse :)).

Maar echt, het is wel een serieuze klacht aan mijn kant :o .

Ik heb misschien wel wat voor je als je niet perse hoeft te rijden :j
Gaat om een IJslander van 21 jaar oud, staat in Veenendaal

Oh ja, daar ging ik ook kijken, leek me geweldig. 20 minuten gereden, 30 minuten gewacht... eigenaresse was afspraak vergeten. 2 dagen daarvoor gemaakt... leek me geen goed uitgangspunt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:29

3 uur is voor mij als paardeneigenaar voor mijn paard zeker een no go, hier staan ze zoveel mogelijk op de wei, maar vind het jammer dat een bijrijder daar wel een punt van maakt hoe ik dat bij wijze van als eigenaar zou doen. Dat je het jammer vind en zelf anders zou doen, snap ik, maar ik zou er een bijrijdpaard niet op laten staan. Maar goed, fijn dat we allemaal verschillend zijn :o Een tweede ik die komt bijrijden is misschien ook minder, haha. Niet passend zadel is natuurlijk een no go, daar kan ik je zeker in volgen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:41

Ik zou ook niet hele dagen in een slachthuis gaan rondlopen als ik varkens wil knuffelen. En dus nee ik kom niet op stallen waar het welzijn niet voldoende is. Waarom zou ik dat willen steunen. Ik vind het juist echt raar dat je een paard zou rijden dat ondermaats gehouden wordt voor je gevoel. Ook op reis bvb stap ik echt nergens op als het welzijn niet ok is.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:46

MightyMike schreef:

Hier pik ik ook even op in. Er wordt enorm veel leed veroorzaakt op langere termijn door slecht passende zadels, een slecht beleid ivm hoeven, slechte kwaliteit hooi, te weinig vrije beweging, geen sociale contacten, ... Ik heb meerdere paarden hieraan tenonder zien gaan, en ben niet bereid om dat nog een keer te zien gebeuren met een paard waarbij ik emotioneel betrokken ben.
Uiteraard wil ik water bij de wijn doen, maar het mag, zoals Poes zegt, niet haaks staan op waar ik zelf in geloof. Er moet wel nog wijn overblijven :D
Een paard dat in de winter niet buiten komt tenzij onder (een al dan niet slecht passend) zadel, daar pas ik inderdaad voor.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 22:51

@poes vind de vergelijking niet geheel passend, maar goed. In sommige regio's is weidegang heel moeilijk vinden, paddock paradise is niet voor iedereen etc. Wat mij betreft keuze van een eigenaar, en iedereen op bokt heeft wel een beeld bij een ideaal plaatje, maar dat moet ook mogelijk zijn. Ik heb ze aan huis, kan kiezen hoe ik het zelf wil, maar daar hangt ook een enorm kostenplaatje aan natuurlijk. Op pension vroeger, wilde ik ook wel eens meer, maar was dat niet altijd mogelijk, ook niet bij andere stallen hier in de omgeving. Vaak zijn pensioneigenaren bang dat het land kapot gelopen wordt etc. Ben het zeker eens dat veel weidegang perfect is, maar niet in eigen beheer is het niet altijd een keuze. Maar lijkt mij wel dat je dan zelf een uitgebreid lijstje hebt waarbij het moeilijk gaat worden daar een fijn bijrijdpaard bij te vinden.

@bakkabouter, helemaal niet naar buiten vind ik nog iets anders. Ik had niet eens aan een niet passend zadel gedacht bij de opmerking van poes, vandaar mijn vraag wat ze er mee bedoelde, ik dacht meer aan oud, zit niet lekker, in die richting wellicht, geen haar op mijn hoofd die er hier aan denkt om een niet passend zadel op onze paarden te leggen, dus zover gingen mijn gedachten niet eens :o

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 23:36

MightyMike schreef:
@poes vind de vergelijking niet geheel passend, maar goed. In sommige regio's is weidegang heel moeilijk vinden, paddock paradise is niet voor iedereen etc. Wat mij betreft keuze van een eigenaar, en iedereen op bokt heeft wel een beeld bij een ideaal plaatje, maar dat moet ook mogelijk zijn. Ik heb ze aan huis, kan kiezen hoe ik het zelf wil, maar daar hangt ook een enorm kostenplaatje aan natuurlijk. Op pension vroeger, wilde ik ook wel eens meer, maar was dat niet altijd mogelijk, ook niet bij andere stallen hier in de omgeving. Vaak zijn pensioneigenaren bang dat het land kapot gelopen wordt etc. Ben het zeker eens dat veel weidegang perfect is, maar niet in eigen beheer is het niet altijd een keuze. Maar lijkt mij wel dat je dan zelf een uitgebreid lijstje hebt waarbij het moeilijk gaat worden daar een fijn bijrijdpaard bij te vinden.

Natuurlijk is het de keuze van de eigenaar hoe het paard gehouden wordt!
Maar het is toch ook de keuze van de bijrijder om dan wel of niet een paard te gaan bijrijden?

Ik ben ook voor veel buiten maar als het paard in de avonduren en 's nachts op stal gaat: prima. Niet mijn paard dus ik bemoei me er niet mee.
Maar als een paard alleen uit stal gaat om te rijden en amper een grasspriet ziet, dan pas ik. Dat gaat te veel in tegen wat ik onder 'paardenwelzijn' versta. De keuze om het zo te doen is aan de eigenaar, maar het is mijn keuze daar dan niet mee in zee te gaan. Waarom zou een bijrijder maar alles goed moeten vinden wat de 'almachtige eigenaar' besloten heeft en voor elke plek heel dankbaar moeten zijn? Ik heb liever een tijdje geen bijrijdpaard dan eentje die ondermaats gehouden wordt. Er niet mee bemoeien vind ik prima, maar ik zal het dan ook niet gaan verzorgen. Waarom zou ik dat wél moeten doen? %)
Het blijft een keuze om een paard wel of niet te gaan verzorgen toch?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:20

Idd :j overigens nog nooit zonder bijrijdpaard gezeten hoor.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:26

@ Zelda_Link, dat je het woord almachtige eigenaar gebruikt, vind ik je reactie toch wel behoorlijk verwend. Ieder zijn eigen mening, maar ik ben dan ook het type van alle kansen aanpakken en hard werken in de paardensport, kijk er wellicht dan toch anders naar. Ben zeker voor het welzijn van mijn paarden, hier lopen ze het hele jaar door de hele dag buiten, maar die keuze kan ik ook maken als eigenaar. Maar als een ander dat niet doet, en ik zou een gaaf paard bij kunnen rijden, zou ik het niet laten lopen of het nu 3 uur of de hele dag buiten loopt. Als eigenaar vind ik dat toch een beetje vreemd, dat een bijrijder om die reden dan wellicht niet zou willen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:38

MightyMike schreef:
@ Zelda_Link, dat je het woord almachtige eigenaar gebruikt, vind ik je reactie toch wel behoorlijk verwend. Ieder zijn eigen mening, maar ik ben dan ook het type van alle kansen aanpakken en hard werken in de paardensport, kijk er wellicht dan toch anders naar. Ben zeker voor het welzijn van mijn paarden, hier lopen ze het hele jaar door de hele dag buiten, maar die keuze kan ik ook maken als eigenaar. Maar als een ander dat niet doet, en ik zou een gaaf paard bij kunnen rijden, zou ik het niet laten lopen of het nu 3 uur of de hele dag buiten loopt. Als eigenaar vind ik dat toch een beetje vreemd, dat een bijrijder om die reden dan wellicht niet zou willen.

Ik geef ze eigelijk wel gelijk hoor. Het welzijn van de dieren hoort voorop. Ik ben nu geen bijrijder (meer), maar zelf zou ik ook nooit opstappen op een plek waar het paard niet goed behandeld wordt. En dat kan slecht passend tuig zijn, een opgesloten paard (alhoewel 3u in de winter nog best vaak voorkomt), zelfs een eigenaar die met 110 kg op haar paard gaat zitten.
Soms gaat moraal ook boven harde kansen. En als de zienswijze zo haaks staat, dan voel je je er op den duur toch nooit gelukkig.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:41

Ik vind er niets vreemds aan. 3 uur per dag buiten vind ik gewoon misdadig en ik zou dus ook nooit en te nimmer een paard rijden wat zo gehouden wordt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:54

Het is mijn hobby maar die mag niet ten koste van een dier gaan. Dan rij ik liever niet. Ik zou ook nooit zelf een paard houden als ik niet de optie had om die het leven te bieden wat ik goed vind. Zo ga ik ook niet op olifanten rijden bvb of leeuwen knuffelen of met een tijger op de foto of met dolfijnen zwemmen. De ervaring zelf is mss gaaf maar wetende wat een leed daar achter zit haalt alle plezier meteen weg.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:13

Ik begrijp Zelda ook.
En toen ik voorheen nog bijrijder was reed ik ook geen paarden die de hele dag op stal stonden.
En toen ik een eigen paard kocht kwam deze ook niet te staan op een stal waar ze de hele dag binnen stonden.
Terwijl ik zelf fanatiek was in de sport in die tijd, dus voor de luxe voor mijn trainingen het wel handiger was. Want dat veel binnen waren toch de stallen met de binnenbak en springtuin enz.
Want als een paard niet een beetje paard kan zijn hoeft het voor mij niet.
Daarnaast is het toch fijner rijden als ze veel buiten komen, dat explosieve energie bommetje zijn ze dan toch kwijt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:34

PSvanLot schreef:
Ik kreeg voor mijn ZZL paard geen enkele ruiter gevonden... Mijn eisen waren minimaal, gewoon fijn kunnen rijden en willen leren. Paard was echt fijn gereden en over het algemeen braaf. Mocht best iemand zijn die nog nooit op wedstrijd was geweest. Ze mochten er mee op wedstrijd etc etc.

Kreeg alleen maar mensen die betaald wilden worden...

Nu heb ik een zeer getalenteerde driejarige en die wil ik best aan iemand beschikbaar stellen die zelf niets heeft en graag wil rijden, alles mogelijk. Ook daar nog niemand voor gevonden.

Ik hoef geen vergoeding oid. Blijf het bijzonder vinden.

Dit was iets voor mijn dochter geweest. Zij heeft manege ervaring, daarna eigen pony gehad en daarna 2 jaar een paard geleast en daarmee moeten stoppen ivm gezondheid paard
Altijd goede privélessen gehad en tot M dressuur gekomen. Na het leasen van dit paard hoopte ze een leermeester te vinden om weer verder te leren. Niks gevonden helaas en ze dacht ook eigenlijk dat een ZZL of hoger leerpaard niet te vinden zou zijn om bij te rijden
Maar zo onrealistisch was haar wens dus niet

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 08:42

Dat lijkt mij ook een behoorlijke kans PSvanLot! Ik vind het ook bijzonder, ik zie het wel als kans om op een paard van een ander te rijden, zeker als deze zo goed fijn gereden is om van te leren, maar krijg de indruk, ook met reacties hier, dat bijrijders dat niet altijd zo zien. Zie veel eisen voorbij komen die voor mij wel aan het hebben van een eigen paard gerelateerd voelen. Dat is een luxe, absoluut, maar juist omdat ik weet wat het mij kost en wat ik er voor laat, vind ik dat sommigen wel heel makkelijk denken over het paard van een ander en waaraan het allemaal moet voldoen of wat zij er voor krijgen. Het zou anders zijn als jouw ZZL paard nog hoger gereden werd door een professionele ruiter en actief uitgebracht werd, dat kost je dan idd geld, maar daar zoek je helemaal niet naar.