Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XRuby_SymmyX

Re: Waar vind ik een ouder serieus iemand die niet wil rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:43

Ja idd dan zou ik ook gaan voor een trainingsstal. Heb ik tijd voor mijn gezin en ondertussen weet ik dat mijn pony correct wordt klaar gestoomd.

WendyLotteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:57

Gezocht een klusser en poetser in omgeving nuland

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:10

Kendra schreef:
Eilinora schreef:
Ik heb het ook vaak geprobeerd maar in Drenthe echt niemand serieus die met mijn bijna 3 jarige aan het werk wil.

Die moet nodig aan het werk en door mijn zwangerschap kom ik er gewoon niet aan toe.
Resultaat is nu een hele brutale pony die serieus weer een beetje heropvoeding moet hebben.

Ik had iemand die kennis zou komen maken paar maanden geleden maar die kwam 2x niet opdagen.

Zonde eigenlijk, pony is verder echt een leuke uitdaging.

Maar een 3-jarige, die aan het werk moet, daar ga je toch gewoon iemand voor betalen? Ik vind dit wel de uiterste grens van tutten ....

Het is een A pony,die breng ik niet naar een training stal nu.
Over een dik 3kwart jaar kan ik haar op zich laten betuigen.
Het gaat nu vooral om iemand die lekker met haar gaat tutten,wandelen of fietsen zodat ze vooral wat aandacht en beweging krijgt en een opfriscursus in manieren.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:38

Mag ik me ook melden? Ik heb 4 paardjes die ook wat extra aandacht en ik wat extra hulp kan gebruiken. Maar in het begin liever niet rijden en als het mij niet goed voelt helemaal niet.
Ik wil graag een volwassen/serieus iemand er bij die ook eens kan voeren of buiten zetten en ervaring heeft met pittige karaktertjes. Dus best een uitdaging een passend iemand te vinden. Maar mocht iemand zich aangesproken voelen in de regio Hellevoetsluis hoor ik het graag...

xandra88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:48

Super leuk dat er via dit topic al matches zijn gevonden! Blijf hopen, nieuw jaar nieuwe kansen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:45

Ik zoek iemand in Renkum. Geen klusjes, geen bijdrage, niet rijden of mennen maar verder mag je (in overleg en binnen redelijkheid) alles. Poetsen wandelen longeren vrijheidsdressuur langeteugelen etc etc.

ValkWhitney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:45

[***] schreef:
ValkWhitney schreef:
Ik bied me wel aan. Alleen woon bij niemand hier in de buurt
Waar woon je?

Wamel. Ligt bij Tiel in de buurt. Is in Gelderland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:07

Oh jee, dat is echt een heel eind uit de buurt. Wat jammer!

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:30

Jaaaaa, ik meld me ook met ikmisdepaarden-kriebel.
Heerlijk tutten, kroelen, wandelen.... van shet tot shire...
Rijden hoeft echt niet perse meer. Met mijn 36 jaar heb ik veel, heeeeeeel veel mee gemaakt. Mennen kan ik ook.
Ik woon in Dordrecht en heb iig 's avonds vaak een auto ter beschikking....

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:42

Ook hier mogen de pony's wel wat meer aandacht. Gaat om longeren en eventueel mee op wedstrijd.
Bij geschiktheid is zelf mennen ook een optie met eentje. Omgeving grens drenthe/friesland

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:52

Ik heb nog wel een pony in Aarle-Rixtel die graag extra geknuffeld wordt

ValkWhitney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:30

[***] schreef:
Oh jee, dat is echt een heel eind uit de buurt. Wat jammer!

Jep

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:51

Lemelerveld te doen voor iemand die zoekt? Je mag van alles, kosteloos, met alle faciliteiten.

ValkWhitney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:48

Nicky1963 schreef:
Lemelerveld te doen voor iemand die zoekt? Je mag van alles, kosteloos, met alle faciliteiten.

In welke provincie ligt dat

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:01

ValkWhitney schreef:
Nicky1963 schreef:

In welke provincie ligt dat

Overijssel valt dat geloof ik nog onder

ValkWhitney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:19

In welke provincie ligt dat[/quote]

Overijssel valt dat geloof ik nog onder[/quote]

Te ver

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 16:26

Lemelerveld is idd Overijssel, jammer dat het te ver voor je is.

Astrid_Brann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 18:07

Zo zoek ik iemand die eerst samen en zodra ik op stage ben zonder mij lekker wil tutten en werken (alles behalve rijden) met 2 mini's. Maar daar is eigenlijk alleen maar aanloop op door jonge meiden, wat ik niet verantwoord vind om straks "alleen" met mijn ponies aan de slag te gaan.. omgeving Breda

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:21

vera_pino schreef:
Oh TS wat kan ik me hierin vinden. Ik heb twee fantastische oudjes hier die graag toch echt wel een knuffel willen zo nu en dan. Gewoon echt even tutten en frutten. Echt intensief rijden is niet meer aan de orde vanwege blessures of leeftijd maar wat is het lastig om mensen te vinden die er echt voor het dier komen en ook de tijd nemen en heel af en toe wat klusjes doen. Zoals het tuig wat gebruikt wordt poetsen, wat spullen opruimen etc.

Ik heb wel fantastische meiden die als het meezit 1x in de week komen maar die zijn er zo onregelmatig en als er wat leukers te doen is dan komen ze niet. Mij maakt het niet uit want ze komen niks te kort maar ik zie het wel aan de dieren dat ze het leuk vinden als ze wat meer krijgen dan een aai over de bol en een knuffel.

Stallen doe ik toch meestal zelf omdat ik veel te precies ben daarin.

Dit had ik geschreven kunnen hebben. Vriendin is een tijdje met m’n oudjes aan de gang gegaan. Ze vinden lange teugelen, dubbel longe enz heel leuk. Lopen braaf naast de fiets.
Ze komen niets te kort, maar zou het ze ook gunnen om nog een beetje “aan de gang” te kunnen.

Klusjes zijn niet aan de orde, heb liever dat ze aandacht krijgen.

Voor de geïnteresseerden, ze staan in de Hoef (omgeving Uithoorn, vrouwnakker, Kudelstaart,Aalsmeer, ze staan aan de Amstel)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:32

Maar als het toch enkel is om te tutten, waarom dan per sé een ouder iemand? Ik snap het ding van verantwoordelijkheid etc. wel, maar er zijn toch zat jonge meiden die voldoende plichtsbesef hebben om goed met je diertje om te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 19:37

Ik denk dat het voor veel eigenaren praktisch is als ze er niet bij hoeven te zijn en niet alle paarden zijn geschikt voor jonge meiden die bv van de manege komen, daarnaast komt het ook best veel voor dat stallingen liever geen jonge meiden zonder begeleiding willen hebben rondlopen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:18

14-15-16-17-jarigen kunnen best al wel wat dingen zonder begeleiding. :) Nu, iedereen moet dit voor zich weten natuurlijk. Maar als de zoektocht echt te moeilijk is en je wilt toch best wel dringend iemand vinden, kan je je blikveld misschien verruimen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 20:25

Gini schreef:
14-15-16-17-jarigen kunnen best al wel wat dingen zonder begeleiding. :) Nu, iedereen moet dit voor zich weten natuurlijk. Maar als de zoektocht echt te moeilijk is en je wilt toch best wel dringend iemand vinden, kan je je blikveld misschien verruimen.

Dat ben ik zeker met je eens, maar wat als er iets met een 14,15,16,17 jarige gebeurt als hij/zij bij mij onbegeleid met mijn paarden bezig is?
Een ongeluk(je) zit in een klein hoekje, maar bij paarden van 1.70 mtr kan dit vervelende dan wel ernstige gevolgen hebben.
Dat houd mij tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:15

Gini schreef:

Ben ik het zeker mee eens hoor. Maar het is wel heel anders. Toen ik 14 was was ik net gestopt bij de manege en vond ik dat ik het beste kon paardrijden/omgaan met paarden van ieder in de wereld. Ik had namelijk wel twee hele keren met een pensionpaard gewandeld en dat ging heel goed. Toch zou ik een meid van 14 niet per se snel bij mijn hypothetische paard rond laten lopen als ze geen aantoonbare ervaring met de algemene verzorging heeft, want een paard van 1.70+ kan best wat schade toerekenen, om nog maar te zwijgen over de schade aan het paard zelf als die wel los ziet te komen. Het is niet gegarandeerd dat iemand die 18+ is die ervaring wel heeft, maar op die leeftijd sta je over het algemeen wel wat sterker in je schoenen.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 10:33

Waar het mij ook echt in zit is de betrouwbaarheid. De mogelijkheid om afspraken te maken en dat die ook zeker weten nagekomen worden. Met mijn paardje mag alles gedaan worden behalve rijden of mennen. Ikzelf men met hem, als de verzorgster wil mag ze natuurlijk mee als groom. Maar hij is voor een ander niet makkelijk te mennen (instructeur heeft ook uitdagingen met hem) dus zeker voor een beginner niet een leuke introductie tot mennen.
Maar goed, als je alles mag, wil ik wel goede afspraken kunnen maken. Ikzelf kan bijna altijd, zeker in het weekend, naar stal komen. Ik wil iemand erbij zodat mijn paardje ook met andere mensen leert samenwerken en een relatie op kan bouwen. Dan moet er wel enige consistentie in de contactmomenten zijn...